Zeleni krokodil iz Moskve

15
Ljubav prema Citroënima spaja ljude irom sveta, pa je tako sprijateljila dvojicu vlasnika nestandardnih CX-eva. Vladimira i njegov CX Prestige ste već imali prilike da upoznate, a uz njegovu veliku pomoć, danas ćete čitati o Artemovom ambicioznom projektu, Citroenu CX sa est točkova! U Vladimirovom prevodu, Artemovu Citro-istoriju vam prenosimo u celosti:Istorija Citro-bolesti datira iz detinjstva, kada me je oduevljavao kosmički dizajn Citroena iz stranih filmova. Naravno, najvie mi se svidela lepotica DS i dugo sam eleo da je imam, ali mi se to činilo kao naučna fantastika. Zatim mi je kolega sa posla, saznavi o mojoj bolesti, ispričao da blizu njegove zgrade lei upravo tako neto, staro, ali jako neobično i nejasno. Po njegovom opisu, to je jako ličilo na DS! Dugačko, oblo i nisko telo sa ogromnom haubom i velikim farovima i hromiranim branicima. Kad sam doleteo do naznačene adrese, tamo je stvarno leao taj automobil, ali to nije bio DS. Ipak, izgled tog automobila bio je jako neobičan, i to sam due kruio oko njega i razgledao ga, to mi se on vie sviđao! Kroz prljavo staklo video se enterijer koji nije sa ovog sveta To je bio prvi susret sa mojim budućim Citroenom CX On je bio u uasnom stanju, ali bez obzira na sve, CX se podigao i doao do moje garae. Tad sam se zarazio Citro-virusom koji se, kao to znamo, ne leči. Posle drugog CX-a i XM-a, desilo se ispunjenje snova u mom malom gradu u jednoj garai 17 godina me je čekala ona Boginja, 1960. godite. Tada sam se uglibio do kraja!
Dve godine sam kao svakodnevni automobil vozio Citroen CX Break iz 1986. I zimi i leti sluio me je bez kvarova i sa carskim komforom. Ali, dolo je vreme kada je potreba da se sredi limarija postajala sve očiglednija. Zimski reagensi nisu ba najbolji drug starih Citroena. Jednom me je, lutajući po prostorima interneta i razgledajući fotografije originalnih Loadrunner-a, koji su mi se jako sviđali, posetila misao a zato ne bih napravio sopstveni CX Sixwheeler, po ugledu na originalne Tissier, ali sa pojedinim izmenama. Ta ideja mi se svidela jo vie i zbog toga to jako volim putovanja automobilom, a CX je najbolji upravo u toj ulozi. Tim pre estotočka! eleo sam automobil za putovanja sa mogućnoću udobnog noćenja za troje. Dvoje dole, a treći na spratu, u atoru koji se rasklapa iz krova. U teoriji sam već imao sve za ostvarivanje ove elje. Kao osnovu trebalo je da iskoristim moj postojeći CX Break, a u svojstvu donatora polurasklopljeni CX dizel karavan, koji je bio u drugom gradu kod prijatelja koji jako voli CX-eve i u njih se odlično razume, i pri tome aparat za varenje koristi veto kao svoje ruke. Navrljao sam u fotoopu prvu skicu budućeg Sixwheelera. Prvo sam hteo da bude kao Loadrunner, sa visokim krovom, ali je kasnije izabrana varijanta sa niskim krovom transformerom. Proces restauracije je priča o borbi i konstantnom reavanju ogromnog broja različitih tekoća, ali takođe i priča o drugarskoj pomoći i podrci! Da nije mnogobrojnih drugova i poznanika, ja bih, da izvinete, odustao. No, podrka prijatelja davala mi je nadahnuće i snagu u borbi s problemima, i na kraju smo uspeli! A počelo je vrlo naivno
Naao sam na jednom sajtu detaljno opisane etape prerade i činilo se da je sve jednostavno. Odreemo zadnji deo mog CX-a, privarimo zadnji deo donatora, dodajemo jo jedan zadnji most sa veanjem i voilĂ** Beseda ni primerna za ta forum**, za pola godine bi moralo sve da bude gotovo. Dobro je da sam tad bio toliko naivan, inače se ne bih odvaio na preradu. Već je prolo tri godine, a posla ima jo mnogo! Prvo, ispalo je da je moj CX vie truo nego to sam pretpostavljao i zato je obim posla narastao vie desetina puta. Drugo, donator se takođe nije pokazao sjajno, te sam na kraju sa njega uzeo manje delova nego to sam planirao. Treće, odlučili smo da malo izmenimo konstrukciju naeg Sixwheelera. Morali smo od nule da radimo ceo zadnji deo automobila nove noseće profile, nova krila, lukove, ceo pod u gepeku, nove pragove i ojačanja istih od debljeg metala. Naručen je i novi rezervoar povećane zapremine, od 95 litara. Donator krova bila je Mazda Bongo Friendee.Proces izrade - galerija















Čovek bez kojeg Sixwheeler ne bi bio moguć, i sa kojim me je spojila sva ova epopeja je Andrej. On je kolekcionar američkih klasičnih automobila od 30-ih do 70-ih godina prolog veka. U njegovoj radionici radovi na Sixwheeleru su privedeni kraju, a Andrej i ja smo postali drugovi.
Prole godine izvreno je probno putovanje u Kareliju. Naravno, bilo je prekrasno! Sumnjao sam da će sve da prođe glatko, ali je realnost prevazila sva očekivanja. Dobio sam zaista prekrasni kruzer za daleka putovanja! Vrlo komforan, prostran i, ma koliko smeno zvučalo, ekonomičan! Potronja na otvorenom pri brzini od 100km/h bila je manje od 8 litara benzina na 100km. Takođe, prijatno me je iznenadila upravljivost, koja je poboljana: u krivinama se smanjilo naginjanje, a dodatni par točkova pozadi poboljao je komfor prilikom prelaska neravnina. Kao rezultat dobijen je iznenađujući osećaj lebdenja nad putem. Ako se prednjim delom neravnine osećaju kao ranije, u zadnjem delu se one jednostavno rastvaraju, jer se karoserija oslanja na slobodni par točkova, dok drugi par savladava udubljenje ili ispupčenje. Uzgred, snaga fabričkog atmosferskog benzinca od 2500 kubika je sasvim dovoljna za dinamičnu vonju. Uopte, ponaanje se ničim ne razlikuje od običnog četvorotočkaa kad je u pitanju stabilnost. Jedino to se oseća je njegova velika duina. Na parkingu je potrebno malo vie mesta nego inače, ali ne mnogo. Duina auta je porasla za 70cm i sad iznosi 5.65m.
Jedno od popularnijih pitanja je: ta je to, mrtvačko vozilo? Pa malo liči, ta da radim Ali, sutina je da Sixwheeler generie oko sebe ogromnu količinu pozitivne energije i osmeha! Iz svakog vozila na putu vide se odobravajući gestovi i radosna lica, a to mnogo znači! Rado gostujemo na raznim automobilskim događajima i izlobama, a ove godine bih eleo da se dokopam ICCCR-a u Holandiji.Kada enterijer uskoro bude kompletno sređen, ovaj veliki zeleni krokodil ponosiće se jo jednom unapređenom francuskom znamenitoću romantikom na dva sprata.








15

15
Ljubav prema Citroënima spaja ljude irom sveta, pa je tako sprijateljila dvojicu vlasnika nestandardnih CX-eva. Vladimira i njegov CX Prestige ste već imali prilike da upoznate, a uz njegovu veliku pomoć, danas ćete čitati o Artemovom ambicioznom projektu, Citroenu CX sa est točkova! U Vladimirovom prevodu, Artemovu Citro-istoriju vam prenosimo u celosti:Istorija Citro-bolesti datira iz detinjstva, kada me je oduevljavao kosmički dizajn Citroena iz stranih filmova. Naravno, najvie mi se svidela lepotica DS i dugo sam eleo da je imam, ali mi se to činilo kao naučna fantastika. Zatim mi je kolega sa posla, saznavi o mojoj bolesti, ispričao da blizu njegove zgrade lei upravo tako neto, staro, ali jako neobično i nejasno. Po njegovom opisu, to je jako ličilo na DS! Dugačko, oblo i nisko telo sa ogromnom haubom i velikim farovima i hromiranim branicima. Kad sam doleteo do naznačene adrese, tamo je stvarno leao taj automobil, ali to nije bio DS. Ipak, izgled tog automobila bio je jako neobičan, i to sam due kruio oko njega i razgledao ga, to mi se on vie sviđao! Kroz prljavo staklo video se enterijer koji nije sa ovog sveta To je bio prvi susret sa mojim budućim Citroenom CX On je bio u uasnom stanju, ali bez obzira na sve, CX se podigao i doao do moje garae. Tad sam se zarazio Citro-virusom koji se, kao to znamo, ne leči. Posle drugog CX-a i XM-a, desilo se ispunjenje snova u mom malom gradu u jednoj garai 17 godina me je čekala ona Boginja, 1960. godite. Tada sam se uglibio do kraja!

Dve godine sam kao svakodnevni automobil vozio Citroen CX Break iz 1986. I zimi i leti sluio me je bez kvarova i sa carskim komforom. Ali, dolo je vreme kada je potreba da se sredi limarija postajala sve očiglednija. Zimski reagensi nisu ba najbolji drug starih Citroena. Jednom me je, lutajući po prostorima interneta i razgledajući fotografije originalnih Loadrunner-a, koji su mi se jako sviđali, posetila misao a zato ne bih napravio sopstveni CX Sixwheeler, po ugledu na originalne Tissier, ali sa pojedinim izmenama. Ta ideja mi se svidela jo vie i zbog toga to jako volim putovanja automobilom, a CX je najbolji upravo u toj ulozi. Tim pre estotočka! eleo sam automobil za putovanja sa mogućnoću udobnog noćenja za troje. Dvoje dole, a treći na spratu, u atoru koji se rasklapa iz krova. U teoriji sam već imao sve za ostvarivanje ove elje. Kao osnovu trebalo je da iskoristim moj postojeći CX Break, a u svojstvu donatora polurasklopljeni CX dizel karavan, koji je bio u drugom gradu kod prijatelja koji jako voli CX-eve i u njih se odlično razume, i pri tome aparat za varenje koristi veto kao svoje ruke. Navrljao sam u fotoopu prvu skicu budućeg Sixwheelera. Prvo sam hteo da bude kao Loadrunner, sa visokim krovom, ali je kasnije izabrana varijanta sa niskim krovom transformerom. Proces restauracije je priča o borbi i konstantnom reavanju ogromnog broja različitih tekoća, ali takođe i priča o drugarskoj pomoći i podrci! Da nije mnogobrojnih drugova i poznanika, ja bih, da izvinete, odustao. No, podrka prijatelja davala mi je nadahnuće i snagu u borbi s problemima, i na kraju smo uspeli! A počelo je vrlo naivno

Naao sam na jednom sajtu detaljno opisane etape prerade i činilo se da je sve jednostavno. Odreemo zadnji deo mog CX-a, privarimo zadnji deo donatora, dodajemo jo jedan zadnji most sa veanjem i voilĂ** Beseda ni primerna za ta forum**, za pola godine bi moralo sve da bude gotovo. Dobro je da sam tad bio toliko naivan, inače se ne bih odvaio na preradu. Već je prolo tri godine, a posla ima jo mnogo! Prvo, ispalo je da je moj CX vie truo nego to sam pretpostavljao i zato je obim posla narastao vie desetina puta. Drugo, donator se takođe nije pokazao sjajno, te sam na kraju sa njega uzeo manje delova nego to sam planirao. Treće, odlučili smo da malo izmenimo konstrukciju naeg Sixwheelera. Morali smo od nule da radimo ceo zadnji deo automobila nove noseće profile, nova krila, lukove, ceo pod u gepeku, nove pragove i ojačanja istih od debljeg metala. Naručen je i novi rezervoar povećane zapremine, od 95 litara. Donator krova bila je Mazda Bongo Friendee.Proces izrade - galerija
















Čovek bez kojeg Sixwheeler ne bi bio moguć, i sa kojim me je spojila sva ova epopeja je Andrej. On je kolekcionar američkih klasičnih automobila od 30-ih do 70-ih godina prolog veka. U njegovoj radionici radovi na Sixwheeleru su privedeni kraju, a Andrej i ja smo postali drugovi.

Prole godine izvreno je probno putovanje u Kareliju. Naravno, bilo je prekrasno! Sumnjao sam da će sve da prođe glatko, ali je realnost prevazila sva očekivanja. Dobio sam zaista prekrasni kruzer za daleka putovanja! Vrlo komforan, prostran i, ma koliko smeno zvučalo, ekonomičan! Potronja na otvorenom pri brzini od 100km/h bila je manje od 8 litara benzina na 100km. Takođe, prijatno me je iznenadila upravljivost, koja je poboljana: u krivinama se smanjilo naginjanje, a dodatni par točkova pozadi poboljao je komfor prilikom prelaska neravnina. Kao rezultat dobijen je iznenađujući osećaj lebdenja nad putem. Ako se prednjim delom neravnine osećaju kao ranije, u zadnjem delu se one jednostavno rastvaraju, jer se karoserija oslanja na slobodni par točkova, dok drugi par savladava udubljenje ili ispupčenje. Uzgred, snaga fabričkog atmosferskog benzinca od 2500 kubika je sasvim dovoljna za dinamičnu vonju. Uopte, ponaanje se ničim ne razlikuje od običnog četvorotočkaa kad je u pitanju stabilnost. Jedino to se oseća je njegova velika duina. Na parkingu je potrebno malo vie mesta nego inače, ali ne mnogo. Duina auta je porasla za 70cm i sad iznosi 5.65m.

Jedno od popularnijih pitanja je: ta je to, mrtvačko vozilo? Pa malo liči, ta da radim Ali, sutina je da Sixwheeler generie oko sebe ogromnu količinu pozitivne energije i osmeha! Iz svakog vozila na putu vide se odobravajući gestovi i radosna lica, a to mnogo znači! Rado gostujemo na raznim automobilskim događajima i izlobama, a ove godine bih eleo da se dokopam ICCCR-a u Holandiji.Kada enterijer uskoro bude kompletno sređen, ovaj veliki zeleni krokodil ponosiće se jo jednom unapređenom francuskom znamenitoću romantikom na dva sprata.
Jo jedno veliko hvala Vladimiru na pomoći oko intervjua i prevoda!
Fotografije: ĐŃŃëĐź ĐанŃонкО
Fotografije: ĐŃŃëĐź ĐанŃонкО









15