Announcement

Collapse
No announcement yet.

Citroen C5 Testi in Razni članki

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Testi C5 - različne revije

    Citroën C5 2,0 HDi

    Citroën C5 v drugi generaciji ostaja vrhunski potovalnik, ki navdušuje z udobjem in prostornostjo, vseeno pa je sedaj v njegovih voznih lastnostih mogoče najti tudi ščepec dinamičnega pridiha.




    Med fotografiranjem testnih vozil pogosto opazujemo odzive mimoidočih. Ti so namreč eden najboljših indikatorjev, da je avtomobil atraktiven. Da privlači že na prvi pogled. No, pogledov je bilo med slikanjem citroëna C5 zelo veliko ...






    Zunanjost, notranjost


    ... dva mimoidoča sta se celo opogumila in prišla bližje, kar je prava redkost. C5 torej oblikovno je zanimiv avtomobil, pa je zanimiv tudi še zaradi česa drugega? Brez skrbi … Če ostanemo za trenutek pri vizualnih čutih. Armaturna plošča je elegantna, z lepimi in preglednimi merilniki in z nekoliko prevelikim številom stikal. Trdo plastiko so zamenjali na oko in otip pohvalno prijetni materiali, pravzaprav malce moti le dejstvo, da so obvolanska stikala in radijski sprejemnik ostala enaka kot v vsej ostali paleti. Sedeži? Pozabite na stare Citroënove fotelje, tukaj se sedi bolj "zasidrano". Udobje sicer v veliki meri ostaja, vseeno pa sedeži precej bolje objamejo hrbet, prostora je veliko, tisti zadaj bodo sedeli kot direktorji. Pripomba leti še na nepraktičnost odlagališč spredaj. Jih je precej, škoda le ker niso uporabna, saj vanje ni mogoče pospraviti kaj večjega od para kovancev. V povezavi s prtljažnikom velja omeniti, da C5 ni več kombilimuzina, ampak nalaganju tovora manj naklonjena limuzina. Vseeno je zaradi konkavno ukrivljenega zadnjega stekla (kot pri C6) odprtina nadpovprečno velika, samega prtljažnika pa ne bomo opisali z besedo "velik" ampak "enormen".



    Vozne lastnosti


    Pri Citroënu pravijo, da je udobja željnim namenjen s hidravličnim vzmetenjem opremljen C5, tisti bolj dinamični pa naj posežejo po običajnem vzmetenju. Mi dodajamo, da se je testni C5 (na običajnem vzmetenju) sicer peljal bolj suvereno kot v prejšnji generaciji, še vedno pa ostaja prava avtocestna križarka. Na avtocesti je namreč izredno tih in udoben, potovanja so nadvse prijetno opravilo, premagovanje dolgih in hitrih zavojev pa tudi. Po drugi strani avtomobil ostaja močno na strani udobja. Blaženje krajših neravnin je vrhunsko, tudi na daljših C5 ne zaplava. Slaba stran tako mehko nastavljenega vzmetenja je vožnja po makadamu oziroma preko bolj globokih lukenj, saj tam vzmeti prav grdo "zabija". Mehko vzmetenje tudi ne vabi k posebej dinamični vožnji, nagibanja je namreč precej, pa čeprav je lega navsezadnje zelo dolgo nevtralna. V tem pogledu je tudi krmilni mehanizem preveč lahkoten za dober občutek pri hitri vožnji. Pravzaprav C5 k hitri vožnji sploh ne vabi, z njim se človek veliko raje zapelje umirjeno ter uživa v dobrih sedežih in odličnemu blaženju.



    Zmogljivosti, poraba


    Za dvolitrskega dizla s 136 KM lahko rečemo, da sovpada s karakterjem vozila. To pomeni, da se bo odlično obnesel pri bolj umirjeni vožnji, kjer se bo izkazal še z enakomernim doziranjem moči že iz nizkih vrtljajev. Občasna prehitevanja mu ne delata nikakršnih težav, vseeno pa posebnih sunkov v hrbet od njega voznik ne sme pričakovati. Najbolj domače okolje motorja je vsekakor avtocesta, kjer menjalnik drži vrtljaje zelo nizko (le 2700 vrt/min pri 150 km/h) in je motor pohvalno tih. Poraba goriva se je na našem testnem krogu zaključila pri 7,8 litra, kar je nekje v povprečju razreda.



    Cena, tekmeci


    Po prejšnji "cepetki" so večinoma posegali udobja željni. Poslovneži, ki so potrebovali udoben avtomobil za dolge avtocestne poti, pa recimo očetje, ki jim dinamika ni bila nikoli vcepljena v gene. Tudi v tej generaciji ostaja C5 udoben in umirjen avtomobil, pri katerem bi si človek pred vožnjo najraje nataknil kravato, zato ga k bolj dinamičnim tekmecem (mondeo, mazda 6, accord, passat) ne bomo dajali ob bok. Zaradi specifičnih lastnosti pravzaprav njegov pravi neposredni tekmec ostaja le laguna. V novi generaciji sta oba sicer pridobila nekaj na dinamičnih lastnostih, vendar te ostajajo zelo dobro skrite v udobju.



    Citroën C5 2,0 HDi FAP dynamiquecena: 25.400 EUR; srednji razred; limuzina, 4 vrata, 5 sedeževMotornameščen spredaj prečno, dizelski, tekočinsko hlajeni, 4-valjni, vrstni, 4 ventili na valj, 2 zgoraj ležeči odmični gredi; neposredno vbrizgavanje preko skupnega voda; turbo polnilnik s spremenljivo geometrijo lopatic, hladilnik polnilnega zraka; delovna prostornina: 1997 cm3; premer x gib batov: 85 x 88 mm; kompresijsko razmerje: 17,6 : 1; največja moč: 100 kW (138 KM) pri 4000 vrt/min; največji navor: 320 Nm pri 2000 vrt/min; najvišje število vrtljajev: 4500 (rdeče polje); količina olja v motorju: 4,3 l, količina hladilne tekočine: 8,5 lPrenos močiZasnova: pogon na prednji kolesi; 6-stopenjski ročni menjalnikPrestavna razmerja: I. 3,42; II. 1,78; III. 1,12; IV. 0,8; V. 0,65; VI. 0,535; R: 3,15; končni prenos: 4,18Kolesa: platišča iz lahke litine: 6,5 J x 16; pnevmatike: 225/60 R16Podvozjesamonosna karoserija; prednja prema: posamične obese, stabilizator, vijačni vzmeti, teleskopska hidravlična blažilnika; zadnja prema: posamične obese, vzdolžna vodila, vijačni vzmeti, stabilizator, teleskopska hidravlična blažilnikaKrmilni sistemvolan z zobato letvijo; elektrohidravlični servo ojačevalnik s spremenljivo stopnjo ojačanja, število zavrtljajev: 2,77; premer kroga obračanja: 11,8 mZavorni sistemspredaj zračena zavorna koluta premera 283 mm, zadaj polna koluta premera 268 mm; ročna zavora z mehanskim prenosom na zadnji par kolesMere, maseMere: dolžina: 4780 mm, širina: 1860 mm, višina: 1450 mm; medosna razdalja: 2820 mm; oddaljenost od tal: 120 mm; previs spredaj: 1054 mm, previs zadaj: 910 mm; kolotek spredaj: 1586 mm, kolotek zadaj: 1557 mmMase: masa praznega vozila: 1608 kg, največja dovoljena masa: 2155 kg; največja masa priklopnika: 1600 kg (z zavoro) / 750 kg (brez zavore)Zmogljivosti in porabaZmogljivosti: največja hitrost: 204 km/h; čas pospeševanja od 0 do 100 km/h: 11,6 s; čas pospeševanja od 0 do 400 m: 17,9 s; čas pospeševanja od 0 do 1000 m: 33,3 sPoraba: mestna vožnja: 7,9 l/100 km, odprte ceste: 4,9 l/100 km, kombinirano: 6 l/100 km; povprečna avtonomija: 1183 km; povprečna poraba na testu: 7,8 l/100 km; prostornina posode za gorivo: 71 l, dolivanje goriva na desni strani, odpiranje pokrova s ključem; emisije: 157 g CO2 / km; emisijski razred: Euro IVVarnostVarnostni pasovi: tritočkovni pasovi na vseh sedežih, prednja dva pasova nastavljiva po višini; (dvostranski) zategovalniki na prednjih sedežih; omejevalnik zatezne sile na vseh sedežih; isofix priključka za otroški sedež na stranskih zadnjih sedežihVzglavniki: vzglavnika na prednjih sedežih nastavljiva po višini in naklonu; vzglavniki na zadnjih sedežih nastavljivi po višini; aktivna prednja vzglavnika (zaščita v trkih od zadaj)Zračne blazine: čelni zračni blazini za voznika in sovoznika (dvostopenjsko napihljivi); možnost izklopa sovoznikove čelne blazine; stranski zračne blazini za zaščito trupov za voznika in sovoznika ter za zadnja stranska potnika; okenski zračni blazini za zaščito glav vseh stranskih potnikov; podvolanska zračna blazina za zaščito voznikovih kolenV primeru trka: prekinitev dovoda goriva, prekinitev dovoda elektrike; umik volanskega obroča, umik stopalk; ocena NCAP: 5 zvezdicAktivna varnost: protiblokirni zavorni sistem (ABS), elektronska porazdelitev zavorne sile (EBD), elektronska ojačitev zavorne sile in vklop vseh štirih smerokazov pri zaviranju v sili (BA), elektronski nadzor zdrsa pogonskih koles ASR; elektronski nadzor stabilnosti vozila ESPVoznikov prostorVolanski obroč, vzvodi: 4-kraki usnjen volanski obroč premera 375 mm, dodatno odebeljen v položaju "deset do dveh", nastavljiv po višini in globini; obvolanska ročica na levi za luči in smerokaze; obvolanska ročica na desni za brisalce in potovalni računalnik; stikala na nepomičnem osrednjem delu volana za avdio sistem, tempomat, omejevalnik hitrosti, vklop notranjega kroženja zraka, telefon, nastavitve; prestavna ročica z usnjenim držalom in usnjeno manšeto med sedežema; vzvod ročne zavore z usnjenim držalom in manšeto med sedežema; opora za levo nogoVoznikov sedež: nastavljiv po dolžini, višini, naklonu in usločenosti naslonjalaOgledala: električno nastavljivi ogrevani zunanji ogledali z možnostjo poklopa in izničenjem mrtvega kota (na voznikovi strani); v ogledala vgrajeni smerokazi; samodejna zatemnitev notranjega ogledalaInstrumentna plošča: okrogli merilniki za hitrost, vrtljaje, zalogo goriva in temperaturo hladilne tekočine ter temperaturo olja; zaslon med merilniki za prikaz delovanja potovalnega računalnika; zaslon na osrednji konzoli za prikaz datume, ure, zunanje temperature, delovanja radijskega sprejemnika in telefona; indikator zaloge olja, indikator servisnih intervalov; indikator okvare motorja; možnost izklopa prikazovanikov vseh merilnikov razen hitrosti; zvezno nastavljanje osvetlitve merilnikovOpozorilniki: opozorilnik za nepripet voznikov in sovoznikov varnostni pas, za odprta vrata, za pozabljene prižgane luči; za pozabljen ključ v kontaktni ključavnici , za nizek nivo goriva, za vključeno ročno zavoroLuči: žarometa z dvojno optiko in 3-stopenjskim električnim nastavljanjem po višini, dnevne luči, avtomatske luči; prednji meglenki, zadnji meglenki, dodatna smerna žarometa; dodatna smernika na zunanjih ogledalih; dve luči za vzratno vožnjo; tretja zavorna lučPotniki, prtljagaPotniški prostor: sovoznikov sedež nastavljiv po dolžini, višini, naklonu in usločenosti naslonjala; dvotretjinsko deljiva trosedežna klop zadaj; naslon za roke spredaj in zadaj; stropni ročaji za voznika, sovoznika in zadnja stranska potnika; samodejno osvetljeni ogledalci v senčnikihPrtljažnik: odpiranje z daljinskim upravljalcem; osvetljen; osnovna prostornina: 470 l; odprtina v naslonjalu zadnje klopi za prevoz dolgih predmetov; rezervno kolo (standardne velikosti na jeklenem platišču) z orodjem v dvojnem dnuOdložišča: zaprt, zaklenljiv, osvetljen in hlajen predal pred sovoznikom (sprejme mapo A4 formata); predala na sredinski konzoli; predal levo pod volanom; zaprt predal v naslonu za roko spredaj; zaprt predal v naslonu za roko zadaj z utoroma za pijačo; odprta odložišča v stranskih vratih; žepa za naslonjali prednjih sedežev; pepelnik z vžigalnikom na sredinski konzoli; kavlji pod stropom zadajOsvetlitev: osvetlitev potniškega prostora spredaj in zadaj z zakasnitvijo ugašanja; bralne lučke spredaj in zadaj; osvetlitev tal spredaj; lučke v vratih; ambientalna osvetlitev spredaj; osvetlitev pepelnika in vžigalnikaOpremaKlima: tonirana stekla; atermično vetrobransko steklo (ločena površina za elektronske kartice - naprimer ABC); električno pomična stekla v stranskih vratih (impulzna z zaščito proti priprtju); samodejna dvopodročna klimatska naprava s funkcijo odroševanja; merilnik zunanje temperature; ogrevanje zadnjega stekla; ločeno nastavljanje zračenja za potnike zadaj; notranje kroženje zraka (samodejni vklop); protiprašni filterOdklepanje / zaklepanje: daljinsko centralno; lokalizacija s pritiskom stikala za zaklepanje; luči z zakasnitvijo ugašanja (follow me home); samodejno zaklepanje med vožnjo (možnost izklopa); blokada odpiranja stekel in notranjega odpiranja vrat; blokada zagona motorja; VIN številka na vetrobranuPripomočki za vožnjo: potovalni računalnik z merilnikom povprečne in trenutne porabe, avtonomije in povprečne hitrosti; skupni in dnevni števec kilometrov (trip A in B); samodejni brisalci (možnost popravkov); tempomat (možnost pospeševanja in zaviranja); omejevalnik hitrosti; pomoč pri parkiranju spredaj in zadaj (piskač in shematski prikaz); pOstala oprema: električna vtičnica 12V na sredinski konzoli in v prtljažniku; datum; ura, zanke za držanje tepihovMultimedija: radio z RDS-om, CD predvajalnik, CD izmenjevalnik za 6 plošč (na centralni konzoli), predvajalnik mp3 datotekDodatna oprema testnega vozila: kovinska barva: 500 EUR; Bluetooth: 500 EUR; cena testnega vozila: 26.400 EURGarancija2-letno splošno jamstvo, 12-letno jamstvo zoper prerjavenje, 3-letno jamstvo za lak, 2-letno jamstvo pomoči na cesti; redni servis na vsakih 30.000 km

    Anže Jereb

    Foto: Klemen Korenjak
    Citroen Bilten Forum
    https://www.citroenbilten.com/
    Gostovanje Domene Internet
    https://www.bilten.net/
    Mobing v Sloveniji
    https://www.mobbing.si/
    Družinski portal
    https://www.drobnic.com/
    https://www.drobnic.info/

    Comment


    • #32
      Re: Testi C5 - različne revije

      Citroën C5 tourer 2,2 HDi

      Citroënov tourer, o katerem pišemo, se na moč razlikuje od limuzinske "cepetice", ki smo jo preizkusili nedolgo nazaj. Ne samo zato, ker je karavan, ampak predvsem zaradi "ekskluzivnosti" opreme.








      Zunanjost, notranjost


      Notranje udobje pričenja z odmikom volanskega obroča pri vstopanju in se nadaljuje z ravno pravšnjo količino usnja na sedežnih robovih ter vsestransko električno nastavitvijo spredaj. Sledi sedežna masaža, ki kar izdatno predrgne voznikov hrbet, višek "šminkeraja", ki ga doslej še nismo opazili v drugih avtih, pa je osvetlitev predalov v prednjih vratih. Treba je samo premakniti dlan v področje predala, kjer se samodejno prižge bela svetloba. S tem je popolni notranji osvetljenosti res dodana pika na i. Pri opisu značilnosti, ki spadajo h karavanom, ne moremo mimo samodejnega odpiranja (z daljincem) in zapiranja (s stikalom) prtljažnih vrat. Tudi spuščanja nivoja zadnjega dela za zdrave hrbtenice pri nalaganju tovora ne smemo pozabiti.



      Vozne lastnosti


      Vzmetenje hidroactive III plus omogoča tisto pregovorno Citroënovo udobno vožnjo na vseh podlagah, tako da C5 dobesedno preplava ležeče policaje. S spuščanjem vozila k tlom in nastavitvijo "sport" postane podvozje bolj odzivno, s čimer se lahko karavan pelje okoli ovinkov prav športno. Hidravlika tudi ohranja konstantno oddaljenost od tal ne glede na raznolikost cestne podlage. Od zanimivih pripomočkov za vožnjo omenimo odlična biksenonska žarometa, ki sledita ovinkom, merilec razpoložljivega prostora za parkiranje in sploh vsestranske parkirne senzorje, ki nazorno prikazujejo bližanje oviram. Trije merilniki posredujejo več podatkov kot običajno, zunanja dva na primer nazorno prikazujeta obe temperaturi (olja in hladilne tekočine). Malo manj pregleden je merilnik vrtljajev (samo konica kazalca), vendar mu zaradi značaja vozila tega ne štejemo preveč v minus. Je pač k udobju usmerjeno vozilo, kar potrjujeta samodejna parkirna zavora in pomoč pri speljevanju v klanec.



      Zmogljivosti, poraba


      Citroëna poganja 170 konj, ki jih pomagata ustvarjati dva turbopolnilnika. Zmogljivosti so tako precej večje, kot bi jih na prvi pogled pričakovali od karavana. Poraba goriva na testnem krogu je znašala 8,6 litra na sto kilometrov, kar je glede na konjenico več kot sprejemljiv podatek. Prijetno nam je delovala tudi tišina v dobro izolirani notranjosti, saj pri hitrosti "ta pravih" 130 km/h motor tiho prede z manj kot 2500 vrtljaji.




      Cena, tekmeci


      K osnovni ceni tourerja 2,2 HDi FAP, ki znaša okroglih 32 tisočakov, je treba v testni različici dodati še slabih 2.000 evrov, od česar jih cenovno ugodnih 750 odpade na razkošno stekleno ostrešje. Glede na zajeten spisek opreme, ki spada k exclusive in tiste dodatne, lahko trdimo, da gre za ugodno ceno. Pri tem sicer ne gre samo za številčnost, pač pa za tehnično dovršenost in kakovost tako varnostne opreme, kot tiste, ki spada k udobju med vožnjo. Citroën ima že dolga leta upoštevanja vredno množico pristašev, ki se večinoma ne dajo premamiti konkurentom. In teh, ki ponujajo karavane, ni malo. Doma sta to 407 SW in laguna grandtour, v Evropi mondeo karavan, passat karavan, med Japonci sta accord tourer in mazda 6 sportcombi, legacy je nekaj posebnega, vsak hip pride avensis ... Ja, potem so še tisti, ki spadajo pod premium, vendar bi jih kljub zelo poudrajeni ekskluzivnosti tourerja previdno izpustili.






      Stran 1/4 prelistaj po straneh


      Citroën C5 tourer 2,2 HDi FAP exclusivecena: 31.900 EUR; srednji razred; karavan; 5 vrat, 5 sedeževMotornameščen spredaj prečno, dizelski, tekočinsko hlajeni, 4-valjni, vrstni, 4 ventili na valj; neposredno vbrizgavanje preko skupnega voda; 2 zgoraj ležeči odmični gredi; 2 turbo polnilnika; hladilnik polnilnega zraka; delovna prostornina: 2179 cm3; premer x gib batov: 85 x 96 mm; kompresijsko razmerje: 16,6 : 1; največja moč: 125 kW (170 KM) pri 4000 vrt/min; največji navor: 370 Nm pri 1500 vrt/min; najvišje število vrtljajev (rdeče polje): 4500; količina olja v motorju: 5 lPrenos močiZasnova: pogon na prednji kolesi; enokolutna sklopka; 6-stopenjski ročni menjalnikPrestavna razmerja: hitrost v km/h pri 1000 vrt/min v posameznih prestavah: I. 8,45; II. 16,19; III. 25,74; IV. 36,28; V. 44,60; VI. 53,99; R: 9,15Kolesa: platišča iz lahke litine: 7J x 17; pnevmatike: Michelin primacy HP 225/55 R17Podvozjesamonosna karoserija; prednja prema: MacPherson, stabilizator, hidropnevmatsko vzmetenje spredaj in zadaj; možnost športne nastvitve vzmetenjaKrmilni sistemvolan z zobato letvijo; hidravlični servo ojačevalnik s spremenljivo stopnjo ojačanja, število zavrtljajev: 2,95; premer kroga obračanja: 11,70 m med robniki, 12,20 m med zidoviZavorni sistemspredaj zračena zavorna koluta premera 330 mm in debeline 30 mm; zadaj polna koluta premera 290 mm in debeline 12 mm; pomožna zavora s samodejnim vklapljanjemMere, maseMere: dolžina: 4829 mm, širina: 1860 mm, višina: 1479 mm; medosna razdalja: 2815 mm; previs spredaj: 1054 mm, previs zadaj: 960 mm; kolotek spredaj: 1586 mm, kolotek zadaj: 1558 mm; količnik zračnega upora: 0,32Mase: masa praznega vozila: 1765 kg, največja dovoljena masa: 2352 kg; osna obremenitev: 1117 kg (spredaj) / 648 kg (zadaj); največja masa priklopnega vozila: 1900 kg (z zavoro) / 750 kg (brez zavore); največja vertikalna obremenitev kljuke: 77 kg; dovoljena obremenitev strehe: 80 kgZmogljivosti in porabaZmogljivosti: največja hitrost: 216 km/h; čas speševanja od 0 do 100 km/h: 9,4 sPoraba: mestna vožnja: 8,9 l/100 km, odprte ceste: 5,3 l/100 km, kombinirano: 6,6 l/100 km; povprečna avtonomija: 1075 km; povprečna poraba na testu: 8,6 l/100 km; prostornina posode za gorivo: 71 l; dolivanje goriva na desni strani, odpiranje pokrova s ključem; emisije: 175 g CO2/km; emisijski razred: Euro IVVarnostVarnostni pasovi: tritočkovni pasovi na vseh sedežih, prednja dva pasova nastavljiva po višini; isofix priključki na sovoznikovem in na stranskih zadnjih sedežihVzglavniki: vzglavnika na prednjih sedežih nastavljiva po višini in naklonu, vzglavniki na zadnjih sedežih nastavljivi po višini, aktivna prednja vzglavnika (zaščita v trkih od zadaj)Zračne blazine: čelni zračni blazini za voznika in sovoznika, možnost izklopa sovoznikove čelne blazine (ključavnica v predalu pred sovoznikom), stranski zračni blazini za voznika in sovoznika, okenski zračni blazini (stebrička B), podvolanska zračna blazina za zaščito voznikovih kolenV primeru trka: umik volanskega obroča, umik stopalk; ocena Euro NCAP: 5 zvezdicAktivna varnost: protiblokirni zavorni sistem, elektronska porazdelitev zavorne sile, elektronska ojačitev zavorne sile, elektronski nadzor zdrsa pogonskih koles, elektronski nadzor stabilnosti vozilaVoznikov prostorVolanski obroč, vzvodi: 4-kraki usnjen volanski obroč premera 385 mm, nastavljiv po višini in globini; obvolanska ročica na levi za luči, smerokaze in upravljanje telefona, obvolanska ročica na desni za brisalce; stikala avdio sistema, tempomata, omejevalnika hitrosti, telefona in za nastavitve na osrednjem nepomičnem delu volana; prestavna ročica z usnjenim držalom in usnjeno manšeto med sedežema; električno stikalo pomožne zavore; opora za levo nogoVoznikov sedež: usnjeno obrobljen, električno nastavljiv vzdolžno, dvojno po višini, dvojno po naklonu naslonjala; 2 spomina za nastavljeni položaj; 3-stopenjsko ogrevanjeOgledala: električno nastavljivi ogrevani zunanji ogledali, samodejno poklopni, pod ogledala vgrajeni smerokazi in osvetlitev tal; samodejna zatemnitev notranjega ogledala; ogledalci v senčnikihInstrumentna plošča: 3 okrogli merilniki za hitrost, vrtljaje, zalogo goriva in temperaturo hladilne tekočine ter olja v motorju; zaslon med merilniki za potovalni računalnik, prevoženo razdaljo, digitalni izpis hitrosti, indikator zaloge olja in servisnega intervala, indikator okvare motorja; zaslon na sredini armaturne plošče za datum, uro, temperaturo, telefon, audio sistem in klimatsko napravo; zvezno nastavljanje osvetlitve merilnikov; opozorilne lučke za varnostne pasove pod stropomOpozorilniki: za nepripete varnostne pasove voznika in potnikov, za odprta vrata, za pozabljene prižgane luči, za nizek nivo goriva, za vključeno pomožno zavoro, za nizek tlak v pnevmatikahLuči: bi-ksenonska žarometa z dvojno optiko in samodejnim nastavljanjem po višini, pomične v smeri zavijanja; dnevne luči, avtomatske luči; naprava za čiščenje žarometov; prednji meglenki, zadnji meglenki; dodatna smerokaza pod zunanjima ogledaloma; luči za vzratno vožnjo; tretja zavorna lučPotniki, prtljagaPotniški prostor: usnjeno obrobljen sovozniški sedež električno nastavljiv vzdolžno, dvojno po višini, dvojno po naklonu naslonjala; 3-stopenjsko ogrevanje; trosedežna klop zadaj (srednji sedež usnjen) deljiva v razmerju 60/40; naslona zaroke spredaj in zadaj; stropni ročaji za voznika, sovoznika in zadnja stranska potnika; samodejno osvetljeni ogledalci v senčnikihPrtljažnik: osvetljen, dodatna svetilka v bočni steni, prekrit z rolojem, zaščiten z letvami; samodejno odpiranje z daljinskim upravljalcem in od zunaj, samodejno zapiranje s stikalom; osnovna prostornina: 533 l; 4 zanke na dnu; odprta predala v bočnih stenah; odprtina v naslonjalu zadnje klopi za prevoz dolgih predmetov; rezervno kolo standardne velikosti na jeklenem platišču z orodjem v dvojnem dnuOdložišča: zaprt, osvetljen in hlajen predal pred sovoznikom (velikost mape A4 formata) z držalom za pisalo; predal levo pod volanom; zaprt predal v naslonu za roko spredaj; zaprt predal v naslonu za roko zadaj z utori zapijačo; predali v vratih (spredaj osvetljeni); predalček na desni in pod radiem; predalčka na konzoli med sedežema; žepa za naslonjali prednjih sedežev; pepelnik z vžigalnikom na konzoli med sedežema; kaveljčka pod stropom zadajOsvetlitev: osvetlitev potniškega prostora spredaj in zadaj z zakasnitvijo ugašanja; bralne lučke spredaj in zadaj; osvetlitev tal spredaj in zadaj; lučke v vratih; osvetljena predala v vratih; ambientalna osvetlitev spredaj; osvetlitev pepelnika in vžigalnikaOpremaKlima: zatemnjena akustična stekla; električno pomična stekla v vratih (impulzna z zaščito proti priprtju), samodejna dvopodročna klimatska naprava s funkcijo odroševanja; ločeno nastavljanje zračenja za potnike zadaj; merilnik zunanje temperature; ogrevanje zadnjega stekla; notranje kroženje zraka (samodejni vklop); protiprašni filter; prednja senčnika; bočni zavesi zadajStreha: panoramska streha z električno pomičnim senčilomOdklepanje / zaklepanje: daljinsko centralno; lokalizacija s pritiskom stikala za zaklepanje (prižiganje smerokazov); samodejno zaklepanje med vožnjo; blokada odpiranja stekel in vrat; blokada zagona motorja; VIN številka na vetrobranuPripomočki za vožnjo: prikaz skupnih in delno prevoženih kilometrov, potovalni računalnik (BC1, BC2) z merilnikom povprečne in trenutne porabe, avtonomije, povprečne hitrosti in časa vožnje; samodejni brisalci, zadnji brisalec; tempomat, omejevalnik hitrosti; parkirni senzorji spredaj in zadaj; pomoč pri speljevanju v klanec (hillholder); merilnik razpoložljivega prostora za parkiranje; prilagajanje višine podvozja, program za športno vožnjoOstala oprema: strešna nosilca, električna vtičnica 12V med sedežema in v prtljažniku, datum, ura, zanke za držanje tepihovMultimedija: radio z RDS-om, CD predvajalnik, predvajalnik MP3 datotek; obvolanski nadzor (glasnost, iskanje postaj); bluetooth naprava za prostoročno telefoniranjeDodatna oprema testnega vozila: paket zaznavanja (pomoč pri parkiranju z merilcem razpoložljivega prostora, bluetooth, samodejno poklopni zunanji ogledali, senčnika zadnjih bočnih stekel - 600 EUR); panoramska streha z električno pomičnim senčilom (750 EUR); kovinska barva (500 EUR); cena testnega vozila: 33.750 EURGarancija2-letno splošno jamstvo, 12-letno jamstvo zoper prerjavenje, 3-letno jamstvo za lak, 2-letno jamstvo pomoči na cesti; redni servis na vsakih 30.000 km oziroma na 2 leti



      Aleš Črnivec
      Foto: Klemen Korenjak
      Video: Aleš Črnivec
      Citroen Bilten Forum
      https://www.citroenbilten.com/
      Gostovanje Domene Internet
      https://www.bilten.net/
      Mobing v Sloveniji
      https://www.mobbing.si/
      Družinski portal
      https://www.drobnic.com/
      https://www.drobnic.info/

      Comment


      • #33
        Re: Citroen C5 Testi in Razni članki

        Citroën C5 Tourer 2.2 HDi FAP (125 kW) Exclusive (2008)



        Silikon, masaža in vodna postelja. Vse omenjene mamljive razvade dobite v novem C5, ki bo skupaj z novim limuzinskim kombijem na osnovi C3, Berlingom in Nemom prav gotovo eden od stebrov Citroënove prodaje v prihodnjih letih.


        Kako pospešeno so delali (delajo) v Citroënu v zadnjih letih, pričajo naše Novice. Če boste obrnili nekaj strani nazaj, boste opazili, da smo kar velik del Novic namenili novostim omenjenega francoskega izdelovalca avtomobilov.

        V kratkem pričakujemo nove različice predelanega C3, da o ambicijah pri prodaji simpatičnega (osebnega) Nema, uporabnega Berlinga ali všečnega C5 sploh ne govorimo.



        Ne glede na bogato ponudbo novosti pa je prav C5 najbolj napredoval. Zunanjost je v primerjavi z mlačno podobo predhodnika všečna in sodobna, notranjost in podvozje pa sta še vedno zelo citroënovska, tako da tradicionalisti ne bodo razočarani.

        Citroën je v bistvu ponudil kar dve podvozji: zelo udobno Hydractive III+ in klasično, z vzmetnimi nogami in dvema trikotnima vodiloma (spredaj) ter večvodilno premo (zadaj). Eno za tradicionalne Citroënove kupce, ki želijo vrhunsko udobje, in drugo za nove kupce, ki jim je všeč oblika (tehnika, cena ...), a aktivnega podvozja nočejo. Vendar velja pred nakupom pogledati v cenik, saj je klasično podvozje namenjeno manj zmogljivim različicam, aktivno pa je dodano močnejšim motorjem.

        Pri Avto magazinu smo imeli na testu drugo najmočnejšo turbodizelsko različico z ročnim šeststopenjskim menjalnikom in aktivnim podvozjem.

        Mogoče je omenjena različica celo najboljši kompromis med zmogljivostmi, ceno in zaradi kombijevskega zadka tudi uporabnostjo.

        Zunanjost je lepa, o tem verjetno ni dvoma. Zaobljene karoserijske obline z nekaj dodatki kroma pritegnejo poglede, dvojni ksenonski aktivni žarometi in parkirna tipala spredaj ter zadaj pa olajšujejo vožnjo 'na centimetre'. Za volanom se zdi C5 namreč večji, kot je v resnici, zato si tipala omislite tudi, če imate vozniški izpit že 100 let in vsako leto prevozite več kot 50 tisoč kilometrov.

        V notranjosti pa je Citroënovim oblikovalcev uspelo združiti novo s tradicionalnim. Novi so seveda oblika armaturne plošče, merilniki in sedeži, medtem ko sta stara negibna notranjost volanskega obroča in ... ha, majhen zaslon nad klimatsko napravo in radiem.

        Volan smo že videli (in preizkusili) v C4 in C4 Picassu, s podobnega zaslona pa smo že razbirali podatke tudi v Peugeotih. Dobro jutro, skupina PSA. Sami presodite, ali vam je tak volanski obroč všeč, večina v uredništvu pa bi ga prej uvrstila med minuse kot pluse avtomobila. Negibljiv sredinski del volanskega obroča ni moteč, veliko bolj moteča je prevelika založenost z gumbi.

        Našteli smo kar 20 različnih gumbov, od tega imajo nekateri tudi več funkcij. Če ste računalniški mojster, se boste počutili kot doma, če bi posadili za volan starejšega gospoda, pa bi se v množici upravljavskih možnosti verjetno kmalu izgubil.

        Ob tem je treba poudariti, da so komande razmeroma preproste za uporabo in da so gumbi boljšemu občutku v prid prevlečeni s tanko silikonsko prevleko. Če ste ljubitelj silikona ali bi ga radi nekoč potipali, je Citroën C5 pravi naslov. Povem vam, ni tako napačno ...

        Citroën je že dolgo znan po razvajanju, zato so bili tudi sedeži v testnem avtomobilu odeti v usnje, voznikov pa je imel še možnost gretja in masaže. Ker je usnje v osnovi zelo mrzlo, je gretje – sploh pozimi − dobra zadeva. Mogoče bi pograjali le postavitev (in izpeljavo) vrtljivega gumba, saj je možnost, da ga pri vstopanju ali izstopanju nehote zavrtite, velika, poleg tega pa tudi ni prijeten za uporabo.

        Masaža je še ena izmed stvari, ki bi jih zlahka pogrešali, čeprav vam hrbet ne služi več tako dobro kot v starih časih.

        Namesto masaže (ki jo je občutiti tako, kot če bi otrok na zadnjem sedežu z nogami potiskal v naslon vašega sedeža, kar je za nekatere starše serijsko pri vseh avtomobilih) in že videnega opozorilnika nenadne spremembe smeri brez smernika bi osebno raje imel izdatnejši vzdolžni pomik volanskega obroča.

        Ali pa – še bolje – malce bolj naprej nameščene stopalke, saj je stranica trikotnika volanski obroč-stopalke-sedež malce bolj skromna pri razdalji med sedežem in stopalkami.

        Na sodobno oblikovani armaturni plošči smo pogrešali nekaj več odlagalnih površin, je pa zato instrumentna plošča všečna in dobro založena s podatki. Skrajno levo so skrili merilnik količine goriva, medtem ko v sredini kraljuje merilnik hitrosti, ki mu na desni strani dela družbo tisti za motorne vrtljaje.

        Znotraj posameznih merilnikov je še veliko podatkov, ki so izpisani v pregledni digitalni obliki, tudi količina motornega olja in temperatura hladilne tekočine. Z

        animiv je kazalnik hitrosti, ki se pomika okoli številčnice z zunanje strani merilnika. Mogoče zato merilnik ni tako pregleden, vendar pa si lahko pomagate tako, da si znotraj merilnika prikažete digitalno hitrost.

        Saj veste, raje dva vaša merilnika kot eden policijski, imenovan radar ... Da je električna pomoč pri novem C5 kar pogosta, pričata voznikov sedež, ki se ob vsakem zagonu približa volanu (in nato pri odhodu voznika odmakne), ter prtljažnik, ki ga odpremo z gumbi.

        Za odpiranje imate dve možnosti − prek ključa ali prek zadnje kljuke, za zapiranje pa le pritisnete gumb in vrata se bodo počasi in elegantno zaprla.

        Seveda ni treba poudarjati, da je prostora v prtljažniku ogromno. Zadnji sedeži se lahko tretjinsko preklopijo, prtljago lahko pritrdite s sidrišči, iz stranskih sten lahko izvlečete celo kakšno kljukico za vrečke, v primeru nesreče ali prazne gume ponoči pa si lahko pomagate tudi z (originalno nameščeno) svetilko ...

        Tehnična poslastica je seveda podvozje Hydractive III+. Ko smo že govorili o prtljažniku − aktivno podvozje omogoča spust zadka (prek gumba v prtljažniku), da je nalaganje lažje, lahko pa avtomobil tudi dvignete in recimo počasi zapeljete čez kak višji robnik.

        To sicer ni najbolj pametno početje, čeprav je razlika med skrajnima legama kar šest centimetrov. Pri vožnji po avtocesti se malenkost spusti, da je vožnja varnejša, a v vsakem primeru je udobje vrhunsko. Luknje požira bolje kot sinji kit plankton in rakce, pri bolj dinamični vožnji pa si lahko podvozje tudi otrdite.

        Razlika pri vklopljenem športnem programu za podvozje je očitna, vendar smo pogrešali bolj posreden volanski obroč, ki bi dejansko omogočil malce več užitkov tudi pri bolj dinamični vožnji skozi ovinke.

        Zanimivo je polno pospeševanje. Če gledate v vzvratno ogledalo, boste pri polnem plinu gledali asfalt, ne pa prometnega dogajanja za vami. Aktivno podvozje (če nimate vklopljenega športnega podvozja) se seveda mehko odzove na delovanje mišičastega motorja, ki kraljuje v prednjem delu avtomobila. Govorimo seveda o 2,2-litrskem turbodizelskem štirivaljniku, ki z dvema turbopuhaloma in tehnologijo skupnega voda tretje generacije zagotavlja kar 125 kilovatov ali bolj domačih 173 'konjev'.

        Motor je zmogljiv, nikakor pa ne divji, zato lahko prometne tokove lovite z zmernim plinom. To se pozneje pozna tudi na bencinski črpalki, saj boste z zmerno desno nogo prišli tudi do povprečne porabe 8,5 litra. Novi C5 vas kar prisili, da namesto divjanja po cestah izkoristite mehkobo podvozja in tišino v potniškem prostoru ter uživate v glasbi, ki se vije iz kakovostnih zvočnikov.

        Menjalnik je boljši, kot smo jih vajeni pri skupini PSA, vendar vam bo takoj nakazal, da ljubi nežno in počasno pretikanje in da nima rad hitre in grobe voznikove desnice. Počasi in z užitkom, skratka. Ne velja to za vse dobre stvari?

        Novi Citroën C5 se je z všečno obliko približal množici, z vrhunskim udobjem pa ostaja samosvoj, in zato osamljen na vrhu. A silikon in masaža na vodni postelji (beri aktivnem podvozju) nista poceni, še manj pa sta za vsakogar.

        Aljoša Mrak, foto: Aleš Pavletič
        Attached Files
        Citroen Bilten Forum
        https://www.citroenbilten.com/
        Gostovanje Domene Internet
        https://www.bilten.net/
        Mobing v Sloveniji
        https://www.mobbing.si/
        Družinski portal
        https://www.drobnic.com/
        https://www.drobnic.info/

        Comment


        • #34
          Re: Citroen C5 Testi in Razni članki

          Test: Citroën C5 2.0 HDi FAP Dynamique (2008)



          Z novim C5 smo se zapeljali na skoraj tri tisočake dolgo pot in prišli do ugotovitev, ki bodo še zlasti všeč varčnim voznikom.

          Potovalni računalnik in navigacijska naprava (Garminova, ki ni del opreme), ki z GPS-om pridno beleži podatke o hitrosti in času potovanja, sta na koncu poti kazala: povprečna hitrost dobrih 116 kilometrov na uro, dobrih 23 ur vožnje in skoraj 2.700 prevoženih kilometrov. Suhoparni podatki, ki uporabniku ne povedo veliko, tako kot največja izmerjena hitrost 205,1 kilometra na uro ne. Pove pa marsikaj podatek o povprečni porabi goriva na tej poti, ki je znašala le 6,9 litra plinskega olja na 100 prevoženih kilometrov.

          Tako smo ugotovili, da je Citroën C5 z drugim najšibkejšim dizelskim motorjem v ponudbi (od dvolitrskega 100-kilovatnega je šibkejši le še 80-kilovatni 1.6 HDi) varčen na dolge proge, podatki o drugih porabah (največja 7,8 in najmanjša 6,8 litra) pa so potrdili, da je 2.0 HDi varčen tudi na krajše in manj avtocestne proge. Dvolitrski turbodizel je povsem dovolj zmogljiv, da zmore premikati novo Citroënovo limuzino, tudi če je bolj naložena.

          Motor lepo teče že pri okoli 1.500/min, od dveh tisočakov navzgor (320 Nm navora pri 2.000/min!) pa je zrel za prehitevanja, vključevanja v promet in premagovanje zahtevnejših klancev. Priporočamo. Še nekaj je močno izstopalo na naši poti: prednja sedeža, ki sta tako dobra, da smo po 12 urah sedenja na njiju izstopili tako sveži, kot takrat, ko smo sedli nanju. Tu je treba Citroënovcem res priznati, da jim je uspelo.

          Hvalimo še zvočno izolacijo, saj je motor glasen le pri pospeševanjih (višji vrtljaji), zvok vetra pa je dejavnejši od zvena motorja tudi do hitrosti 160 kilometrov na uro (šesta prestava, približno 2.900/min). Pri nekaterih različicah lahko namesto klasičnega izberete tudi podvozje Hydractive 3+, s katerim smo bili na testu kombijevskega C5 zadovoljni.

          Limuzina je imela klasično vzmetenje, ki se izkaže z zanesljivo lego, kakšno slabost pokaže le pri prečenju prečnih neravnin in udarnih jam, na katere opozori z zvokom in rahlim stresanjem karoserije ter daje občutek, da bi neravnine rade zmotile njegov ritem v ovinku. Pogumneži lahko izklopijo stabilizacijski EPS, a zabava ne bo trajala dolgo, saj se pri hitrosti nad 50 km/h sistem samodejno vklopi.

          Za večjo stopnjo udobja si v Citroënovem ceniku lahko obkljukate drugo vzmetenje, čeprav vas nočemo prestrašiti: tudi klasično je dovolj udobno, le ne preveč citroënovsko! Novi C5 stoji na cesti nekako 'nemško', posledica pa je malo nagibanja karoserije v ovinkih. Šeststopenjski menjalnik je zadovoljiv partner. Hitra pretikanja mu sicer niso ljuba, rajši ima običajno vnemo voznikove desnice, ki pa ji je zaradi navora motorja marsikdaj odpuščeno, če nanj pozabi.

          Glavna razlika med limuzinskim C5 in kombijevskim, ki smo ga, kot napisano, že preizkusili, je v drugem delu, od B-stebričkov dalje. Na zadnji klopi limuzine hitro zmanjka prostora za glave, kar napoveduje že spuščajoča se linija strehe, potrdi pa sedenje na zadnji klopi, kjer je lahko težava že telesna višina okoli 180 centimetrov.

          Zadnja klop je deljiva po tretjinah in omogoča povečanje zadovoljivo velikega, a v tem razredu nikakor rekordnega prtljažnika. Pri prekucevanju in podiranju zadnje klopi nastane priročno ravno dno povečanega prtljažnika, do katerega vodi za limuzinske razmere kar velika luknja, ki pa je v dežju ne boste smeli pustiti odprte, saj bo del prtljage moker. Prtljažnik je uporabnejši tudi zaradi zaponk in elastik, s katerimi lahko pritrdimo tovor.

          Čeprav je novi C5 zdaj limuzina in ne več kombilimuzina, se zdi, da priročnost (limuzinskega) prtljažnika izstopa. Zgornja (notranja) stran prtljažnika (naprej od vrat) ni obdelana, zato pazljivo pri tiščanju kovčkov ali drugih dragocenih predmetov! C5 pa ima še eno veliko posebnost: zadnjo šipo, ki je kot pri C6 vbočena. C5 ni avtomobil, v katerega bi se prvič usedel, pripel z varnostnim pasom, prižgal motor in takoj odpeljal. Potrebno je nekajminutno seznanjanje, saj lahko že volan marsikateremu vozniku vzame sapo.

          Tooooliko gumbov zahteva veeeliko privajanja in sprva ne bo šlo brez pogledovanja na volan, ki ima po vzoru Picassov fiksen osrednji del, na njem pa tipki za hupo (trobljenje v naglici je sprva skoraj nemogoče, saj je treba najprej najti tipki) in tipke za radio, telefon, tempomat, omejevalnik hitrosti, nastavitve in druge funkcije.

          Pogled na sredino armaturne plošče ni nič boljši: tu je spet vsaj toliko gumbov, med njimi za številčnost skrbi tudi dvopodročna klimatska naprava, s katero si prednja potnika vsak zase določita, kam bosta usmerila ventilacijo. Kolesce za nastavljanje višine snopa žarometov je inženirjem uspelo skriti na volanski drog, kjer je, dokler ga ne boste našli, skoraj neviden. Ima pa C5 na (še vedno nekoliko preveč neposrednem) volanu posebno tipko, s katero ob prižganih lučeh (ne dnevnih!) izklopi vso notranjo osvetlitev merilnikov in zaslonov, prižgan ostane le merilnik hitrosti (in če so vključene nekatere funkcije, tudi opozorilnik nanje – recimo na vklopljeni tempomat).

          V svetu avtomobilizma ta tehnični priboljšek sicer ni novost, a to ne zmanjšuje čarobnosti pri nočni vožnji, ko je pred volanskim obročem le rdeča igla, ki kaže na hitrost.

          V notranjosti C5 smo pogrešali več kakovostnega odlagalnega prostora (denarnica ne gre v noben predal na sredini armaturke, saj sta oba preplitva), križ je zlasti s pijačo, a ob majhni iznajdljivosti, ko predal pred voznikovim levim kolenom postane držalo za (pollitrsko) plastenko, se omili tudi ta težava. Mimogrede, drugo pijačo drži 'roka' v škatli, ki je obenem komolčna opora med sedežema. Testni C5, ki je v opremi Dynamique založen skoraj z vsem, kar potrebujete za običajno udobno vožnjo, je imel še merilnik razpoložljivega prostora za parkiranje, ki pa ne parkira. Zaradi nepreglednega zadka so v veliko pomoč parkirna tipala.

          Mitja Raven, foto: Saša Kapetanovič



          Test: Citroën C5 2.0 HDi FAP Dynamique

          Citroën Slovenija
          Osnovni model: 25.400,00 EUR
          Testno vozilo: 26.400,00 EUR

          Moč: 100 kW (136 KM)
          Pospešek: 11,6 s
          Največja hitrost: 204,0 km/h
          Povpr. poraba: 6,0 l/100 km

          Cene avtomobilov pred letom 2007 smo preračunali v evre po centralnem tečaju 239,64 tolarja za evro.



          TEHNIČNI PODATKI
          Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.997 cm³ – največja moč 100 kW (136 KM) pri 4.000/min – največji navor 320 Nm pri 2.000/min. Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/55 R 17 W (Michelin Primacy HP). Mase: prazno vozilo 1.683 kg – dovoljena skupna masa 2.155 kg. Zmogljivosti (tovarna): največja hitrost 204 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,6 s – poraba goriva (ECE) 7,9/4,9/6,0 l/100 km.

          MERE
          Zunanje mere: dolžina 4.779 mm – širina 1.853 mm – višina 1.456 mm– posoda za gorivo 71 l.

          PRTLJAŽNIK
          prtljažnik 467 l



          NAŠE MERITVE
          T = 13 °C / p = 970 mbar / rel. vl. = 49 % / Stanje kilometrskega števca: 8.230 km

          Vozne lastnosti
          Pospeški (s)
          0-100 km/h: 10,4
          402m z mesta: 17,4 (129 km/h)
          1000m z mesta: 31,7
          (164 km/h)

          Prožnost (s)
          50-90 km/h (IV./V.): 8,9/14,3
          80-120 km/h (V./VI.): 10,0/13,7

          Največja hitrost: 204 km/h (VI. prestava)

          Poraba goriva (l/100 km)
          skupno testno povprečje: 7,2

          Zavorna pot m
          od 100 km/h: 38,0
          (AM meja 39,0)



          OCENA
          SKUPAJ (-)
          Za udobna potovanja na dolgih poteh ne potrebujete avtomobila za 30 tisočakov. Takšen C5 se izkaže z udobjem, varčnostjo in tudi s hitrostjo potovanja. Zmotijo malenkosti, ki hitro postanejo nepomembne.
          Attached Files
          Citroen Bilten Forum
          https://www.citroenbilten.com/
          Gostovanje Domene Internet
          https://www.bilten.net/
          Mobing v Sloveniji
          https://www.mobbing.si/
          Družinski portal
          https://www.drobnic.com/
          https://www.drobnic.info/

          Comment


          • #35
            Re: Citroen C5 Testi in Razni članki

            Test: citroën C5 tourer 2,2 HDi 16V exclusive
            Leteča preproga

            Ljubljana | 15. 12. 2008, 13:10 | Andrej Leban | Komentarjev: 6

            Okus kupcev je različen – eni prisegajo na športnost, drugi na mehkobo, marsikdo na surov stik vozila in človeka, nekateri na razvajanje. Vsaj za slednji tip voznikov je izbira po prihodu novega rodu C5 precej lažja.



            Fotogalerija

            Francoska leteča preproga



            Podatki o vozilu (C5 tourer 2,2 HDi 16V exclusive)

            Zunanje mere: 4.829 mm x 1.860 mm x 1.479 mm
            Motor: štirivaljni, dizelski, 2.173 ccm
            Moč: 125 kW (170 KM) pri 4.000 vrt./min
            Navor: 370 Nm pri 1.500 Nm
            Zmogljivosti: 216 km/h, 9,6 od 0 do 100 km/h
            Poraba: 8,4 l/100 KM (mešani cikel)
            Prtljažnik: 505 l
            Varnost: ***** (35 točk)
            Cena: 31.900 € (osnovni), 33.750 € (testni)



            Petica svoje konkurente vidi v laguni grandtour, mondeu, VW passatu, mazdi6 in še kakšnem modelu. © Saša Despot



            PLUSI, MINUSI

            Plusi: oblika, občutek udobja med vožnjo, žarometi, sedeža, uporabna tehnologija, motor
            Minusi: ergonomija in kvaliteta stikal, menjalnik, mestoma kvaliteta
            Po druženju s karavanskim C5 z najbolje založenim paketom opreme exclusive lahko zapišemo, da avtomobil ostaja zvest pripadnik Citroënove filozofije o udobju, ki ga nadgrajuje napredna tehnologija. Žal pa so po naših izkušnjah tudi tej generaciji ostali zvesti škratje, ki povzročajo težave na napravah.

            Petica je glede oblike nedvomno spisala povsem novo poglavje, ki se ga bodo posluževali tudi drugi hišni modeli. Tako pri limuzini kot v našem primeru pri karavanu avtomobil deluje skladno, eleganca se meša z dominanco, pri čemer izdatno vlogo igrajo velika svetila. Po našem okusu je eden najlepših karavanov na trgu ta hip. Notranjost bi lahko v šali primerjali z mešanico vesoljske ladje in domače dnevne sobe. Prvo se nam je zapisalo zaradi (pre)obilice tipk na negibljivi volanski sredici in dvobarvnega informacijskega zaslona med originalnimi merilniki. Vsaj tako kot na domačem kavču pa je počutje na sedežih, odetih v usnje in tekstil. Sprednja sta zelo udobna, voznikov nudi tudi masažo, manjka le hlajenje. Precej kontrasten opisanemu pa je pogled na ergonomijo in obliko nekaterih stikal, ki jih lahko srečamo tudi v do trikrat cenejših citroënih. Kakovost izdelave sicer deluje stasu primerno.
            Razvajanju ni konca ...
            Ko vtaknete ključ v režo, se volan in sedež poravnata v prednastavljeno pozicijo. Sprednji in zadnji senzorji so sposobni izmeriti velikost praznega bočnega parkirnega mesta in vozniku svetovati, ali bo vanj lahko zapeljal 4.829 mm dolgo in kar 1.860 mm široko vozilo. Tukaj je še pomoč za speljevanje v hrib v navezi z elektronsko ročno zavoro. Slednja pri sproščanju deluje nekoliko počasi.

            Tudi z zadnje klopi boste zaradi ponujenega udobja sopotnike le stežka zbezali, višjerasli se bodo pritoževali le zaradi prostora za kolena. K ambientu je veliko dodalo doplačljivo panoramsko steklo, ko vam ponoči zmanjka svetlobe, je dovolj seči z roko proti predaloma v vratih in že se osvetlijo. Osvetlitev ceste pa izvrstno opravljata biksenonska žarometa, ki ne samo da sledita ovinkom, temveč jih še dodatno osvetljujeta.

            Prtljažnik: srednje dobro

            Nekoliko mlačne nas je pustil 505-litrski prtljažnik tourerja z neposrečenim rolojem, nakladalnim robom in brez uporabnega dvojnega dna. Zadnja klop se ne pospravi v ravno dno. Se pa za družinsko rabo odkupi z daljinskim upravljanjem vrat in možnostjo nižanja zadnje preme.

            Uglajen tudi v galopu
            2,2-litrski dizel z dvojnim turbopuhalom je primerna izbira za 1.840 kg suhe teže. Moči ima na zalogi za 125 kW, do katerih pride po zvezni poti, navora in pospeškov je dovolj. Poraba je pričakovana, tudi pri višjih hitrostih ostaja uglajeno tih. Manj veselja nudi menjalnik, ki je preveč plesoč in se zelo rad zatika.


            Nihče vas ne zapelje kot ...

            Ena glavnih odlik tega citroëna je seveda njegovo podvozje. Hydractive III, kot se imenuje, vožnjo spremeni v potovanje na leteči preprogi. To seveda pomeni tudi nekoliko več nagibanja in pokimavanja ob zaviranju, vendar to zbledi ob občutku udobne vožnje prek daljših in krajših neravnin, ki ga lahko doseže le peščica (precej dražjih) avtomobilov. Tipka sport, s katerim hidravlika nekoliko otrdi, pa resnici na ljubo ne prinaša omembe vrednih športnih občutkov. Za posebne potrebe je do hitrosti 40 km/h mogoče podvozje nekoliko dvigniti.

            Sama lega v ovinkih in zavore so sicer nedvomno korak naprej v primerjavi s predhodnico, podvozje brez naprezanja opravlja delo, vendar bi moral biti avtomobil za resnejše ocene obut v pnevmatike, primerne hladnemu in vlažnemu vremenu.
            ... a vse ima svojo ceno.
            In kje so v tej zgodbi škratje? Pri dobrih dvajset tisoč kilometrih se voznikovo steklo ni dvigalo, zadnji brisalec pa si je nekoč vzel daljšo pavzo sam od sebe.
            Za koga malenkosti, za drugega dokaz, da utegne tudi novinka tehnologiji navkljub z leti hitro izgubljati na vrednosti.
            Splošni vtis o avtomobilu vseeno ostaja na visokem nivoju. Temu primerna je cena, ki pa za slabih 32.000 evrov osnove ponuja že marsikaj v domeni premium primerkov.


            vir zurnal24
            Citroen Bilten Forum
            https://www.citroenbilten.com/
            Gostovanje Domene Internet
            https://www.bilten.net/
            Mobing v Sloveniji
            https://www.mobbing.si/
            Družinski portal
            https://www.drobnic.com/
            https://www.drobnic.info/

            Comment


            • #37
              Citroën C5 eHDi

              Citroën C5 eHDi – S spodobnim menjalnikom bi bil odličen

              Citroën C5 eHDi Airdream Tendance | 6 x komentirano | 28. February 2011
              Moč: 82 kW (112 KM);Največja hitrost: 190 km/h;Pospešek: 12,6 s;Poraba na testu: 6,1 l/100km; Cena testnega vozila: 27.790 €
              uredniška ocena: 8.0


              Skoraj vsak avtomobilski proizvajalec, ki sledi aktualnim trendom, ima svojo ekološko oznako oziroma znamko. Nekateri za poimenovanje med seboj zelo podobnih rešitev uporabljajo »blue to«, drugi »blue ono«, tretji »eco nekaj«, četri že spet nekaj svojega. Citroën je svojim varčnim in ekološko osveščenim modelom dodal črko »e«. Preizkusili smo tako »izboljšani« C5. Test.





              Netipično citroënovski
              C5 je bil Citroënov prvi večji odmik od filozofije, ki je njegove modele tako zelo razlikovala od nemških štirikolesnih stvaritev. To pomeni, da je njegova zunanjost sicer še vedno značajna, a ne štrli iz klasičnih limuzinskih meril. Podobno velja za notranjost, zlasti za prostor za volanom, ki z visoko armaturno ploščo zelo po nemško »objame« voznika.
              Nekaj pa mu je le ostalo
              Seveda pa se Francozi niso mogli odpovedati nekaterim posebnostim, kot je volanski obroč z nepremičnim sredinskim delom. Tega sicer ne bi ravno grajal, saj nima večjih napak, ne prinaša pa niti takšnih prednosti, da bi lahko v pozabo potisnili druge klasične in, vsaj estetsko, gotovo bolj posrečene rešitve. Že res, da gumbe na njem najdemo vselej na istem mestu, jih je pa toliko, da sem si moral njihov položaj plansko vtisniti v glavo. Ne glede na to pa moramo za dosego katerega od njih, v vsakem primeru dvigniti roko z obroča.
              Citrowagen?
              Udobje bi lahko še vedno označili za francosko, a z nekaterimi germanskimi primesmi. Čeprav testni primerek ni bil opremljen s hidro aktivnim podvozjem, je tudi njegovo klasično vzmetenje pokazalo, da odlično skrbi za udobje potnikov. Ne glede na velikost in vrsto neravnine, ki jo prevozimo, avto le nežno zaplava. To se sicer dogaja tudi v zavojih, kjer se kdaj pa kdaj tudi bolj konkretno nagne, a pri tem le stežka izgubi stabinost. Malo preveč francosko mehak je občutek na volanu, ki mu servo ojačevalnik očitno preveč pomaga. Na drugi strani sta sprednja sedeža prijetno čvrsta, kar hrbtu prizanaša na daljših poteh, obenem pa sta tudi ergonomsko oblikovana, tako da ponujata dobro bočno oporo.
              Avto je na testu dokazal, da je predvsem zelo udoben potovalnik. Na poti na predstavitev iz Ljubljane v Verono in nazaj sem v njem preživel praktično cel dan. In čeprav sem zvečer komaj čakal posteljo, utrujenosti ne morem pripisati avtu. Utrujen sem bil predvsem zaradi spremljanja prometa, fotografiranja in drugega dela. C5 tako res ni udoben kot postelja, kot moj kavč pa skorajda je. Zasluga za to gre tako sedežem kot harmonično uglašenemu podvozju in dobri zvočni izolaciji.
              Ko se zabrišejo meje med nujnim in ustreznim
              Glede na to, da C5 ni več novinec, se je še najbolj zanimiv del testnega primerka skrival pod motornim pokrovom. Tja so namestili 1,6-litrski turbodizelski stroj z vsemi sodobnimi pogruntavščinami, ki pripomorejo k zmanjševanju porabe in izpustov CO2. Majhna delovna prostornina in zgolj 82 kilovatov (112 KM) moči v tem primeru pozitivno presenečajo. Motor, ki je prvenstveno namenjen vozilom C-segmenta, namreč v veliki in udobni limuzini opravlja svojo nalogo nad pričakovanji. Da ne bo pomote, tako motorizirani C5 ni in ne more biti raketa, a lahko gotovo zadovolji vse, ki želijo velik in udoben, obenem pa tudi varčen avto.
              Pridno »crkuje«
              Da je lahko res varčen, mu pomaga sistem stop & start druge generacije. Le-ta motor ugasne še preden se avto povsem ustavi in ga tudi zelo hitro ponovno zažene, ko želimo speljati. Ker je sistem sparjen s šeststopenjskim robotiziranim menjalnikom, deluje le, ko pritisnemo oziroma dvignemo nogo z zavornega pedala. V večini primerov je njegovo delovanje zelo dobro, saj res izkoristi vsak neaktivni trenutek, se pa ravno zaradi tega tudi kdaj zgodi, da se motor za trenutek ugasne takrat, ko si tega ne želimo, na primer pri vključevanju na prednostno cesto v gneči prometne konice (če nas res moti, lahko sistem preprosto izklopimo). Takrat svojo »tragično« vlogo odigra še nesrečni menjalnik, ki odvzame plin, ko bi ga najbolj potrebovali, in si za prestavljanje vzame veliko preveč časa, pri čemer zlasti med prvo in drugo ter med drugo in tretjo prestavo občutimo ogromno »luknjo« in zelo neudobno vzdolžno nihanje celotnega avtomobila. Slednje lahko nekoliko ublažimo s pravočasnim odvzemom plina in ročnim pretikanjem prek obvolanskih ročic. A res ne vem, zakaj bi se morali za spodobno vožnjo odpovedovati samodejnosti, če jo že imamo na voljo.
              Kakorkoli, našteti elementi (celo z zimskimi pnevmatikami namesto letnih z nizkim kotalnim uporom) očitno delujejo. Na testu smo namreč zabeležili porabo 6,1 litra, kar je za avtomobil te velikost zelo dober rezultat.
              Le v točno določeni kombinaciji
              Varčni C5 ne pusti veliko svobode pri izbiri opreme. Omislimo si ga lahko zgolj s paketom Tendance. S tem pa načeloma nimamo težav, ker je to ravno pravi miks, ki z vso potrebno elektriko, tempomatom in omejevalnikom hitrosti, dvopodročno samodejno klimatsko napravo ter z usnjem na volanskem obroču in prestavni ročici ponuja dovolj udobja in ne izgublja smisla varčnosti z nepotrebnimi luksuznimi dodatki. Edino, kar v takem avtu ne sme manjkati (in to manjka v serijski opremi), so parkirna tipala. Bistveno težavo pa predstavlja robotizirani menjalnik. Znamki, ki je zgradila svoj sloves na genialnih avtomobilističnih tehničnih izumih, le-ta s »cukanjem« in počasnim prestavljanjem res ne more biti v ponos, je pa sestavni del programa eHDi in se mu, če želimo bolj varčnega in okolju prijaznejšega C5, ne moremo izogniti.
              eHDi da ali ne?
              Z novim C5 je Citroën naredil odločen korak naprej. Brez izgube lastne identitete je prevzel kar nekaj lastnosti, zaradi katerih so Nemci prej bili preprosto boljši. Zato mi je od vsega začetka všeč. Všeč mi je tudi, koliko zmore z 1,6-litrskim turbodizlom ter obenem nimam nič proti ekološko varčnim sistemom, pa čeprav v praksi še vedno ne prinašajo osupljivih razlik. Vse to pa ne odtehta ukvarjanja z robotiziranim menjalnikom, ki bi moral zardeti že v primerjavi z najbolj klasično avtomatiko, s kakšnimi nemškimi dvosklopkovnimi predstavniki pa si sploh ne zasluži primerjave. Torej ne, ampak samo zaradi menjalnika.
              besedilo: Borut Fakin, foto: Borut Fakin
              viz avtomobilizem.com
              Citroen Bilten Forum
              https://www.citroenbilten.com/
              Gostovanje Domene Internet
              https://www.bilten.net/
              Mobing v Sloveniji
              https://www.mobbing.si/
              Družinski portal
              https://www.drobnic.com/
              https://www.drobnic.info/

              Comment


              • #38
                Re: Citroen C5 Testi in Razni članki

                Citroën C5 Tourer 2,2 HDi – To je pravi Francoz! Citroën Citroën C5 tourer 2,2 HDi | 6 x komentirano | 18. September 2011
                Moč: 150 kW (204 KM);Največja hitrost: 225 km/h;Pospešek: 8,6 s;Poraba na testu: 7,9 l/100km; Cena testnega vozila: 38.890 €
                uredniška ocena: 8.5


                Še preden sem prevzel tale C5, sem na daljši poti z morja premišljeval… Mi bo všeč, vedoč, da prav vsi proizvajalci delajo vse bolj uniformna vozila? Bo imel kaj tistega značilno francoskega šarma, ki navdušuje lastnike vozil te znamke? Bo zares dober, ko pa je na papirju obljubljal veliko? Kakšen bo? In sem dočakal.


                Takoj me je prevzel
                Tale C5 je resen avtomobil. Tak francoski. Atraktiven gotovo. Z dvema izpuhoma na zadku celo agresiven. Bela barva mu, ob veliko stekel kontrastno temnejših tonov, odlično pristaja. Všeč so mi platišča – tako oblika, kot dejstvo, da z nizkopresečnimi pnevmatikami dodobra zapolnijo odprtine v blatnikih. Sem kaj pozabil? Sem. Tovarniške »značke« pripadnosti so velike in to mi je všeč. Odločno pokazati od kod si in kdo si.
                Spredaj top, čeprav…
                Na izdatno električno nastavljivih in ogrevanih sedežih, ki znajo celo masirati, sem sedel dobro, čeprav tudi v spodnjem položaju nekam visoko. Sedeži so mi nudili obilico podpore na pravih mestih, lahko pa bi imeli daljše sedalo. Nekaj samosvojosti volana sem se hitro privadil (čeprav nisem pristaš te rešitve), odlične preglednosti merilnikov pa praktično takoj. Stikal je, tako na volanu kot armaturni plošči, precej, preveč. In namesto, da bi pobrskal po knjižici z navodili, sem nastavitve raje preizkušal sam – in posledično v prvem poizkusu včasih kaj napak pritisnil. A večjih težav vseeno nisem imel.
                »Čeprav« v podnaslovu pa se nanaša na vrh sredinske konzole, kjer (pričakovano) ne kraljuje velik ekran serijske navigacije, temveč precej neugleden zaslon, ki sicer zna prikazati morje podatkov, pa vendar… Navigacija, čeprav nisem njen pristaš, v takšno vozilo sodi. in še en pomislek: zaradi ogromno možnosti odlaganja v razne predale sem občasno precej časa iskal, kam sem pospravil parkirno kartico.
                Zadaj top, pa vendar…
                Sedi se udobno, sedeži niso premehki, a to lahko zapišem le, če vztrajam v tezi, da pri Citroenu takšni morajo biti. Kaj pa prostor? Nič kaj rad nimam, da je moja glava tako blizu strehi – in to še v karavanu, kjer je streha višje. Nad urejenostjo nimam pripomb.
                Povsem zadaj top…
                Električno odpiranje in zapiranje prtljažnih vrat deluje »fancy«, a je v praksi zelo praktično. Tak je tudi sistem nastavljanja višine nakladalnega roba. Z najnaprednejšim sistemom vzmetenja je tega moč spustiti za šest centimetrov, ob vključitvi kontakta se vrne v izhodiščni položaj. Praktičen in enostaven za rokovanje je tudi prtljažni rolo. Prostornine, čeprav ne največ med primerljivimi, je (tudi pri obilnih romanjih na ali z morja) dovolj. Povečevanje na račun tretjinsko sklopljive zadnje klopi je lahkotno in prinese skoraj trikratno osnovno prostornino.
                Oprema, oprema, oprema
                Varnostne serijske opreme je zelo veliko. Tiste za udobje tudi. Doplačati je moč veliko, po mojem mnenju je smiselno vse, kar je zajeto na seznamu doplačil v višini dobrega tisočaka (sistem za pomoč pri parkiranju spredaj z merilcem razpoložljivega prostora, samozatemnitvena ogledala ter smerni ksenonski žarometi). Manjka le navigacija.
                Nočem pametovati, ampak..
                Tale motor se zdi najboljši sploh. Za takšen avto. Z 2,2 litra prostornine, kar je več od običajnega povprečja v razredu, za še več navora in moči v nižjih vrtljajih. Res, da ni povsem brez »razmišljanja« čisto spodaj, a se po drugi strani tudi ne brani »zažiganja v rdeče«. Suverenost pogona se najbolj kaže od srednjih hitrosti dalje, ko npr. na avtocestah nabira hitrost kot za šalo. Je pa res, da mu več kot nekaj »vetra« vzame lagodno delujoč samodejni menjalnik. Kaj nekaj, precej! A to ni pravi minus (tukaj moje »pametovanje«), le pomislek. Z ročnim menjalnikom bi bil ta avto skoraj preuren. Ker avto že v osnovi ni lahek, pa še zaradi menjalnika, ki dviguje porabo, ni šparovček. Žeja, razen ob priganjanjih ali v mestu, vseeno ni pretirana.
                Mat’r je udoben tale avto…
                To je generalno mnenje prav vseh, ki so se z mano peljali. Moj vtis pa je, da je (za Citroena) na trenutke celo trd. Aktivno vzmetenje zadnje generacije pozna več možnosti nastavitev trdote in odzivnosti, a ne glede na režim, je vožnja zmeraj lagodna in udobna. Hvalim zgledno smerno stabilnost, a se obenem pritožujem nad posrednim volanom, ki ne prispeva k lahkotnejšemu usmerjanju vozila po zavitih regionalkah. V mestu je manj okreten, vzrok pa je velik rajdni krog – čeprav je res, da sem C5-tko, zaradi odlično delujočega sistema parkirnih tipal, stlačil v tako majhen parkirni prostor, da še sam nisem mogel verjeti. Še kaj? Ja, ob ostrih zaviranjih se sprednji del precej poseda, takrat je občutek na pedalu sklopke manj suveren, kot bi si želel, čeprav je pojemek odličen in tak, tudi po večkratnih zaviranjih, ostane.
                V petih mislih
                Skoraj najboljši karavanski C5 (obstaja še močnejši dizelski šestvaljnik) je ravno prav. Udoben. Ravno prav prostoren. Ravno prav opremljen. Ravno prav zmogljiv in ravno prav vpadljiv. Kupil bi ga takoj, če bi mi srce igralo za »ta pravim« Francozom. Oprostite, naj se prekršim in zapišem še: le cena je kar precej premium.
                Tekst in fotografije: surda
                Uradna stran proizvajalca: Citroën C5 Tourer
                vir avtomobilizem.com
                Citroen Bilten Forum
                https://www.citroenbilten.com/
                Gostovanje Domene Internet
                https://www.bilten.net/
                Mobing v Sloveniji
                https://www.mobbing.si/
                Družinski portal
                https://www.drobnic.com/
                https://www.drobnic.info/

                Comment


                • #39
                  Citroën C5 CrossTourer Exclusive HDi 160 – Udobje na kvadrat

                  Poraba 7,0 l/100km Največja hitrost 210 km/h Cena 35.720 eur Plusi
                  • Prostornost spredaj in zadaj
                  • Udobje med vožnjo
                  • Prilagodljivo podvozje
                  • Kvalitetno izdelana notranjost
                  • Zvočna izolacija
                  • Ogromno število odlagalnih površin
                  • Obsežna dodatna oprema


                  Minusi
                  • Premehak volan
                  • Menjalnik
                  • Do 2.000 obratov je motor preveč anemičen
                  • Zapletena multimedijska enota



                  Citroën C5 CrossTourer igra na note tistih, ki si želijo prostorne in prestižne potniške kabine, uživajo v udobni in nenaporni vožnji ter želijo izstopati s pomočjo terenskega oblikovalskega sloga. Terensko navdahnjeni C5 ne ponuja štirikolesnega pogona, ki pa ga nadomesti s prilagodljivim ESP sistemom in nastavljivim podvozjem. Po začetnem uigravanju je sčasoma tudi meni zaigral pravo melodijo ter me prepričal, da je vse prej kot drugorazredni akter v močni konkurenci terensko navdahnjenih karavanov.


                  Nevpadljivo energična zunanjost
                  C5 CrossTourer se od običajne različice razlikuje po nekaj ključnih podrobnostih, ki pa ne poskrbijo za drastično spremembo zunanjega videza. Z nabitimi boki in ščitniki prednjega in zadnjega odbijača v barvi aluminija diskretno opozarja na svoj terenski značaj, ki ga podkrepijo ogromna 18-palčna platišča. V navidezno črni barvi, ki se v soju sonca zalesketa in pokaže svoj rjav odtenek, je CrossTourer pravi zapeljivec. Ne ponuja bizarno atraktivnega videza, a je še vedno dovolj drugačen in samosvoj, da izstopa iz sivega povprečja.
                  Hvala, gospod direktor
                  Luksuzen potovalni karavan, ki se ga ne branijo niti najbolj uspešni direktorji – če le zmorejo premostiti ovire in premagati vsesplošno prepričanje, je z vsemi bombončki cenovno primeren tudi za povsem običajno družino. Z eno besedo: odlično.
                  CrossTourer ponuja dolg spisek dodatne opreme, ki se v natisnjeni različici razteza čez dva strani formata A4. Za udobje voznika skrbi usnjeni masažni sedež, ki poleg vsega ponuja popolno električno nastavitev in obilico udobja. Kljub izredno deževnemu poletju, pride prav tudi dvopodročna samodejna klimatska naprava.
                  Nikoli nisem bil pristaš svetlo obarvane notranjosti, a je prav takšna navsezadnje še vedno boljša in manj dolgočasna kot črna. Poleg tega svetla notranjost daje vtis prestižnosti in vizualno poveča prostornost potniške kabine. Testni CrossTourer je bil skoraj nov, zato se težko opredelim ali je oblazinjenje dovzetno za umazanijo. Nekoč sem na našem forumskem delu prebral dobro repliko glede svetle notranjosti, v kateri je avtor hudomušno pripomnil, da se na svetli tkanini hitreje pozna madež in zato lastnik tudi večkrat ter bolj natančno očisti sedeže.
                  505 litrov
                  Glavni adut skoraj petmetrskega C5 CrossTourerja je zagotovo ogromen prtljažni prostor, ki se lahko s podrtjem sedežev razširi do impresivnih 1.490 litrov. Naj si gre za potovanje na morje, obisk znamenite trgovine Ikea, prevoz materiala ali pa gorskega kolesa, prostora zadaj zlepa ne zmanjka. V njegovem segmentu se sicer Volkswagen Passat Alltrack in Opel Insignia Country Tourer lahko pohvalita z večjim prtljažnikom, ampak verjemite: vsak očka bo imel dovolj prostora, da brezskrbno ugodi različnim potrebam zahtevne žene in otrok. Prostora ne zmanjka niti na zadnji klopi, kjer za odlično počutje poskrbijo udobni sedeži in obilica prostora za noge.
                  Udobje na kvadrat
                  Vseh 2.815 mm medosne razdalje poskrbi za udobno, mirno in nenaporno vožnjo, a hkrati tudi za suveren0 obnašanje vozila pri hitrejše odpeljanih zavojih. S pomočjo nastavljivega podvozja HydroActive III+ želi biti predvsem udoben in šele kasneje tudi dinamičen. V osnovni nastavitvi čez luknje in neravnine kar plava in naše poškodovane ceste se kar naenkrat ne zdijo več tako grozne. Šele s pritiskom na gumb Sport se nastavitev hidropnevmatičnega podvozja prilagodi in CrossTourer pridobi nekaj športnega pridiha.
                  120 KW je dovolj, a …
                  … se nikakor ne bi branil močnejše različice dizelskega agregata. 2,0-litrski turbodizelski agregat zadosti osnovnim potrebam in je sposoben brez večjih težav prehiteti tudi počasnejše vozilo. A je njegova anemičnost do 2.000 obratov rahlo moteča in zahteva nekaj časa, da se navadiš na motorno neodzivnost ob pritisku na stopalko za plin. V času testa sem imel grenak priokus, da bi mu ob tej velikosti, teži in statusu vozila enostavno bolj ustrezal močnejši turbodizelski agregat s 150 kilovati.
                  Posebnih besed hvale ne najdem niti za ročni šeststopenjski menjalnik, ki svoje delo opravi dobro, vendar konkurenca trenutno ponuja bolj natančne in uglajene izvedbe.
                  Ultimativno družinsko vozilo
                  Citroën C5 CrossTourer kljub odmiku v terenski svet še vedno ostaja pravi karavan. Z zunanjimi diskretnimi dodatki in obsežno dodatno opremo je odlična izbira za vse družine, kot tudi za posameznike, ki cenijo kvalitetno in prostorno notranjost. Prilagodljivo podvozje je v prvi vrsti udobno in zanesljivo, vendar z nastavljivo višino nudi določeno dodatno vrednost. Turbodizelski motor je dober in primeren za nezahtevnega uporabnika, ki od njega ne pričakuje prevelikih pospeškov in moči. Pod črto je C5 CrossTourer ultimativno uporabno vozilo, ki s svojimi lastnostmi pusti odličen vtis. Cena se s tako opremljenostjo in motorjem dvigne na 35 tisočakov, a hiter pogled h konkurenci hitro pove, da CrossTourer ponuja veliko za vložen denar.
                  Besedilo in fotografije: Gašper Pirman
                  Rezultati testa


                  • Pogonski sklop
                    Dizelski agregat je poskočen in dovolj močan tudi za avtocestne hitrosti. Zamerim mu le pomanjkanje navora v nižjih obratih in bolj tekoče delovanje ročnega menjalnika.
                    8


                  • Notranjost
                    V notranjosti CrossTourer razvaja vsa čutila. Poleg odličnih sedežev in obilice prostora sta tukaj še masaža voznikovega sedeža in odlična zvočna izolacija potniške kabine.
                    10


                  • Opremljenost
                    Oprema Exclusive prinaša številne dobrote, ki so jih v testnem vozilu še nadgradili z dodatki. Ne manjkajo niti vzvratna kamera, že omenjena masaža voznikovega sedeža in vsestranska multimedijska enota.
                    10


                  • Vozne lastnosti
                    CrossTourer daje prednost udobni in umirjeni vožnji, kjer svoje delo opravlja odlično. Tudi večje luknje in neravnine ne zmotijo prjetnega potovanja. Žal se ne počuti najbolj lagodno pri bolj dinamični vožnji.
                    8


                  • Gospodarnost
                    S ceno krepko čez trideset tisočakov ni poceni, vendar v zameno ponuja ogromno količino dodatne opreme in prostora.
                    8


                  • Zmogljivost
                    120-kilovatni turbodizelski motor je uglajen in tih, brez težav se znajde tudi pri avtocestnih hitrostih.
                    8


                  • Sklep
                    Citroën C5 CrossTourer za svojo ceno ponuja res dosti dodatne opreme in prostorno kabino. Vse to nadgradi z odličnimi materiali in kvaliteto izdelave. Dizelski agregat je ravno prav močan in varčen, da zadovolji srednje zahtevne uporabnike.
                    8.7


                  Tehnični podatki vozila

                  cena testnega vozila (€) 35.720
                  dolžina × širina × višina (mm) 4.829 x 2.006 x 1.483
                  dovoljena masa vozila (kg) 2.238
                  emisija CO2 (g/km) 133
                  garancija (splošna/prerjavanje/mobilna) 2/12/2





                  vir avtomobilzem
                  Citroen Bilten Forum
                  https://www.citroenbilten.com/
                  Gostovanje Domene Internet
                  https://www.bilten.net/
                  Mobing v Sloveniji
                  https://www.mobbing.si/
                  Družinski portal
                  https://www.drobnic.com/
                  https://www.drobnic.info/

                  Comment

                  Working...
                  X