Citroën C4 2,0 HDi exclusive
Citroën C4 2,0 HDi exclusive – Nikoli ne pozabi na manire
Citroën Citroën C4 2,0 HDi exclusive | 13 x komentirano | 25. April 2011
Moč: 110 kW (150 KM);Največja hitrost: 207 km/h;Pospešek: 8,6 s;Poraba na testu: 5,8 l/100km; Cena testnega vozila: 25.140 €
uredniška ocena: 8.7
Všeč so mi citroëni. A bolj kot o tistih iz preteklosti imam sedaj v mislih nove modele zadnjih let. Po drugi generaciji C5 izpred nekaj let ter manjših modelih C3 in DS3 je novi, srednje veliki C4 spet še en nov citroën, ki je na pravem mestu.

Oblika je sedaj drugačna, a sedaj bolj »pali«
Citroën je bil zmeraj tisti najbolj posebni francoski avtomobil, ni res? Izstopal je z obliko, mnogokrat z inovativnimi tehničnimi posebnostmi. Namesto nadaljevanja drzne oblike prejšnje generacije, ki je bila mnogim drzna, a premalo inovativna in se ni znala prikupiti, je novi C4 iz povsem drugega testa. A ravno to je dobro. Prepričal me je z mehkimi linijami, iz katerega koli kota ga gledam, pa naj bo to izstopajoč sprednji del, čutni pregibi pločevine na boku ali nekam pust – meni vsaj, zadek. Lahka platišča je tisto, kar rabi, zatemnjena zadnja stekla ne. Barva, gotovo je moderna in modna, mu ne pristoji. A to je povsem stvar okusa.
Ima dovolj prostora?
Vedoč, da gre za srednji razred, nisem pričakoval prekomerne prostornosti, a te je dovolj. Res nisem sedel tako nizko, kot bi si želel, me je pa sedež zato izdatno podpiral v ledvenem delu, na željo mi je ta del tudi (z)masiral, čeprav le zelo nežno in neizrazito. Premajhne bočne opore nočem grajati. Zadaj sedim slabše, a sam nisem pravo merilo. Sedeža sta dobro kontuirana, naklon naslonjala »štima«. Višine, enako kot širine, je dovolj, noge gredo pod sedeže in to je to. Prtljažnik je s preko 400 litri v vrhu razrednega povprečja, prenosna lučka je prijetna podrobnost. Podrem naslonjala in zlahka naložim večji kos prtljage. Še dobro, da je zadnja stran sedežev temna – svetlo sprednjo stran sem namreč prehitro uspel zapacati.
Poslovil se je fiksni srednji del in ergonomija je pridobila
Položaj za volanom, ki je spet »običajen« – fiksni srednji del se je na kritiko mnogih umaknil, je dober. Ergonomija treh merilnikov je v redu, sredinska konzola urejena, manjka pa modni navigacijski sistem z velikim zaslonom. Ne toliko zaradi navigacije – namesto velikega zaslona to mesto namreč zaseda neugleden, čeprav uporaben predal in monokromatski zaslon ki ne sodi v exclusive paket.
Exclusive paket je top
Krom, svetel pliš, celo delno usnje na sedežih, modne luči. To paše. Elektrika za stekla, sklopljivi ogledali, osrednja ključavnica, samodejna klimatska naprava, potovalni računalnik, tempomat, parkirna tiplala in tipalo za dež, samozatemnitveno vzvratno ogledalo, električno nastavljiv ledveni del voznikovega sedeža in masaža hrbta za oba spredaj sedeča. Opala…
Smetana na kavo pa je…
..da tempomat omogoča izbor iz nabora najpogostejših omejitev hitrosti, da zna C4 premeriti, ali je želeno parkirno mesto dovolj veliko in da celo opozori, če so vozila v mrtvem kotu (zadnje je proti doplačilu). Do popolne opreme mu manjkajo le lahka platišča in ksenonski žarometi.
Tehle 150 vrancev res leti..
Trenutno najmočnejši dizel v ponudbi preberem in po praksi zaključim: skoraj preagresivno »skoči« z mesta, vedno odločno pospešuje, na regionalki, ali avtocesti zlahka držim korak z vsaj »številko« močnejšimi avtomobili. Dopade se mi, da brezstresno prehitevam (vse) kar v šesti prestavi, tako dobro vleče in uživam mir in odsotnost rožljanja motorja v mestu. In vse skupaj zaokroža poraba, ki… Kar smeje se mi, kako varčno lahko vozim – najnižja poraba je blizu »štiri na sto« – senzacionalna torej, tudi skupno testno povprečje je odlično.
In potem je tu menjalnik….
Ne menim, da je slab. V roko lepo paše, hodi niso predolgi in ob nežni uporabi je več kot le soliden. A z le nekaj več pozornosti ugotovim, da so hodi premalo natančni in da lahkotno pretikam le, če to delam umirjeno – »hitroroštvu« se upira.
In na koncu pride udobje… Udobje čez vse!
Nič »športnosti«, ali kako že (zmotno) danes imenujemo tista vozila, ki s pretrdimi vzmetmi in neodzivnimi blažilniki stresajo, ko to ni treba. Tukaj Citroën najbolj navduši. Res je lepo vedeti, da obstojijo, še bolje pa doživeti to mehkobo, ki pa ne meji na površnost vodenja. Vsakič znova ugotavljam, da je lahko ista cesta »trda, ali pa mehka«. Res – C4 ne pušča dvoma ali bojazni, da bi mu kdo lahko zameril mehkobo – te je ravno prav. In če volan ni natančen kot britev in so konkurenti boljši, mu ne štejem v slabo. Me je pa, pri nenadni potrebi po ostrem zaviranju sprva presenetil odziv – mehki blažilniki so omogočili opazno posedanje sprednjega dela.
Kako prav se vse zdi..
Pravi šarmer spodnjega srednjega razreda je tale C4. Z dovolj prostora za potnike in zelo dobro (serijsko) opremljen. In če ne prepriča z zunanjo podobo, morda s kvaliteto izdelave, ali z materiali? Zmogljiv je celo toliko, da na trenutke verjamem, da se mu kam mudi in nikoli ne pozabi na manire. Manire mehkobnega prevoza, ki jim je težko kdo kos. Paket je pod črto dober. Kaj dober, zelo dober. Pravzaprav odličen.
besedilo: Jure Krajnc, foto: Jure Krajnc
vir avtomobilizem.com
Citroën C4 2,0 HDi exclusive – Nikoli ne pozabi na manire
Citroën Citroën C4 2,0 HDi exclusive | 13 x komentirano | 25. April 2011
Moč: 110 kW (150 KM);Največja hitrost: 207 km/h;Pospešek: 8,6 s;Poraba na testu: 5,8 l/100km; Cena testnega vozila: 25.140 €
uredniška ocena: 8.7
Všeč so mi citroëni. A bolj kot o tistih iz preteklosti imam sedaj v mislih nove modele zadnjih let. Po drugi generaciji C5 izpred nekaj let ter manjših modelih C3 in DS3 je novi, srednje veliki C4 spet še en nov citroën, ki je na pravem mestu.
Oblika je sedaj drugačna, a sedaj bolj »pali«
Citroën je bil zmeraj tisti najbolj posebni francoski avtomobil, ni res? Izstopal je z obliko, mnogokrat z inovativnimi tehničnimi posebnostmi. Namesto nadaljevanja drzne oblike prejšnje generacije, ki je bila mnogim drzna, a premalo inovativna in se ni znala prikupiti, je novi C4 iz povsem drugega testa. A ravno to je dobro. Prepričal me je z mehkimi linijami, iz katerega koli kota ga gledam, pa naj bo to izstopajoč sprednji del, čutni pregibi pločevine na boku ali nekam pust – meni vsaj, zadek. Lahka platišča je tisto, kar rabi, zatemnjena zadnja stekla ne. Barva, gotovo je moderna in modna, mu ne pristoji. A to je povsem stvar okusa.
Ima dovolj prostora?
Vedoč, da gre za srednji razred, nisem pričakoval prekomerne prostornosti, a te je dovolj. Res nisem sedel tako nizko, kot bi si želel, me je pa sedež zato izdatno podpiral v ledvenem delu, na željo mi je ta del tudi (z)masiral, čeprav le zelo nežno in neizrazito. Premajhne bočne opore nočem grajati. Zadaj sedim slabše, a sam nisem pravo merilo. Sedeža sta dobro kontuirana, naklon naslonjala »štima«. Višine, enako kot širine, je dovolj, noge gredo pod sedeže in to je to. Prtljažnik je s preko 400 litri v vrhu razrednega povprečja, prenosna lučka je prijetna podrobnost. Podrem naslonjala in zlahka naložim večji kos prtljage. Še dobro, da je zadnja stran sedežev temna – svetlo sprednjo stran sem namreč prehitro uspel zapacati.
Poslovil se je fiksni srednji del in ergonomija je pridobila
Položaj za volanom, ki je spet »običajen« – fiksni srednji del se je na kritiko mnogih umaknil, je dober. Ergonomija treh merilnikov je v redu, sredinska konzola urejena, manjka pa modni navigacijski sistem z velikim zaslonom. Ne toliko zaradi navigacije – namesto velikega zaslona to mesto namreč zaseda neugleden, čeprav uporaben predal in monokromatski zaslon ki ne sodi v exclusive paket.
Exclusive paket je top
Krom, svetel pliš, celo delno usnje na sedežih, modne luči. To paše. Elektrika za stekla, sklopljivi ogledali, osrednja ključavnica, samodejna klimatska naprava, potovalni računalnik, tempomat, parkirna tiplala in tipalo za dež, samozatemnitveno vzvratno ogledalo, električno nastavljiv ledveni del voznikovega sedeža in masaža hrbta za oba spredaj sedeča. Opala…
Smetana na kavo pa je…
..da tempomat omogoča izbor iz nabora najpogostejših omejitev hitrosti, da zna C4 premeriti, ali je želeno parkirno mesto dovolj veliko in da celo opozori, če so vozila v mrtvem kotu (zadnje je proti doplačilu). Do popolne opreme mu manjkajo le lahka platišča in ksenonski žarometi.
Tehle 150 vrancev res leti..
Trenutno najmočnejši dizel v ponudbi preberem in po praksi zaključim: skoraj preagresivno »skoči« z mesta, vedno odločno pospešuje, na regionalki, ali avtocesti zlahka držim korak z vsaj »številko« močnejšimi avtomobili. Dopade se mi, da brezstresno prehitevam (vse) kar v šesti prestavi, tako dobro vleče in uživam mir in odsotnost rožljanja motorja v mestu. In vse skupaj zaokroža poraba, ki… Kar smeje se mi, kako varčno lahko vozim – najnižja poraba je blizu »štiri na sto« – senzacionalna torej, tudi skupno testno povprečje je odlično.
In potem je tu menjalnik….
Ne menim, da je slab. V roko lepo paše, hodi niso predolgi in ob nežni uporabi je več kot le soliden. A z le nekaj več pozornosti ugotovim, da so hodi premalo natančni in da lahkotno pretikam le, če to delam umirjeno – »hitroroštvu« se upira.
In na koncu pride udobje… Udobje čez vse!
Nič »športnosti«, ali kako že (zmotno) danes imenujemo tista vozila, ki s pretrdimi vzmetmi in neodzivnimi blažilniki stresajo, ko to ni treba. Tukaj Citroën najbolj navduši. Res je lepo vedeti, da obstojijo, še bolje pa doživeti to mehkobo, ki pa ne meji na površnost vodenja. Vsakič znova ugotavljam, da je lahko ista cesta »trda, ali pa mehka«. Res – C4 ne pušča dvoma ali bojazni, da bi mu kdo lahko zameril mehkobo – te je ravno prav. In če volan ni natančen kot britev in so konkurenti boljši, mu ne štejem v slabo. Me je pa, pri nenadni potrebi po ostrem zaviranju sprva presenetil odziv – mehki blažilniki so omogočili opazno posedanje sprednjega dela.
Kako prav se vse zdi..
Pravi šarmer spodnjega srednjega razreda je tale C4. Z dovolj prostora za potnike in zelo dobro (serijsko) opremljen. In če ne prepriča z zunanjo podobo, morda s kvaliteto izdelave, ali z materiali? Zmogljiv je celo toliko, da na trenutke verjamem, da se mu kam mudi in nikoli ne pozabi na manire. Manire mehkobnega prevoza, ki jim je težko kdo kos. Paket je pod črto dober. Kaj dober, zelo dober. Pravzaprav odličen.
besedilo: Jure Krajnc, foto: Jure Krajnc
vir avtomobilizem.com
Comment