Announcement

Collapse
No announcement yet.

DS3 Racing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • DS3 Racing

    Najprej kratka lekcija iz kemije. Ha dva plus ena polovica o dva se spremeni v ha dva o. Voda. Reakcija je eksotermna, energija se sprošča, zato je mogoč obstoj vozil na gorivne celice. De es tri te ha pe sto petdeset plus ustrezni deli se spremenijo v de es tri racing. Užitek. Reakcija je endotermna, treba je dovajati energijo. In znanje.

    V bistvu se bere preprosto. Oddelek Citroën Racing, 'kriv' za vse naslove te znamke v reliju med konstruktorji in vozniki, je v roke vzel DS3 THP 150 in ga obdelal.

    Očem je namenil le dve osnovni barvi: črna je vedno v kombinaciji z oranžno, bela pa s sivo. Druga barva se pojavlja zunaj in znotraj in, še posebno če je oranžna, daje avtomobilčku od daleč prepoznaven in nezmotljiv pečat.

    Uporabili so tudi veliko ogljikovih vlaken (in to pravih, ne imitacije): zunaj na spodnjih robovih karoserije, vključno z zadnjim difuzorjem, znotraj pa na armaturni plošči in na vratnih oblogah. Notranje spremembe zaključujeta športna sedeža z integriranima vzglavnikoma ter napisoma Citroën Racing, celotno podobo pa posebne nalepke tako na karoseriji kot v notranjosti.
    Mehanika

    Za osupljive zmogljivosti pa je bilo seveda treba precej poseči v mehaniko. Motor je dobil drugo turbopuhalo (enako, kot ga ima 200-'konjski' RCZ), novo motorno glavo pa na novo sprogramirano motorno elektroniko in bolj športen izpuh. Zato je moč s 156 narasla na 207 'konj', navor pa z 240 na 275 njutonmetrov.

    To pomeni 33 odstotkov več največje moči in 15 odstotkov več največjega navora. Poleg tega je največji navor še vedno na voljo v širšem območju vrtljajev (od 2.000 do 4.500), čeprav se je ta vrh premaknil s prejšnjih 1.400 na 4.000.

    A je treba videti obe navorski krivulji: obe namreč enako naraščata do točke, kjer se pri THP 150 prelomi v vodoravno črto, pri Racingu pa narašča še naprej do svoje največje vrednosti, potem pa se – po približno enako dolgem ravnem delu kot pri THP 150 – nagne vzporedno navzdol.

    Podvozje ni ostalo nedotaknjeno; koloteka sta se na račun širših platišč razširila za po 20 milimetrov (zato je bilo treba tudi razširiti blatnike, ki so zdaj najširši del avtomobila, kar so bile dotlej vratne kljuke), karoserija je za 15 milimetrov bliže tlom, blažilniki in vzmeti pa imajo bolj togo karakteristiko.

    Tudi volan z električnim servom je na novo skalibriran: je natančnejši in sledi, tudi zaradi večjih in širših koles, drugačnemu programu. Zavore so pri Racingu spredaj štiribatne Brembo na povečanih kolutih, zadaj pa so koluti navrtani. In stabilizacijski sistem ima bolj športen program delovanja, poleg tega pa je tudi povsem izklopljiv.

    Ko se je Racing letošnjo pomlad prvič pokazal javnosti, je imel še lep namen razmnožiti se v le 1.000 primerkih. Pa je bilo povpraševanja preveč – toliko, da je Citroën pripravil homologacije tako, da jih zdaj lahko sestavijo po dva tisoč letno.

    Ostala pa je karbonska ploščica z napisom Citroën Racing na stropu ob vzvratnem ogledalu, le (zaporedne) številke je, jasno, izgubila.

    Beseda sestavljanje v zgornjem odstavku je tam namerno: Racingi so namreč zamišljeni tako, da s tekočega traku pride različica THP 150, potem pa jo mehaniki v 16 urah ročno predelajo v različico Racing. Dela ni malo, saj je treba dodobra predelati mehaniko, pa tudi (ali še posebej) karbonski sestavni deli v notranjosti, predvsem na armaturni plošči, zahtevajo veliko dela, razstavljanja in sestavljanja.

    Tako teorija. V praksi gre oko takoj k črno-oranžnemu in noče od njega, telo pa v prvem hipu ugotovi, da so bočne sedežne obrobe, čeprav izrazite, zelo zelo mehke. A vseeno zelo dobro držijo v ovinkih.

    Žal vreme ni posebno pomagalo na krstni vožnji, je pa kljub temu jasno: DS3 Racing svojih 'konj' ne skriva, so pa izjemno uglajeni in lepo vzgojeni. Razen morda povsem na začetku, pri speljevanju. To pomeni, da vožnja z njim pri vsakdanjih opravkih ni nikakršna muka, na zavitih cestah z vzponi in spusti je celo več kot uživaška, pri Citroënu pa zatrjujejo, da je odličen tudi na dirkališčih.

    A tega nam (spet žal) ni uspelo preizkusiti. Vemo pa, da je sistem ESP res zelo športno naravnan, da je brez njega avtomobilček precej živahen, a tudi nadzirljiv, da ima ta mali dirkač zunaj dobro slišen lep motorni zvok, znotraj pa je morda kar preveč uglajen.

    Model DS3 Racing so razvili pri Citroën Racingu tudi s pomočjo reli dirkačev – od upokojenega Bugalskega do trenutno najbolj vročega Loeba. Morda je tudi zato v salonih po Evropi že 800 naročil za ta avtomobil, ki z mesta do 100 kilometrov na uro pospeši hitreje kot katerikoli serijski Citroën doslej.

    Je pa vseeno dobro vedeti: tale Racing kot katalizator vzbuja drugo reakcijo, tokrat eksotermno. Energija, ki se sprošča vozniku med športno vožnjo, je jasno zaznavna. Če ne drugje, zagotovo na dlaneh.
    Model: Citroën DS3 Racing

    motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbo

    gibna prostornina (cm3): 1.598

    največja moč (kW/KM pri 1/min): 152 (207) pri 6.000

    največji navor (Nm pri 1/min): 275 pri 2.000–4.500

    menjalnik, pogon: R6, spredaj

    prednja prema : posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator

    zadnja prema: poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki

    medosna razdalja (mm): 2.464

    dolžina × širina × višina (mm): 3.962 × 1.717 × 1.443

    prtljažnik (l): 285/980

    masa praznega vozila (kg): 1.165

    največja hitrost (km/h): 235

    pospešek 0–100 km/h (s): 6, 5

    poraba goriva po ECE, mešan cikel (l/100 km): 6, 4

    izpusti CO2 (g/km): 149

    Vinko Kernc, foto: Vinko Kernc
    http://www.avto-magazin.si/vozili-smo/v ... s3-racing/



    Da bi ga še malce spodbodli, smo mu pred nos pomolili Fordov nahrbtnik, v katerih imamo spravljene merilne naprave. Provokacija ni uspela, saj je DS3 Racing odpeljal najboljši krog v času 58 sekund 32 tisočink in se zavihtel na 20. mesto skupnega seštevka oziroma 9. mesto med športniki na prednji pogon.

    Zaostal je recimo za Cliom RS R27 in Peugeotom 207 RC, bil pa hitrejši od Honde Civic Type-R in VW Golfa GTi. Zanimivo, Mini John Cooper Works pa je s podobnim motorjem priplezal kar do 9. mesta skupne razvrstitve, kar lahko pripišemo boljšemu podvozju in zapori diferenciala. Prav pomanjkanje slednjega se DS3 Racingu najbolj pozna, sploh na zelo 'zaprtih' ovinkih Racelanda. (AM)


    test siol:

    Citroën DS3 racing

    Citroën se dolgo ni mogel pohvaliti z avtomobilom, ki bi odražal uspehe znamke v dirkanju. Različica modela DS3, imenovana racing, je to popravila. Izdelali jih bodo le 2000.

    Anekdota pove dovolj


    O videzu atraktivnega avtomobila dovolj pove anekdota sodelavca Gregorja Pavšiča, ki je s citroënom "pokrival" reli Saturnus. Ob prihodu v podzemno garažo športnega parka Stožice so Gregorja za volanom črno-oranžnega racinga namesto na parkirišča, določena za novinarje in obiskovalce, poslali kar v servisno cono, naravnost med dirkalnike.


    Ste že kdaj videli oranžna platišča?

    Anekdoti ni težko verjeti. Avto že na prvi pogled pritegne veliko pozornosti. Delno tudi zaradi vpadljive barvne kombinacije (kdaj ste nazadnje videli oranžna platišča?) in nalepk – črk in številk. Prav nalepke (streha, bok vozila in del armaturne plošče) so največji vtis naredile na sosedovega fanta, ki je ravnokar naredil izpit. Če ni z mobilnikom naredil vsaj dvajset slik, nič ne rečem …


    Ogljikova vlakna niso "fejk"

    Mi, priznamo, smo bili bolj kot nad vsiljivimi nalepkami navdušeni nad uporabo dodatkov iz pravih ogljikovih vlaken, ki jih mladi sosed še opazil ni. Čestitamo Citroënu, da se je takšnih podrobnosti lotil tako zelo temeljito. Karbonski so pragovi, blatniki, spredaj spojler in zadaj difuzor, znotraj pa je karbonsko kar celotno ohišje sredinske konzole in del volana. Občutek športnosti je zagotovljen, še preden se avtomobil premakne!


    Sedeži so videti dobro, držijo tudi telo, ampak ...

    V atraktivnih sedežih z odlično bočno oporo, ki dobro dopolnjujejo športni značaj avtomobila, se niso uspeli dobro namestiti vsi člani uredništva. Izpostavljamo predvsem dejstvo, da zgornji del naslona ni nagnjen dovolj naprej. Če želi voznik glavo nasloniti na (fiksni) vzglavnik, jo mora nagniti preveč nazaj.


    Na cesti smo bili neizprosni

    Ker najhitrejši DS3 veliko obljublja že v mirujočem stanju, smo bili do njega neizprosni tudi na cesti. Odkupil se je z zelo vzdržljivimi Brembovimi zavorami (štiribatne, koluti so navrtani) in zaradi znižane karoserije (za centimeter in pol) ter prirejenega vzmetenja tudi z odlično lego. Trdoto pa je kot že pri običajnem 115-kilovatnem DS3-ju potrebno vzeti v zakup. ESP je povsem izklopljiv (hvalimo), oprijema pa je zelo veliko, razen v zaprtih zavojih, ko avtomobil utegne "zbezljati" in spomni, da 147 kilovatov v tako majhnem avtomobilu kliče po delni zapori diferenciala.



    Motor že poznamo ...

    Motor je v osnovi enak kot pri 115–kilovatni različici, torej 1,6-litrski turbobencinar. Za dodatno moč sta odgovorna novi turbinski polnilnik, spremenjena elektronika in drug, bolj športen (in na naše veselje tudi glasnejši) izpušni sistem. Kljub turbini pa je v iskanju maksimalnega izkoristka avtomobil treba gnati vse do rdečih vrtljajev, kar nas je spomnilo, da nas je dvesto "konjev" v tako majhnem avtomobilu kdaj že bolj sunilo v hrbet, na primer v corsi OPC.


    Poraba na testnem krogu: 9,8 l/100 km


    Mestno: 8,2 l/100 km
    Avtocesta: 7,9 l/100 km
    Umirjeno: 6,1 l/100 km
    Športno: 16,6 l/100 km

    Dolžina testnega kroga 141,4 km; 16,7 km mesto / 44,9 km avtocesta / 38,9 km podeželje umirjeno / 40,9 km podeželje športno. Testni krog prevozimo z vsakim testnim vozilom. Povprečne porabe goriva za posamezne režime vožnje so preračuni podatkov potovalnega računalnika.



    Kdo so tekmeci?

    Citroën je z izdajo tako zmogljive različice modela DS3 dregnil tekmece, ki jih do zdaj ni imel. Vstop v razred, kjer na področju voznih lastnosti kraljujejo clio RS, mini cooper S in pred kratkim preizkušena ter tako kot DS3 racing redka corsa OPC nürburgring, verjetno ne bo minil brez zapletov. Po naših izkušnjah so omenjeni tekmeci na cesti do zavojev še nekoliko bolj neizprosni, znebijo se jih še hitreje. A prav nobeden od njih v mestu ne bo pritegnil toliko pogledov.


    V nekaj stavkih

    Oblika in barvna kombinacija (ena od le dveh možnih) zagotavljata slinjenje starih od 18 do 25 let. Starejši bodo cenili pozornost do podrobnosti in odlične vozne lastnosti. Do popolnosti mu manjkajo še nekoliko odzivnejši volan, nekoliko manj nagibanja karoserije in zapora diferenciala, ki bo krotila moč turbobencinarja. Visoka cena zagotavlja ekskluzivnost, ne pa tudi dostopnosti.
    Cena testnega vozila: 31.290 EUR


    Cena osnovne različice: 15.900 EUR (Citroën DS3 So Chic VTi 120 Airdream)
    Osnovna cena testnega vozila: 29.990 EUR (Citroën DS3 Racing THP 200)

    Skupna cena dodatne opreme: 1300 EUR

    Dodatna oprema: navigacijski sistem "My way": 900 EUR; okrasni motiv "Racing": 400 EUR

    Citroën DS3 Racing THP 200
    spodnji razred; 3-vratna kombilimuzina, 5 sedežev
    Motor
    bencinski, 4-valjni, 4 ventili na valj; delovna prostornina: 1598 cm3; največja moč: 152 kW pri 6000 vrt/min; največji navor: 275 Nm pri 2000 - 4500 vrt/min
    Prenos moči
    pogon na prednji kolesi; šeststopenjski ročni menjalnik; mere pnevmatik: 215/40 R18
    Mere, mase
    dolžina: 3962 mm, širina: 1717 mm, višina: 1443 mm; medosna razdalja: 2464 mm; premer kroga obračanja: 11 m; prostornina prtljažnika: 285/980 l; masa praznega vozila: 1165 kg; največja dovoljena masa: 1597 kg
    Zmogljivosti in poraba
    največja hitrost: 235 km/h; čas pospeševanja od 0 do 100 km/h: 6,5 s; mestna vožnja: 8,7 l/100 km, odprte ceste: 4,9 l/100 km, kombinirano: 6,4 l/100 km; povprečna avtonomija: 781 km; prostornina posode za gorivo: 50 l; emisije: 149 g CO2 / km
    Varnost
    čelni in stranski zračni blazini za voznika in sovoznika; okenski zračni zavesi za zaščito glav vseh potnikov; ABS, ESP, EBD, BA; ocena NCAP: 5 zvezdic
    Oprema
    18-palčna lita platišča; meglenke; električno pomična stekla in ogledali; usnjen volan; samodejna dvopodročna klimatska naprava; potovalni računalnik; tempomat z omejevalnikom hitrosti; senzor za dež; "connecting box" s sistemom HiFi CD, mp3
    Garancija
    3-letno splošno jamstvo, 12-letno jamstvo zoper prerjavenje, 3-letno jamstvo za lak; 3-letno jamstvo pomoči na cesti

    Redno servisiranje do 120.000 km: 1270 EUR


    20.000 km: 170 EUR / 40.000 km: 170 EUR / 60.000 km: 295 EUR / 80.000 km: 170 EUR / 100.000 km: 170 EUR / 120.000 km: 295 EUR

    Časovni interval med servisi je največ 1 leto.





    Citroen Bilten Forum
    https://www.citroenbilten.com/
    Gostovanje Domene Internet
    https://www.bilten.net/
    Mobing v Sloveniji
    https://www.mobbing.si/
    Družinski portal
    https://www.drobnic.com/
    https://www.drobnic.info/

  • #2
    Re: DS3 Racing

    2cv
    Hvala za toliko podatkov na enem mestu.
    Citroen Xantia 2.0.i, 1998,
    Citroen C5 2.0 HDI, 2003

    Comment

    Working...
    X