Announcement

Collapse
No announcement yet.

Citroën C4 cactus – posebnež nove dobe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Citroën C4 cactus – posebnež nove dobe

    Pariz, Francija - Citroën želi z nenavadno simpatičnim cactusom ponuditi uporabniško prijazen avtomobil z več udobja in tehnologije po zmerni ceni. Gre za pragmatičen izdelek, konkreten odgovor na zahteve kupcev.


    Avtomobilski preobrat, poseben od glave do pet

    Pri Citroënu poudarjajo, da so pri razvoju dojemanje oblikovalcev, inženirjev in marketinških strategov postavili povsem na glavo.

    Citroën nam je predstavil avtomobil, ki je nekakšen manifest nove dobe. Z njim se po načelih pragmatičnosti in praktičnosti uporabnega vozila na sodoben način vračajo k svojim koreninam. Izvornim genom znamke, ki je v pestri, skoraj stoletni zgodovini naredila kar nekaj pravih, ljudskih avtomobilskih legend.

    Pri Citroënu poudarjajo, da so pri razvoju cactusa dojemanje oblikovalcev, inženirjev in marketinških strategov dejansko morali postaviti povsem na glavo. Le tako so lahko naredili avtomobil, za katerega trdijo, da je čisto drugačen, da na krilih tradicije odpira čisto novo poglavje avtomobilskega razvoja.

    Frédéric Banzet, prvi mož Citroëna.

    "Svet okoli nas se je močno spremenil, avtomobili pa radikalnih sprememb v resnici niso doživeli. Sicer se kupci ne bi spraševali, zakaj so si vsi avtomobili podobni. Zakaj so vedno bolj močni? Zakaj ne moremo za njih plačati manj in dobiti več? Pri Citroënu smo vedno znali narediti novosti, demokratizirati mobilnost, narediti avtomobil za množice. V vsakem obdobju avtomobilske zgodovine smo ponudili svoj odgovor. Cactus nas je zdaj potegnil naprej. Brez agresije in z več čistega dizajna, z več udobja in več uporabne tehnologije po zmerni ceni kupcem ponuja manj stresa. Predstavlja preobrat, ki ga bo zaznamovalo tisto, po čemer Citroën slovi od samih začetkov: združitev kreativnosti in tehnologije v prid dobremu počutju," nam je novinca v uvodu predstavil Frédéric Banzet, prvi mož Citroëna.

    Oblikovni navdih iz predmetov vsakdanjega življenja

    Oblikovalci so pri snovanju cactusa navdih iskali iz oblik, ki ljudi spremljajo v vsakdanjem življenju. Že s tega vidika je precej drugačen. Na njem in v njem se hitro opazi, da oblikovno sledi predmetom, kot so pametni telefon, fotoaparat, torbica, kovček … linijam in oblikovnim rešitvam, ki smo jih ljudje torej že sprejeli kot uporabni del vsakdanjika.

    C4 cactus želi vtis narediti predvsem s tekočimi linijami brez kakršnihkoli agresivnih potez. V ospredje potiske prečiščene gladke površine z lebdečim učinkom karoserijskih meja – obeh previsov in strehe.

    Avtomobil je nedvomno oblikovni posebnež, ki zna poudariti grafično kombinatoriko vzorcev in barv. Izstopa kot unikat z za avtomobilski svet veliko nenavadne svežine, ki jo oko v podzavesti hitro poveže z že znanimi oblikami.



    Zračni žepki ščitijo boke

    Pri tem posebnežu na bokih v oči takoj pade tudi ena izmed praktičnih novosti, ki igra kar tri vloge – oblikovno, zaščitno in ekonomično, z vidika zmanjševanje stroškov lastništva. Gre za tako imenovane airbumps panele.

    To so plošče z zračnimi žepi, katerih glavna naloga je preprečevanje prask in udrtin kot posledic precej kontaktnega urbanega prometa in vsakdanje uporabe vozila. Mehka oziroma prožna ovojnica iz materiala TPU (termoplastični uretan) učvrsti vgrajene zračne žepe, ki blažijo udarce. Zaščita airbumps ne potrebuje vzdrževanja in neposredno prispeva k nižjim stroškom zaradi kozmetičnih popravil. Tovrstna zaščita je tudi na obeh odbijačih.


    Za več udobja zofa v prvi vrsti, sovoznikova varnostna blazina domuje v mansardi

    Nova "bivalna" arhitektura je povečala površino sprednjih sedežev, ki ju je mogoče povsem povezati, da spredaj nastane udobna zofa.

    Za povečanje udobja so oblikovalci najprej sprostili prostor za voznika in potnike. Povedano drugače, počistili oziroma prečistili so vse nepotrebne elemente. Ta ukrep zadeva novo, nizko armaturno ploščo z vodoravnimi linijami in digitalnim merilnikom. Odpravili so funkcijska stikala in komunikacijo speljali prek digitalnega vmesnika, sedempalčnega zaslona na dotik, ki omogoča dostop do vseh funkcij (klimatska naprava, medijske naprave, navigacijski sistem, nastavitev voznih parametrov, telefon, povezljive storitve in sistemi za pomoč pri vožnji).

    Nova "bivalna" arhitektura je povečala površino sprednjih sedežev, ki ju je mogoče povsem povezati, da spredaj nastane udobna zofa. Za več odlagalnih površin na čelu z zajetnim "kovček" predalom pod sovoznikom so inženirji sovoznikovo zračno blazino integrirali v streho. Ta se ob trku razpre vzdolž vetrobranskega stekla.

    Med zanimive rešitve in cactusove tehnične trike spada še panoramska steklena streha s toplotno zaščito, ki v potniški prostor prepušča veliko svetlobe, a ustavi vročino. Tu je še pranje vetrobranskega stekla smart wash , pri katerem so šobe za pranje stekla vdelane v metlice brisalnika. Za čiščenje stekel se tako porabi dvakrat manj tekočine.


    Video: Nizka masa motorjem pomaga varčevati z gorivom



    V prid boljšim voznim lastnostim, zmanjševanju stroškov goriva in nižaju emisij so inženirji pri strukturi gledali na vsak kilogram. Rezultat je odličen. Cactus tehta manj kot tono (965 kilogramov), kar pomeni, da je za kar okoli 200 kilogramov lažji od modela C4. Varčevanje s kilogrami je žal odneslo tudi klasičnoodpiranje zadnjih stekel, ki jih lahko samo pripirete, in deljivo zadnjo klop. Pokrov motorja pa je iz aluminija.

    Z redukcijo kilogramov so tudi pri bencinskih motorjih izpusti CO2 padli pod mejo 100 gramov na kilometer. 1,6-litrski dizel s tehnologijo BlueHDi se lahko pohvali z zgolj 82 grami CO2 na kilometer in kombinirano porabo 3,2 litra na 100 kilometrov.


    Poslovni model po zgledu mobilne telefonije za transparentno obvladovanje stroškov

    Pri Citroënu so se s cactusom lotili optimizacije zelo pomembne postavke, stroškov nakupa in vzdrževanja. Trdijo, da bo novinec z novim poslovnim modelom ponudil za okoli 20 odstotkov nižje stroške nakupa in vzdrževanja od konkurentov v svojem segmentu.

    Cactusa bo kupcem po zgledu ponudb operaterjev mobilne telefonije Citroën zdaj ponudil tudi v obliki pavšalnega plačila mesečnih obrokov ali pa glede na prevožene kilometre (odvisno od države). Trdijo, da bo z njihovo ponudbo mogoče pokriti vse stroške med trajanjem pogodbenih obveznosti razen stroškov goriva: financiranje, zavarovanje in vzdrževanje. Kupec si lahko za nespremenljiv mesečni znesek izbere stopnjo opremljenosti svojega vozila (oprema, tip motorja …) in raven storitev, ki jih dejansko potrebuje, ne da bi pri tem prekoračil razpoložljiv proračun.

    V Sloveniji bodo prednaročila za cactusa začeli zbirati junija, prodaja pa se bo začela septembra.


    Predstavitev cactusa v Parizu:

    stran 1/2



    Citroen Bilten Forum
    https://www.citroenbilten.com/
    Gostovanje Domene Internet
    https://www.bilten.net/
    Mobing v Sloveniji
    https://www.mobbing.si/
    Družinski portal
    https://www.drobnic.com/
    https://www.drobnic.info/

  • #2
    Re: Citroën C4 cactus – posebnež nove dobe

    Avtokleparji in avtoličarji ob posel

    Vodja za model Citroën C4 cactus Jean Marc Remis nam je zaupal podrobnosti o inovacijah, ki so jih vgradili v povsem nov model. Z njimi pa vsi ne bodo zadovoljni, predvsem avtoličarji in avtokleparji.

    S citroënom C4 cactus, ki ga že lahko srečamo na naših cestah smo prve vtise v vožnji že zapisali, a vozne lastnosti pri tem vozilu ne bodo v ospredju.


    Panoramsko streho z UV zaščito sestavljajo štirje sloji: prvi trije sloji, zunanja in notranja steklena površina ter vmesni zvočno izolirani sloj iz polivinil butirala (PVB), so obdelani tako, da zmanjšajo pronicanje svetlobe; četrti sloj z nizkim prenosom svetlobe na notranje steklo. (Foto: Citroën)Vozilo nenavadnega imena, ki so ga najavljali že vse od predstavitve koncepta leta 2007 in ponazarja dejstvo, da tako kot kaktus ne potrebuje veliko „goriva za življenje“, v ospredje postavlja povsem nov koncept vozila za urbane voznike. Ta ponuja številne nove rešitve kot so zračni žepi, UV sončna streha, lahka gradnja, ...Občutno nižji obratovalni stroški

    S citroënom C4 si deli platformo, ime C4 pa po besedah sogovornika ne pomeni širitev imena cactus na druge družinske modele in tudi ne nove znamke, kot je linija DS. Z imenom C4 so želeli nakazati, da gre za enako prostoren avtomobil, kot so njihovi drugi izdelki v segmentu.


    Dve bistveni funkciji panoramske strehe sta neposredno prepuščanje minimalnega svetlobnega snopa: energija in ultra vijolična svetloba (filter je enakovreden sončnim očalom kategorije 4), ter preprečitev prenosa energije, ki jo steklo absorbira, v notranjost vozila. (Foto: Gregor Prebil)Da gre za "radikalno“ vozilo so najavljale že prve skice, to pa je potrdil tudi naš sogovornik Jean Marc Remis. "Res je, da kupec ne dobi senčnega roloja za panoramsko streho, a ga zaradi nove tehnologije tudi ne potrebuje. Res je tudi, da se zadnja okna odpirajo le s pomočjo zatiča v stran, kot je tudi res, da zadnja klop ni deljiva. A po drugi strani smo tudi zahvaljujoč tem rešitvam maso vozila v primerjavi z modelom C4 znižali za 200 kilogramov! Avtomobil tehta vsega 965 kilogramov, kar bo kupec občutil tako pri agilnosti med samo vožnjo, kot pri porabi goriva, manjši obrabi delov. Ocenjujejo, da bodo obratovalni stroški nižji za petino.“Deljive zadnje klopi vozniki ne zlagajo

    Zračne žepe sestavljata toga plošča iz plastike in mehka plošča. Zrak, ki je ujet med dve plošči, absorbira in ublaži energijo udarcev. Na ta način varuje karoserijo pred manj silovitimi udarci pri hitrosti nižji od 4 km/h. (Foto: Gregor Prebil)Citroënov strokovnjak pravi, da gre pri vsem za premišljene poteze, ki so jih sprejeli v sodelovanju s kupci. V njihovi raziskavi so ugotovili, da kar 85 odstotkov voznikov v svojih vozilih nikoli ne izkoristi deljive zadnje klopi. Prekrivalo za panoramsko streho ni potrebno, saj ponuja visoko toplotno zaščito, kar pomeni, da svetloba prihaja skozi, ne pa tudi vročina in mraz. Električno pomični senčni rolo bi avtomobil podražil in obtežil za šest kilogramov. Poslabšana ni niti zvočna izoliranost, hkrati pa ostane več prostora nad glavami potnikov.

    Posebnost v povezavi s streho je zračna blazina, ki so jo iz armaturne plošče pred sopotnikom preselili v strop vozila in na ta način izboljšali prostornost potniške kabine ter pridobili dodaten predal pred sovoznikom, ki se odpira navzgor.

    Tehnologija Airbump temelji na več zahtevah: odpornost na ultravijolične žarke, odpornost na mikro odrgnine, zmogljivost materiala za deformiranje in zatem za vrnitev v prvotno obliko (elastični povratek) in možnosti za čiščenje. Med testi je material prestal odpornost na sončne žarke in temperaturo, odpornost na najrazličnejše vrste tekočin, odpornost na mikro odrgnine … (Foto: Citroën)"Varnostna blazina na stropu je varnostno povsem primerljiva z blazino v armaturni plošči. Še več, prostornino blazine smo povečali za 120 litrov, kar pomeni, da zaščiti tako prostor pred voznikom, prekrije pa tudi prostor okoli zaslona na dotik,"zatrjuje Remis.Tehnologija proti buškam in praskam

    Še ena radikalna novost je tehnologija Airbumps. Gre za zračne žepe, ki so jih pritrdili na bočna vrata in preprečujejo poškodbe, kot so udrtine in buške, ki nastanejo ob odpiranju vrat vozila na parkiriščih ali zaletavanju v vrata z nakupovalnimi vozički.

    Poseben material so razvili pri podjetju BASF, pred dokončno odločitvijo za vgradnjo pa so naredili številne teste vzdržljivosti materiala. "Ne, zračni žepi s časoma ne bodo zbledeli. Testi so pokazali, da štiri barve, ki jih ponujamo, ostanejo tudi čez daljši čas enako intenzivne. Rdeča, na primer zbledi, zato se zanjo nismo odločili,“ nam je zagotovil Citroënov strokovnjak in dodal, da bo čas pokazal, kako uspešna bo inovacija in ali jo bodo ponudili tudi pri drugih družinskih modelih.

    Je pa to ekskluzivna inovacija Citroëna in se ne bo selila k sestrskim modelom znamke Peugeot. Njihovo bistvo, poleg vizualne posebnosti, je to, da ne potrebuje posebnega vzdrževanja in neposredno prispeva k zmanjšanju stroškov za vzdrževanje in popravilo. Avtokleparji in avtoličarji bodo imeli manj dela.
    Ne kopirajo mercedesa

    Tehnologija „magic wash“ zagotavlja neovirano vidljivost med celotnim trajanjem pranja vetrobranskega stekla, potrebna količina tekočine je pol manjša v primerjavi s klasičnim sistemom, na pokrovu motornega prostora in panoramski strehi ni več madežev, ki nastanejo zaradi brizganja tekočine. (Foto: Gregor Prebil)Še ena inovacija, ki jo predstavljajo pri C4 cactusu, je tehnologija za pranje vetrobranskega stekla – magic wash, s šobo vgrajeno v pokrovček na skrajnem delu ploščate metlice brisalnika stekla, ki vozniku omogoča, da ob sprožitvi ukaza za pranje vetrobranskega stekla izbrizga curek tekočine vzdolž gumijaste letvice tik pred premikom metlice.

    Remis zavrača, da naj bi kopirali mercedesovo tehnologijo magic vision, kjer se čistilna tekočina razprši neposredno pred metlici brisalnikov in se nato takoj obriše. "Gre za podobno filozofijo, vendar ne tudi za isti sistem. Mi smo želeli za enako kakovostno čiščenje vetrobranskega stekla porabiti čim manj tekočine, kar pomeni manjšo posodo za pralno tekočino. Samo s to rešitvijo smo prihranili kilogram in pol.“
    Citroen Bilten Forum
    https://www.citroenbilten.com/
    Gostovanje Domene Internet
    https://www.bilten.net/
    Mobing v Sloveniji
    https://www.mobbing.si/
    Družinski portal
    https://www.drobnic.com/
    https://www.drobnic.info/

    Comment

    Working...
    X