Danes sem si ogledal novega Focusa, avto ki je v določeni meri v sorodstvu s C4, če je
opremljen z dizl motorjem, ki ga Fordu dobavlja PSA. Pa tudi sama oblika karoserije je v
določeni meri podobna pri 5 vratni verziji - izvedba zadnjega dela. Po ogledu sem še nakratko
zavil h Citroenu in se vsedel v C4 in Xsaro, da malo primerjam. Občutki so mešani.
Armaturka je, v primerjavi s C4, bolj klasične oblike, kar bo enim všeč, drugim ne. Vsekakor,
ne zgleda slabo in narejena je v redu. Za razliko od starega Focusa in Xsare, zgornji del je iz
mehke plastike, občutno mehkejše kot pri C4, nekako podobno kot pri Xantii. Spodnji del je
iz trde plastike, ampak tudi daje vtis kvaliteta. No ja, vtis pokvarijo nekateri detajli, kot
recimo nekoliko cenena izvedba pokrova pepelnika pred menjalnikom, ter dosti nežno
narejeni zračniki, ki bi znali z leti začet razpadat. Trije vrteči gumbi ročne klime, ki so
podobno narejeni kot pri Xsari, so v redu, manj v redu sta pa dva majava gumba za vklop
klime in recirkulacijo. V Xsari so boljši.
Na začetku majo ročno klimo v serijski opremi. Mogoče bo tako ostalo tudi pozneje, kot pri
folkwagnu, mogoče ne. Na voljo je seveda tudi samodejna klima
Volan v redu sede v roke, ročka menjalnika tudi. Ne bom niti omenjal, da se da tudi normalno
šaltat, kar pri PSA glih ni primer. Po drugi strani, pedala so nekako poddimenzionirana, kot da
bi jih sneli s kakšnega Yugota. Malo hecno zgleda. Je pa fajn, da sklopka ni preblizu bremzi.
Pri Citroenih je ta razdalja, razen pri BX-u, nekoliko premajhna, kar ma za posledico, da
sklopko pritiskaš nekoliko po strani, pa se vedno zliže levi rob pedala
Pregled naprej je enako slab, kot pri C4, havbo ne vidiš. Nazadaj je pa še kar
Precej praktično je izvedena sredinska konzola, odlagalnih površin za menjalnikom je dosti.
Žal pred menjalnikom, za razliko od C4, ni prostora za drobnarije. Predal pred sovoznikom je
velik, izvedba pa precej podobna kot pri C4. Pozabil sem pa pogledat tisti dodatni predal na
vrhu armaturke
Zanimiva je izvedba odmegljevanja šoferšajbe. Razen velike sredinske odprtine, so tik pri šipi
še majhni, skoraj nevidni zračniki, ki skrbijo za njen spodnji rob. Pohvalno. Na C4 tega ni
bilo videti
Všeč mi je bilo, da na vgrajenem radiu najdeš velik gumb volume, ter 6 velikih gumbov za
postaje, tako da daljinc, skrit na levi strani volana, v bistvu ni potreben. Manj fajn je to, da
osnovna varianta ne podpira mp3, tako da je za me neuporabna. Doplačilo za tisto uporabno je
75 jurjev.
Negativno presenečenje so bili zici. Stari Focus je mel kar dobre, z lepo oblikovanimi in
trdimi naslonjali. Tukaj žal dobiš pocasta naslonjala, ki kot da bi bila sneta s kakšnega Fiata
ali Alfe 156/147, s tem da so bočne opore slabe in preblizu skupaj. No ja, vsaj se ne majejo
tako kot pri Xsari. Ampak - v C4 je to občutno bolj solidno (= trdno). Tole res nisem
pričakoval - nemške zice v francoskem avtu in talijanske zice v nemškem. Bi pa pohvalil, da
se višina nastavlja z ročko na 'pumpanje'. Pri tastarem Focusu je bila v ta namen na prednjem
delu zica nekakšna majhna 'kurbla', ki si jo moral vrtet vnedogled
Na zadnji klopi maš za kolena 2-3 cm več prostora kot pri C4. Da ne omenim to, da sem pri
C4, ko sem se hotel vsesti zadaj, pribil z glavo v streho, ki je občutno prenizko. J#b@*&**
Sicer ne pri Focusu ne pri C4 okrog voznikov glave ni prav veliko lufta
Sama vrata pri novem Focusu so občutno bolj cenena kot pri tastarem. Na tistem si mel nekaj
mehke plastike in tapecirungo, skoraj na nivoju Xantie, tukaj je vse trda oglata plastika. Sicer
C4 in P307 nista nič boljša. So pa zunanje kljuke solidno narejene, ne dajejo vtis, da ti bodo
ostale v roki, kot recimo v Meganu 2
Prljažnik kar velik za ta razred, na videz nekoliko večji kot pri C4. Rezervno kolo je v
prtljažniku. So pa slabo naredili vrata prtljažnika - tiste vdolbine na notranji strani, za katere
primeš, ko hočeš zapret prtljažnik, so namesto z notranje strani postavljene od spodaj in so v
bistvu neuporabne. Izjema je karavan, kjer ni tega felerja. Pri C4 je to, kolikor se spomnim, v
redu.
Podvozje je več ali manj enako, kot pri tastarem Focusu. Malo slab občutek so mi dala
zarustana sprednja bočna vodila zadnje preme. Pri karavanu je možno doplačat 56 jurjev za
nivomate, kar se mi ne zdi veliko. Pri PSA nisem zasledil te možnosti, razen pri hidravličarjih,
kjer jo dobiš zastonj.
Slaba novica je da pri obeh 1.6 bencinarjih (100 in 115 KS) dobiš zadaj tromelne. Je pa baje
možno doplačat za diske, tako je vsaj trdil prodajalec. Sicer se mi tromelni zadaj, v dobi ABS-
a, ne zdijo problem, tako da je to bolj 'lepotna' kot dejanska pomanjkljivost.
Motorni prostor precej bolj nabasan, kot pri tastarem Focusu. Motor 1.6 gre komaj notri. Na
dizl motorju sicer ni znakaj PSA, je pa velika nalepka z napisom 'moteur DV6DTED' (ali
nekaj takega), ki malo hecno deluje na nemškem avtu
Sprednja vezna stena je, nisem mogel verjet, delno iz plastike, in sicer v področju za žarometi.
Pa druga stvar, ta plastika, kot se mi zdi, onemogoča menjavo žarnice - zgleda da je treba snet
cel žaromet, razen če ni kakšna finta.
Vzvratna luč samo ena, tako kot na C4, postavljena na spodnji desni strani odbijača, kar
pomeni da bo pozimi umazana in ne bo nič svetila, tudi če je ne boš razbil, kar se zna hitro
zgodit
Splošni vtis - pričakoval sem malo preveč. Gre za tipičen konfekcijski avto kompaktnega
razreda, ki nima bistvenih prednosti ali slabosti pred konkurenco, kot so C4, P307, Astra ...
Verjetno ga bodo kupovali predvsem tisti, ki so že vozili Forda; argumentov ki bi privabili
kupce, zveste drugim znamkam, ni prav veliko. Ravno tako ni videti večjih pomanjkljivosti,
ki bi fordovce odgnali od nakupa tega avta
opremljen z dizl motorjem, ki ga Fordu dobavlja PSA. Pa tudi sama oblika karoserije je v
določeni meri podobna pri 5 vratni verziji - izvedba zadnjega dela. Po ogledu sem še nakratko
zavil h Citroenu in se vsedel v C4 in Xsaro, da malo primerjam. Občutki so mešani.
Armaturka je, v primerjavi s C4, bolj klasične oblike, kar bo enim všeč, drugim ne. Vsekakor,
ne zgleda slabo in narejena je v redu. Za razliko od starega Focusa in Xsare, zgornji del je iz
mehke plastike, občutno mehkejše kot pri C4, nekako podobno kot pri Xantii. Spodnji del je
iz trde plastike, ampak tudi daje vtis kvaliteta. No ja, vtis pokvarijo nekateri detajli, kot
recimo nekoliko cenena izvedba pokrova pepelnika pred menjalnikom, ter dosti nežno
narejeni zračniki, ki bi znali z leti začet razpadat. Trije vrteči gumbi ročne klime, ki so
podobno narejeni kot pri Xsari, so v redu, manj v redu sta pa dva majava gumba za vklop
klime in recirkulacijo. V Xsari so boljši.
Na začetku majo ročno klimo v serijski opremi. Mogoče bo tako ostalo tudi pozneje, kot pri
folkwagnu, mogoče ne. Na voljo je seveda tudi samodejna klima
Volan v redu sede v roke, ročka menjalnika tudi. Ne bom niti omenjal, da se da tudi normalno
šaltat, kar pri PSA glih ni primer. Po drugi strani, pedala so nekako poddimenzionirana, kot da
bi jih sneli s kakšnega Yugota. Malo hecno zgleda. Je pa fajn, da sklopka ni preblizu bremzi.
Pri Citroenih je ta razdalja, razen pri BX-u, nekoliko premajhna, kar ma za posledico, da
sklopko pritiskaš nekoliko po strani, pa se vedno zliže levi rob pedala
Pregled naprej je enako slab, kot pri C4, havbo ne vidiš. Nazadaj je pa še kar
Precej praktično je izvedena sredinska konzola, odlagalnih površin za menjalnikom je dosti.
Žal pred menjalnikom, za razliko od C4, ni prostora za drobnarije. Predal pred sovoznikom je
velik, izvedba pa precej podobna kot pri C4. Pozabil sem pa pogledat tisti dodatni predal na
vrhu armaturke
Zanimiva je izvedba odmegljevanja šoferšajbe. Razen velike sredinske odprtine, so tik pri šipi
še majhni, skoraj nevidni zračniki, ki skrbijo za njen spodnji rob. Pohvalno. Na C4 tega ni
bilo videti
Všeč mi je bilo, da na vgrajenem radiu najdeš velik gumb volume, ter 6 velikih gumbov za
postaje, tako da daljinc, skrit na levi strani volana, v bistvu ni potreben. Manj fajn je to, da
osnovna varianta ne podpira mp3, tako da je za me neuporabna. Doplačilo za tisto uporabno je
75 jurjev.
Negativno presenečenje so bili zici. Stari Focus je mel kar dobre, z lepo oblikovanimi in
trdimi naslonjali. Tukaj žal dobiš pocasta naslonjala, ki kot da bi bila sneta s kakšnega Fiata
ali Alfe 156/147, s tem da so bočne opore slabe in preblizu skupaj. No ja, vsaj se ne majejo
tako kot pri Xsari. Ampak - v C4 je to občutno bolj solidno (= trdno). Tole res nisem
pričakoval - nemške zice v francoskem avtu in talijanske zice v nemškem. Bi pa pohvalil, da
se višina nastavlja z ročko na 'pumpanje'. Pri tastarem Focusu je bila v ta namen na prednjem
delu zica nekakšna majhna 'kurbla', ki si jo moral vrtet vnedogled
Na zadnji klopi maš za kolena 2-3 cm več prostora kot pri C4. Da ne omenim to, da sem pri
C4, ko sem se hotel vsesti zadaj, pribil z glavo v streho, ki je občutno prenizko. J#b@*&**
Sicer ne pri Focusu ne pri C4 okrog voznikov glave ni prav veliko lufta
Sama vrata pri novem Focusu so občutno bolj cenena kot pri tastarem. Na tistem si mel nekaj
mehke plastike in tapecirungo, skoraj na nivoju Xantie, tukaj je vse trda oglata plastika. Sicer
C4 in P307 nista nič boljša. So pa zunanje kljuke solidno narejene, ne dajejo vtis, da ti bodo
ostale v roki, kot recimo v Meganu 2
Prljažnik kar velik za ta razred, na videz nekoliko večji kot pri C4. Rezervno kolo je v
prtljažniku. So pa slabo naredili vrata prtljažnika - tiste vdolbine na notranji strani, za katere
primeš, ko hočeš zapret prtljažnik, so namesto z notranje strani postavljene od spodaj in so v
bistvu neuporabne. Izjema je karavan, kjer ni tega felerja. Pri C4 je to, kolikor se spomnim, v
redu.
Podvozje je več ali manj enako, kot pri tastarem Focusu. Malo slab občutek so mi dala
zarustana sprednja bočna vodila zadnje preme. Pri karavanu je možno doplačat 56 jurjev za
nivomate, kar se mi ne zdi veliko. Pri PSA nisem zasledil te možnosti, razen pri hidravličarjih,
kjer jo dobiš zastonj.
Slaba novica je da pri obeh 1.6 bencinarjih (100 in 115 KS) dobiš zadaj tromelne. Je pa baje
možno doplačat za diske, tako je vsaj trdil prodajalec. Sicer se mi tromelni zadaj, v dobi ABS-
a, ne zdijo problem, tako da je to bolj 'lepotna' kot dejanska pomanjkljivost.
Motorni prostor precej bolj nabasan, kot pri tastarem Focusu. Motor 1.6 gre komaj notri. Na
dizl motorju sicer ni znakaj PSA, je pa velika nalepka z napisom 'moteur DV6DTED' (ali
nekaj takega), ki malo hecno deluje na nemškem avtu
Sprednja vezna stena je, nisem mogel verjet, delno iz plastike, in sicer v področju za žarometi.
Pa druga stvar, ta plastika, kot se mi zdi, onemogoča menjavo žarnice - zgleda da je treba snet
cel žaromet, razen če ni kakšna finta.
Vzvratna luč samo ena, tako kot na C4, postavljena na spodnji desni strani odbijača, kar
pomeni da bo pozimi umazana in ne bo nič svetila, tudi če je ne boš razbil, kar se zna hitro
zgodit
Splošni vtis - pričakoval sem malo preveč. Gre za tipičen konfekcijski avto kompaktnega
razreda, ki nima bistvenih prednosti ali slabosti pred konkurenco, kot so C4, P307, Astra ...
Verjetno ga bodo kupovali predvsem tisti, ki so že vozili Forda; argumentov ki bi privabili
kupce, zveste drugim znamkam, ni prav veliko. Ravno tako ni videti večjih pomanjkljivosti,
ki bi fordovce odgnali od nakupa tega avta
Comment