Announcement

Collapse
No announcement yet.

O SM v knjigi piše tole

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • O SM v knjigi piše tole

    Citroen SM
    Ja sem dobil ene par mailov od Jaša.G. ki bi rad izvedel čim več o SM.
    Sicer mene osebno tko dragi avti nikol niso zanimal a sem šel odpret knjigo
    80 let Citroena in tam pravijo takole:

    Že pred letom 1968 so imel nekateri pri Citroenu nore ideje, da bi naredil avto, ki bi šel prek 200 km na uro. Projekt skice se je imenoval DS sport.
    (takrat še ni bilo vetrovnikov in so vso aerodinamiko in linije študiral ročno)
    Leta 1968 podpišejo pogodbo o sodelovanju z Mesaratijem in tu se potem začne rojevat SM. SitroenMesarati. Avto je bil predstavljen Marca 1970 na Ženevskem Moto Šovu, in je bil v prodaji leta 1971.
    Pod dizajn sta se podpisala Robert Opron in Jean Giret, Citroenova dizajnerja. V avtu je bil pač en prvih Meseratijevih V6 motorjev, ki je imel 170hp. Končna hitrost 220km/h. Leta 1973 so dodali edino inovacijo in to je bil inection sistem, ki je dodal 10 hp in hitrost povečal na 230hp. V tistem času sta Citroen in Bendix razvijala tudi ABS a žal nikoli ni prišel v SMa.
    Vsi SM so bili prodani kot 2 vratni kupeji. Bili so plani tudi za 4 vratno inačico, a so jih izdelali le nekaj na zahtevo oz. dizajna.
    No izdelana sta bila samo dva za francosko vlado in avtomobila sta še danes v uporabi in pa še nekaj na Chraponovo zahtevo oz. njegov dizajn.
    Od leta 1970 do 1975 je bilo izdelanih 12.920 avtomobilov.
    Citroen SM je skupaj s CX nastopil tudi v avtošportu. In sicer zmagovalno saj je na prvem rejliju Maroko zmagal. Kasneje serisko izdelani in za rajlije in raide nepripravljeni SMi niso imel več uspehov in lovorike je prevzel CX. So pa vsa ta leta sodelavli na rajlijih tudi z SM.
    Toliko iz knjige.
    Sedaj pa nekaj zgodbic, katere sem pač slišal od lastnikov Citroenov. SM je še sedaj -baje (bil je nekaj časa tudi v Gunnisevi knjigi rekordov) kot najhitrejši serijsko izdelan avto s pogonom na prva kolesa. Zanimivo je to, da je njegov cx, količnik zračnega upora boljši kot npr. pri Opel Calibri, samo tam so že uporabljali vetrovnike.
    Ja slovenski lasnik (iz Celja avto na sliki) je imel oz. ni imel nobenih jermenov za klimo, da je malce šparal na porabi. Tudi na srečanje oldtajmerjev je prišel samo enkrat in nikoli več saj je avto v koloni vetrenov pri 20 km na uro in vse te kilometre vožnje po dolenskih občinah skoraj zaribal. Ja možno je pa tudi, da je zaradi tega uničil motor in ga ni več na spregled. Ja glede porabe ti itak ne bo nihče povedal.
    Glede na to da so avto pokopala ravno bencinska kriza v 70tih letih in pa prevzem PSA ja pri Citroenu si lahko zamisliš porabo. Pomojih nepoznavalskih ocenah tam nekej 22l na 100km, če pelješ lepo. Če maš teško nogo pa tako ali tako vsako osnovno porabo lahko podvojiš.
    Lani na nizozemskem je bilo poleg ostalih (bilo je vsaj 20 do 30 SM) nekaj jih tudi naprodaj. Cene so za ne preveč ohranjene tam nekje od 12.000 € dalje (matr so ti evri pocenil avte). Zasluga sorazmerno niski ceni gre predvsem na račun padca cen oldtajmerjev na ameriškem trgu in to da sedaj uvažajo te ameriške SM nazaj v evropo. Jih predelajo oz. homogalizirajo, ker se pač dobi še
    Cene vzdrževanja ne vprašaj, samo steklo pred lučmi je vredno celo bogastvo.
    Kdo vozi te avte v tujini si lahko izračunaš po tem, da samo 2 dnevno srečanje ta vikend 2002 za prvi maj v Švici za dve osebe stane okoli 2000 švicarjev, samo spanje in udeležba.
    Kdo vozi te avtomobile v sloveniji:
    V Sloveniji naj bi bila (sta bila registrirana dva SM) za katere jaz vem. Začnimo pri tem celjskem. Vrjetno, da so v nemčiji res poceni, ker samo stric od tega modela, lastnika rumenega SM, trgovec in jih ima doma še ene 7 komadov. To je bilo pred leti in sedaj ima sigurno že katerga več. Ok sled za tem človekom se je zgubila.
    Drugi SM je v lasti enega čudaka, recimo mu tako, ma ja sej je Citroenar je čist normalno da je fuknjen. Avto ima doma v dnevni sobi. Pred leti ga je celo enkrat dvakrat v lepem vremenu z belim rokavičkam peljal na sprehod. Ne da nobenmu naslov ne telefonske avta nobenmu ne pokaže, oz so ga videli samo redki srečneži če so ga našli slučajo v elementu. Ostale če slučajno zvejo kje je doma, jih običajno odžene.
    Ker sem pred leti govoril z njim vem, da avta nima registriranega. Povedal mi je tudi nekaj zgodovine. Oz. ta avto si je želel nek uspešnež v času komunizma za 40 rojstni dan. In takrat je pač vsa žlahta zbrala denar, on sam je varčeval in pač kot darilo za 40. rojstni dan si je kupil ta avto, preko Kopra uradno plačan, (z devizam- ki jih navadni smrtniki itak niso smel imet oz. kje dobit).
    Po ne vem kolko letih je SM dobil sedanjega lasnika. Mislm, da je temno rjave barve.
    Toliko sej kdo ve ša kaj o avtomobilih kot jaz pa naj še kaj pove.

    Citroen Bilten Forum
    https://www.citroenbilten.com/
    Gostovanje Domene Internet
    https://www.bilten.net/
    Mobing v Sloveniji
    https://www.mobbing.si/
    Družinski portal
    https://www.drobnic.com/
    https://www.drobnic.info/

  • #2
    Na SM so tudi probavali ABS in voznikov varnostni meh, pa še par traparij so z njem počel.Chappron je naredil 2 kom. sm presidentale, SM opera (cabrio), heulez, je tudi nekaj delal na 4 vratnem modelu, pa nekašnem pick-up, pa Tisser vlačilci..., meni osebno je še najbolj všeč original, tile z okroglimi lučmi za ameriko niso baš...

    Comment


    • #3
      Morda bi si lahko pomagal s sistemom vrtljivih dodatnih žarometov z modela 2cv. Sicer je povezava nekoliko primitivna na pletenice, a deluje. Mislim, da imam nekje tudi načrte

      Comment


      • #4
        Pisakejk.
        Sem detajlno preštudiral sistem, ki je bil objavljen v 2CV planetu. Simpel. Rabiš dve zajli, dve objemki, za pante pa lahko vzameš koleščka od radiatorja (dela LIV), podreš kolešček stran in že imeš vrtljiv nosilec za lampe.

        Comment


        • #5
          My dear Mr. citroënovc našel sem, ampak se boš moral oglasit, ker nimam skenerja. Dobil sem pa še en naslov in fotko od tipa, ki je ta sistem zmontiral na ZX, al pa je to joke, pa je samo dodatne luči postrani obrnil.Kdu bi vedu, ma zna b't d je skadu kej močnega

          Comment

          Working...
          X