Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fičo je postal dedek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fičo je postal dedek

    Pred natančno 60 leti je bil javnosti prvič predstavljen fiat 600,
    ki je dobesedno motoriziral Slovenijo. Tostran meje smo ga imenovali
    fičo. Fiat danes priznava, da mu česa podobnega ne bo uspelo nikoli več
    narediti.



    Na ženevskem salonu leta 1955 je Fiat
    predstavil model 600, ki je zakoličil novo ero italijanske znamke.
    Nemci so imeli hrošča, Francozi 2CV "spačka", Italijani pa fiata 600.
    Štrije sedeži so bili dovolj za prevoz celotne družine, tudi več se jih
    je brez posebnosti stlačilo tja zadaj, bo znal povedati marsikateri
    Slovenec.


    • Fiat 600 se verjetno ne bo ponovil več

      Vrhovni šef Sergio Marchionne je te dni dejal, da
      Fiat ne bo nikoli več masovni proizvajalec vozil in da ne bo več
      vzdrževal tako širokega portfolija modelov kot nekoč. AutoNews poroča,
      da se bo Fiat osredinil na tisto, kar po Marchionneju zna najbolje, to
      pa pomeni predvsem majhne in kompaktne avtomobile. Model bravo denimo
      naj bi bil v prihodnje le izpeljanka sedanjega modela pande. Na ta način
      naj bi v prihodnosti ustvarili prostor za modele Alfa Romeo in Jeepa.





    Posebnost naslednika legendarnega topolinota, ki so ga pri Fiatu
    izdelovali od leta 1936 dalje, je bil za tiste čase v majhnih
    avtomobilih redek vodno hlajeni motor in tudi samonosna karoserija. Tudi
    gretje je imel, tako da pozimi ni bilo v avtu nikoli mraz, za priklop
    pa je bilo potrebno le premakniti vzvod pod zadnjimi sedeži.
    Glavnemu inženirju Danteju Giacosi
    gre zasluga tudi za dejstvo, da je sama izdelava malčka zahtevala
    relativno malo materiala in je bila enostavna, a hkrati ga je
    premišljeno podvozje delalo zelo trpežnega, saj je dovoljevala
    konkretnih 310 kilogramov dodatnega tovora v kabini, pod prednjim
    prtljažnim pokrovom in na strehi. Ta številka je še posebej osupljiva ob
    podatku, da je prazen avto tehtal le dobrih 600 kilogramov. Prava
    delovna mula torej. Originalni 600 je imel "samomorilski" tip vrat, ki
    so se odpirala nazaj.

    Z vstopno ceno takratnih 590.000 lir je bil tudi eden tistih
    avtomobilov, za katerega je lahko povprečni delavec v tovarni najhitreje
    zaslužil, zato ga danes ocenjujejo za vozilo, s katerim so Italijani,
    pa tudi številni Slovenci z vesp presedlali v pravi avtomobil na štirih
    kolesih.

    Prvi fiat 600 je imel motor s 633 kubičnimi centimetri prostornine in
    16 kW (23 KM) moči, kar pa je bilo dovolj, da je avto v četrti prestavi
    dosegel hitrost malce pod 100 km/h. Leta 1960 je sledila različica
    600D, ki je imela vgrajen 767-kubiči motor in "kar" 21 kW (29 KM) moči.
    Hitrost je dosegala že vrtoglavih 110 km/h. Od takrat dalje so se vrata
    odpirala na klasičen način, avto je dobil še nekaj izboljšav.







    Notranjost je bila špartanska, a imel je tudi gretje. (Foto: Fiat)

    Že leta 1956 pa je Giacosa ustvaril tudi multiplo, nekakšnega
    križanca med modelom 600 in 1100, v katerem so bile tri vrste sedežev in
    bi danes verjetno spadal pod definicijo križanca.
    Čeprav je iz Torina vsak dan prihajalo po 1.100 avtomobilov na dan,
    je bil malček vedno v senci modela 500, predstavljenem dve leti kasneje,
    in to kljub 2,7 milijona proizvedenih originalnih fiatov 600.

    Motoriziral tudi Slovenijo

    Predvsem po zaslugi licenc, ki jih je Fiat velikodušno podeljeval
    drugim državam, pa je 600 vseeno postal svetovna uspešnica, saj so ga
    izdelovali denimo v Španiji (seat 600, tudi v štirivratni različici), pa
    v Južni Ameriki in celo v Nemčiji.

    Seveda pa si fiat 600 oziroma zastava 750 zasluži posebno mesto tudi v
    zgodovinskih učbenikih o Jugoslaviji. Tostran železne zavese so ga
    imenovali fičo po glavnem junaku iz nekega Borbinega stripa, v
    Kragujevški Zastavi pa so ga izdelovali od leta 1960 pa vse do sredine
    80.
    Imel je močnejše različice motorja od originala, 1980 pa so
    predstavili model 850 s 23,4-kilovatnim motorjem in 125 km/h končne
    hitrosti. V Zastavi so skupno izdelali 923.000 fičotov, skupno po vsem
    svetu pa skoraj pet milijonov, navaja Express.de.
    Citroen Bilten Forum
    https://www.citroenbilten.com/
    Gostovanje Domene Internet
    https://www.bilten.net/
    Mobing v Sloveniji
    https://www.mobbing.si/
    Družinski portal
    https://www.drobnic.com/
    https://www.drobnic.info/
Working...
X