Announcement

Collapse
No announcement yet.

Citroen C4 Testi in Razni članki

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Citroën C4 2,0 HDi exclusive

    Citroën C4 2,0 HDi exclusive – Nikoli ne pozabi na manire

    Citroën Citroën C4 2,0 HDi exclusive | 13 x komentirano | 25. April 2011
    Moč: 110 kW (150 KM);Največja hitrost: 207 km/h;Pospešek: 8,6 s;Poraba na testu: 5,8 l/100km; Cena testnega vozila: 25.140 €
    uredniška ocena: 8.7


    Všeč so mi citroëni. A bolj kot o tistih iz preteklosti imam sedaj v mislih nove modele zadnjih let. Po drugi generaciji C5 izpred nekaj let ter manjših modelih C3 in DS3 je novi, srednje veliki C4 spet še en nov citroën, ki je na pravem mestu.


    Oblika je sedaj drugačna, a sedaj bolj »pali«
    Citroën je bil zmeraj tisti najbolj posebni francoski avtomobil, ni res? Izstopal je z obliko, mnogokrat z inovativnimi tehničnimi posebnostmi. Namesto nadaljevanja drzne oblike prejšnje generacije, ki je bila mnogim drzna, a premalo inovativna in se ni znala prikupiti, je novi C4 iz povsem drugega testa. A ravno to je dobro. Prepričal me je z mehkimi linijami, iz katerega koli kota ga gledam, pa naj bo to izstopajoč sprednji del, čutni pregibi pločevine na boku ali nekam pust – meni vsaj, zadek. Lahka platišča je tisto, kar rabi, zatemnjena zadnja stekla ne. Barva, gotovo je moderna in modna, mu ne pristoji. A to je povsem stvar okusa.
    Ima dovolj prostora?
    Vedoč, da gre za srednji razred, nisem pričakoval prekomerne prostornosti, a te je dovolj. Res nisem sedel tako nizko, kot bi si želel, me je pa sedež zato izdatno podpiral v ledvenem delu, na željo mi je ta del tudi (z)masiral, čeprav le zelo nežno in neizrazito. Premajhne bočne opore nočem grajati. Zadaj sedim slabše, a sam nisem pravo merilo. Sedeža sta dobro kontuirana, naklon naslonjala »štima«. Višine, enako kot širine, je dovolj, noge gredo pod sedeže in to je to. Prtljažnik je s preko 400 litri v vrhu razrednega povprečja, prenosna lučka je prijetna podrobnost. Podrem naslonjala in zlahka naložim večji kos prtljage. Še dobro, da je zadnja stran sedežev temna – svetlo sprednjo stran sem namreč prehitro uspel zapacati.
    Poslovil se je fiksni srednji del in ergonomija je pridobila
    Položaj za volanom, ki je spet »običajen« – fiksni srednji del se je na kritiko mnogih umaknil, je dober. Ergonomija treh merilnikov je v redu, sredinska konzola urejena, manjka pa modni navigacijski sistem z velikim zaslonom. Ne toliko zaradi navigacije – namesto velikega zaslona to mesto namreč zaseda neugleden, čeprav uporaben predal in monokromatski zaslon ki ne sodi v exclusive paket.
    Exclusive paket je top
    Krom, svetel pliš, celo delno usnje na sedežih, modne luči. To paše. Elektrika za stekla, sklopljivi ogledali, osrednja ključavnica, samodejna klimatska naprava, potovalni računalnik, tempomat, parkirna tiplala in tipalo za dež, samozatemnitveno vzvratno ogledalo, električno nastavljiv ledveni del voznikovega sedeža in masaža hrbta za oba spredaj sedeča. Opala…
    Smetana na kavo pa je…
    ..da tempomat omogoča izbor iz nabora najpogostejših omejitev hitrosti, da zna C4 premeriti, ali je želeno parkirno mesto dovolj veliko in da celo opozori, če so vozila v mrtvem kotu (zadnje je proti doplačilu). Do popolne opreme mu manjkajo le lahka platišča in ksenonski žarometi.
    Tehle 150 vrancev res leti..
    Trenutno najmočnejši dizel v ponudbi preberem in po praksi zaključim: skoraj preagresivno »skoči« z mesta, vedno odločno pospešuje, na regionalki, ali avtocesti zlahka držim korak z vsaj »številko« močnejšimi avtomobili. Dopade se mi, da brezstresno prehitevam (vse) kar v šesti prestavi, tako dobro vleče in uživam mir in odsotnost rožljanja motorja v mestu. In vse skupaj zaokroža poraba, ki… Kar smeje se mi, kako varčno lahko vozim – najnižja poraba je blizu »štiri na sto« – senzacionalna torej, tudi skupno testno povprečje je odlično.
    In potem je tu menjalnik….
    Ne menim, da je slab. V roko lepo paše, hodi niso predolgi in ob nežni uporabi je več kot le soliden. A z le nekaj več pozornosti ugotovim, da so hodi premalo natančni in da lahkotno pretikam le, če to delam umirjeno – »hitroroštvu« se upira.
    In na koncu pride udobje… Udobje čez vse!
    Nič »športnosti«, ali kako že (zmotno) danes imenujemo tista vozila, ki s pretrdimi vzmetmi in neodzivnimi blažilniki stresajo, ko to ni treba. Tukaj Citroën najbolj navduši. Res je lepo vedeti, da obstojijo, še bolje pa doživeti to mehkobo, ki pa ne meji na površnost vodenja. Vsakič znova ugotavljam, da je lahko ista cesta »trda, ali pa mehka«. Res – C4 ne pušča dvoma ali bojazni, da bi mu kdo lahko zameril mehkobo – te je ravno prav. In če volan ni natančen kot britev in so konkurenti boljši, mu ne štejem v slabo. Me je pa, pri nenadni potrebi po ostrem zaviranju sprva presenetil odziv – mehki blažilniki so omogočili opazno posedanje sprednjega dela.
    Kako prav se vse zdi..
    Pravi šarmer spodnjega srednjega razreda je tale C4. Z dovolj prostora za potnike in zelo dobro (serijsko) opremljen. In če ne prepriča z zunanjo podobo, morda s kvaliteto izdelave, ali z materiali? Zmogljiv je celo toliko, da na trenutke verjamem, da se mu kam mudi in nikoli ne pozabi na manire. Manire mehkobnega prevoza, ki jim je težko kdo kos. Paket je pod črto dober. Kaj dober, zelo dober. Pravzaprav odličen.
    besedilo: Jure Krajnc, foto: Jure Krajnc


    vir avtomobilizem.com
    Citroen Bilten Forum
    https://www.citroenbilten.com/
    Gostovanje Domene Internet
    https://www.bilten.net/
    Mobing v Sloveniji
    https://www.mobbing.si/
    Družinski portal
    https://www.drobnic.com/
    https://www.drobnic.info/

    Comment


    • Citroën C4 Shine BlueHDI 120

      Poraba 4,7 l/100km Največja hitrost 197 km/h Cena 24.250 eur Plusi
      • Odličen dizelski agregat
      • Prostornost prtljažnega prostora
      • Velika založenost z opremo za sprejemljivo ceno
      • Izredno udoben
      • Odličen sistem stop&start


      Minusi
      • Popolnoma nepotrebna modra osvetlitev števcev
      • Večopravilna enota zna biti počasna
      • Žal je prenova le rahlo osvežila zunanji videz
      • Stopalke postavljene preveč skupaj in navzgor



      Prenovljenega Citroëna C4 sem se izredno veselil, saj je na mojem domačem dvorišču parkiran zdaj že dve leti star, slabše motoriziran in malenkost manj opremljen primerek. Kljub nežni prenovi me je zanimalo ali so Francozi odpravili napake, ki me motijo, in predvsem ali bo novi 1,6-litrski dizelski agregat upravičil moja visoka pričakovanja.

      Dve leti miru
      Citroën je po petih letih prenovil svoj priljubljeni model C4 ter s tem prekinil namigovanja o hitrem prihodu naslednika. Družinsko naravnani C4 je svoj pravi pohod začel leta 2004 in vse do leta 2010 je francoski proizvajalec vozil prodal spoštljivih 2,3 milijona enot. V začetku je kupce nagovarjal z edinstvenim čustvenim dizajnom, aktualna generacija modela pa se je v smislu zunanjega videza ustalila in predvsem zresnila, kar je številne lastnike prejšnje generacije nekoliko razočaralo.
      V začetku je kupce nagovarjal z edinstvenim čustvenim dizajnom, aktualna generacija modela pa se je v smislu zunanjega videza ustalila in predvsem zresnila
      S prenovo so pri Citroënu za vsaj dve leti premaknili prihod novega modela in si s tem kupili nekaj časa, a je osvežitev pravzaprav res minimalna. Le najbolj zvesti privrženci znamke ali tisti najbolj pozorni bodo opazili spremenjen dizajn sprednjih žarometov z dnevnimi LED lučmi, 3D učinek zadnjih luči, novo obliko aluminijastih platišč in novo posebno belo barvo Nacre, ki vozilu lepo pristaja in ga vizualno polepša.
      Kljub prenovi ostaja na zastareli arhitekturi
      Nikakor ne morem mimo dejstva, da se je v segmentu družinskih kombilimuzin konkurenca močno posodobila. Med večje rivale zagotovo spada tudi izredno priljubljeni in posrečeni Peugeot 308. A je Citroënov ”Golf” s prihodom novega dizelskega agregata vsaj nekoliko zmanjšal zaostanek za tekmeci, ki pa nezadržno hitijo naprej.
      Nikakor ne morem mimo dejstva, da se je v segmentu družinskih kombilimuzin konkurenca močno posodobila.
      Srce, 88-kilovatni dizelski BlueHDi, predstavlja vrh dizelske ponudbe in je univerzalni delavec, ki je zasluženo našel svoje mesto tudi v prenovljenem C4. Agregat je plod razvoja PSA in s svojim varčnim ter skoraj neslišnim delovanjem vzbuja pozitivne občutke. Ne potrebuje pretiranega zlorabljanja stopalke za plin, da se odzove in 300 njutnmetrov navora je povsem dovolj za vlogo, ki mu je namenjena.
      S povsem običajno vožnjo v mešanem ciklu je porabil manj kot pet litrov, s potrpežljivo vožnjo in pametnim predvidevanjem pa se poraba lahko spusti tudi do štirih litrov na prevoženih sto kilometrov. Obljubljenih 3,3 litra je brez odrekanj skorajda nemogoče doseči, a se je že s porabo pod petimi litri, kljub ne prav majhni masi vozila (1.280 kilogramov), odrezal odlično. Posebno dober občutek pa je, ko s 60-litrskim rezervoarjem goriva prevoziš več kot tisoč kilometrov. Fantastično!
      Posebno dober občutek pa je, ko s 60-litrskim rezervoarjem goriva prevoziš več kot tisoč kilometrov.
      Izpostaviti je potrebno še prestavno ročico, ki je sedaj bolj natančna in ima krajše hode. Voznik ima tako boljši občutek za volanom, hkrati pa je s tem paketom C4 primeren tudi za kakšen hitreje odpeljani zavoj.
      Kvaliteta materialov je razred višje
      Potniška kabina sledi zasnovi pred prenovo in, razen 7-palčnega zaslona na dotik in gumba za zagon vozila, ne prinaša večjih novosti. Paket opreme Shine zajema dolg spisek dodatne opreme, ki resnici na ljubo ni nič posebnega. Je pa toliko bolj impresiven podatek, kaj Citroën ponuja za končni znesek (z upoštevanim popustom).
      Kljub popolnoma neposrečeni izbiri dodatne barvne kombinacije števcev je pohvalno, da so Francozi to možnost sploh dodali in poudarili svojo usmerjenost k detajlom. Številnim družinsko naravnanim uporabnikom zagotovo prav pride 230V vtičnica pod komolčnikom, a je največja prednost zagotovo univerzalno usmerjena notranjost, ki ji sledijo nadpovprečno udobni sedeži, prostornost na zadnji klopi in eden največjih prtljažnih prostorov v segmentu.
      Po drugi strani na zajetnem spisku spet ni najnovejših varnostno-asistenčnih sistemov. Medtem bratski konkurent že ponuja aktivni tempomat, sistem za preprečevanje naleta, izbiro voznega programa, nekateri tekmeci pa ta seznam varnostnih elementov še dopolnjujejo. Gledano s tega vidika je cena za tako opremljeni C4 brez popustov nesramno visoka, a lahko običajni uporabnik s seznama dodatne opreme zlahka črta nekaj nepotrebnih dodatkov, kot so prostoročni dostop in zagon, sistem za pomoč pri parkiranju spredaj ter dodatno zatemnjena zadnja bočna stekla in steklo prtljažnih vrat.
      Po drugi strani na zajetnem spisku spet ni najnovejših varnostno-asistenčnih sistemov.
      S tehnično-voznega kot tudi z uporabnega in oblikovnega vidika mu ne gre očitati nič konkretnega, zmotijo le preblizu in preveč pokončno postavljene stopalke. Sedempalčni zaslon na dotik sem spoznal pri ostalih produktih koncerna in tudi tukaj bi lahko bil bolj odziven in preprost. Veseli pa dejstvo, da je upravljanje klimatske naprave še vedno ”staromodno” in hitro uporabno, brez preusmerjanja pogleda voznika s ceste.
      Posrečen in konkreten
      Citroën C4 z dizelskim agregatom BlueHDi 120 in zajetnim paketom Shine je resnici na ljubo posrečen in korekten avtomobil, ki veliko daje. Prenova bi lahko zajela večje spremembe v zunanjem videzu, a očitno še vedno nagovarja zveste in bolj resne kupce, ki bodo cenili preprosto in kvalitetno potniško kabino polno detajlov, medtem ko je s pomočjo nadpovprečno udobnih sedežev in podvozja korak pred tekmeci.
      Citroën C4 z dizelskim agregatom BlueHDi 120 in zajetnim paketom Shine je resnici na ljubo posrečen in korekten avtomobil, ki veliko daje.
      V segmentu z največjo konkurenco ima težko delo, a je z odličnim dizelskim agregatom zmanjšal zaostanek in malenkost omilil čakanje na novo generacijo. Za kupce s tanjšo denarnico ob tem pri znamki ponujajo precejšnje popuste in odličen trivaljni bencinski agregat 1.2 e-THP.
      Besedilo in fotografije: Gašper Pirman.
      Rezultati testa


      • Pogonski sklop
        Dizelski agregat je pravi dragulj, ki skupaj z dobrim 6-stopenjskim ročnim menjalnikom prinaša odlične rezultate.
        10


      • Notranjost
        Potniška kabina je prostorna in preprosta, na trenutke nekoliko zastarela, vendar jo iz zagate rešita velik zaslon na dotik ter osrednje stikalo za zagon vozila.
        8


      • Opremljenost
        Paket opreme Shine prinaša številne sladkorčke, ki bodo zadovoljili še tako zahtevnega uporabnika; brezstično odklepanje vozila, zagon vozila s pomočjo gumba, večopravilna enota, avtomatska klimatska naprava in številne dobrote bodo razvajale potnike.
        8


      • Vozne lastnosti
        Največji plus je zagotovo udobje vožnje, ki jo podkrepita učinkovita zvočna izolacija in nenaporna vožnja. Odlično se znajde tako na daljših poteh, kot tudi ob avtocestnih hitrostih. Največja zamera leti na nekomunikativen volan in posledično slabše dinamične lastnosti.
        8


      • Gospodarnost
        C4 po ceniku stane malce več kot 24 evrskih tisočakov, kar je v nivoju z ostalimi konkurenti, vendar pri Citroënu ponujajo občutne popuste, s katerimi postane tako motorizirani in opremljeni C4 izredno privlačen. Z 1,6-litrskim agregatom BlueHDi bo nagradil kupce z izredno umirjenim delovanjem in nizko povprečno porabo.
        8


      • Zmogljivost
        88 kilovatov je dovolj za vsakodnevne operacije na cestah, kjer ne bo najhitrejši, lahko pa voznika razveseli s prevoženimi več kot tisoč kilometri z enim polnjnjemrezervoarja goriva.
        8


      • Sklep
        Citroën C4 je s prenovo pridobil nekaj svežega vetra, s čimer je francoski proizvajalec vozil še nekoliko odložil prihod nove generacije. Prenova je bolj nežna, a prinaša nove agregate in prečiščeno notranjost. Dizelski agregat BlueHDi je naravnost odličen, malce manj pa večopravilna enota. Še vedno je eden najboljših v svojem segmentu pri prostornosti potniške kabine in udobjem med vožnjo.
        8.3


      Tehnični podatki vozila

      cena testnega vozila (€) 24.250
      dolžina × širina × višina (mm) 4.329 × 1.789 × 1.489
      dovoljena masa vozila (kg) 1.860
      emisija CO2 (g/km) 95


      vir avtomobilizem
      Citroen Bilten Forum
      https://www.citroenbilten.com/
      Gostovanje Domene Internet
      https://www.bilten.net/
      Mobing v Sloveniji
      https://www.mobbing.si/
      Družinski portal
      https://www.drobnic.com/
      https://www.drobnic.info/

      Comment

      Working...
      X