Announcement

Collapse
No announcement yet.

Citroën C4 cactus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Citroën C4 cactus

    V Parizu smo si ogledali francoskega posebneža

    Citroën C4 cactus – posebnež nove dobe

    Avtor: Jure GregorčičPariz, Francija - Citroën želi z nenavadno simpatičnim cactusom ponuditi uporabniško prijazen avtomobil z več udobja in tehnologije po zmerni ceni. Gre za pragmatičen izdelek, konkreten odgovor na zahteve kupcev.OCENA: +13POŠLJI
    Share



    Avtomobilski preobrat, poseben od glave do pet

    Pri Citroënu poudarjajo, da so pri razvoju dojemanje oblikovalcev, inženirjev in marketinških strategov postavili povsem na glavo.

    Citroën nam je predstavil avtomobil, ki je nekakšen manifest nove dobe. Z njim se po načelih pragmatičnosti in praktičnosti uporabnega vozila na sodoben način vračajo k svojim koreninam. Izvornim genom znamke, ki je v pestri, skoraj stoletni zgodovini naredila kar nekaj pravih, ljudskih avtomobilskih legend.

    Pri Citroënu poudarjajo, da so pri razvoju cactusa dojemanje oblikovalcev, inženirjev in marketinških strategov dejansko morali postaviti povsem na glavo. Le tako so lahko naredili avtomobil, za katerega trdijo, da je čisto drugačen, da na krilih tradicije odpira čisto novo poglavje avtomobilskega razvoja.

    Frédéric Banzet, prvi mož Citroëna.

    "Svet okoli nas se je močno spremenil, avtomobili pa radikalnih sprememb v resnici niso doživeli. Sicer se kupci ne bi spraševali, zakaj so si vsi avtomobili podobni. Zakaj so vedno bolj močni? Zakaj ne moremo za njih plačati manj in dobiti več? Pri Citroënu smo vedno znali narediti novosti, demokratizirati mobilnost, narediti avtomobil za množice. V vsakem obdobju avtomobilske zgodovine smo ponudili svoj odgovor. Cactus nas je zdaj potegnil naprej. Brez agresije in z več čistega dizajna, z več udobja in več uporabne tehnologije po zmerni ceni kupcem ponuja manj stresa. Predstavlja preobrat, ki ga bo zaznamovalo tisto, po čemer Citroën slovi od samih začetkov: združitev kreativnosti in tehnologije v prid dobremu počutju," nam je novinca v uvodu predstavil Frédéric Banzet, prvi mož Citroëna.
    Oblikovni navdih iz predmetov vsakdanjega življenja

    Oblikovalci so pri snovanju cactusa navdih iskali iz oblik, ki ljudi spremljajo v vsakdanjem življenju. Že s tega vidika je precej drugačen. Na njem in v njem se hitro opazi, da oblikovno sledi predmetom, kot so pametni telefon, fotoaparat, torbica, kovček … linijam in oblikovnim rešitvam, ki smo jih ljudje torej že sprejeli kot uporabni del vsakdanjika.

    C4 cactus želi vtis narediti predvsem s tekočimi linijami brez kakršnihkoli agresivnih potez. V ospredje potiske prečiščene gladke površine z lebdečim učinkom karoserijskih meja – obeh previsov in strehe.

    Avtomobil je nedvomno oblikovni posebnež, ki zna poudariti grafično kombinatoriko vzorcev in barv. Izstopa kot unikat z za avtomobilski svet veliko nenavadne svežine, ki jo oko v podzavesti hitro poveže z že znanimi oblikami.


    Zračni žepki ščitijo boke

    Pri tem posebnežu na bokih v oči takoj pade tudi ena izmed praktičnih novosti, ki igra kar tri vloge – oblikovno, zaščitno in ekonomično, z vidika zmanjševanje stroškov lastništva. Gre za tako imenovane airbumps panele.

    To so plošče z zračnimi žepi, katerih glavna naloga je preprečevanje prask in udrtin kot posledic precej kontaktnega urbanega prometa in vsakdanje uporabe vozila. Mehka oziroma prožna ovojnica iz materiala TPU (termoplastični uretan) učvrsti vgrajene zračne žepe, ki blažijo udarce. Zaščita airbumps ne potrebuje vzdrževanja in neposredno prispeva k nižjim stroškom zaradi kozmetičnih popravil. Tovrstna zaščita je tudi na obeh odbijačih.

    Za več udobja zofa v prvi vrsti, sovoznikova varnostna blazina domuje v mansardi

    Nova "bivalna" arhitektura je povečala površino sprednjih sedežev, ki ju je mogoče povsem povezati, da spredaj nastane udobna zofa.

    Za povečanje udobja so oblikovalci najprej sprostili prostor za voznika in potnike. Povedano drugače, počistili oziroma prečistili so vse nepotrebne elemente. Ta ukrep zadeva novo, nizko armaturno ploščo z vodoravnimi linijami in digitalnim merilnikom. Odpravili so funkcijska stikala in komunikacijo speljali prek digitalnega vmesnika, sedempalčnega zaslona na dotik, ki omogoča dostop do vseh funkcij (klimatska naprava, medijske naprave, navigacijski sistem, nastavitev voznih parametrov, telefon, povezljive storitve in sistemi za pomoč pri vožnji).

    Nova "bivalna" arhitektura je povečala površino sprednjih sedežev, ki ju je mogoče povsem povezati, da spredaj nastane udobna zofa. Za več odlagalnih površin na čelu z zajetnim "kovček" predalom pod sovoznikom so inženirji sovoznikovo zračno blazino integrirali v streho. Ta se ob trku razpre vzdolž vetrobranskega stekla.

    Med zanimive rešitve in cactusove tehnične trike spada še panoramska steklena streha s toplotno zaščito, ki v potniški prostor prepušča veliko svetlobe, a ustavi vročino. Tu je še pranje vetrobranskega stekla smart wash , pri katerem so šobe za pranje stekla vdelane v metlice brisalnika. Za čiščenje stekel se tako porabi dvakrat manj tekočine.

    Video: Nizka masa motorjem pomaga varčevati z gorivom



    V prid boljšim voznim lastnostim, zmanjševanju stroškov goriva in nižaju emisij so inženirji pri strukturi gledali na vsak kilogram. Rezultat je odličen. Cactus tehta manj kot tono (965 kilogramov), kar pomeni, da je za kar okoli 200 kilogramov lažji od modela C4. Varčevanje s kilogrami je žal odneslo tudi klasičnoodpiranje zadnjih stekel, ki jih lahko samo pripirete, in deljivo zadnjo klop. Pokrov motorja pa je iz aluminija.

    Z redukcijo kilogramov so tudi pri bencinskih motorjih izpusti CO2 padli pod mejo 100 gramov na kilometer. 1,6-litrski dizel s tehnologijo BlueHDi se lahko pohvali z zgolj 82 grami CO2 na kilometer in kombinirano porabo 3,2 litra na 100 kilometrov.


    Poslovni model po zgledu mobilne telefonije za transparentno obvladovanje stroškov

    Pri Citroënu so se s cactusom lotili optimizacije zelo pomembne postavke, stroškov nakupa in vzdrževanja. Trdijo, da bo novinec z novim poslovnim modelom ponudil za okoli 20 odstotkov nižje stroške nakupa in vzdrževanja od konkurentov v svojem segmentu.

    Cactusa bo kupcem po zgledu ponudb operaterjev mobilne telefonije Citroën zdaj ponudil tudi v obliki pavšalnega plačila mesečnih obrokov ali pa glede na prevožene kilometre (odvisno od države). Trdijo, da bo z njihovo ponudbo mogoče pokriti vse stroške med trajanjem pogodbenih obveznosti razen stroškov goriva: financiranje, zavarovanje in vzdrževanje. Kupec si lahko za nespremenljiv mesečni znesek izbere stopnjo opremljenosti svojega vozila (oprema, tip motorja …) in raven storitev, ki jih dejansko potrebuje, ne da bi pri tem prekoračil razpoložljiv proračun.

    V Sloveniji bodo prednaročila za cactusa začeli zbirati junija, prodaja pa se bo začela septembra.

    Predstavitev cactusa v Parizu:

    stran 1/2



    Citroen Bilten Forum
    https://www.citroenbilten.com/
    Gostovanje Domene Internet
    https://www.bilten.net/
    Mobing v Sloveniji
    https://www.mobbing.si/
    Družinski portal
    https://www.drobnic.com/
    https://www.drobnic.info/
Working...
X