Announcement

Collapse
No announcement yet.

Benzin 95, 98 ali 100 ?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Benzin 95, 98 ali 100 ?!

    Pozdrav vsem.

    Ker sem izvedel, da je za avto bolje (in tudi v navodilih piše) kak oktan več, in da je bolje tankati 98 namesto 95 Vas sprašujem, ali je še bolje, da tankam 100-ko?!
    Namreč, nekako sem se navadil, da tankam na OMV-ju, in tam je na razpolago le 100-ka, katero tudi sedaj tankam.

    Hvala

  • #2
    Re: Benzin 95, 98 ali 100 ?!

    Ja, 100tka je najboljša! Je tu gor okrog tega že zelo veliko napisanega.

    Lp Čojko
    sigpic

    Comment


    • #3
      Re: Benzin 95, 98 ali 100 ?!

      moj XP pije OMVjeveo 100-tko že 4 leta!! Odlično!

      Comment


      • #4
        Re: Benzin 95, 98 ali 100 ?!

        Prisegam na OMV 100 ! Sem vmes preiskusil Petrol 98, pa je razlika očitna. Motor teče pri petrolovem gorivu kot da ima 90 oktanov in ne 98, kar nekaj kašlja in cuka.

        Comment


        • #5
          Re: Benzin 95, 98 ali 100 ?!

          Fantje 100 oktanski bencin je kerozin.Pri omv piše 100 vendar ima 98 oktanov to mi je povedala kolegica ki je lastnica omv v cerknici.V vsakem primiru pa 98.

          Comment


          • #6
            Re: Benzin 95, 98 ali 100 ?!

            Originally posted by adi New post replay
            Fantje 100 oktanski bencin je kerozin..
            Kerozin je malo boljši petrolej.....!

            Comment


            • #7
              Re: Benzin 95, 98 ali 100 ?!

              Ne opazim razlike med Agip, OMV 100 in Petrolom 98, mi je prav žal.

              Comment


              • #8
                Re: Benzin 95, 98 ali 100 ?!

                Xsara 1.6:
                Petrol 95: avto pije samo 7,2 ampak se preko 4500obr skoraj ne zavrti,
                MOL 95: pije 7,8, ampak se z veseljem zavrti v 2 in 3 prestavi do 5500obr.

                Od omenjenih črpalk 98 in 100 nista dala nobenih pretresljiv rezultatov, zato sem ostal na mol95. Agip, OMV in TUš pridem preredko na črpalko, da bi lahko testiral.
                I feel Citroënic
                ---------------
                Lp, David

                Comment


                • #9
                  Re: Benzin 95, 98 ali 100 ?!

                  Po preizkusu razlike sem prišel do ugotovitev:

                  95 Mol 7,8/100km
                  100 omw 7,6/100/km (po občutku se avto bolje obnaša)

                  Način vožnje približno enak, merjeno na polnih rezervoarjih.
                  Kar se tiče 98-ice, pa še nisem poskusil.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Benzin 95, 98 ali 100 ?!

                    Vem da je bilo že veliko napisanega o bencinih ampak, mislim da lahko še jaz prispevam en daljši tekst.
                    Kot prvo nisem strokovnjak, tako da mogoče kakšna tehnična zadeva ne bo prav interpretirana in zato so popravki dobrodošli.

                    Zadeva me je začela zanimati kakšne 3 leta nazaj, ko sem slučajno ustavil pri stebričku, ki ni imel drugega kot Super 100 (stara OMV črpalka v Kopru) malo sem pogledal gužvo pri ostalih stebričkih in se odločil, da raje dam malo več za bencin kot pa da čakam. Že na poti nazaj proti Ljubljani sem na avtocestnih klancih opazil občutno razliko, vendar sem mislil, ah to je en tistih dni, ko se avto super počuti, ker se vsi v njem dobro imajo. Doma sem na hribu, tako da vsak dan iste ovinke drajsam in razlika spet očitna, namesto v drugi jih tokrat peljem v tretji, naslednji dan vozi žena in opazi isto. Že prej sem sprebaval petrolovo 95 in 98 in nisem opazil nobenih razlik, ne v vožnji, ne v porabi, tko da sem bil skeptičen, da bi bilo to zaradi bencina. Malo se pozanimam pa OMV piše o maximalno 5% več moči in 3% nižji porabi....torej to ni to, človek ne more tega tolk občutit, sploh ker naj bi te maksimumi veljal za večje motorje z večjo kompresijo (moj 1,6l 55kw, 1:9,8). Vseeno parkat tankam 100tko in poraba tudi do 10% manjša od zadnjih meritev z 95 in 98. Takrat odkrijem tudi poraba.com, tako da od takrat spremljam porabo ves čas. Prav tako grem v dodatne forumske in druge internetne raziskave. Iz katerih sledi:
                    Številke 95, 98 in 100 označujejo RON oziroma "research octane number", ki povejo le pri kakem tlaku pride do samovžiga bencina v laboratorijskih pogojih. Številka je podana na skali razmerja med n-heptanom (0) in iso-oktanom (100), čeprav to ni dejansko razmerje dolžin ogljikovih verig v bencinu, nekaj časa je za višji RON skrbel svinec, sedaj so to aromatske organske spojine. Večja torej kot je številka, večji tlak prenese, torej v motorju težje pride do samovžiga oziroma klenkanja. Oktansko število nima veze s kontroliranimi ekspozijami v motorju ali kalorično vrednostjo. Motorji so torej zasnovani tako, da pri predpisani oktanski vrednosti ne pride do klenkanja, višja oktanska vrednost jim ne more škoditi. Lahko pa jim koristi. Sodobni motorji imajo senzor klenkanja in lahko svoje delavanje prilagajajo trenutni oktanski vrednosti goriva. Če si prav razlagam, se dejansko podaljša čas med dvema eksplozijama (pri istih obratih), ker se mešanica lahko bolj stisne in zaradi tega se poveča navor motorja. Če znamo večji navor spremeniti v prijetnejšo in varčnejšo vožnjo pa je stvar voznikov.
                    Seveda pa bencin ni samo oktansko število, samo za ilustracijo, kaj vse se meri na letnem monitoringu (tukaj samo zaradi okoljevarstvenih vzgibov)
                    http://ec.europa.eu/environment/air/...mmary_2005.pdf
                    http://ec.europa.eu/environment/air/...mmary_2004.pdf

                    Spodaj so tabele za vsako državo iz katerih se da razbrati, da glede na RON poznamo pri nas dve vrsti bencinov, "95 do 98" in "nad 98". Vidi se tudi v kakšnem obsegu niha sam RON (v letu 2004 je imel npr en vzorec deklariran kot 95 ron 100). Kot veste je bencin v osnovi organskega izvora in pri organskih zadevah (tu sem bolj doma) nikoli nista dve stvari povsem enaki, tako je tudi z bencinom, seveda v rafinerijah skušajo ta nihanja znižat na minimum ampak popolnoma se ne da, tako da že v osnovi enkrat pripeljejo na črpalko 95,7, drugič pa 97,5. Bencin pa ni inertna zadeva in se spreminja še naprej, tako da na kakšni črpalki bo isti bencin preden natočijo novega imel 95,0 (manj načelome ne bi smel imeti), na drugi pa po istem času 95,5, seveda lahko črpalke svoje zaloge obnavljajo tudi v različnih časovnih intervalih, tako da pestrost RONa na točilnem mestu je velika. Proces "staranja" se nadaljuje tudi v vašem rezervoarju, sigurno se že opazili, da poraba ni enaka, če skurite ves tank v istem dnevu ali pa ga z istim režimom vožnje šparate en mesec.

                    Kot se iz poročil vidi, je pomebna kategorija tudi vsebnost žvepla, OMV je bil prvi, ki je pri nas prodajal <10ppm, mislim da sem nekje zasledil, da ima super 100 le 2ppm, medtem ko je petrol do nedavnega prodajal tudi 98 z do 50ppm (tako je bilo tudi v času mojih testiranj iz katerih sem potegnil zaključke, možno da je s čistejšim 98 drugače), kolikor vem je ves 95 pri nas še vedno le <50ppm z biološkimi nihanji seveda.

                    Poleg senzorja klenkanja pa imajo danes motorji še druge senzorje, sonde, ki nadziranjo in prilagajajo delovanje motorja, tako da kaj izgoreva v motorju (kolikor vem so problematične predvsem dušikove spojine) še kako vpliva na navor in porabo.

                    Še zadnja zadeva. Pri razlagi učinkov super 100tke je OMV omenjal tudi aditive oziroma detergente, ki vplivajo na iniciranjene goriva in s tem učinkovitost mešanice. To bi bil lahko tudi eden glavnih učinkov, ker veliko ljudi opazi razlike šele po nekaj tankanjih, sam pa opazim da če tankam 95 še nekaj časa ne opazim poslabšanja. Špekuliram, da ti detergenti malo popucajo zadeve.

                    Kaj sem torej hotel povedat, primerjave enga tanka 95 z drugim tankom 98 so več ali manj nesmiselne. Potrebna so mnogo daljša povprečja, pa še to je težko izvesti, saj režim vožnje bo vedno le približno enak, spreminjala se bo vlaga in temperatura, ko začnemo gledati dovolj dolga časovna obdobja, da izničimo biološka in distribucijska nihanja se spremeni že trdota gum....

                    Po napisanem verjetno veste, da prisegam na OMV super 100 (na poletni 100%relaciji, skurjeno v nekaj urah, poraba med 4,9 in 5,6) z ostalimi bencini nikoli pod 5,8, če gledamo samo ta segment voženj, v povprečju pa 5% nižja poraba, prijetnejša vožnja z manj prestavljanji, po 180.000 kilometrih z istim katalizatorjem sem na tehničnem še vedno brez težav, manj žvepla pošljem v zrak in zato plačam 2-5% odstotkov več...
                    mislim da je izbira jasna. Drugače je v tujini, kjer ni povsod čistih >98 oktanskih bencinov, ni povsod OMVa, kakšen superduper 100tke so loh pa tudi 25% dražje od 95tke

                    še to, po mojih občutkih je ob zadnjih težavah z nafto (150$/sod) začel tudi OMV mal šparat pri kakovosti goriva (konec koncev se je nafta podražila za trikrat, bencin /brez davkov/ pa le za enkrat), tako da prijetnih presenečenj, kot je bilo tisto v Kopru že nekaj časa nisem doživel, še vedno pa drži da ima moj avto, odkar sem odkril super100 popolnoma novo dušo.

                    Vem, za marsikoga nisem povedal nič novega, marsikaj je celo že napisano, kar nekaj promotorjev super100tke je pisalo pred mano na tem forumu ampak ker nisem našel celotne zgodbe in se vedno znova pojavlja isto vprašanje, sem želel predstavit mojo. Zgodba tudi nima dosti veze s citroenom, ampak bo pa kmalu imela. hvala za pozornost :P

                    Comment


                    • #11
                      Re: Benzin 95, 98 ali 100 ?!

                      Lepo, da nekdo napiše malo bolj poglobljeno. Sam namreč raziskujem mojo težavo z delovanjem motorja, saj deluje motor večinoma dobro (seveda tankam OMV 100), včasih pa ga pri močnejšem pospeševanju nekaj duši in cuka. Na servisu sem bil že trikrat zaradi tega, dvakrat diagnostika in tretjič nadgradnja softwera (po tem - zaenkrat še deluje ok, seveda dokler se ne bo ponovno pojavila ta težava ). Nekaj časa sem ugotavljal, da se težava pojavlja po tankanju, do porabe polovice tanka potem pa izgine. Ima kdo podobne težave? Vendar to ne drži vedno.

                      Imam pa še en problem, ki ga na servisu še niso odpravili in sicer tresenje oz. potresavanje hladnega in toplega motorja - celega avtomobila v prostem teku, kar povzroča neprijetne občutke. Se komu kaj sanja kaj bi lahko bil vzrok za to? Ali ima kdo podobne težave ? Morda je na vseh C4 s tem motorjem tako ?

                      Avto je C4 coupe 1.6i 16v, prevoženih cca 22000 km.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Benzin 95, 98 ali 100 ?!

                        tole tresnje avta (kot šibek potres) sem tudi jaz opazil pri 1.6i 16v (xsara pic) pri prvem tanku super 100 in 100 prevoženih km, avto še ni bil čisto ugret, pa čisto hladen tudi ne, od takrat še veliko stanja na mestu z delujočo mašino, tudi na istem mestu, pa se ni več ponovilo. Aja pa vse skupaj imam 2000km. Bom pozoren pri naslednjem tankanju.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Benzin 95, 98 ali 100 ?!

                          Naj povem,da imata Petrol in OMV isto skladišče to pomeni popolnoma isti bencin,tako da 100 pri OMV-ju je isto kot 98 pri Petrolu (ker 100 ne obstaja!!!!!!!!!!!).TANKAJTE 98 PRI Agip,ČE IMATE MOŽNOST!!!!!!!!!!!!!L.P.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Benzin 95, 98 ali 100 ?!

                            Eni, ki se sklicujejo na informacije od šoferjev cistern, pa pravijo, da sta 98 iz Petrola in Agipa iz istih rezervoarjev v Kopru, 100 od OMV pa da vozijo iz Avstrije. Komu naj človek potem verjame?

                            Drugače pa tudi meni bencinski motor (1.6 110 KM v P307 prevoženih 85.000 km), v prostem teku rahlo trese. Neodvisno od bencina 95 ali 98 oz. 100. Igla obratomerja je sicer dokaj mirna ampak tresenje se vseeno malo čuti. Ne opazim tudi nobene razlike pri porabi tudi po več zaporednih tankanjih ene vrste goriva in enakih vožnjah.

                            Še najbolj se mi zdi, da pomaga oziroma se čuti razlika, da na vsake 5.000 km dodam eno flaško STP-ja za čiščenje šob, pa še to se mi zdi, da je bolj placebo efekt.
                            Last edited by ales66; 28th May 2009, 21:32.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Benzin 95, 98 ali 100 ?!

                              gorivo se po mojih izkusnjah pozna in to takoj ko ga nalijes.
                              prej sem vozil dizla (ne citroena) in je bila bistvena razlika ce sem tankal navaden dizel ali total excelium. V prvem primeru je masina delala precej bolj robato in glasno kot v drugem. ce je kaj bolj vlekla ne vem.
                              sedaj imam bencinarja (citroena), pa tudi cutim razliko med petrol 98 in omv 100 in sicer to da na omv gorivo motor dela bolj uglajeno in rajsi se zavrti.
                              Jaz takoj opazim da avto mal bolj gre - mogoce zato ker ima 1080kg (ze brez mene) in samo 75 konjev (tudi brez mene). Nekdo ki ima mocnejso masino morda ne opazi toliko razlike ker uporablja samo delcek moci. Nisem pa meril koliko prevozim s katerim gorivom.

                              Comment

                              Working...
                              X