Announcement

Collapse
No announcement yet.

75. rojstni dan TRACTION AVANTA - Arras / FRA: 10.-13.7.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 75. rojstni dan TRACTION AVANTA - Arras / FRA: 10.-13.7.

    Tekst smo si za enkrat ispodili od g, Boraca iz hrvaškega foruma, ej dobiješ piče prvi put kad se sretnemo.

    PRIJAVNICE ZA SREČANJE DOBITE NA UREDNIŠTVU citroen biltena



    TRACTION AVANT
    Početkom 30-ih godina Citroen se nalazio u teškoj krizi i kad se činilo da će se Ťugasitiť kao velik broj auto-proizvođača toga vremena, zajedno sa gumarskim divom Michelinom konstruira automobil koji je jednostavno morao biti potpuno drugačiji od svega poznatog. U proljeće 1934 godine na Pariškom salonu predstavljen je tako Citroen Traction Avant. Aerodinamičan (za to vrijeme, naravno) izgled, samostojeća jednodijelna karoserija, nazubljena letva volana, ovjes na torzijskim polugama samo su neke od novosti što ih je taj auto pokazao. Ipak, nekako najveća senzacija je bio novi sistem pogona na prednje kotače. Uz karoseriju nižu u prosjeku za 20 centimetara od ostalih automobila, te prednji pogon, Traction Avant je po upravljivosti bio bez konkurencije. U unutrašnjosti je oduševljavao svojom prostranošću i udobnošću. 1,5 i kasnije 1,9-litreni (110 km/h) motor vrlo dobro su pristajali modelu 11CV, kako su Francuzi odlučili da bude službena oznaka automobila. Traction Avant je tada već stekao preveliku popularnost, pa je širom svijeta poznat pod tim imenom. Tijekom rata proizvodnja je stala, ali Traction Avant je bio vrlo česta pojava na cestama. Zbog iznimne pouzdanosti voljeli su ga u francuskom pokretu otpora, a voljeli su ga i nacisti. Pa čak i kriminalci kojima je Traction Avant 15/Six (od 1939, 2,9 litara, 6 cilindara, 130 km/h) bio savršeni gangsterski auto kojem nije bio problem ostaviti policijska vozila u oblacima prašine. Taj najjači Traction Avant imao je i poznati nadimak ŤReine de la Routeť, odnosno ŤKraljica cesteť. Po karoserijskim izvedbama Traction Avant se mogao još dobiti sa produženim međuosovinskim razmakom, kao coupe i kao kabriolet. Na žalost, poslije rata ove zadnje dvije izvedbe više nisu bile u pogonu. Traction Avant se nastavio proizvoditi sve do 1957 godine kada su cestama već dugo vozili automobili modernijeg izgleda. I to je pokazatelj koliko je stari Citroen bio omiljen. U te 23 godine proizvodnje s traka je sišlo 753.123 Traction Avanta. Citroen je tim modelom postavio nove standarde u načinu konstruiranja automobila koje su tokom godina prihvatili i drugi proizvođači. Danas velika većina automobila ima prednji pogon.
    Časopis ŤLe Journalť napisao je 19. travnja 1934.godine: ŤTraction Avant je tako nov, tako odvažan, tako bogat sa originalnim rješenjima, tako drugačiji od svega što je napravljeno do te mjere da zaslužuje epitet senzacionalnostiť.
    Nakon pada burze u Wall Streetu 1929. godine Citroen se našao u financijskim problemima. Ipak, u takvoj prilično neobećavajućoj situaciji Citroen uspijeva rekonstruirati tvornice za izradu posve nove serije modela. No kriza je preduboka i Citroen zapada u još veće dugove. Tada se pojavljuje financijski snažan gumarski div Michelin s kojim počinje izrada nove serije modela potpuno drugačijih od svega tada poznatog: aerodinamičan oblik, samostojeća jednodijelna karoserija, ovjes na torzijskim polugama, hidraulična kočnica, ventili u glavi motora, upravljač s nazubljenom letvom i, naravno, novi princip pogona na prednje kotače. Možda je i najvažnija osobina modela Traction Avant Type 7 bila to što je bio čak 20 cm niži od svojih prethodnika što mu je, uz prednji pogon, jamčilo izvrsnu upravljivost.

    I s osam cilindara

    Citroen Traction Avant predstavljen je novinarima na salonu automobila u Parizu 18.travnja1934. godine. U početku se automobil opremao 1303 cm3 motorom od 32 KS (dovoljno za 95 km/h) no taj je Ťpremijerniť model imao i podosta sitnih problema. Iste godine dolazi puno bolja verzija s 1529 cm3, odnosno 1911 cm3 (model 7S postizao je 110 km/h). Automobil tada dobiva ime 11CV, a ime Traction Avant postaje poznato širom svijeta. Uz tek minimalne izmjene automobil ostaje u produkciji sve do 1957. godine. Iste godine kada je počela proizvodnja, dakle 1934, Citroen predstavlja nekoliko famoznih prototipova s osmerocilindričnim motorom –22CV. Troje je bilo prikazano na auto salonu u Parizu no otada im se gubi svaki trag.

    ŤKraljica cesteť omiljena i kod gangstera

    Početkom 1939. godine predstavljen je 11CV Commerciale s dugačkim međuosovinskim razmakom. Osim njega Citroen predstavlja i Traction Avant 15/Six koji je uz maksimalnu brzinu od 130 km/h bio poznat i po zadivljujućim voznim osobinama. Njegov šesterocilindrični motor od 2867 ccm priskrbio mu je nadimak ŤReine de la Routeť, odnosno ŤKraljica cesteť. Kako je i podzemlje voljelo ovaj specijalno brz automobil Traction Avant uskoro postaje poznat kao ŤGangster Limousineť. Policijski četverocilindrični automobili teško su se mogli nositi s gangsterima u Tractionima.

    U službi SS-a ali i Pokreta otpora

    Tijekom Drugog svjetskog rata produkcija je zaustavljena. Traction Avante zbog svoje fantastične pouzdanosti ubrzo uzimaju njemačke okupacijske snage kao i suprotstavljene im snage francuskog pokreta otpora. Nakon rata produkcija većine predratnih modela ponovno je zaživjela, no tek u limitiranoj seriji. Kupci, osobito bogati, i dalje su ga voljeli. Većina modela je isporučivana u crnoj boji i kao takvog ga je većina ljudi zapamtila. Nažalost, nakon rata više nikada nije probuđena izrada Tractiona u Cabriolet i Coupe formi, no bez obzira na nove nadolazeće modele posljednji 11CV Familiale sišao je s proizvodne trake 25. srpnja 1957. godine.

    Traction je postavio standard

    Od 1934. do 1957. godine proizvedeno je 753.123 primjerka modela Traction Avant. Kao princip arhitekture vozila, Traction je krenuo u osvajanje svijeta. Naime, od 1934. godine do danas, većina svjetskih proizvođača, s manje ili više zakašnjenja, slijedili su postavljeni put nadograđujući na njihov način prednji pogon.

    Crash test na Citroenov način

    Tijekom auto salona u Parizu 1934. godine Citroen je javnosti prikazao film na kojem se mogao vidjeti novo predstavljeni Traction Avant kako pada s ruba osam metarske litice. Automobil je na nos, nakon čega biva ponovno bačen s iste litice - naravno, ponovno slijeće na nos i nakon prevrtanja se zaustavlja na kotačima. Bilanca: potrgan je samo jedan prozor, a sva se vrata otvaraju i zatvaraju. Automobil na kraju odlazi vlastitim pogonom!













    web:http://www.75heurespour75ans.com/accueil_f.htm
    Citroen Bilten Forum
    https://www.citroenbilten.com/
    Gostovanje Domene Internet
    https://www.bilten.net/
    Mobing v Sloveniji
    https://www.mobbing.si/
    Družinski portal
    https://www.drobnic.com/
    https://www.drobnic.info/
Working...
X