Re: Testi C4 - različne revije
petek 02.09.2005, 12:54
Citroen C4 coupe 2,0i 16V VTS
Citroen C4 je v kupejevski izvedbi eden izmed tistih avtomobilov, ki ne pelje mimo neopažen.

Še posebej, če je odet v lepo rdečo barvo, posajen na 17-palčna kolesa in okrašen s spojlerjem na zadku. A to ni le zunanja lepotna maska, pač pa odraz vročekrvnosti, ki se skriva pod pločevino.

Zunanjost, notranjost
Končno pravi citroen! To bi lahko zapisali v vseh pogledih. Zunanjost je nadvse prepoznavna, zanimiva, skladna in navsezadnje tudi privlačna. Spojler na zadnjih vratih klinasti obliki prav lepo pristaja, kakor tudi porschejevsko oblikovana vzvratna ogledala. Prav tako pritegnejo lepa platišča in barva, ki je nekje na pol poti med strupeno in elegantno rdečo. Takšna je tudi črna notranjost. Samosvoja do zadnjega detajla, še vedno uporabna in udobno-športna. Prostora za štiri potnike je proti pričakovanju veliko - prav tako za njihovo prtljago v zadku vozila, kakor tudi po celotni notranjosti.
Čeprav bi lahko v prvem trenutku negodovali nad kar štirimi ločenimi prikazovalniki, s časom uporabe logika delitve njihovih informacij pride v kri. Podobno se zgodi s fiksnim osrednjim delom volana, ki priročno gosti kopico stikal za najpomembnejše funkcije - od tempomata, klime, radia pa do nastavitev prikazovalnikov. Vozniku se vsekakor ne godi slabo, sedežni položaj je dober, pomembne funkcije so pri roki, JBL-ova "glasba" dobra, iz zračnih rež veje vonj po francoskih parfumih. K bolj dirkaškemu vzdušju bi priomogel še kak napis VTS ...

Vozne lastnosti
C4 s tovrstno motorizacijo je namenjen predvsem razvajanju voznika, ostali pa morajo biti ali odporni proti morski bolezni ali pač ljubitelji hitre vožnje. Mislite, da ni tako? Potem si kupite raje dizelsko izvedbo! Vožnja med ovinki z najzmogljivejšim C4 je namreč lahko prav športna. Volan in podvozje omogočata precej dobro obvladovanje vozila tudi v kritičnih razmerah. Pred ovinki zavore strupeno zagrizejo, karoserija se minimalno nagne in oddrsi skozi ovinek. Do drugega ovinka iz velike izpušne cevi zarohni zvok motorja, ki ni podoben mjavkanju krotkega mucka. Tja proti 7000 vrtljajev, ko se vam merilnik vrtljajev v celoti obarva rdeče in prosi za menjavo prestave, se za vami sliši glasen, rezek zvok, ki proti koncu preide v sikanje. Ta zvok zna zasvojiti ... Menjalnik je sicer hiter, a bi lahko bil za dlako natančnejši. Pravite, da ne boste vozili hitro? Preberite začetek tega odstavka! Če pa še vedno vztrajate, lahko potrdimo, da se C4 v športni izvedbi lepo pelje tudi pri vsakodnevni uporabi. Podvozje kljub čvrstosti ne deluje neudobno, kljub samosvoji karoseriji pa niti parkiranja niso zahtevna, saj vam pomagajo prednji in zadnji parkirni senzorji z zvočnim in shematskim prikazom. Ponoči pa boste znali ceniti še odlične smerno-aktivne žaromete!

Zmogljivosti in poraba
Verjetno si že lahko mislite, kako je z zmogljivostmi? Dvolitrski bencinski štirivaljnik se veselo vrti preko celega območja vrtljajev. Vedno deluje suvereno in se hitro odziva na ukaze pedala. Najbolje se motor počuti v drugi polovici delovnega območja, a tudi nad 1000 vrtljaji že lepo povleče. Za ugodnejšo zvočno kuliso pri višjih avtocestnih hitrostih bi si zaželeli še varčevalno (in tišjo) šesto prestavo, a tudi sedanjih pet se lepo prileže k motorju. Blizu 230 km/h končne hitrosti in malenkost nad osem sekund za pospeševanje do prve trimestne številke, sta podatka, ki pričata o tem, kakšni vozniki se bodo v tem kupeju počutili najbolje. Z njim se je namreč precej težko voziti počasi - ko okusiš radosti visokih vrtljajev, te kar naprej vleče tja. Posledice pa so vidne ob pogostih postankih na bencinskih servisih, kjer boste lahko natočili tudi preko 13 litrov na vsakih 100 kilometrov. Bolj umirjeni pa se lahko vozijo tudi s porabo okoli desetih litrov.

Cena, tekmeci
C4 coupe VTS je avtomobil, ki mu manjka le še kanček do odličnosti. Lep videz in samosvojo filozofijo znamke dopolnijo živahne in varne vozne lastnosti. Potnike razvaja obilje opreme, prijeten ambient ter dobra prostornost. Kakšna minuta pozornosti več ob sestavljanju avtomobila bi ne škodila, a potem bi bil že preveč hladno nemški. Tako pa na svojstven način izstopa med podobno konkurenco, ki jo sestavljajo trivratni predstavniki kompaktnega razreda, kot so: stilo, focus, civic, astra GTC, megane, corolla in golf. Z nekaj spoštovanja gleda proti alfi, audiju in BMW-ju, a s svojim individualnim značajem vabi kupce, ki jim je dobro jasno, v čem so čari citroenov.
citroen C4 2,0i 16V VTScena: 5.400.000 tolarjev; spodnji srednji razred; kombi-kupe, 3 vrata, 5 sedeževMotornameščen spredaj prečno, bencinski, tekočinsko hlajeni, 4-valjni, vrstni, 4 ventili na valj; ena zgoraj ležeča odmična gred; delovna prostornina: 1997 cm3; premer x gib batov: 85 x 88 mm; kompresijsko razmerje: 11 : 1; največja moč: 130 kW (177 KM) pri 7000 vrt/min; največji navor: 202 Nm pri 4750 vrt/min; najvišje število vrtljajev: 7300 (rdeče polje in prekinjevalec); količina olja v motorju: 5,55 l; količina hladilne tekočine: 8 l; akumulator: 400 APrenos močiZasnova: pogon na prednji kolesi; enokolutna sklopka; 5-stopenjski ročni menjalnikPrestavna razmerja: I. 2,92; II. 1,87; III. 1,36; IV. 1,05; V. 0,74; R: 3,33; končni prenos: 4,27; hitrost pri 1000 vrt/min v peti prestavi: 31,5 km/hKolesa: platišča iz lahke litine: 6,5J x 17; pnevmatike: michelin pilot exalto 205/50 R17Podvozjesamonosna karoserija s pomožnim okvirjem; prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator, vijačni vzmeti in teleskopski blažilci; zadnja prema: gibljivi prečni drog, vijačni vzmeti, stabilizator, plinska blažilnikaKrmilni sistemvolan z zobato letvijo in variablnim servo ojačanjem; število zavrtljajev: 2,9; premer kroga obračanja: 10,7 m med robniki, 11,46 m med zidoviZavorni sistemspredaj zračena zavorna koluta premera 302 mm, zadaj polna koluta premera 249 mm; ročna zavora z mehanskim prenosom na zadnji par kolesMere, maseMere: dolžina: 4273 mm, širina: 1769 mm, višina: 1456 mm; medosna razdalja: 2608 mm; previs spredaj: 935 mm, previs zadaj: 730 mm; kolotek spredaj: 1505 mm, kolotek zadaj: 1502 mm; oddaljenost od tal: 120 mm; količnik zračnega upora: 0,28Mase: masa praznega vozila: 1337 kg, največja dovoljena masa: 1768 kg; največja osna obremenitev: 850 kg (zadaj); največja masa vlečene prikolice: 1401 kg (z zavoro) / 686 kg (brez zavore); največja vertikalna obremenitev kljuke: 57 kg; dovoljena obremenitev strehe: 75 kgZmogljivosti in porabaZmogljivosti: največja hitrost: 227 km/h; čas pospeševanja od 0 do 100 km/h: 8,3 s; čas pospeševanja od 0 do 400 m: 15,9 s; čas pospeševanja od 0 do 1000 m: 28,9 s; razmerje moči in teže: 10,3 kg/ kWPoraba: mestna vožnja: 11,7 l/100 km, odprte ceste: 6,5 l/100 km, kombinirano: 8,4 l/100 km; povprečna avtonomija: 714 km; povprečna poraba na testu: …… l/100 km; prostornina posode za gorivo: 60 l - od tega 7 litrov rezerve (predvidoma zadošča za 83 km); emisije: 200 g CO2 / km; dolivanje goriva na desni strani; odpiranje pokrova s ključemVarnostVarnostni pasovi: tritočkovni pasovi na vseh sedežih, prednja dva pasova nastavljiva po višini; pirotehnični zategovalniki na prednjih sedežih; omejevalnik zatezne sile na vseh sedežih; isofix priključka za otroški sedež na stranskih zadnjih sedežihVzglavniki: vzglavnika na prednjih sedežih nastavljiva po višini in naklonu; vzglavniki na zadnjih sedežih nastavljivi po višiniZračne blazine: čelni zračni blazini za voznika in sovoznika (dvostopenjsko napihljivi); možnost izklopa sovoznikove čelne blazine (s ključem - ključavnica v predalu pred sovoznikom); stranske zračne blazine za zaščito trupov za voznika in sovoznika; okenski zračni blazini za zaščito glav vseh stranskih potnikovV primeru trka: prekinitev dovoda goriva, prekinitev dovoda elektrike; ocena NCAP: 5 zvezdicAktivna varnost: protiblokirni zavorni sistem (ABS), elektronska porazdelitev zavorne sile (EBD), elektronska ojačitev zavorne sile in vklop vseh štirih smerokazov pri zaviranju v sili (BA), elektronski nadzor zdrsa pogonskih koles ASR; elektronski nadzor stabilnosti vozila ESP; sistem za zaznavanje prenizkega tlaka v pnevmatikahVoznikov prostorVolanski obroč, vzvodi 2-kraki usnjen volanski obroč premera 380 mm in debeline 30/35 mm (dodatno odebeljen za držanje "15 do 3"); nastavljiv po višini in globini; obvolanska ročica na desni za brisalce in potovalni računalnik, obvolanska ročica na levi za luči in smerokaze, na osrednjem delu volana desno stikala avdio sistema in za nastavitve funkcij avtomobila; na levi stikala za tempomat, omejevalec hitrosti, izklop prikazovalnikov, nastavljanje osvetljitve merilnikov in vklop notranjega kroženja zraka; prestavna ročica z aluminijastim držalom in usnjeno manšeto med sedežema; vzvod ročne zavore med sedežema; opora za levo nogo; aluminijaste stopalkeVoznikov sedež: usnjen sedež pomičen po dolžini in po višini ter nastavljiv po naklonu naslonjala, ročno nastavljanje usločenosti naslonjala; 3-stopenjsko ogrevanjeOgledala: električno nastavljivi ogrevani zunanji ogledali z možnostjo poklopa; v ogledala vgrajeni smerokazi; samodejna zatemnitev notranjega ogledala Instrumentna plošča: digitalni osrednji prikazovalnik za hitrost, zalogo goriva, temperaturo hladilne tekočine, indikator zaloge olja, indikator servisnih intervalov, indikator okvare motorja, prikaz nastavitve tempomata ali omejevalnika hitrosti ter dosega do praznega rezervoarja za gorivo; digitalni merilnik vrtljajev na volanskem obroču; možnost izklopa prikazovanikov vseh merilnikov razen hitrosti; zvezno nastavljanje osvetlitve merilnikovOpozorilniki: opozorilnik za nepripetost vseh petih pasov (svetlobni in zvočni); opozorilnik za odprta vrata (svetlobni in zvočni), opozorilnik za pozabljene prižgane luči (zvočni); opozorilnik za pozabljen ključ v kontaktni ključavnici (zvočni); opozorilnik za nizek nivo goriva (svetlobni); opozorilnik za vključeno ročno zavoro (zvočni, svetlobni)Luči: bi-ksenonska žarometa z dvojno optiko in samodejnim nastavljanjem po višini; avtomatske luči; zasuk luči glede na zasuk volana; naprava za čiščenje žarometov; prednji meglenki, zadnji meglenki; dodatna smernika na zunanjih ogledalih; dvoje luči za vzvratno vožnjo; tretja zavorna lučPotniki, prtljagaPotniški prostor: usnjen sovoznikov sedež pomičen po dolžini in nastavljiv po naklonu naslonjala; tristopenjsko ogrevan; dostop na zadnjo klop s pomikom prednjih sedežev in poklopom naslonjal (vozniški le poklop naslonjala, sovozniški s spominom za nastavljeni položaj); usnjena dvotretjinsko deljiva trosedežna klop zadaj; naslon za roke spredaj in zadaj; stropni ročaji za sovoznika in zadnja stranska potnika; samodejno osvetljeni ogledalci v senčnikihPrtljažnik: odpiranje na zadnjih vratih; osnovna prostornina: 314 litrov; povečana prostornina: 1083 litrov; možnost povečanja z dvotretjinskim zlaganjem naslonjala zadnje klopi; osvetljen; prekrit s trdo polico; 4 zanke na dnu in 2 obešali na bokih; zaprt predal v levi bočni steni; mreža za zadrževanje prtljage na dnu; rezervno kolo na jeklenem platišču z orodjem v dvojnem dnuOdložišča: zaprt, osvetljen in hlajen predal pred sovoznikom (sprejme mapo A4 formata) z vdolbinama za kartice in očala, z držalom pisala v pokrovu; predal na sredinski konzoli (sprejme ključe in mobilni telefon); predal levo pod volanom; zaprt predal v naslonu za roko spredaj (sprejme 7 CD-škatlic in mobilni telefon); zaprt predal v naslonu za roko zadaj z utoroma za pijačo in držaloma za pisala; predal za očala na stropu (nad levimi vrati); 4 odprta odložišča v stranskih vratih; žepa za naslonjali prednjih sedežev; predal pod sovozniškim sedežem; pepelnik z vžigalnikom na sredinski konzoli; utora ob vmesni konzoli, utor za pisalo na sredinski konzoli; utor za plastenko na vmesni konzoli; odprta predala ob zadnji klopi; zaprta predalčka pod prednjimi stranskimi zračnimi režami; kavlji pod stropom zadaj, obešalo na sovoznikovi strani sredinske konzoleOsvetlitev: osvetlitev potniškega prostora z zakasnitvijo ugašanja; bralne lučke spredaj in zadaj; lučke v vratih; osvetlitev vžigalnikaOpremaKlima: tonirana stekla; električno pomična stekla v stranskih vratih (impulzna z zaščito proti priprtju); samodejna dvopodročna klimatska naprava s funkcijo odroševanja; merilnik zunanje temperature; ogrevanje zadnjega stekla; atermično prednje steklo; notranje kroženje zraka; protiprašni filter; vgrajen osvežilec zrakaOdklepanje / zaklepanje: daljinsko centralno; lokalizacija s pritiskom stikala za odklepanje (prižiganje smerokazov, notranje osvetlitve); luči z zakasnitvijo ugašanja (follow me home) z možnostjo vklopa na daljincu; samodejno zaklepanje med vožnjo (možnost izklopa); blokada zagona motorja; alarmna napravaPripomočki za vožnjo: potovalni računalnik z dvojnim merilnikom povprečne hitrosti, porabe in prevoženih kilometrov, ter enojnim prikazom dosega, trenutne porabe in prevoženih kilometrov; skupni in dnevni števec kilometrov; samodejni brisalci; tempomat (možnost pospeševanja in zaviranja); omejevalnik hitrosti; pomoč pri parkiranju spredaj in zadaj (piskač in shematski prikaz)Ostala oprema: električna vtičnica 12V na sredinski konzoli; datum; uraMultimedija: radio z RDS-om, CD predvajalnik, mp3 predvajalnik; obvolanski nadzor (glasnost, iskanje postaj), JBL ozvočenje z dodatnim nizkotonskim zvočnikom v prtljažnikuDodatna oprema testnega vozila: pomoč pri parkiranju spredaj: 40.000 SIT; paket protivlomne opreme: 140.000 SIT; paket usnje: 390.000 SIT; gretje sedežev: 50.000 SIT; kovinska barva: 85.000 SIT; cena testnega vozila: 6.105.000 SITGarancijadve leti splošnega jamstva ne glede na kilometre, dve leti mobilne garancije, tri leta garancije na barvo in 12-letno jamstvo zoper prerjavenje, obvezna menjava olja in redni servis na vsakih 30.000 km
Aleksander Praper
Foto: Aleksander Praper in Miha Merljak
petek 02.09.2005, 12:54
Citroen C4 coupe 2,0i 16V VTS
Citroen C4 je v kupejevski izvedbi eden izmed tistih avtomobilov, ki ne pelje mimo neopažen.

Še posebej, če je odet v lepo rdečo barvo, posajen na 17-palčna kolesa in okrašen s spojlerjem na zadku. A to ni le zunanja lepotna maska, pač pa odraz vročekrvnosti, ki se skriva pod pločevino.

Zunanjost, notranjost
Končno pravi citroen! To bi lahko zapisali v vseh pogledih. Zunanjost je nadvse prepoznavna, zanimiva, skladna in navsezadnje tudi privlačna. Spojler na zadnjih vratih klinasti obliki prav lepo pristaja, kakor tudi porschejevsko oblikovana vzvratna ogledala. Prav tako pritegnejo lepa platišča in barva, ki je nekje na pol poti med strupeno in elegantno rdečo. Takšna je tudi črna notranjost. Samosvoja do zadnjega detajla, še vedno uporabna in udobno-športna. Prostora za štiri potnike je proti pričakovanju veliko - prav tako za njihovo prtljago v zadku vozila, kakor tudi po celotni notranjosti.
Čeprav bi lahko v prvem trenutku negodovali nad kar štirimi ločenimi prikazovalniki, s časom uporabe logika delitve njihovih informacij pride v kri. Podobno se zgodi s fiksnim osrednjim delom volana, ki priročno gosti kopico stikal za najpomembnejše funkcije - od tempomata, klime, radia pa do nastavitev prikazovalnikov. Vozniku se vsekakor ne godi slabo, sedežni položaj je dober, pomembne funkcije so pri roki, JBL-ova "glasba" dobra, iz zračnih rež veje vonj po francoskih parfumih. K bolj dirkaškemu vzdušju bi priomogel še kak napis VTS ...

Vozne lastnosti
C4 s tovrstno motorizacijo je namenjen predvsem razvajanju voznika, ostali pa morajo biti ali odporni proti morski bolezni ali pač ljubitelji hitre vožnje. Mislite, da ni tako? Potem si kupite raje dizelsko izvedbo! Vožnja med ovinki z najzmogljivejšim C4 je namreč lahko prav športna. Volan in podvozje omogočata precej dobro obvladovanje vozila tudi v kritičnih razmerah. Pred ovinki zavore strupeno zagrizejo, karoserija se minimalno nagne in oddrsi skozi ovinek. Do drugega ovinka iz velike izpušne cevi zarohni zvok motorja, ki ni podoben mjavkanju krotkega mucka. Tja proti 7000 vrtljajev, ko se vam merilnik vrtljajev v celoti obarva rdeče in prosi za menjavo prestave, se za vami sliši glasen, rezek zvok, ki proti koncu preide v sikanje. Ta zvok zna zasvojiti ... Menjalnik je sicer hiter, a bi lahko bil za dlako natančnejši. Pravite, da ne boste vozili hitro? Preberite začetek tega odstavka! Če pa še vedno vztrajate, lahko potrdimo, da se C4 v športni izvedbi lepo pelje tudi pri vsakodnevni uporabi. Podvozje kljub čvrstosti ne deluje neudobno, kljub samosvoji karoseriji pa niti parkiranja niso zahtevna, saj vam pomagajo prednji in zadnji parkirni senzorji z zvočnim in shematskim prikazom. Ponoči pa boste znali ceniti še odlične smerno-aktivne žaromete!

Zmogljivosti in poraba
Verjetno si že lahko mislite, kako je z zmogljivostmi? Dvolitrski bencinski štirivaljnik se veselo vrti preko celega območja vrtljajev. Vedno deluje suvereno in se hitro odziva na ukaze pedala. Najbolje se motor počuti v drugi polovici delovnega območja, a tudi nad 1000 vrtljaji že lepo povleče. Za ugodnejšo zvočno kuliso pri višjih avtocestnih hitrostih bi si zaželeli še varčevalno (in tišjo) šesto prestavo, a tudi sedanjih pet se lepo prileže k motorju. Blizu 230 km/h končne hitrosti in malenkost nad osem sekund za pospeševanje do prve trimestne številke, sta podatka, ki pričata o tem, kakšni vozniki se bodo v tem kupeju počutili najbolje. Z njim se je namreč precej težko voziti počasi - ko okusiš radosti visokih vrtljajev, te kar naprej vleče tja. Posledice pa so vidne ob pogostih postankih na bencinskih servisih, kjer boste lahko natočili tudi preko 13 litrov na vsakih 100 kilometrov. Bolj umirjeni pa se lahko vozijo tudi s porabo okoli desetih litrov.

Cena, tekmeci
C4 coupe VTS je avtomobil, ki mu manjka le še kanček do odličnosti. Lep videz in samosvojo filozofijo znamke dopolnijo živahne in varne vozne lastnosti. Potnike razvaja obilje opreme, prijeten ambient ter dobra prostornost. Kakšna minuta pozornosti več ob sestavljanju avtomobila bi ne škodila, a potem bi bil že preveč hladno nemški. Tako pa na svojstven način izstopa med podobno konkurenco, ki jo sestavljajo trivratni predstavniki kompaktnega razreda, kot so: stilo, focus, civic, astra GTC, megane, corolla in golf. Z nekaj spoštovanja gleda proti alfi, audiju in BMW-ju, a s svojim individualnim značajem vabi kupce, ki jim je dobro jasno, v čem so čari citroenov.
citroen C4 2,0i 16V VTScena: 5.400.000 tolarjev; spodnji srednji razred; kombi-kupe, 3 vrata, 5 sedeževMotornameščen spredaj prečno, bencinski, tekočinsko hlajeni, 4-valjni, vrstni, 4 ventili na valj; ena zgoraj ležeča odmična gred; delovna prostornina: 1997 cm3; premer x gib batov: 85 x 88 mm; kompresijsko razmerje: 11 : 1; največja moč: 130 kW (177 KM) pri 7000 vrt/min; največji navor: 202 Nm pri 4750 vrt/min; najvišje število vrtljajev: 7300 (rdeče polje in prekinjevalec); količina olja v motorju: 5,55 l; količina hladilne tekočine: 8 l; akumulator: 400 APrenos močiZasnova: pogon na prednji kolesi; enokolutna sklopka; 5-stopenjski ročni menjalnikPrestavna razmerja: I. 2,92; II. 1,87; III. 1,36; IV. 1,05; V. 0,74; R: 3,33; končni prenos: 4,27; hitrost pri 1000 vrt/min v peti prestavi: 31,5 km/hKolesa: platišča iz lahke litine: 6,5J x 17; pnevmatike: michelin pilot exalto 205/50 R17Podvozjesamonosna karoserija s pomožnim okvirjem; prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator, vijačni vzmeti in teleskopski blažilci; zadnja prema: gibljivi prečni drog, vijačni vzmeti, stabilizator, plinska blažilnikaKrmilni sistemvolan z zobato letvijo in variablnim servo ojačanjem; število zavrtljajev: 2,9; premer kroga obračanja: 10,7 m med robniki, 11,46 m med zidoviZavorni sistemspredaj zračena zavorna koluta premera 302 mm, zadaj polna koluta premera 249 mm; ročna zavora z mehanskim prenosom na zadnji par kolesMere, maseMere: dolžina: 4273 mm, širina: 1769 mm, višina: 1456 mm; medosna razdalja: 2608 mm; previs spredaj: 935 mm, previs zadaj: 730 mm; kolotek spredaj: 1505 mm, kolotek zadaj: 1502 mm; oddaljenost od tal: 120 mm; količnik zračnega upora: 0,28Mase: masa praznega vozila: 1337 kg, največja dovoljena masa: 1768 kg; največja osna obremenitev: 850 kg (zadaj); največja masa vlečene prikolice: 1401 kg (z zavoro) / 686 kg (brez zavore); največja vertikalna obremenitev kljuke: 57 kg; dovoljena obremenitev strehe: 75 kgZmogljivosti in porabaZmogljivosti: največja hitrost: 227 km/h; čas pospeševanja od 0 do 100 km/h: 8,3 s; čas pospeševanja od 0 do 400 m: 15,9 s; čas pospeševanja od 0 do 1000 m: 28,9 s; razmerje moči in teže: 10,3 kg/ kWPoraba: mestna vožnja: 11,7 l/100 km, odprte ceste: 6,5 l/100 km, kombinirano: 8,4 l/100 km; povprečna avtonomija: 714 km; povprečna poraba na testu: …… l/100 km; prostornina posode za gorivo: 60 l - od tega 7 litrov rezerve (predvidoma zadošča za 83 km); emisije: 200 g CO2 / km; dolivanje goriva na desni strani; odpiranje pokrova s ključemVarnostVarnostni pasovi: tritočkovni pasovi na vseh sedežih, prednja dva pasova nastavljiva po višini; pirotehnični zategovalniki na prednjih sedežih; omejevalnik zatezne sile na vseh sedežih; isofix priključka za otroški sedež na stranskih zadnjih sedežihVzglavniki: vzglavnika na prednjih sedežih nastavljiva po višini in naklonu; vzglavniki na zadnjih sedežih nastavljivi po višiniZračne blazine: čelni zračni blazini za voznika in sovoznika (dvostopenjsko napihljivi); možnost izklopa sovoznikove čelne blazine (s ključem - ključavnica v predalu pred sovoznikom); stranske zračne blazine za zaščito trupov za voznika in sovoznika; okenski zračni blazini za zaščito glav vseh stranskih potnikovV primeru trka: prekinitev dovoda goriva, prekinitev dovoda elektrike; ocena NCAP: 5 zvezdicAktivna varnost: protiblokirni zavorni sistem (ABS), elektronska porazdelitev zavorne sile (EBD), elektronska ojačitev zavorne sile in vklop vseh štirih smerokazov pri zaviranju v sili (BA), elektronski nadzor zdrsa pogonskih koles ASR; elektronski nadzor stabilnosti vozila ESP; sistem za zaznavanje prenizkega tlaka v pnevmatikahVoznikov prostorVolanski obroč, vzvodi 2-kraki usnjen volanski obroč premera 380 mm in debeline 30/35 mm (dodatno odebeljen za držanje "15 do 3"); nastavljiv po višini in globini; obvolanska ročica na desni za brisalce in potovalni računalnik, obvolanska ročica na levi za luči in smerokaze, na osrednjem delu volana desno stikala avdio sistema in za nastavitve funkcij avtomobila; na levi stikala za tempomat, omejevalec hitrosti, izklop prikazovalnikov, nastavljanje osvetljitve merilnikov in vklop notranjega kroženja zraka; prestavna ročica z aluminijastim držalom in usnjeno manšeto med sedežema; vzvod ročne zavore med sedežema; opora za levo nogo; aluminijaste stopalkeVoznikov sedež: usnjen sedež pomičen po dolžini in po višini ter nastavljiv po naklonu naslonjala, ročno nastavljanje usločenosti naslonjala; 3-stopenjsko ogrevanjeOgledala: električno nastavljivi ogrevani zunanji ogledali z možnostjo poklopa; v ogledala vgrajeni smerokazi; samodejna zatemnitev notranjega ogledala Instrumentna plošča: digitalni osrednji prikazovalnik za hitrost, zalogo goriva, temperaturo hladilne tekočine, indikator zaloge olja, indikator servisnih intervalov, indikator okvare motorja, prikaz nastavitve tempomata ali omejevalnika hitrosti ter dosega do praznega rezervoarja za gorivo; digitalni merilnik vrtljajev na volanskem obroču; možnost izklopa prikazovanikov vseh merilnikov razen hitrosti; zvezno nastavljanje osvetlitve merilnikovOpozorilniki: opozorilnik za nepripetost vseh petih pasov (svetlobni in zvočni); opozorilnik za odprta vrata (svetlobni in zvočni), opozorilnik za pozabljene prižgane luči (zvočni); opozorilnik za pozabljen ključ v kontaktni ključavnici (zvočni); opozorilnik za nizek nivo goriva (svetlobni); opozorilnik za vključeno ročno zavoro (zvočni, svetlobni)Luči: bi-ksenonska žarometa z dvojno optiko in samodejnim nastavljanjem po višini; avtomatske luči; zasuk luči glede na zasuk volana; naprava za čiščenje žarometov; prednji meglenki, zadnji meglenki; dodatna smernika na zunanjih ogledalih; dvoje luči za vzvratno vožnjo; tretja zavorna lučPotniki, prtljagaPotniški prostor: usnjen sovoznikov sedež pomičen po dolžini in nastavljiv po naklonu naslonjala; tristopenjsko ogrevan; dostop na zadnjo klop s pomikom prednjih sedežev in poklopom naslonjal (vozniški le poklop naslonjala, sovozniški s spominom za nastavljeni položaj); usnjena dvotretjinsko deljiva trosedežna klop zadaj; naslon za roke spredaj in zadaj; stropni ročaji za sovoznika in zadnja stranska potnika; samodejno osvetljeni ogledalci v senčnikihPrtljažnik: odpiranje na zadnjih vratih; osnovna prostornina: 314 litrov; povečana prostornina: 1083 litrov; možnost povečanja z dvotretjinskim zlaganjem naslonjala zadnje klopi; osvetljen; prekrit s trdo polico; 4 zanke na dnu in 2 obešali na bokih; zaprt predal v levi bočni steni; mreža za zadrževanje prtljage na dnu; rezervno kolo na jeklenem platišču z orodjem v dvojnem dnuOdložišča: zaprt, osvetljen in hlajen predal pred sovoznikom (sprejme mapo A4 formata) z vdolbinama za kartice in očala, z držalom pisala v pokrovu; predal na sredinski konzoli (sprejme ključe in mobilni telefon); predal levo pod volanom; zaprt predal v naslonu za roko spredaj (sprejme 7 CD-škatlic in mobilni telefon); zaprt predal v naslonu za roko zadaj z utoroma za pijačo in držaloma za pisala; predal za očala na stropu (nad levimi vrati); 4 odprta odložišča v stranskih vratih; žepa za naslonjali prednjih sedežev; predal pod sovozniškim sedežem; pepelnik z vžigalnikom na sredinski konzoli; utora ob vmesni konzoli, utor za pisalo na sredinski konzoli; utor za plastenko na vmesni konzoli; odprta predala ob zadnji klopi; zaprta predalčka pod prednjimi stranskimi zračnimi režami; kavlji pod stropom zadaj, obešalo na sovoznikovi strani sredinske konzoleOsvetlitev: osvetlitev potniškega prostora z zakasnitvijo ugašanja; bralne lučke spredaj in zadaj; lučke v vratih; osvetlitev vžigalnikaOpremaKlima: tonirana stekla; električno pomična stekla v stranskih vratih (impulzna z zaščito proti priprtju); samodejna dvopodročna klimatska naprava s funkcijo odroševanja; merilnik zunanje temperature; ogrevanje zadnjega stekla; atermično prednje steklo; notranje kroženje zraka; protiprašni filter; vgrajen osvežilec zrakaOdklepanje / zaklepanje: daljinsko centralno; lokalizacija s pritiskom stikala za odklepanje (prižiganje smerokazov, notranje osvetlitve); luči z zakasnitvijo ugašanja (follow me home) z možnostjo vklopa na daljincu; samodejno zaklepanje med vožnjo (možnost izklopa); blokada zagona motorja; alarmna napravaPripomočki za vožnjo: potovalni računalnik z dvojnim merilnikom povprečne hitrosti, porabe in prevoženih kilometrov, ter enojnim prikazom dosega, trenutne porabe in prevoženih kilometrov; skupni in dnevni števec kilometrov; samodejni brisalci; tempomat (možnost pospeševanja in zaviranja); omejevalnik hitrosti; pomoč pri parkiranju spredaj in zadaj (piskač in shematski prikaz)Ostala oprema: električna vtičnica 12V na sredinski konzoli; datum; uraMultimedija: radio z RDS-om, CD predvajalnik, mp3 predvajalnik; obvolanski nadzor (glasnost, iskanje postaj), JBL ozvočenje z dodatnim nizkotonskim zvočnikom v prtljažnikuDodatna oprema testnega vozila: pomoč pri parkiranju spredaj: 40.000 SIT; paket protivlomne opreme: 140.000 SIT; paket usnje: 390.000 SIT; gretje sedežev: 50.000 SIT; kovinska barva: 85.000 SIT; cena testnega vozila: 6.105.000 SITGarancijadve leti splošnega jamstva ne glede na kilometre, dve leti mobilne garancije, tri leta garancije na barvo in 12-letno jamstvo zoper prerjavenje, obvezna menjava olja in redni servis na vsakih 30.000 km
Aleksander Praper
Foto: Aleksander Praper in Miha Merljak
Comment