Announcement

Collapse
No announcement yet.

Citroen C8 Testi in Razni članki

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: C8 - Testi in članki

    okoli 10 litrov na 100km

    Comment


    • #17
      Re: C8 - Testi in članki

      V enem letu je povprečna poraba 8.1L
      LP Brzy

      Comment


      • #18
        Re: C8 - Testi in članki

        Pozdravljeni,

        pri meni je pri računalnik kazal porabo 8,9.
        Meni kaže po enem tednu vožnje 7,7 l.

        lp......ADB

        Comment


        • #19
          Re: C8 - Testi in članki

          Citroën C8 2.2 16V HDi SX (2002)


          Od Evasiona do C8. Natankopred osmimi leti je Citroën predstavil prvi avtomobil te znamke, ki je skušal potnikom s prostorom in vzdušjem pričarati nekaj občutkov iz domače dnevne sobe. Okusi ljudi so namreč vse bolj zahtevni, vse več časa pa prebijemo v avtomobilih. Lahko rečem, da v njih določen del življenja bivamo ...

          Osmica iz imena tega avtomobila seveda nima nobene zveze z omenjenim osemletnim obdobjem, je pa nedvomno zanimivo, da se v tem času zasnova avtomobila ni postarala. Če bi se, si je štiri blagovne znamke (oziroma dva avtomobilska koncerna, PSA in Fiat) ne bi upale ponovno poslati na trg. Ker se torej ni, so jo le spretno dodelali, pametno izkoristili njen potencial, obdržali medosje, razširili koloteka, prenovili pogonsko ponudbo in opazno podaljšali (270 milimetrov, se pravi več kot četrt metra!), sicer pa tudi delno razširili in povišali karoserijo. Izvolite, C8.

          Tako mu je ime, ker je Citroën. Več kot očitno je, s čim prepričuje C8; kdor ljubi lahkotnost življenja, kdor sovraži togo, zadrto okolje, kdor daje poudarek oblikovanju in praktičnosti bivalnega prostora, ta - če obenem seveda razmišlja o limuzinskem kobiju (ali pa tudi ne) - mora skozi C8. Verjemite, vredno je poskusiti.



          Veliki Citroënov ključ je končno dobil vsebino: štiri gumbe za daljinsko krmiljenje s ključavnicami. Dva med njimi sta namenjena odklepanju (in zaklepanju), druga dva drsnim bočnim vratom. Ta se zdaj namreč odpirajo električno. Ja, mi smo bili kot otroci, mimoidoči so se radovedno (in odobravajoče) ozirali, ampak ostanimo le pri pohvali o praktičnosti. Prvenec je že davno mimo, saj Američani takšno razkošje poznajo že vsaj desetletje.
          Drugi par bočnih vrat me spominja na Soško fronto: ko govorimo o limuzinskih kombijih, ena stran trmoglavi pri klasičnem odpiranju, druga pri drsnem načinu, dejstvo pa je, da fronta že vsaj osem let miruje. Kupci, na koncu edini odločilni dejavnik, nekako odobravajo oboje. In tako »enoprostornik« PSA/Fiat ostaja pri drsnih, konkurenca pa pri klasičnih vratih.

          Ja, električno odpiranje, velika vstopna površina in malo potrebnega bočnega prostora nedvomno govorijo v prid drsnim vratom. In tako se je na našem testu ponovno izkazala njihova dejanska praktičnost. Vstopanje je preprosto (če odštejete dokaj visok prag avtomobila) na sedeže druge vrste in malo manj v tretjo vrsto. Testni C8 je bil sicer opremljen le s petimi sedeži, a njegovo dno ponuja možnost, da kateregakoli od treh iz druge vrste namestite v tretjo vrsto. Tam sta tudi tritočkovna varnostna pasova in okenska varnostna blazina.

          Ko to nekajkrat storite, postane odstranjevanje sedežev po potrebni motoriki preprosto opravilo, ampak sedeži so še vedno neljubo težki in nerodni za prenašanje. Toda zaradi vsestranskosti druge in tretje vrste sedežev se glede tega ne bi smeli naglas pritoževati: vsak od sedežev je nastavljiv po dolžini in vsakemu naslonjalu posebej lahko nastavite naklon. In vsako naslonjalo lahko preklopite v zasilno mizico.

          Potnikom v zadnjem delu C8 tako ne bo hudo; kolenskega prostora je (lahko) veliko, v višino tudi najvišji ne bi smeli imeti težav in na B-stebričkih si skrajna potnika v drugi vrsti lahko nastavita intenzivnost vpihavanja zraka. Ne pričakujte pa letalskega udobja: sedežni del je še vedno dokaj nizek in sedežne mere nasploh niso razkošne.
          Ne glede na izvirnost in prilagodljivost zadnjega dela C8 se še vedno najbolje godi potnikoma na prednjih sedežih. Ta sta razkošnejših mer, sicer s preveč ravnima sedaloma (podmorniški učinek!), a v celem udobna.

          Kdor ljubi vožnjo z naslonjenimi rokami, bo v C8 nedvomno zadovoljen, saj obloga vrat na eni in višinsko prilagodljiva naslona na drugi strani omogočata prijeten počitek komolcev. Volanski obroč ni najboljši v (tem) C8: je plastičen, precej položen, sicer nastavljiv v vse smeri, a nekoliko pomanjkljivo navzdol, pa tudi oprijem obroča s štirimi prečkami ni najboljši. Zato pa navdušuje mehanika obvolanskih ročic, vključno s tisto za nadzor avdio (dobrega) sistema, predvsem pa navdušuje celotna armaturna plošča.

          Ta krepko deli svet na dva pola. Nekaj je takšnih, ki načelno in vnaprej zavračajo sredinsko namestitev merilnikov, večina pa jih odobrava in tudi naše izkušnje so izključno dobre. Odmik oči s ceste je neznaten, vidljivost nanje pa je podnevi in ponoči zelo dobra. Trije krogi so podloženi z barvo mentola ali nežne pistacije, skupaj z luknjo v armaturni plošči za njimi ter s svojevrstno oblikovano plastiko pa to pomeni svežino v dojemanju avtomobilskega kokpita.

          Morda res ni revolucionarno, je pa novo in prijetno na pogled.
          Zaradi oblike ergonomija ne trpi. (Skoraj) vse kontrolne lučke so zbrane tik za volanskim obročem in pritrjene na volanski drog. Z izjemo primera, ko parkirate z delno zasukanim volanom, je vidljivost nanje vselej brezhibna. Na srednjem delu armaturne plošče so komande klimatizacije, ki so logično zbrane okrog dobro vidnega zaslona, nekoliko više je (še vedno, kot v Evasionu, s pokrovom) radijski sprejemnik in bliže volanskemu obroču je (še vedno) prestavna ročica. Poleg tega ponuja C8 celo vrsto predalov in predalčkov, a smo vseeno pogrešali dvoje: enega, ki bi ga klimatska naprava ohlajala, in enega univerzalno priročnega za malenkosti, ko voznik sede za volanski obroč. Manjkata tudi žepa na zadnjem delu naslonjal prednjih sedežev, ker sta tam majhni plastični mizici.

          Povsem ravno dno avtomobila ima dobre in slabe strani; takšno, kot je, je v osnovi namenjeno že opisani sedežni prilagodljivosti, a zaradi njega nimate kam postaviti vrečke iz trgovine, na levo stran voznikovega sedeža postavljena ročica ročne zavore pa je že nekoliko močnejši roki težko dosegljiva. In ker je v zadnjih letih v modi sedeti visoko, je dno notranjosti precej visoko od tal. Načelno sicer pri tem ni zadržkov, le dami utegne pri vzpenjanju na sedež počiti kak slaboten šiv na ozkem krilu.

          Teža C8 se vzpenja opazno prek tono in pol, zato takšna karoserija zahteva nekaj zmogljivejši pogonski stroj. V testnem C8 je bil 2,2-litrski, 4-valjni, 16-ventilski sodoben turbodizel (HDi), katerega navor je povsem zadovoljil. V mestu je takšen C8 lahko živahen, na primestnih cestah omogoča varna prehitevanja. Tudi moči je dovolj, da se z njim lahko vozite v širšem tolerančnem območju okrog hitrostnih omejitev na avtomobilskih cestah. V vseh naštetih primerih bo prijazna celotna mehanika, od menjalnika do podvozja.

          C8 je tudi lepo vodljiv, edino v mestu vas utegnejo ujeziti njegove ne več povprečne zunanje mere. Z dolžino skoraj štiri metre in tričetrt postanejo nekateri standardni parkirni prostori premajhni. Prav v takšnih primerih smo se spomnili malega testnega C3, ki je razvajal z ultrazvočnim pripomočkom za (vzvratno) parkiranje, testni C8 pa tega ni imel ...

          Motor, ki se sicer odlično izkaže, pa nima lahkega dela; pri majhnih hitrostih premaguje težo, pri velikih se bori s čelno površino avtomobila, vse skupaj pa se pozna pri porabi. Tako boste z njim težko prišli opazno pod 10 litrov na 100 kilometrov; avtocestno potovanje, četudi zmerno, bo zbralo dobrih 10 litrov, mestna vožnja 12, naše testno povprečje pa je bilo kljub temu (in upoštevaje vse izhodiščne veličine) ugodno: znašalo je le dobrih 11 litrov na 100 kilometrov.

          Krepko več bi porabil, če bi ga priganjali v ovinke, ampak takrat se prične tudi karoserija opazno nagibati, motor sam pa postane nad 4000 vrtljaji v minuti glasen. Rdeče polje na merilniku vrtljajev se prične sicer šele pri številki 5000, ampak vsakršno priganjanje nad 4000 je brez pomena; tako trenutno (poraba) kot dolgoročno. Če upoštevate te nasvete, bo vožnja varčna in udobna, tako zaradi dobrega blaženja kot zaradi le zmernega notranjega trušča.

          Tako utegne C8 zadovoljiti vse: od očetov do gospa in njihovih malih nagajivcev. Vsi drugi, ki iščejo kaj drugega kot udoben, neutrujajoč in prijazen prevoz, lahkotnost bivanja, bodo morali iskati vsaj na drugem koncu istega prodajnega salona.

          Vinko Kernc
          Foto: Vinko Kernc, Aleš Pavletič




          Citroën C8 2.2 16V HDi SX

          Citroën Slovenija
          Osnovni model: 27.791,69 EUR
          Testno vozilo: 28.713,90 EUR

          Moč: 94 kW (128 KM)
          Pospešek: 13,6 s
          Največja hitrost: 182,0 km/h
          Povpr. poraba: 7,4 l/100 km

          Cene avtomobilov pred letom 2007 smo preračunali v evre po centralnem tečaju 239,64 tolarja za evro.

          Garancija:
          1 leto brez omejitve kilometrov splošne garancije, 12 let garancije za prerjavenje

          STROŠKI VOZILA DO PREVOŽENIH 100km (v EUR)
          obvezno zavarovanje (2): 429,81
          kasko zavarovanje (2): 1.021,53



          TEHNIČNI PODATKI
          Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 85,0 × 96,0 mm - gibna prostornina 2179 cm3 - kompresija 17,6 : 1 - največja moč 94 kW (128 KM) pri 4000/min - srednja hitrost bata pri največji moči 12,8 m/s - specifična moč 43,1 kW/l (58,7 KM/l) - največji navor 314 Nm pri 2000/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - glava iz lahke kovine - vbrizg goriva po sistemu skupnega voda - turbinski polnilnik na izpušne pline (KKK), nadtlak polnilnega zraka 1,0 bar - hladilnik polnilnega zraka - tekočinsko hlajenje 11,3 l - motorno olje 4,75 l - akumulator 12V, 70 Ah - alternator 157 A - oksidacijski katalizator Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - enokolutna suha sklopka - 5-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,808; II. 1,783; III. 1,121; IV. 0,795; V. 0,608; vzvratna 3,155 - prestava v diferencialu 4,467 - platišča 6,5J × 15 - gume 215/65 R 15 H, kotalni obseg 1,91 m - hitrost v V. prestavi pri 1000/min 42,3 km/h Voz in obese: limuzinski kombi - 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - Cx = 0,33 - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj poltoga prema, Panhardov drog, vzdolžna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, EBD, EVA, mehanska ročna zavora na zadnji (ročica na levi strani voznikovega sedeža) - volan z zobato letvijo, servo, 3,2 zasuka med skrajnima točkama Mase: prazno vozilo 1783 kg - dovoljena skupna masa 2505 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1850 kg, brez zavore 650 kg - dovoljena obremenitev strehe 100 kg Zmogljivosti (tovarna): največja hitrost 182 km/h - pospešek 0-100 km/h 13,6 s - poraba goriva (ECE) 10,1/5,9/7,4 l/100 km (plinsko olje)

          MERE
          Zunanje mere: dolžina 4726 mm - širina 1854 mm - višina 1856 mm - medosna razdalja 2823 mm - kolotek spredaj 1570 mm - zadaj 1548 mm - najmanjša razdalja od tal 135 mm - rajdni krog 11,2 m Notranje mere: dolžina (od armaturne plošče do zadnjega naslonjala) 1570-1740 mm - širina (komolci) spredaj 1530 mm, zadaj 1580 mm - višina nad sedežem spredaj 930-1000 mm, zadaj 990 mm - vzdolžnica prednji sedež 900-1100 mm, zadnja klop 560-920 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 500 mm, zadnja klop 450 mm - premer volanskega obroča 385 mm - posoda za gorivo 80 l

          PRTLJAŽNIK
          (normno) 830-2948 l



          NAŠE MERITVE
          T = 8 °C, p = 1019 mbar, rel. vl. = 95 %, Stanje kilometrskega števca: 408 km, Gume: Michelin Pilot Primacy

          Vozne lastnosti
          Pospeški (s)
          0-100 km/h: 12,4
          1000m z mesta: 34,3
          (150 km/h)

          Prožnost (s)
          50-90 km/h (IV./V.): 10,1 (IV.)
          80-120 km/h (V./VI.): 15,5 (V.)

          Največja hitrost: 185 km/h (V. prestava)

          Poraba goriva (l/100 km)
          najmanjše povprečje: 9,9
          največje povprečje: 11,7
          skupno testno povprečje: 11,2

          Trušč v notranjosti (dB)
          PrestavaIIIIVVVI50 km/h585756-90 km/h656362-130 km/h-6766-Prosti tek--40-
          Zavorna pot m
          od 130 km/h: 67,6
          od 100 km/h: 39,9

          Napake med testom
          Odpadla plastika zračne reže v notranjosti.

          DIAGRAM MOTORJA
          DIAGRAM MENJALNIKA


          OCENA
          Zunanjost (11/15)
          Je sodobnega in privlačnega videza, ni pa tiste vrste, da bi za njim željno pogledovali.

          Notranjost (114/140)
          Pri prostornosti same odlične ocene. Položaj za volanom in natančnost izdelave pešata. Ima ogromno predalov in ogromen prtljažnik.

          Motor, menjalnik (35/40)
          Dizel je nedvomno boljša izbira, morda mu do popolnosti manjka kakega pol litra prostornine. Menjalniku zamerimo rahlo zatikanje.

          Vozne lastnosti (71/95)
          Navdušujejo lega na cesti, voznost in občutek pri zaviranju. Bočni veter je precej vpliven. Volanu manjka nekaj natančnosti.

          Zmogljivost (25/35)
          Če bi bil motor malo zmogljivejši, bi zadovoljil tudi skrajnejše zahteve. V normalnih okoliščinah je zelo dober.

          Varnost (39/45)
          Pravzaprav mu ne manjka veliko: morda kak meter pri zaviranju ob pregretih zavorah manj, tipalo za dež, ksenonska žarometa, višji zunanji ogledali.

          Gospodarnost (35/50)
          Pri porabi ni skromen, enako velja za ceno. Napovedujemo nadpovprečno dobro izgubo vrednosti.

          SKUPAJ (330)
          Citroën C8 2.2 HDi je zelo dober potovalni avtomobil, čeprav je res tudi, da so sedeži v drugi (in tretji) vrsti manjših mer kot prednja dva - tako kot pri vseh podobnih limuzinskih kombijih. Večjih slabosti nima, morda mu manjka nekaj opreme. Štirica v sredini je prava ocena zanj!

          UŽITEK V VOŽNJI:

          Ocena AM: 4
          Kriterij ocenjevanja (Št. točk=ocena) 0-180=1; 181-240=2; 241-300=3; 301-360=4; 361-420=5
          Attached Files
          Citroen Bilten Forum
          https://www.citroenbilten.com/
          Gostovanje Domene Internet
          https://www.bilten.net/
          Mobing v Sloveniji
          https://www.mobbing.si/
          Družinski portal
          https://www.drobnic.com/
          https://www.drobnic.info/

          Comment


          • #20
            Re: C8 - Testi in članki

            Citroen C8 3.0 V6 (2004)



            Torej: potujete daleč, v avtu je ponavadi več potnikov, recimo vsaj štirje. Limuzinski kombiji so za vas kot naročeni. Čim bolj udobni, seveda.

            Slika testnega C8 bi lahko v slovarju stala poleg besede udobje. Udobni usnjeni sedeži, dovolj široki (ker sta v vsaki vrsti le po dva) tudi za najširše, z naslonjali za roke, dovolj dobra osvetlitev notranjosti, obilica prostora za noge ... Tu C8 ni moč očitati kake večje napake - še posebej, če za dober dostop do teh sedežev skrbijo velika, električno pomična bočna vrata.

            Spredaj gre bolj na tesno. Tako voznik kot sovoznik se lahko, če sta višje rasti, pritožita nad prekratkim vzdolžnim pomikom sedežev. Da je za volanom premalo prostora za noge, se v limuzinskih kombijih kaj rado pripeti (ali pa je volan preveč oddaljen od voznika), ampak da ga je premalo na prednjem desnem sedežu ...

            Vseeno je moč najti dokaj udoben položaj za volanom, za kar je ’kriv’ predvsem samodejni menjalnik. Posegati po prestavni ročici med vožnjo praktično ni treba (pa čeprav ima samodejni menjalnik v C8 tudi možnost ročnega, sekvenčnega pretikanja), tudi leva noga le počiva. Vse skupaj je zadovoljivo.




            Velik limuzinski kombi s samodejnim menjalnikom ponavadi pomeni ne preveč zadovoljivo vozno dinamiko. Na srečo je testnega C8 poganjal trilitrski bencinski šestvaljnik, ki zmore dobrih dvesto konjev. Tako je dobro nadomestil izgubo, ki jo povzroča (le) štiristopenjski samodejni menjalnik. Pospeški so zadovoljivi, na prožnost motorja pa se ni treba preveč odzivati.

            Tudi podvozje je, razumljivo, udobno. Zato je volan zelo mehak in z malo povratnimi informacijami, vzmetenje pa mehko. Avto dobro požira neravnine, še posebej se izkaže polno naložen, manj pa so mu (in menjalniku) všeč ovinki, kjer da hitro vedeti, da bo voznikovo živahnost nagradil z neprijetnimi občutki v želodcih potnikov. Solidne so zavore, ki se izkažejo z dobrim občutkom na stopalki in dokaj kratko zavorno potjo.

            Največji minus si je C8 prislužil pri kakovosti izdelave. Možno je, da bo plastika škripala, spoji so nenatančni, tu in tam se je izpod stropa pricedila kaplja vode. Škoda, za skoraj devet milijonov tolarjev bi pričakovali manj tovrstnih napak(ic).

            In škoda tudi zato, ker je C8 z bencinskim šestvaljnikom v nosu in opremo Exclusive sicer odličen primer, kakšen mora biti dober limuzinski kombi.


            Dušan Lukič
            Foto Aleš Pavletič

            Citroen C8 3.0 V6

            Citroen Slovenija
            Osnovni model: 35.236,19 EUR
            Testno vozilo: 37.422,80 EUR

            Moč: 150 kW (204 KM)
            Pospešek: 11,0 s
            Največja hitrost: 205,0 km/h
            Povpr. poraba: 11,5 l/100 km

            Cene avtomobilov pred letom 2007 smo preračunali v evre po centralnem tečaju 239,64 tolarja za evro.



            TEHNIČNI PODATKI
            Motor: 6-valjni - 4-taktni - V-60° - bencinski - gibna prostornina 2946 cm3 - največja moč 150 kW (204 KM) pri 6000 vrt/min - največji navor 285 Nm pri 3750 vrt/min Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 4-stopenjski samodejni menjalnik - gume 215/60 R 16 H (Michelin Pilot HX) Mase: prazno vozilo 1762 kg - dovoljena skupna masa 2560 kg Zmogljivosti (tovarna): največja hitrost 205 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,0 s - poraba goriva (ECE) 15,8/9,0/11,5 l/100 km

            MERE
            Zunanje mere: dolžina 4727 mm - širina 1854 mm - višina 1752 mm - prtljažnik 330-2948 l - posoda za gorivo 80 l



            NAŠE MERITVE
            T = 11 °C / p = 1017 mbar / rel. vl. = 57 % / Stanje kilometrskega števca: 6294 km

            Vozne lastnosti
            Pospeški (s)
            0-100 km/h: 11,1
            402m z mesta: 17,9 (128 km/h)
            1000m z mesta: 32,6
            (163 km/h)

            Največja hitrost: 205 km/h (D prestava)

            Poraba goriva (l/100 km)
            skupno testno povprečje: 13,7

            Zavorna pot m
            od 100 km/h: 40,5
            (AM meja 43,0)
            Attached Files
            Citroen Bilten Forum
            https://www.citroenbilten.com/
            Gostovanje Domene Internet
            https://www.bilten.net/
            Mobing v Sloveniji
            https://www.mobbing.si/
            Družinski portal
            https://www.drobnic.com/
            https://www.drobnic.info/

            Comment


            • #21
              Re: C8 - Testi in članki

              četrtek 20.03.2003, 08:58
              Citroen C8 2,2 HDi

              C8 spada med velike enoprostorce, zaradi visoke stopnje opreme te poslovne različice tudi med luksuzne enoprostorce, zato zelo navduši z udobjem.





              Toda različica exclusive CC pri C8 pomeni najbolj bogato obloženega enoprostorca, ki je zaradi šestih kapitanskih sedežev v treh vrstah bolj kot družinski uporabi namenjen službenim potovanjem do šestih "direktorjev".





              V notranjosti


              C8 spada med velike enoprostorce, zaradi visoke stopnje opreme te poslovne različice tudi med luksuzne enoprostorce. Direktorji se lahko v tej različici udobno namestijo in preždijo v avtu tudi dolge proge. Seveda se najbolje sedi spredaj, kajti sedeži so vselej zelo blizu tal in se zato sedi z "dvignjenimi nogami". K sreči se dá tudi zadnje sedeže vzdolžno premikati in tako stopnjo udobja prilagajati. Sedeži pa nikakor niso enostavni za odstranjevanje - da gredo iz ležišč, jih je treba postaviti v pravilno pozicijo, ki pa jo je zelo težko najti (premikati je potrebno tudi sosednje "stole") - mi smo se dolgo trudili, a na koncu kljub vsemu izgubili voljo. C8 CC zaradi tega ni prilagodljiv enoprostorec, ni dovolj praktičen. Takšna različica tudi ni družinsko uporabna zaradi majhnega prtljažnega prostora, če so potniki razkomoteni. Ni kaj, C8 CC je namenjen direktorski, ne pa družinski ali delavski rabi.




              Vozne lastnosti


              Je pa vožnja s C8 izredno umirjena, udobna. Užitek se je peljati. Užitek ga je tudi peljati, sploh po avocestah in nezavitih daljavah. Malenkostno moti čuteč piš vetra, lahko pa zvok vetra pojačate z odprtjem treh strešnih oken (pozor, odprejo relativno majhno površino) in si privoščite pol-kabrioletske užitke. Ne paše pa takemu avtomobilu ovinkarjenje; nagibanja ni toliko, kot smo ga bili navajeni pri nekdanjih enoprostorcih, a kljub vsemu se čuti, da je C8 velik avtomobil.




              Zmogljivosti, Motor


              2,2-litrski štrivaljni turbodizel se zdi razumna izbira. Je uglajen in tih. Če ste zelo zelo razvajeni, potem si boste zaželeli še nekaj več navora, oziroma, da bi ta vlekel v še nižjih legah. V nekaterih situacijah - recimo pri številnih ovinkih in v klanec - se namreč velika masa pač pozna. A rešitev bi bila kvečjemu še kak večji dizel ... Zadovoljni smo s porabo goriva, ki se v povprečju giblje okoli osem litrov.




              Tekmeci


              Citroën C8 ima že v osnovi tri tekmece, tri druga enako zasnovana vozila: fiata ulysse, lancio phedro in peugeota 807. Fiat se dobrika predvsem nezahtevnim glede zmogljivosti in opreme, lancie pri nas še ni, peugeot pa je na skoraj enako ocenjen kot citroën - odločite se na podlagi nakupnih pogojev in na priljubljenost znamke v vaših očeh. Tu pa je tekmec, prav tako svež izdelek, ki ima dve plus točki prednosti pred četvorčki. Gre za renault grand espace - ima veliko panoramsko strešno okno, ki v notranjost pošilja več svetlobe kot trije majhni šibedahi v C8, je pa tudi daljši, zato je bolj prikladen za postavitev treh vrst sedežev. Tak daljši enoprostorec je recimo tudi chrysler grand voyager. Osvežena, a ne čisto nova sta mazda MPV in kia carnival, tu je tudi toyota previa. Ve pa se: dobro se prodajajo tudi trojčki vw sharan/seat alhambra/ford galaxy.



              Citroën C8 2,2 HDi exclusive CCcena: 8.313.000 SIT, veliki enoprostorci, enoprostorec, 5 vrat, 6 sedeževMotordizelski, štirivaljni, vrstni, neposredno vbrizgavanje pod visokim tlakom (skupni vod), turbopolnilnik z variabilno geometrijo, hladilnik polnilnega zraka, štiriventilska tehnika, po dve izravnalni gredi, štirje ventili na valj, prostornina: 2179 cm3, premer x gib batov: 85 x 96 mm, največja moč: 94 kW (128 KM) pri 4000 vrt/min, največji navor: 314 Nm pri 2000 vrt/min, filter sajastih delcevPrenos močipetstopenjski ročni menjalnik, prestavna razmerja: I. 3,8; II. 1,78; III. 1,12; IV. 0,8; V. 0,68; R 3,15; pogon na prednji kolesi, elektronski nadzor stabilnosti ESP s sistemom proti zdrsu pogonskih koles ASRPodvozjeSpredaj: posamične obese, prednja prema pseudo Mac Pherson s trikotnimi vodili, vijačne vzmeti, teleskopski hidravlični blažilniki in stabilizacijski drog; zadaj prema z dvojnimi prečnimi vodili, stabilizatorZadaj: zadnja prema s podaljšanimi vodili in prečnim torzijskim drogom, vijačne vzmeti, teleskopski hidravlični blažilnikiKrmilni sistemvariabilni servo ojačevalnik, število zavrtljajev volana: 3,25, obračalni krog med pločniki: 11,20 mZavorni sistem, kolesaZavorni koluti na vseh štirih kolesih, spredaj hlajeni, podtlačni servoojačevalnik, antiblokirni sistem ABS z elektronsko porazdelitvijo zavorne moči EBD, sistem pomoči pri zaviranju v sili, pnevmatike: 215/65 R 15 H (michelin pilot primacy), lahka platiščaMere, mase, prostorninedolžina: 4726 mm, širina: 1854 mm, višina: 1856 mm, medosna razdalja: 2823 mm; prostornina prtljažnika, merjeno do vrha sedežnih naslonjal: od 225 (ko sta zadnja sedeža povsem nazaj) preko 480 (ko sta zadnja sedeža povsem naprej) do največ 2948 litrov; prostornina posode za gorivo: 70 l; masa praznega vozila: 1825 kg, nosilnost: 680 kg, dovoljena masa vozila: 2505 kgZmogljivosti in porabanajvečja hitrost: 182 km/h, pospešek 0-100 km/h: 12,6 s, poraba goriva: 12,6 (mesto) / 10,1 (odprte ceste) / 7,4 (kombinirana vožnja) l/100 km, povprečna poraba goriva na testu: 8,2 l/100 km, avtonomija glede na porabo pri kombinirani vožnji: 946 km, emisija CO2: 199 g/kmVarnostčelni zračni vreči spredaj, stranski zračni vreči za zaščito trupov spredaj, varnostni zavesi za zaščito glav potnikov v vseh treh vrstah, zategovalnika in omejevalnika zatezne sile varnostnih pasov na prednjih sedežih, zategovalnika varnostnih pasov za sedeža v drugi vrsti, ISOFIX priključki na na zadnjih sedežih, opomnilnik pripenjanja varnostnega pasu za voznikaNotranjostNotranjost - voznik: usnjen voznikov sedež električno nastavljiv po dolžini, višini in naklonu naslonjala, možnost shranjenja treh nastavitev (shranijo se tudi nastavitve zunanjih ogledal); ročno nastavljiva ledvena opora, po višini in nagibu nastavljiv vzglavnik; štirikraki usnjen volanski obroč nastavljiv po višini in globini; zunanja ogledala električno nastavljiva in sklopljiva (tudi ogrevana); notranje vzratno ogledalo samodejno zasenčeno; usnjena prestavna ročica; prednja dva sedeža dvostopenjsko ogrevana in vrtljiva za 180 stopinj - obračanje je nelahkotno, zahteva veliko dodatnih pomikov sedeža, pri tem pa mora biti ročna zavora spuščena (ročica levo od sedeža); predala pod prednjima sedežemaNotranjost - potniki: v zadku štirje usnjeni "kapitanski" sedeži (širši od osnovnih in z oporami za roke) s po višini nastavljivimi vzglavniki; vzdolžni pomik, možnost prekucnenja naslonjal in odstranitve (v testnem C8 so se sedeži zelo zatikali, vodila so bila ponekod že zvita, zato nam sedežev ni uspelo vzeti iz avtomobila); mizice na naslonjalih prednjih sedežev; predali v drsnih vratih, premičen koš za smeti; vstop v zadnji del preko električno pomičnih stranskih drsnih vrat (stikala na daljincu, spredaj na stropu, na B-stebričkih, ali s potegom kljuk), ročno pomične zavese za vsa stekla v zadkuKlima: samodejna klimatska naprava, ločeno nastavljiva za levo in desno polovico, dodatni ventilatorji za zadaj sedeče z neodvisnim uravnavanjem hitrosti, električno pomična stekla v sprednjih in stranskih drsnih vratih, gretje prednjih sedeževOprema: potovalni računalnik (prikaz razdalje, trenutne in povprečne porabe, povprečne hitrosti, zaloge goriva) z opozorilnikom previsoke hitrosti; tempomat; ksenonski žarometi za zasenčeno in dolgo luč (samodejno vklopljivi); pomoč pri vzratnem parkiranju; samodejni prednji brisalci; daljinsko centralno zaklepanje; avtoradio z enojnim CD predvajalnikom in zunanjim CD izmenjevalnikom ter obvolanskim upravljalcemDodatna oprema testnega vozila: trojno strešno okno, kovinska barvaGarancija2 leti splošnega jamstva, 3 leta jamstva za lak, 12 let jamstva zoper prerjavenje, 2 leti jamstva pomoči na cesti

              Miha Merljak
              Foto: Miha Merljak
              Citroen Bilten Forum
              https://www.citroenbilten.com/
              Gostovanje Domene Internet
              https://www.bilten.net/
              Mobing v Sloveniji
              https://www.mobbing.si/
              Družinski portal
              https://www.drobnic.com/
              https://www.drobnic.info/

              Comment


              • #22
                Re: C8 - Testi in članki

                četrtek 30.10.2003, 09:09
                Citroen C8 2,2

                V primerjavi z že preizkušeno različico Captain Chair s šestimi ločenimi fotelji v treh vrstah, je petsedežni C8 predvsem družinski avtomobil.






                V notranjosti


                C8 je sodoben veliki enoprostorec. Je prostoren. Počutje spredaj sedečih je odlično, položaj za volanom zelo dober, med vožnjo pa voznika moti predvsem dvodelna armaturna plošča z merilniki na sredini in prikazovalnikom za opozorilne lučke tik pred volanom; posebej ta drugi občasno po nepotrebnem "ukrade" pogled v napačno smer. Notranjost je sicer prijetno urejena, sedeži so kljub ozkosti razmeroma udobni, še zlasti, če na njem sedijo otroci. Moč jih je tudi poljubno premikati po kabini, recimo namestiti v tretjo vrsto (dokupiti se da tudi še dva sedeža in jih naprimer puščati doma v garaži), slabost pa je, da to opravilo ni ravno enostavno, saj se sedeži precej zaitkajo. Enostavno jih je premikati po dolžini, to že, da pa bi jih odstranili iz avtomobila, se morate pa precej potruditi. Prtljažnik? Če je v vozilu le pet sedežev, je ogromen, v primeru sedežev v tretji vrsti pa le še pogojno zadovoljiv. Ampak, v tem so si enoprostorci tako ali tako enaki.



                Vozne lastnosti


                Vožnja s C8 je izredno umirjena, udobna. Užitek se je peljati, užitek ga je peljati... Sploh je to odličen avtomobil za avocestna potovanja, kjer se avtomobil tudi pri previsokih hitrostih obnaša izredno zanesljivo, suvereno. Razumljivo pa avtomobil zaradi nagibanja ni primeren za divjanje čez ovinke, pa čeprav je res, da je tudi v tem pogledu C8 eden boljših enoprostorcev. Pohvalimo še vodljivost.



                Zmogljivosti, poraba


                Zdi se, da je bencinski motor manj ustrezna izbira. Pač, če hočeš udobje, rabiš navor... In C8 je naravnan na udobje, zato mu bolj pristoji prožen dizelski HDi. Je pa res, da 160 KM tudi ni kar tako in vendarle dopušča nekaj več dinamike v vožnji. Ob tem pa morate biti v avtu sami, saj si težko predstavljamo sopotnika, ki bi ob tem užival. Poraba: seveda ni nizka: okoli 14 litrov na sto kilometrov.



                Cena, tekmeci


                Citroën C8 ima že v osnovi tri tekmece, tri druga enako zasnovana vozila: fiata ulysse, lancio phedro in peugeota 807. Fiat se dobrika predvsem manj zahtevnim glede zmogljivosti in opreme, peugeot pa je skoraj enako ocenjen kot citroën - odločite se na podlagi nakupnih pogojev in na priljubljenost znamke v vaših očeh. Tu pa je tekmec, prav tako svež izdelek, ki ima dve plus točki prednosti pred četvorčki. Gre za renault grand espace - ima veliko panoramsko strešno okno, ki v notranjost pošilja več svetlobe kot trije majhni šibedahi v C8, je pa tudi daljši, zato je bolj prikladen za postavitev treh vrst sedežev. Tak daljši enoprostorec je recimo tudi chrysler grand voyager. Osvežena, a ne čisto nova sta mazda MPV in kia carnival, tu je tudi toyota previa. Ve pa se: dobro se prodajajo tudi trojčki vw sharan/seat alhambra/ford galaxy.



                Citroen C8 2,2 SXcena: 6.626.000 SIT, veliki enoprostorci, enoprostorec, 5 sedeževMotorbencinski, 4-valjni, vrstni, štirje ventili na valj, prostornina: 2230 cm3; premer x gib batov: 86 x 96 mm; kompresijsko razmerje: 10,8:1; največja moč: 116 kW (158 KM) pri 5650 vrt./min; največji navor: 217 Nm pri 3900 vrt./minPrenos močipogon na prednji kolesi, petstopenjski ročni menjalnik, prestavna razmerja: I. 3,25; II. 1,78; III. 1,19; IV. 0,9; V. 0,73; R 3,15; končni prenos 4,64; hitrost v V. prestavi pri 1000 vrt./min: 34,8 km/hPodvozjeSpredaj: posamične obese, prednja prema pseudo Mac Pherson s trikotnimi vodili, vijačne vzmeti, teleskopski hidravlični blažilniki in stabilizacijski drog; Zadaj: zadnja prema s podaljšanimi vodili in prečnim torzijskim drogom, vijačne vzmeti, teleskopski hidravlični blažilnikiKrmilni sistemvariabilni servo ojačevalnik, število zavrtljajev volana: 3,18, obračalni krog med pločniki: 10,92 mZavorni sistem, kolesaZavorni koluti na vseh štirih kolesih, spredaj hlajeni, podtlačni servoojačevalnik, antiblokirni sistem ABS z elektronsko porazdelitvijo zavorne moči EBD, sistem pomoči pri zaviranju v sili, pnevmatike: 215/65 R 15 H (michelin pilot primacy), lahka platiščaMere, mase, prostorninedolžina: 4726 mm, širina: 1854 mm, višina: 1856 mm, medosna razdalja: 2823 mm; prostornina prtljažnika, merjeno do vrha sedežnih naslonjal: od 225 (če sta sedeža nameščena v tretji vrsti in povsem nazaj) preko 480 (ko sta zadnja sedeža povsem naprej) do največ 2948 litrov; prostornina posode za gorivo: 70 l; masa praznega vozila: 1681 kg, nosilnost: 719 kg, dovoljena masa vozila: 2400 kgZmogljivosti in porabanajvečja hitrost: 196 km/h, pospešek 0-100 km/h: 10,7 s, poraba goriva: 12,9 (mesto) / 7,8 (odprte ceste) / 9,7 (kombinirana vožnja), povprečna poraba na testu: 12,9 l/100 km, avtonomija glede na normno kombinirano porabo: 722 km, emisija CO2: 231 g/kmVarnosttritočkovni pasovi na vseh sedežih z zategovalniki in omejevalniki zatezne sile; vzglavniki na vseh sedežih, spredaj nastavljiva po višini in naklonu, drugje samo po višini; spredaj čelni zračni blazini, spredaj stranski zračni blazini za zaščito trupov voznika in sovoznika, varnostni zavesi za zaščito glav vseah stranskih potnikov; ocena varnosti po Euro NCAP: 5 zvezdicNotranjostNotranjost - voznik: opora za levo nogo, voznikov sedež nastavljiv po dolžini, višini in naklonu naslonjala, nastavljiva ledvena opora, po višini in nagibu nastavljiv vzglavnik; štirikraki usnjen volanski obroč nastavljiv po višini in globini; upravljalec radia in tempomata ob obroču; zunanja ogledala električno nastavljiva in sklopljiva (tudi ogrevana); notranje vzratno ogledalo samodejno zasenčeno; usnjena prestavna ročica; prednja dva sedeža dvostopenjsko ogrevana in vrtljiva za 180 stopinj - obračanje je nelahkotno, zahteva veliko dodatnih pomikov sedeža, pri tem pa mora biti ročna zavora spuščena (ročica levo od sedeža); predala pod prednjima sedežemaNotranjost - potniki: v drugi vrsti so trije samostojni (in po dolžini pomični) sedeži, ki jih je moč poljubno nameščati po zadnjem delu potniške kabine; možnost prekucnenja naslonjal in odstranitve; mizice na naslonjalih prednjih sedežev; predali v drsnih vratih, premičen koš za smeti; vstop v zadnji del preko električno pomičnih stranskih drsnih vrat (stikala na daljincu, spredaj na stropu, na B-stebričkih, ali s potegom kljuk), ročno pomične zavese za vsa stekla v zadkuPrtljažnik in odložišča: velikost prtljažnika odvisna od položaja sedežev; pokrivalo prtljažnika; rezervno kolo na dnu prtljažnika; zaklenljiv in hlajen predal pred sovoznikom; predala na vrhu armaturne plošče; odprti predali v vratih, v naslonjalih prednjih sedežev...Klima: samodejna klimatska naprava, ločeno nastavljiva za levo in desno polovico, dodatni ventilatorji za zadaj sedeče z neodvisnim uravnavanjem hitrosti, električno pomična stekla v sprednjih in stranskih drsnih vratih, gretje prednjih sedeževOprema: potovalni računalnik (prikaz razdalje, trenutne in povprečne porabe, povprečne hitrosti, zaloge goriva) z opozorilnikom previsoke hitrosti; daljinsko centralno zaklepanje; avtoradio z enojnim CD predvajalnikom ter obvolanskim upravljalcemDodatna oprema preizkušenega vozila: tempomat; pomoč pri vzratnem parkiranju; gretje prednjih sedežev; daljinsko centralno zaklepanje; trojno strešno okno; kovinska barvaGarancija2 leti splošnega jamstva, 3 leta jamstva za lak, 12 let jamstva zoper prerjavenje, 2 leti jamstva pomoči na cesti

                Miha Merljak
                Foto: Miha Merljak
                Citroen Bilten Forum
                https://www.citroenbilten.com/
                Gostovanje Domene Internet
                https://www.bilten.net/
                Mobing v Sloveniji
                https://www.mobbing.si/
                Družinski portal
                https://www.drobnic.com/
                https://www.drobnic.info/

                Comment


                • #23
                  Re: C8 - Testi in članki

                  sreda 28.04.2004, 15:28
                  Citroen C8 3,0i V6 avt.

                  Med enoprostorci kot so citroen C8, peugeot 807 in fiat ulysse je odločilnega pomena pripadnost avtomobilski znamki, prava izbira pa se torej pričenja šele po tem.




                  Vzemimo, da ste pripadnik (pripadnica) Citroena, torej ste za C8. Ne da bi se spuščali v prednosti bencinskih oziroma dizelskih različic, ostaja spet samo eno odločilno dejstvo: dizelska ponudba sega do 128 KM, bencinska pa se pri 158 KM šele pričenja. Potem ko to razčistimo in se odločimo naprimer za bencin, je na vrsti preračunavanje o tem, ali sedem milijonov za 2,2-litrski motor ali devet za trilitrskega avtomatika. Preizkusili smo slednjega, ki je za ta denar tudi "naj" opremljen.



                  Zunanjost, notranjost


                  Karoserija, obarvana nekje med zlato in oranžno, je lično osvežena s platišči iz lahke litine, s pomičnim strešnim prtljažnikom, z bočnimi ročaji in z velikimi lučmi, vse to v enako svetlečem odtenku. Tri strešna okna (doplačilo) niso najbolj uporabna, ker se nobeno od njih ne da popolnoma odpreti, prav gotovo pa so dobra napoved za bogato in ugledno notranjost. Tej daje pečat šest v usnje oblečenih sedežev v treh vrstah, s "koridorjem vmes". Le ta poteka tudi med prednjima sedežema, ker je ročna zavora prestavljena na levo stran, vmesne konzole pa tako ali tako sploh ni.
                  Torej je na sredini precej prostora tudi za kakšno torbo. Kapitanski sedeži imajo več funkcij, poleg osnovnih so lahko mize, lahko se umaknejo tovoru, tako da se poklopijo in v naslednji stopnji postavijo pokonci. Sedeže druge in tretje vrste lahko enostavno in brez zatikanja odstranimo. V vodila jih lahko vstavimo tudi tako, da gledajo nazaj, zložene pa lahko razvrstimo v eno samo vrsto. Se pravi ni nujno, da jih puščamo doma v garaži. Prednja sedeža sta vrtljiva, med postopkom obračanja pa moramo malce prilagajati naklon naslonjala. Pri razporeditvi "piknik" gledata prednja sedeža nazaj, sedeža tretje vrste gledata naprej, tista v drugi vrsti pa poklopljena postaneta mizi. Ampak za tarok je vseeno malo težje, ker se nobenega sedeža v drugi vrsti ne da pritrditi na notranji vodili na sredini vozila. Najvišjo stopnjo udobja v C8 zagotavljajo, poleg sedežev in bogatega oblazinjenja, dvopodročna klimatska naprava, radio s CD izmenjevalnikom, hlajeni predal in uporabna odložišča, priročne avionske mizice, razsvetljava notranjosti ... Vstopanje v potniški prostor je udobno, na izbiro pa so štirje načini za pomik drsnih vrat (z daljincem, s stikaloma pri vozniku, s stikaloma pri potnikih zadaj ali pa s pomikom ročaja). Sedeža prve vrste sta nekoliko večja od ostalih štirih, ki so med seboj enaki. Kljub temu bodo potniki višjih postav v drugi vrsti sedeli dovolj udobno, v tretji vrsti pa bodo z glavo preblizu stropu. Za šest potnikov srednje rasti pa lahko trdimo, da je v vozilu dovolj prostora za udobno potovanje.



                  Vozne lastnosti


                  Citroeni so bili pravzaprav vedno nekaj posebnega in tudi glede enoprostorca C8 velja, da se ga je treba v marsičem najprej navaditi. Ročna zavora naprimer ni na običajnem mestu med sedežema, ampak je na voznikovi levi strani. Če bo torej kdo učil svojega mladega nadebudneža kakšnih osnovnih vozniških spretnosti, naj ve, da bo moral najprej teči okoli avta in potem odpreti leva vrata, da bo lahko z ročno ustavil vozilo. Prestavna ročica je pomaknjena na gornji del osrednje konzole, kjer je lepo dosegljiva. Poleg je gumb za zimski program, vendar je ustrezni signal slabo viden in nevajeni voznik tudi ne ve, kje naj ga sploh išče. Tudi trije okrogli merilniki na sredini armaturne plošče izgledajo na prvi pogled pregledno, pa vendar se jih moramo navaditi. Če štirje kazalci od leve proti desni kažejo v nekem trenutku naprimer 25, 50, 40 in 50, ne moremo takoj uganiti, da gre po vrsti za vrtljaje, hitrost, litre goriva in temperaturo hladilne tekočine. Navaditi se je treba tudi na avtomatsko poklopljivi zunanji ogledali. Z njimi lahko kam podrsamo, takoj ko se po vključitvi kontakta postavijo v delovni položaj. Tudi z drsnimi vrati se lahko koga dotaknemo, naprimer vozila, ki je tesno parkiralo bližje našemu zadnjemu delu. Drsna vrata pač ne sežejo preveč na bočno stran, zato pa gredo daleč nazaj. Kot rečeno, se vsak voznik svojega citroena hitro privadi, kadar pa vozilo uporablja več ljudi, ali če se uporablja naprimer za izposojo, potem ne bo vsakomur vse že takoj jasno. Vožnja z "naj" opremljenim C8 je doživetje udobja, ki ga poleg notranjosti omogočata vzmetenje in variabilni servo volan. Elektronika in avtomatika poskrbita za dinamiko in za varnost, kjerkoli se C8 pelje. Na avtocestah pride prav tempomat, na podeželskih cestah se izkaže zanesljivo podvozje, ksenonski žarometi omogočajo dobro vidljivost ponoči, na splozkih podlagah delujeta ESP in ASR. Tudi parkiranje v mestih je kljub velikosti vozila enostavno, saj oprema exclusive vključuje tudi parkirne senzorje.



                  Zmogljivosti, poraba


                  Konj je več kot dvesto, zato C8 s trilitrskim motorjem tudi potegne čez dvesto. Pospeševanje je uglajeno, saj gre za dobrih 1800 kg teže, vendar se med vožnjo odločno čutita moč in navor. Avtomatski menjalnik deluje mehko in večinoma prestavlja neopazno. Kadar je potreba po naglem pospeševanju, je bolj primerno, če vzame voznik "avtomatiko" v svoje roke in si sam izbere ustrezno prestavo. Prestavna razmerja so primerno izbrana, tako da se na avtocesti pri hitrosti 130 km/h motor v četrti prestavi vrti s 3425 vrtljaji, v območju največjega navora (3750 vrt./min) pa se C8 pelje s hitrostjo 142,35 km/h. Tak prenos po eni strani omogoča tiho vožnjo pri potovalnih hitrostih, po drugi strani pa zagotavlja dobro odzivnost motorja tudi pri visokih hitrostih. Če pogledate nazaj naše teste vozil citroen C8 (marca in oktobra 2003), lahko primerjate med seboj podatke o zmogljivostih. Posebej očitne so razlike v porabi goriva po standardiziranih meritvah, seveda pa so velike razlike tudi glede povprečne porabe med našimi testiranji (C8 2,2 HDi - 8,2 l/100 km; C8 2,2 SX - 12,9 l/100 km; C8 3,0 avt. - 15,5 l/100 km).



                  Cena, tekmeci


                  Veliki enoprostorci, ki naj bodo tudi hitri, morajo razpolagati z veliko moči, se pravi z večjo delovno prostornino. Če postavimo hitrost 200 km/h kot kriterij, potem moramo poleg ponudbe citroena vzeti v obzir še celo vrsto proizvajalcev. Lancia (phedra), Peugeot (807), Renault (espace) ter Ford (galaxy) in Volkswagen (sharan) nudijo bencinske in dizelske motorje z delovno prostornino od 2,8 do 3,5 litra. Zmogljivosti teh vozil segajo od 205 do 225 km/h, cenovno pa so razporejeni med osmimi in enajstimi milijoni. Zaradi manjše delovne prostornine, slabših zmogljivosti in seveda tudi zaradi nižje cene pa iz primerjave odpade v začetku teksta omenjeni fiat ulysse, ki je sicer zasnovan skupaj s citroenom in peugeotom.



                  Citroen C8 3,0 V6 avt. exclusive captain chaircena: 9.155.000 SIT, razred: veliki enoprostorci, oblika: enoprostorec, pet vrat, šest sedeževMotorbencinski, šestvaljni V-oblike, vodno hlajeni, štiriventilska tehnika, elektronsko večtočkovno vbrizgavanje; variabilno krmiljenje ventilov; delovna prostornina: 2946 cm3, premer x hod batov: 87 x 82,6 mm, kompresijsko razmerje: 10,9:1; največja moč: 150 kW (208 KM) pri 6000 vrt./min; največji navor: 285 Nm pri 3750 vrt./min; količina olja v motorju: 6,0 lPrenos močisamodejni 4-stopenjski menjalnik, sekvenčno ročno prestavljanje, zimski program; hitrosti v posameznih prestavah pri 1000 vrt./min v km/h: I. 10,05; II. 18,45; III. 27,33; IV. 37,96; pogon na prednji kolesi, SR sistem proti spodrsavanju pogonskih kolesPodvozjespredaj: MacPhersonova prema s trikotnimi vodili in s stabilizatorjem; zadaj: podaljšana vodila s prečnim torzijskim drogom; spredaj in zadaj: vijačne vzmeti in teleskopski hidravlični blažilniki; ESP sistem za nadzor stabilnosti vozilaKrmilni sistemvariabilni servo volan, število zavrtljajev: 3,1; krog obračanja med stenama: 12,1 m; med robniki: 11,62 mZavorni sistem, kolesazavorni koluti, sprednja dva prisilno hlajena, ABS z elektronsko porazdelitvijo zavorne moči, pomoč pri zaviranju v sili, pnevmatike: michelin pilot alpin 215/65 R16, platišča iz lahke litineMere, mase, prostorninedolžina: 4726 mm, širina: 1854 mm, višina: 1856 mm, medosna razdalja: 2823 mm, prostornina prtljažnika: 228 - 480 l glede na pomik sedežev v tretji vrsti, 1160 l brez sedežev tretje vrste, 2948 l brez sedežev druge in tretje vrste; prostornina posode za gorivo: 80 l, masa praznega vozila: 1837 kg, največja dovoljena masa: 2540 kgZmogljivosti in porabanajvečja hitrost: 205 km/h; pospešek 0-100 km/h: 10,2 s; poraba goriva v l/100 km: 15,8 (mesto) / 9,0 (odprte ceste) / 11,5 (kombinirana vožnja); povprečna poraba na testu: 15,5 l/100 km; avtonomija glede na normno kombinirano porabo: 695 km; emisija CO2: 275 g/kmVarnosttritočkovni varnostni pasovi na vseh sedežih, v prvi in drugi vrsti nastavljivi po višini, pirotehnični zategovalniki in omejevalniki zatezne sile, vzglavniki na vseh sedežih pomični po višini, v prvi vrsti pomični po naklonu, spredaj čelni prilagodljivi zračni blazini, možnost izklopa desne blazine, dve stranski blazini v prednjih sedežih, dve varnostni zavesi na vsaki strani v drugem in tretjem stebričku, isofix pritrdišča v drugi vrsti sedežev; ocena Euro NCAP: 5 zvezdicNotranjostNotranjost - voznik: 4-kraki usnjen volan nastavljiv po osi in po višini, ogrevan sedež električno pomičen vzdolžno, nastavljiv po naklonu in po višini, spomin za dve nastavitvi (tudi za vzvratni ogledali), ročna nastavitev v predelu križa, ročno zavrtljiv sedež okoli navpične osi, naslonjalo za desno roko, opora za levo nogo, luči z dvojno optiko, samodejni brisalci, avtomatska zatemnitev notranjega vzvratnega ogledala, merilnik tlaka v pnevmatikah, tempomat, pomoč pri parkiranju, potovalni računalnik, možnost kratkotrajnega izklopa ESP / ASR, električni pomik ogrevanih in preklopnih zunanjih ogledal z smerokazi v ohišju, avtomatski preklop ob zaklepanju vozila, električni impulzni pomik bočnih stekel z varovanjem proti priprtju, električno odpiranje drsnih vrat s stikali pod stropom ali z daljinskim upravljalcem, avtomatsko in ročno zaklepanje notranjosti med vožnjo, blokada odpiranja oken, trije okrogli merilniki nad sredino armaturne pološče za osnovne štiri podatke, polkrožni zaslon pred volanskim obročem za kontrolne lučke, za celotne in parcialne kilometre, za delovanje samodejnega menjalnika, zgornji zaslon na osrednjem delu armaturne plošče za potovalni računalnik, radio, uro in zunanjo temperaturo, spodnji zaslon za ločeno avtomatsko uravnavanje temperature, zvočni opozorilniki za pozabljen ključ v kontaktni ključavnici, za prižgane luči, za nepripet voznikov pas, indikator nivoja olja in vzdrževanja, svetlobni opozorilnik za nepripet pas, za ročno zavoro in opozorilo "stop" za takojšnjo prekinitev vožnjeNotranjost - potniki: pomikanje drsnih vrat s stikaloma ali ročno, prednji desni sedež ogrevan, električno nastavljiv in zavrtljiv za 180 stopinj, vsi sedeži pomični vzgolžno in po naklonu, opremljeni z naslonjali za roke, poklopni, navpično postavljivi in odstranljivi sedeži druge in tretje vrste, možnost zlaganja vseh sedežev v eno vrsto, možnost obrnjene namestitve sedežev druge in tretje vrste, avionski mizici za sedežema prve vrste, osvetljeni ogledalci na senčnikih, poklopno ogledalce za nadzor potniškega prostora, radio s CD predvajalnikom, izmenjevalnik v sovozniškem predaluPrtljažnik: osvetljen, pokrit s polico, pomik vseh sedežev ali njihova odstranitev za povečanje volumna, zaščitna mreža za prtljagoOdložišča: hlajen osvetljen sovoznikov predal za zaklenit s predeljenim pokrovom, predal pod sovoznikovim sedežem, pas za pritrditev prtljage pod sovoznikovim sedežem, odprt predal za dokumente in zemljevide pod volanom, predal pod osrednjim delom armature, predala s pokrovom na levi in desni strani armaturne plošče, manjši predal z okroglim pokrovčkom poleg prestavne ročice, žepi v vratih s košem za smeti, žepa za prednjima sedežema, letalski mizici za prednjima sedežema, dva odprta predala in dva utora za plastenko v tretji vrsti, po dva utora za pijačo na hrbtnem delu sedežev druge in tretje vrsteKlima: dvopodročna klimatska naprava, regulacija ogrevanja oziroma zračenja v potniškem delu, tri strešna okna z dvostopenjskim odpiranjem (doplačilo), električni impulzni pomik stekel v prvi in drugi vrsti z varovanjem proti priprtju, okni v tretji vrsti za izmaknit, protiprašni filter, zatemnjena stekla (doplačilo)Ostala oprema: daljinsko centralno zaklepanje, alarmna naprava (doplačilo), elektronska blokada motorja, pomična prečna strešna prtljažna nosilca, 12-voltna vtičnica pod vozniškim sedežem, pokrov za radioDodatna oprema preizkušenega vozila: trojno strešno okno (330.000 SIT), alarm z dodatnim zaklepanjem (70.000 SIT), temno tonirana stekla (30.000 SIT), kovinska barva (99.000)Garancija2 leti splošnega jamstva, 3 leta jamstva za lak, 12 let jamstva zoper prerjavenje, 2 leti jamstva pomoči na cesti

                  Aleš Črnivec
                  Foto: Aleš Črnivec, Mateja Pivk, Miha Merljak
                  Citroen Bilten Forum
                  https://www.citroenbilten.com/
                  Gostovanje Domene Internet
                  https://www.bilten.net/
                  Mobing v Sloveniji
                  https://www.mobbing.si/
                  Družinski portal
                  https://www.drobnic.com/
                  https://www.drobnic.info/

                  Comment

                  Working...
                  X