Re: Testi C4 - različne revije
revija članov AMZS/portal
Da je novi C4 povsem drugačen avto od xsare, verjetno ni treba posebej poudarjati; že njegova oblika očitno in odločno potrjuje nove Citroenove oblikovne smernice, med katerimi v oči bode zaobljenost oziroma uporaba krožnih in polkrožnih oblik. To še zlasti velja za petvratno različico, ki ima zelo posrečeno zaokrožen zadnji del avtomobila. Polkrožno zarisana bočna podoba novega C4 tudi uspešno skriva dejstvo, da je avto v primerjavi s predhodnikom daljši in širši, da ima daljšo medosno razdaljo in tudi prostornejšo notranjost.
Če oblika zunanjosti C4 pomirja, bo notranjost zagotovo razburjala – predvsem zaradi nenavadno oblikovane armaturne plošče in nekaterih drugih “citroenovskih” podrobnosti. Namesto klasičnih okroglih merilnikov ima C4 elektronska prikazovalnika; večji – na njem prebiramo hitrost avtomobila, količino goriva, temperaturo hladilne tekočine in večino ostalih podatkov - je pod vetrobranskim steklom na sredini armaturne plošče, manjši z digitalnim števcem motornih vrtljajev pa je postavljen na vrh sredinskega dela volanskega obroča. Druga v oči bodeča posebnost je oblika volanskega obroča; vrti se namreč le zunanji obroč, sredinski del pa je čvrsto pritrjen in tudi med vrtenjem ostane v enakem položaju.
Vse opisane posebnosti voznik obvlada v nekaj daljših kilometrih vožnje in se kmalu počuti domače. K udobnem občutku veliko prispevata dobra prednja sedeža in izdatno nastavljiv položaj za volanom (po višini in globini nastavljiva volanski obroč in sedež), oblika armaturne plošče in položno, rahlo mehurjasto zaobljeno vetrobranski steklo pa dodata občutek prostornosti in zračnosti. Tudi s preglednostjo je manj težav, kot bi lahko sklepali po zaobljenih skrajnih delih karoserije. Žal zaobljena oblika kabinskega dela karoserije pobere tudi svoj davek; na zadnji klopi padajoča streha odžira prostor za glave, zaradi strmo odsekanega zadnjega dela pa je prostora v prtljažniku manj, kot smo vajeni v tem avtomobilskem razredu. Tolažita oglata oblika prtljažnika in enostavno, lahkotno in asimetrično povečevanje prtljažnika z osnovnih 320 na 1023 litrov.
Precej manj presenečenj ponuja mehanika novega C4, saj si zasnovo podvozja in motorje avto deli s sestrskim peugeotom 307. V testnem C4 je bil vgrajen 1,6-litrski HDi s 110 KM, ki si tudi pod Citroenovo znamko (poznamo ga še iz peugeotov, mazd in fordov) zasluži vse pohvale. Kljub skromni prostornini je motor dovolj močan in prožen (240 Nm navora pri 1750 vrt./min.) za večino voznih razmer in trenutkov (avto zmore 192 km/h, do 100 km/h pa pospeši v okroglih 11 sekundah). K tem vrlinam pa je treba vsekakor prišteti še uporabno odzivnost, miren in zelo tih tek ter seveda gospodarnost; med preskusom smo porabili v povprečju 6,5 l/100 km, kar je sicer daleč od tovarniško obljubljenega dosežka, a v zakup velja vzeti zimske vozne razmere in športnejši način vožnje.
Nekaj manj spodbudni so vtisi glede voznih lastnosti in voznega udobja, pri katerih lahko Citroenu očitamo premalo očiten napredek v primerjavi s predhodnikom ali sestrskim (po tržnem življenju starejšim) peugeotom 307. Ročica menjalnika je še vedno nenatančna, zavorni pedal in pedal za plin preslabo odmerljiva, vzmetne noge pri prevoženih grbinah preglasne. Opazno boljša sta vodljivost in lega na cesti, čeprav bodo športnejši vozniki v hitro voženih ovinkih grajali prezgodnji zdrs prek prednjih koles.
Paket opreme SX pomeni srednjo možnost v paleti petvratnih C4; avto ima serijsko vgrajena prednja in bočna varnostna meha ter varnostni zavesi, v paketu so tudi ABS in ESP ter mehanska klimatska naprava, električni dvig prednjih stekel, avtoradio s CD predvajalnikom, daljinsko centralno zaklepanje in še nekateri drugi dodatki. Tako opremljen C4 stane nekaj več kot 4,5 milijona tolarjev – precej več kot je prej stala podobno opremljena in zmogljiva xsara, pa tudi več kot stane tehnično skoraj enak peugeot 307. Tudi tako se merijo koraki naprej ...
MOTOR: dizelski, turbinski polnilnik, prostornina: 1560 cm3, največja moč: 80 kW (110 KM) pri 4000 vrt./min., največji navor: 240 Nm pri 1750 vrt./min.
PRENOS MOčI: pogon na prednji kolesi, petstopenjski ročni menjalnik.
MERE IN MASA: dolžina: 426 cm, širina: 177,3 cm, višina: 145,8 cm, medosna razdalja: 260,8 cm, masa praznega vozila: 1280 kg, dovoljena skupna masa: 1800 kg, prtljažnik: 320/1023, posoda za gorivo: 50 l.
ZMOGLJIVOSTI: največja hitrost: 192 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 11,2 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 4,0/6,8/ 4,7 l/100 km, poraba na testu: 6,5 l/100 km.
CENA: Citroen Slovenija: 4.510.000 SIT
revija članov AMZS/portal
Da je novi C4 povsem drugačen avto od xsare, verjetno ni treba posebej poudarjati; že njegova oblika očitno in odločno potrjuje nove Citroenove oblikovne smernice, med katerimi v oči bode zaobljenost oziroma uporaba krožnih in polkrožnih oblik. To še zlasti velja za petvratno različico, ki ima zelo posrečeno zaokrožen zadnji del avtomobila. Polkrožno zarisana bočna podoba novega C4 tudi uspešno skriva dejstvo, da je avto v primerjavi s predhodnikom daljši in širši, da ima daljšo medosno razdaljo in tudi prostornejšo notranjost.
Če oblika zunanjosti C4 pomirja, bo notranjost zagotovo razburjala – predvsem zaradi nenavadno oblikovane armaturne plošče in nekaterih drugih “citroenovskih” podrobnosti. Namesto klasičnih okroglih merilnikov ima C4 elektronska prikazovalnika; večji – na njem prebiramo hitrost avtomobila, količino goriva, temperaturo hladilne tekočine in večino ostalih podatkov - je pod vetrobranskim steklom na sredini armaturne plošče, manjši z digitalnim števcem motornih vrtljajev pa je postavljen na vrh sredinskega dela volanskega obroča. Druga v oči bodeča posebnost je oblika volanskega obroča; vrti se namreč le zunanji obroč, sredinski del pa je čvrsto pritrjen in tudi med vrtenjem ostane v enakem položaju.
Vse opisane posebnosti voznik obvlada v nekaj daljših kilometrih vožnje in se kmalu počuti domače. K udobnem občutku veliko prispevata dobra prednja sedeža in izdatno nastavljiv položaj za volanom (po višini in globini nastavljiva volanski obroč in sedež), oblika armaturne plošče in položno, rahlo mehurjasto zaobljeno vetrobranski steklo pa dodata občutek prostornosti in zračnosti. Tudi s preglednostjo je manj težav, kot bi lahko sklepali po zaobljenih skrajnih delih karoserije. Žal zaobljena oblika kabinskega dela karoserije pobere tudi svoj davek; na zadnji klopi padajoča streha odžira prostor za glave, zaradi strmo odsekanega zadnjega dela pa je prostora v prtljažniku manj, kot smo vajeni v tem avtomobilskem razredu. Tolažita oglata oblika prtljažnika in enostavno, lahkotno in asimetrično povečevanje prtljažnika z osnovnih 320 na 1023 litrov.
Precej manj presenečenj ponuja mehanika novega C4, saj si zasnovo podvozja in motorje avto deli s sestrskim peugeotom 307. V testnem C4 je bil vgrajen 1,6-litrski HDi s 110 KM, ki si tudi pod Citroenovo znamko (poznamo ga še iz peugeotov, mazd in fordov) zasluži vse pohvale. Kljub skromni prostornini je motor dovolj močan in prožen (240 Nm navora pri 1750 vrt./min.) za večino voznih razmer in trenutkov (avto zmore 192 km/h, do 100 km/h pa pospeši v okroglih 11 sekundah). K tem vrlinam pa je treba vsekakor prišteti še uporabno odzivnost, miren in zelo tih tek ter seveda gospodarnost; med preskusom smo porabili v povprečju 6,5 l/100 km, kar je sicer daleč od tovarniško obljubljenega dosežka, a v zakup velja vzeti zimske vozne razmere in športnejši način vožnje.
Nekaj manj spodbudni so vtisi glede voznih lastnosti in voznega udobja, pri katerih lahko Citroenu očitamo premalo očiten napredek v primerjavi s predhodnikom ali sestrskim (po tržnem življenju starejšim) peugeotom 307. Ročica menjalnika je še vedno nenatančna, zavorni pedal in pedal za plin preslabo odmerljiva, vzmetne noge pri prevoženih grbinah preglasne. Opazno boljša sta vodljivost in lega na cesti, čeprav bodo športnejši vozniki v hitro voženih ovinkih grajali prezgodnji zdrs prek prednjih koles.
Paket opreme SX pomeni srednjo možnost v paleti petvratnih C4; avto ima serijsko vgrajena prednja in bočna varnostna meha ter varnostni zavesi, v paketu so tudi ABS in ESP ter mehanska klimatska naprava, električni dvig prednjih stekel, avtoradio s CD predvajalnikom, daljinsko centralno zaklepanje in še nekateri drugi dodatki. Tako opremljen C4 stane nekaj več kot 4,5 milijona tolarjev – precej več kot je prej stala podobno opremljena in zmogljiva xsara, pa tudi več kot stane tehnično skoraj enak peugeot 307. Tudi tako se merijo koraki naprej ...
MOTOR: dizelski, turbinski polnilnik, prostornina: 1560 cm3, največja moč: 80 kW (110 KM) pri 4000 vrt./min., največji navor: 240 Nm pri 1750 vrt./min.
PRENOS MOčI: pogon na prednji kolesi, petstopenjski ročni menjalnik.
MERE IN MASA: dolžina: 426 cm, širina: 177,3 cm, višina: 145,8 cm, medosna razdalja: 260,8 cm, masa praznega vozila: 1280 kg, dovoljena skupna masa: 1800 kg, prtljažnik: 320/1023, posoda za gorivo: 50 l.
ZMOGLJIVOSTI: največja hitrost: 192 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 11,2 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 4,0/6,8/ 4,7 l/100 km, poraba na testu: 6,5 l/100 km.
CENA: Citroen Slovenija: 4.510.000 SIT
Comment