Announcement

Collapse
No announcement yet.

Citroen C3 Testi in Razni članki

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Testi Citroen C3

    Citroën C3 1.6 16V HDi SX Pack (2006)




    Boj za kupce v razredu majhnih avtomobilov je neizprosen, med prakso, ki jo ubirajo trgovci, pa je zaslediti tudi večjo ponudbo močnejših dizelskih motorjev. Dobil ga je tudi C3, ki z 1,6-litrskim HDi-jem postaja že skoraj družinski avtomobil.

    Seveda za (prostorsko) manj zahtevne, saj imamo za družinske še vedno tiste, ki so v srednjem avtomobilskem razredu, in še zlasti limuzinske kombije. A ti so za marsikoga predrag ’šport’, po merah vedno večji ’malčki’ pa so z močnejšimi motorji kot nalašč za nakup družinskega avta. V nekaterih primerih dobro igrajo tudi vlogo drugega avtomobila pri hiši.

    Da bi C3 ostal zanimiv, so nedavno poskrbeli z diskretno prenovo: prenovljenega boste v prometu najlažje spoznali po novem prednjem odbijaču, na katerem je registrska tablica potisnjena povsem na spodnji rob. Več o spremembah, ki jih je prinesel ’lifting’, smo zapisali v testu C3 1.4 HDi VTR v prvi letošnji številki Avto magazina, kjer smo preizkušali prostorninsko šibkejšega turbodizla. Tokrat je bil na vrsti 1,6-litrski HDi s 66 kilovati pri 4.000 vrtljajih na minuto in z lepimi 215 Nm navora pri 1.750 vrtljajih na minuto.



    V praksi motor navduši s poskočnostjo, zadostno mero moči, prehitevanja in pospeševanja so z njim lahkotna, sama vožnja pa udobna in prijetna tudi na daljših razdaljah. Večji kilometrini je 1,6-litrski HDi pravzaprav namenjen, saj si za mestni vrvež, če že mora biti dizel, raje privoščite 1,4-litrsko različico, ki je cenejša, po tovarniških podatkih pa v mestu porabi nekaj decilitrov manj goriva.

    Če pa vaš vsakdanjik vsebuje veliko kilometrov na avtocestah in odprtih cestah, je 1,6-litrski motor, ki je sicer glasen, a le ob vrtenju v višjih vrtljajih in ko še ni ogret na delovno temperaturo, boljša izbira. Predvsem zaradi ugodne porabe goriva, ki se je na našem testu gibala od najmanjše s 5,6 litra plinskega olja na 100 prevoženih kilometrov do največjih 7,2 litra, ki smo jo večinoma ’pridelali’ na daljši poti po avtocestah v tujini. 7,2 litra pri vožnji z velikimi hitrostmi (C3 s tem motorjem doseže po tovarniških podatkih 180 kilometrov na uro) je ugoden podatek.

    Kot zanimivost naj zapišemo, da je kombinirana poraba goriva (tovarniški podatek) pri 1,4-litrskem HDi-ju s 50 kilovati (70 KM) in 1,6-litrskem HDi-ju s 66 kilovati (92 KM) enaka, 4,4 litra plinskega olja na 100 prevoženih kilometrov. Ima pa močnejši motor druge prednosti: večjo končno hitrost in boljši pospešek. Močnejši motor kar kliče k dinamičnejši vožnji, ki pa ji, vsaj skozi ovinke, ni namenjeno sicer čvrsto podvozje.

    Razlog je preprost: C3 je nastavljen mehko, kar pomeni dokaj učinkovito blaženje (za dodatno dušenje cestnih nepravilnosti poskrbijo še mehki sedeži), a večje nagibanje karoserije med vožnjo skozi ovinke. Sedeža v prvi vrsti nimata omembe vrednega bočnega oprijema telesa, visoko sedenje pa je še en razlog, da C3 v tej preobleki ni cestni dirkač. Bolj športen je januarja opisani C3 VTR, ki je dober izbor, če želite ’trdega’ Francoza.

    Za udobje pri vožnji z 1,6-litrskim HDijem skrbijo še svetla notranjost (v testnem je bilo zaradi strešnega okna, ki je na voljo za doplačilo, še svetleje), logična razporeditev vseh stikal, razen tistih za dvigovanje in spuščanje stranskih šip, ki so (vsa štiri!) nameščena na konzolo med sedeži, lahko vodljiv volanski obroč (servo ni najbolj neposreden) in povprečen menjalnik, ki se ga voznik kmalu navadi, a resnica je, da ima konkurenca (Polo, Yaris, Grande Punto …) boljše rešitve (tekoča prestavljanja).

    Prestavna razmerja so dobro izračunana, nujne potrebe po šesti prestavi ni. Testni C3 je bil opremljen še s samodejno klimatsko napravo, dodatne tolarje pa je treba primakniti še za kovinsko barvo. Cena testnega C3 je po vgradnji dodatne opreme, ki je nadgradnja že tako dobro opremljenega paketa (SX Pack: potovalni računalnik, električni pomik prednjih stekel, po višini in globini nastavljiv volanski obroč, zvočni opozorilnik za prekoračeno hitrost, nastavki Isofix, klimatska naprava, prednji meglenki, električni zunanji ogledali, po višini nastavljiv voznikov sedež, ABS, stranski blazini in varnostni blazini za voznika in sovoznika z možnostjo izklopa), že kar visoka.

    C3 je v vrhu svojega razreda tudi po velikosti prtljažnega prostora (od 305 do 1.155 litrov), ki pa ni povečljiv z možnostjo vzdolžnega pomikanja zadnjih sedežev, pri deljivosti zadnje klopi pa je možno preklopiti samo naslonjalo.
    Citroën C3 je avtomobil, ki za vožnjo od voznice (in voznika) ne zahteva veliko, saj ga je preprosto upravljati in voditi. Karoserija je dovolj pregledna, da parkiranje ne bi smelo povzročati težav, če pa že, si C3 lahko opremite s parkirnimi tipali, kakršna je imel tudi testni primerek.

    Takšnega C3, kot je bil testni, brez težav vidim v rokah družinskega človeka. Je dokaj prostoren, s tem motorjem lepo varčen in poskočen, po udobnosti pa velja za najudobnejšega v razredu. Ob tem dodajmo še poznane Citroënove popuste (s katerimi sicer zbijajo ceno rabljenih Citroënov, a to je skrb, ki najbolj tare tiste, ki prodajajo rabljenega C3) in C3 se hitro znajde med prvimi na seznamu bodočih hišnih ljubljencev.

    Mitja Reven
    Foto: Aleš Pavletič



    Citroën C3 1.6 16V HDi SX Pack

    Citroen Slovenija
    Osnovni model: 14.480,05 EUR
    Testno vozilo: 15.982,31 EUR

    Moč: 66 kW (90 KM)
    Pospešek: 10,8 s
    Največja hitrost: 180,0 km/h
    Povpr. poraba: 4,4 l/100 km

    Cene avtomobilov pred letom 2007 smo preračunali v evre po centralnem tečaju 239,64 tolarja za evro.



    TEHNIČNI PODATKI
    Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - turbodizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1560 cm3 - največja moč 66 kW (90 KM) pri 4000/min - največji navor 215 Nm pri 1750/min. Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 185/60 R 15 H (Michelin Energy). Mase: prazno vozilo 1104 kg - dovoljena skupna masa 1579 kg. Zmogljivosti (tovarna): največja hitrost 180 km/h - pospešek 0-100 km/h 10,8 s - poraba goriva (ECE) 5,7/3,7/4,4 l/100 km.

    MERE
    Zunanje mere: dolžina 3850 mm - širina 1667 mm - višina 1519 mm. Notranje mere: posoda za gorivo 45 l.

    PRTLJAŽNIK
    305-1310 l



    NAŠE MERITVE
    T=16 °C / p= 1001 mbar / rel. vl.: 66 % /Stanje km števca: 1409 km

    Vozne lastnosti
    Pospeški (s)
    0-100 km/h: 11,2
    402m z mesta: 17,8 (125 km/h)
    1000m z mesta: 32,8
    (157 km/h)

    Prožnost (s)
    50-90 km/h (IV./V.): 9,8
    80-120 km/h (V./VI.): 12,6

    Največja hitrost: 180 km/h (V. prestava)

    Poraba goriva (l/100 km)
    skupno testno povprečje: 6,2

    Zavorna pot m
    od 100 km/h: 41,5
    (AM meja 43,0)



    OCENA
    SKUPAJ (-)
    1,4-litrski HDi je boljša izbira, če želite prihraniti 200 tisočakov (toliko je 1.6 HDi dražji) in če se vozite pretežno po mestu. Če pa stavite na moč in bi C3 veliko vozili po odprtih cestah (avtocestah), priporočamo močnejšega. Je varčen in hkrati zmogljiv.
    Attached Files
    Citroen Bilten Forum
    https://www.citroenbilten.com/
    Gostovanje Domene Internet
    https://www.bilten.net/
    Mobing v Sloveniji
    https://www.mobbing.si/
    Družinski portal
    https://www.drobnic.com/
    https://www.drobnic.info/

    Comment


    • #17
      Re: Testi Citroen C3

      ponedeljek 15.12.2003, 09:14
      Citroen C3 1,6 sensodrive

      Varianta z menjalnikom sensodrive podraži C3 z enakim motorjem in opremo za dobrih sto tisočakov.




      Voznik dobi s tem zanimivo igračo, saj se lahko zabava z menjavanjem prestav izza volanskega obroča. Po drugi strani pa je avtomatiziran C3 namenjen tudi tistim, ki jim je prestavljanje odveč in imajo rajši, da to počne avto kar sam. Ne glede na stil vožnje pa je treba za ta denar vseeno nekaj žrtvovati - sensodrive za malenkost zmanjša končno hitrost in pobere nekaj živahnosti.



      Zunanjost, notranjost


      Bubasto zaokrožena zunanjost na prvi pogled ne kaže na kakšno posebno prostornost. Pa vendar je C3 na voljo samo kot 5-vratna kombi limuzina, ki je za svoj razred kar razsežna. Ne le počutje spredaj in na zadnji klopi, tudi prtljažnik je presenetljivo velik, seveda v primerjavi z ostalimi vozili spodnjega razreda. Pogled naprej iz notranjosti uokvirjata naprej izbočena stebrička, lahko bi rekli tudi stebra, še bolj masivno pa delujeta tista dva ob zadnjem steklu. Vse skupaj daje vizuelno občutek varnosti, vendar brez utesnjenosti ali zaprtosti. Sicer pa, zunanjost in notranjost citroena C3 smo že dodobra ocenili v predhodnih dveh testih.



      Vozne lastnosti


      C3 deluje med vožnjo stabilno, kar mu omogoča predvsem trše vzmetenje. Da niso potniki preveč pretreseni, so sedeži mehkejši, prav trmasto pa se ne oprijemljejo telesa. Voznik ima spodaj dobro oporo za levo stopalo, tako da se lahko trdno potisne proti naslonjalu, vzglavnik pa bi lahko bil nameščen bližje zatilju. Volanski prenos ni tako zelo direkten, kot bi sklepali po podatku o številu zavrtljajev volana (le 2,8), saj je krog obračanja kar velik za tako majhno vozilo. Obroč volana je debel, enako kot pri plurielu in C2, za še lažje lenarjenje med avtomatskim menjavanjem prestav pa sta bila prednja sedeža testnega avta doplačilno opremljena z naslonoma za roke.



      Zmogljivosti, poraba


      Kot že rečeno, je sensodrive lahko tudi igrača. Če se prepustimo avtomatiki oziroma elektro hidravliki, moramo računati, da sklopka potrebuje svoj čas za premislek. Tako da ne smemo prav nič hiteti, kadar na mestu manevriramo naprej in nazaj. Med vožnjo pa delujejo prestave same od sebe najlepše, če ravnamo s plinom bolj po trepalnicah. Takrat bo zadeva v vsaki prestavi pospeševala skoraj do 2500 vrtljajev, nakar bo dovolj mirno preklopila za eno naprej. Če boste pospeševali do konca, se bo motor vrtel do 6200, avtomatika pa si bo zapomnila spremenjeni stil vožnje. Tako še nekaj časa ne bo hotela prestavljati "samodejno", tudi če si voznik premisli in želi vnaprej spet peljati umirjeno. Takrat je najbolje, da voznik poseže po "plus" ročici za volanskim obročem in kar sam prestavi naprej, nato pa pritisne gumb za preklop na avtomatiko in sensodrive bo spet prestavljal "kot je treba". Enako kot pri plurielu smo se tudi pri modelu C3 vozili s povprečno porabo pod osmimi litri in to ocenjujemo kot zelo solidno, saj gre pri obeh vozilih za robotiziran menjalnik, predvsem pa gre za 1600 kubikov.



      Cena, tekmeci


      Če si kdo zaželi stodesetih konj v majhnem 5-vratnem avtomobilu, pa mu pri tem klasični menjalnik ni dovolj, bo moral kar v trgovino s citroeni. 1600 kubikov namreč ne ponuja nihče drug, zato je seveda C3 z zmogljivostmi motorja daleč spredaj (če seveda odpišemo športno nastrojene male vrage). Konkurenca majhnih avtomatikov glede zgoraj naštetih pogojev tudi ob šibkejših motorjih ni prav pestra. Sicer pa se ponudba malčkov z robotiziranimi menjalniki hitro veča. Take menjalnike že dobite pri Fordu (fiesta in fusion ASM), Mazdi (2 ASM), Opel (corsa easytronic), morda tudi Renaultu (clio quickshift), večina drugih znamk pa ponuja malčke s klasičnimi samodejnimi menjalniki, ki pa so dražje ocenjeni. Posebnost je Honda z jazzom CVT.

      Citroen C3 1.6i 16V sensodrive SXcena: 2.783.000 SIT, spodnji razred, kombi limuzina, 5 vrat, 5 sedeževMotorbencinski, vrstni, štirivaljni, štiri ventile na valj, prostornina: 1587 ccm, kompresijsko razmerje: 9,6:1; največja moč: 81 kW (110 KM) pri 5800 vrt./min, največji navor: 147 Nm pri 4000 vrt./min, premer x gib batov: 78.5 x 82 mm, količina olja v motorju: 3,0 l, količina hladilne tekočine: 6,2 lPrenos močipogon na prednji kolesi, petstopenjski robotizirani menjalnik, prestavna razmerja: I. 3,42; II. 1,95; III. 1,36; IV. 1,05; V. 0,85; R. 3,58; končni prenos 3,77Podvozjespredaj MacPhersonovi vzmetni nogi s trikotnima vodiloma, zadaj poltoga prema z vzdolžnimi vodili, spredaj in zadaj vijačne vzmeti, stabilizatorja in teleskopski blažilnikiKrmilni sistemprogresivni električni servo volan; krog obračanja: 11,3 m; število zavrtljajev volana: 2,8Zavorni sistem, kolesaspredaj in zadaj zavorni koluti, sprednja zračena, ABS z elektronsko porazdelitvijo zavorne sile, pomoč pri zaviranju v sili s samodejnim vklopom utripalk, pnevmatike: michelin energy 185/60 R15Mere, mase, prostorninedolžina: 3850 mm, širina: 1677 mm, višina: 1519mm, medosna razdalja: 2460 mm, prostornina prtljažnika: 305 l, prostornina posode za gorivo: 46 l, masa praznega vozila: 1022 kg, največja dovoljena masa: 1501 kgZmogljivosti in porabanajvečja hitrost: 192 km/h, pospešek 0-100 km/h: 11,9 s, poraba goriva: 8,0 (mesto) / 5,1 (odprte ceste) / 6,2 (kombinirana vožnja), povprečna poraba na testu: 7,8 l/100 km, avtonomija glede na normno kombinirano porabo: 741 km, emisija CO2: 148 g/kmVarnosttritočkovni varnostni pasovi na vseh sedežih, prednja dva nastavljiva po višini, vzglavniki na vseh naslonjalih, prednja dva nastavljiva po višini in po naklonu, spredaj dve čelni in dve stranski zračni blazini, ISOFIX sistem pritrditve otroških sedežev zadajNotranjostNotranjost - voznik: trikraki volan nastavljiv po višini in po osi, robotizirano prestavljanje z vklopljenim stikalom "avto", ročno prestavljanje z vzvodoma za volanskim obročem ali z ročico na vmesni konzoli, nastavitev sedeža po višini, opora za levo nogo, luči za meglo, senzorski brisalci (doplačilo), potovalni računalnik, električna nastavitev višine luči, električna nastavitev ogledal (doplačilo), upravljalec radia ob volanskem obroču (doplačilo), prikazovalnik nivoja olja in servisnega intervala, zvočni opozorilnik za nepripet varnostni pas, za prekoračeno predhodno nastavljeno hitrost, za prižgane luči, za pozabljen ključ v kontaktni ključavnici, svetlobni opozorilnik za odprta vrata, za ročno zavoro, za nepripet voznikov varnostni pas, opozorilna puščica za prestavljanje v višjo prestavoNotranjost - potniki: žametno oblazinjenje z naslonoma za roke spredaj (doplačilo), naslonjalo zadnje klopi deljivo na eno in dve tretjini, 4x ročaji pod stropom, osvetlitev kabine, bralni lučkiPrtljažnik: osvetljen, 4x pritrdilne rinke, odprt predal na bočni tapeti, rezervno kolo z orodjem pod tapetoOdložišča: dva predala s pokrovom pred sovoznikom, spodnji predal hlajen (doplačilo), žepa za prednjima sedežema, po dva odprta predala v sprednjih vratih, predala v zadnjih vratih, trije utori za kozarce ali pločevinke na vzdolžni konzoli, predal pod sovozniškim sedežemKlima: avtomatska klimatska naprava (doplačilo), električno pomični stekli z zaščito proti priprtju v sprednjih vratih, filter za cvetni prah in trde delce, prikazovalnik zunanje temperature, tonirana stekla, atermično vetrobransko steklo (doplačilo)Ostala oprema: luči z dvojno optiko, meglenke spredaj in zadaj, dnevne luči, elektronska blokada zagona motorja, daljinsko centralno zaklepanje, zaklepanje vozila iz notranjosti, sistem samodejnega zaklepanja prtljažnika med vožnjo, radio/CD (doplačilo), 12-voltna električna vtičnicaDodatna oprema preizkusnega vozila: kovinska barva (52.400 SIT), klimatski paket (samodejna klimatska naprava, atermično vetrobramsko steklo, senzorski brisalci, električni zunaji ogledali - 236.200 SIT), radio CD z upravljalcem ob volanu (82.900 SIT), žametno sedežno blago z naslonoma za roke (34.600 SIT)Garancija2-letno splošno jamstvo, 12-letno jamstvo zoper prerjavenje, 2-letno jamstvo pomoči na cesti, redni servis vsakih 20.000 km

      Aleš Črnivec
      Foto: Mateja Pivk
      Citroen Bilten Forum
      https://www.citroenbilten.com/
      Gostovanje Domene Internet
      https://www.bilten.net/
      Mobing v Sloveniji
      https://www.mobbing.si/
      Družinski portal
      https://www.drobnic.com/
      https://www.drobnic.info/

      Comment


      • #18
        Re: Testi Citroen C3

        petek 17.02.2006, 07:00
        Citroen C3 1,6 HDi

        Kot smo pri citroenih C3 navajeni, je avto dobro vodljiv in zanesljiv na cesti. Je srednje trdo oziroma ne premehko vzmeten, vsekakor pa bližje udobju kot športnosti.



        Citroenov C3 še vedno šarmira s svojo bubasto obliko. Morda je kdo res potreboval par let, da se je navadil in jo sprejel za svojo. Torej sploh ni slabo, da se C3 vozi skozi svoje šesto leto. Od leta 2005 naprej je polepšan, na testu pa smo ga preizkusili z 1,6-litrskim turbodizlom.





        Zunanjost, notranjost


        Znana silhueta citroena C3 je v glavnem sestavljena iz dveh krivulj, ena gre čez "haubo", druga preko vetrobrana čez ostrešje. Le-ta je tudi od znotraj prav odločno poudarjena in na obeh bočnih straneh spredaj deluje kot del varnostnega loka. Ampak to poznamo že od prejšnjih testnih "C3-jev", ki se jih je doslej nabralo pet. Šesti je doplačilno razsvetljen z uglednim dvodelnim panoramskim strešnim oknom. Prednja polovica je pomična in dovolj razsežna, da se lahko tudi bolj krepki sovozniki med vožnjo stoje nastavljajo prepihu. Dvobarvna notranjost s prevladujočo svetlo modrino deluje prijazno in živahno obenem. Je prostorna, tudi če sta med potniki dva dolgina, vendar morata sedeti zadaj. Za štiri zelo velike pa C3 res ni.





        Vozne lastnosti


        Kot smo pri citroenih C3 navajeni, je avto dobro vodljiv in zanesljiv na cesti. Je srednje trdo oziroma ne premehko vzmeten, vsekakor pa bližje udobju kot športnosti. Tej trditvi ustreza volan s sorazmerno širokim obročem, ki je sicer neposreden, ampak iz plastike. Tudi prednja sedeža nista oblikovana športno, vendar sta potovalno povsem na nivoju, ki ga pričakujemo od citroenov. Vozniku v pomoč je pregledna armaturna plošča, ki digitalno poudarja hitrost, je pa malce preoblikovana in ne prikazuje več podatka za temperaturo hladilne tekočine. Zanimivo, čeprav ne izvirno rešitev predstavlja namestitev okenskih stikal na vmesni konzoli. So vozniku dosegljiva, čeprav jih ponavadi iščemo na levih vratih.





        Zmogljivosti, poraba


        1,6-litrski HDi je bolj znan po stodesetih konjih, v citroenu C3 pa jih spravi skupaj dvaindevetdeset. To je natančno toliko kot v 1,4-litrskem HDi-ju, vendar je v zmogljivosti nekaj razlik. Navor (240 Nm) je za 40 Nm večji, do sto pospešuje za dve sekundi hitreje, zato nam je na testu porabil povprečno pol litra več. To pomeni še vedno ugodnih 6,4 l/100 km. Končna hitrost je pri obeh "kubaturah" enaka, se pravi 180 km/h. Ne prve in ne druge nismo preverjali, prav gotovo pa povsem zadoščata oziroma ustrezata namenu vozila.





        Cena, tekmeci


        Tekmecev je že šesto leto za en večji trop pa še novi oziroma prenovljeni prihajajo. Kljub tej starosti se C3 ne odreže prav nič slabše kot na primer novinca clio in punto, povsem primerljiv je tudi z micro, s katero ga druži določeno oblikovno izstopanje. Množica konkurentov se zemljepisno sicer pregledno deli na francosko, nemško in italijansko, nakar preskoči na vzhod. Dizelska ponudba je po moči zelo raznolika, še več dela povzroča izbiranje glede na ceno in stopnjo opremljenosti. S slabimi štirimi milijoni tolarjev je testna različica zanimiva, vendar po našem mnenju na izbiro najbolj vpliva všečnost oblike.






        Citroen C3 1,6 HDi SX packcena: 3.470.000 SIT; spodnji razred; kombilimuzina; 5 vrat, 5 sedeževMotornameščen spredaj prečno, dizelski, tekočinsko hlajeni, 4-valjni, vrstni, 4 ventili na valj; neposredno vbrizgavanje preko skupnega voda; 2 zgoraj ležeči odmični gredi; turbo polnilnik; hladilnik polnilnega zraka; delovna prostornina: 1560 cm3; premer x gib batov: 75 x 88,3 mm; kompresijsko razmerje: 17,6 : 1; največja moč: 66 kW (92 KM) pri 4000 vrt/min; največji navor: 240 Nm pri 1750 vrt/min; najvišje število vrtljajev: 4500 (rdeče polje); količina olja v motorju: 4,5 l; količina hladilne tekočine: 8,5 l; akumulator: 400 A; alternator: 157 APrenos močiZasnova: pogon na prednji kolesi; enokolutna sklopka; 5-stopenjski ročni menjalnikPrestavna razmerja: hitrost pri 1000 vrt/min v posameznih prestavah: I. 8,38 km/h; II. 15,48 km/h; III. 25,21 km/h; IV. 35,2 km/h; V. 43,88 km/h; število vrtljajev pri 50 km/h: 3230 (II. prestava) / 1983 (III. prestava); število vrtljajev pri 90 km/h: 3570 (III. prestava) / 2557 (IV. prestava) / 2051 (V. prestava); število vrtljajev pri 130 km/h: 3693 (IV. prestava) / 2963 (V. prestava)Kolesa: platišča iz lahke litine; pnevmatike: michelin alpin 185/60 R15Podvozjesamonosna karoserija; prednja prema: posamične obese, MacPherson, stabilizator, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika; zadnja prema: prečna deformna vzmet, vzdolžna vodila, vijačni vzmeti, stabilizator, teleskopska blažilnikaKrmilni sistemvolan z zobato letvijo; električni servo ojačevalnik s prilagodljivim delovanjem; število zavrtljajev: 2,8; premer kroga obračanja: 11,3 m med robnikiZavorni sistemspredaj zračena zavorna koluta premera 266 mm, zadaj bobna premera 247 mm; ročna zavora z mehanskim prenosom na zadnji par kolesMere, maseMere: dolžina: 3860 mm, širina: 1667 mm, višina: 1510 mm; medosna razdalja: 2460 mm; previs spredaj: 760 mm, previs zadaj: 640 mm; kolotek spredaj: 1439 mm, kolotek zadaj: 1440 mmMase: masa praznega vozila: 1104 kg, največja dovoljena masa: 1579 kg; največja vertikalna obremenitev kljuke: 47 kg; dovoljena obremenitev strehe: 60 kgZmogljivosti in porabaZmogljivosti: največja hitrost: 180 km/h (pri 4102 vrt/min v V. prestavi); čas pospeševanja od 0 do 100 km/h: 10,8 s; čas pospeševanja od 0 do 400 m: 17,7 s; čas pospeševanja od 0 do 1000 m: 32,7 sPoraba: mestna vožnja: 5,7 l/100 km, odprte ceste: 3,7 l/100 km, kombinirano: 4,4 l/100 km; povprečna avtonomija: 1068 km; povprečna poraba na testu: 6,4 l/100 km; prostornina posode za gorivo: 47 l, možnost uporabe biodizla, dolivanje goriva na levi strani, odpiranje pokrova s ključem; emisije: 118 g CO2 / km; emisijski razred: EURO IVVarnostVarnostni pasovi: tritočkovni pasovi z zategovalniki na vseh sedežih, prednja dva pasova nastavljiva po višini; isofix priključka za otroški sedež na stranskih zadnjih sedežihVzglavniki: vzglavnika na prednjih sedežih nastavljiva po višini in naklonu; vzglavniki na zadnjih sedežih nastavljivi po višiniZračne blazine: čelni zračni blazini za voznika in sovoznika; možnost izklopa sovoznikove čelne blazine (s ključem - ključavnica na desni strani armaturne plošče); stranski zračni blazini za voznika in sovoznikaV primeru trka: ocena NCAP: 4 zvezdiceAktivna varnost: protiblokirni zavorni sistem (ABS), elektronska porazdelitev zavorne sileVoznikov prostorVolanski obroč, vzvodi 3-kraki volanski obroč premera 376 mm, dodatno odebeljen v položaju "deset do dveh"; nastavljiv po višini in globini; obvolanska ročica na desni zgoraj za brisalce in potovalni računalnik, obvolanska ročica na desni spodaj za nadzor avdio sistema, obvolanska ročica na levi za luči in smerokaze; prestavna ročica z usnjeno manšeto med sedežema; vzvod ročne zavore med sedežema; opora za levo nogoVoznikov sedež: z naslonom za roko, nastavljiv po dolžini, višini in naklonuOgledala: električno nastavljivi ogrevani zunanji ogledaliInstrumentna plošča: digitalni prikazovalnik za hitrost, analogni prikaz vrtljajev in zaloge goriva; zaslon na sredinski konzoli zgoraj za prikaz ure, datuma, zunanje temperature, potovalnega računalnika in za opozorila; zaslon na sredinski konzoli spodaj za klimatsko napravo; indikator zaloge olja, indikator servisnih intervalov; indikator okvare motorja; stopenjsko nastavljanje osvetlitve merilnikovOpozorilniki: za nepripet voznikov varnostni pas (svetlobni, zvočni), za odprta vrata (svetlobni, pisni), za pozabljene prižgane luči (svetlobni, zvočni), za pozabljen ključ v kontaktni ključavnici (zvočni), za nizek nivo goriva (svetlobni), za vključeno ročno zavoro (svetlobni), za zmrzal (pisni)Luči: žarometa z dvojno optiko in 3-stopenjskim električnim nastavljanjem po višini, dnevne luči; prednji meglenki, zadnji meglenki; 2 luči za vzratno vožnjo; tretja zavorna lučPotniki, prtljagaPotniški prostor: sovoznikov sedež z naslonom za roko, nastavljiv po dolžini in naklonu; dvotretjinsko deljiva trosedežna klop zadaj; stropni ročaji za sovoznika in zadnja stranska potnika; neosvetljeni ogledalci v senčnikihPrtljažnik: odpiranje od zunaj; prekrit s trdo polico; osvetljen; osnovna prostornina: 305 l, povečana prostornina: 1310 l (do stropa in pri zloženi zadnji klopi); rezervno kolo standardne velikosti na jeklenem platišču z orodjem v dvojnem dnuOdložišča: zaprt, nezaklenljiv, neosvetljen, nehlajen predal pred sovoznikom (velikost mape A4 formata); prenosni koš za smeti (pepelnik) na konzoli med prednjima sedežema; odprti predali z manjšimi utori v vratih; žepa za naslonjali prednjih sedežev; predal pod sovozniškim sedežem; vžigalnik in utora za pijačo na konzoli med prednjima sedežema; kaveljčka pod stropom zadajOsvetlitev: osvetlitev potniškega prostora spredaj z zakasnitvijo ugašanja; bralni lučki spredaj; osvetljen vžigalnikOpremaKlima: tonirana stekla; električno pomična stekla v vratih (spredaj impulzna z zaščito proti priprtju); samodejna enopodročna klimatska naprava (doplačilo) s funkcijo odroševanja; merilnik zunanje temperature; ogrevanje zadnjega stekla; notranje kroženje zraka; protiprašni filter; prednja senčnikaStreha: sončna streha (doplačilo), prednji del električno pomičen, ročno pomični senčiliOdklepanje / zaklepanje: daljinsko centralno; lokalizacija s pritiskom stikala za zaklepanje (prižiganje smerokazov); samodejno zaklepanje med vožnjo; blokada odpiranja stekel in notranjega odpiranja vrat; blokada zagona motorjaPripomočki za vožnjo: potovalni računalnik z merilnikom povprečne in trenutne porabe, avtonomije in povprečne hitrosti; skupni in dnevni števec kilometrov; samodejni brisalci; zvočni omejevalnik hitrosti; pomoč pri parkiranju zadaj (zvočni opozorilnik, doplačilo)Ostala oprema: datum; uraMultimedija: radio z RDS-om in CD predvajalnikom (doplačilo)Dodatna oprema testnega vozila: panoramsko strešno okno (180.000 SIT); klimatski paket + audio paket mono CD (140.000 SIT); parkirni senzorji zadaj (53.000 SIT); kovinska barva: (75.000 SIT); cena testnega vozila: 3.918.000 SITGarancija2-letno splošno jamstvo; 12-letno jamstvo zoper prerjavenje; 3-letno jamstvo za lak; 2-letno jamstvo pomoči na cesti; redni servis na vsakih 30.000 km


        Aleš Črnivec
        Foto: Aleš Črnivec



        petek 17.02.2006, 11:44
        Citroen C3 1,6 HDi

        Citroenov C3 še vedno šarmira s svojo bubasto obliko. Morda je kdo res potreboval par let, da se je navadil in jo sprejel za svojo.




        Torej sploh ni slabo, da se C3 vozi skozi svoje šesto leto. Od leta 2005 naprej je polepšan, na tes
        tu pa smo ga preizkusili z 1,6-litrskim turbodizlom.




        Zunanjost, notranjost


        Znana silhueta citroena C3 je v glavnem sestavljena iz dveh krivulj, ena gre čez "haubo", druga preko vetrobrana čez ostrešje. Le-ta je tudi od znotraj prav odločno poudarjena in na obeh bočnih straneh spredaj deluje kot del varnostnega loka. Ampak to poznamo že od prejšnjih testnih "C3-jev", ki se jih je doslej nabralo pet. Šesti je doplačilno razsvetljen z uglednim dvodelnim panoramskim strešnim oknom. Prednja polovica je pomična in dovolj razsežna, da se lahko tudi bolj krepki sovozniki med vožnjo stoje nastavljajo prepihu. Dvobarvna notranjost s prevladujočo svetlo modrino deluje prijazno in živahno obenem. Je prostorna, tudi če sta med potniki dva dolgina, vendar morata sedeti zadaj. Za štiri zelo velike pa C3 res ni.




        Vozne lastnosti


        Kot smo pri citroenih C3 navajeni, je avto dobro vodljiv in zanesljiv na cesti. Je srednje trdo oziroma ne premehko vzmeten, vsekakor pa bližje udobju kot športnosti. Tej trditvi ustreza volan s sorazmerno širokim obročem, ki je sicer neposreden, ampak iz plastike. Tudi prednja sedeža nista oblikovana športno, vendar sta potovalno povsem na nivoju, ki ga pričakujemo od citroenov. Vozniku v pomoč je pregledna armaturna plošča, ki digitalno poudarja hitrost, je pa malce preoblikovana in ne prikazuje več podatka za temperaturo hladilne tekočine. Zanimivo, čeprav ne izvirno rešitev predstavlja namestitev okenskih stikal na vmesni konzoli. So vozniku dosegljiva, čeprav jih ponavadi iščemo na levih vratih.




        Zmogljivosti, poraba


        1,6-litrski HDi je bolj znan po stodesetih konjih, v citroenu C3 pa jih spravi skupaj dvaindevetdeset. To je natančno toliko kot v 1,4-litrskem HDi-ju, vendar je v zmogljivosti nekaj razlik. Navor (240 Nm) je za 40 Nm večji, do sto pospešuje za dve sekundi hitreje, zato nam je na testu porabil povprečno pol litra več. To pomeni še vedno ugodnih 6,4 l/100 km. Končna hitrost je pri obeh "kubaturah" enaka, se pravi 180 km/h. Ne prve in ne druge nismo preverjali, prav gotovo pa povsem zadoščata oziroma ustrezata namenu vozila.




        Cena, tekmeci


        Tekmecev je že šesto leto za en večji trop pa še novi oziroma prenovljeni prihajajo. Kljub tej starosti se C3 ne odreže prav nič slabše kot na primer novinca clio in punto, povsem primerljiv je tudi z micro, s katero ga druži določeno oblikovno izstopanje. Množica konkurentov se zemljepisno sicer pregledno deli na francosko, nemško in italijansko, nakar preskoči na vzhod. Dizelska ponudba je po moči zelo raznolika, še več dela povzroča izbiranje glede na ceno in stopnjo opremljenosti. S slabimi štirimi milijoni tolarjev je testna različica zanimiva, vendar po našem mnenju na izbiro najbolj vpliva všečnost oblike.




        Citroen C3 1,6 HDi SX packcena: 3.470.000 SIT; spodnji razred; kombilimuzina; 5 vrat, 5 sedeževMotornameščen spredaj prečno, dizelski, tekočinsko hlajeni, 4-valjni, vrstni, 4 ventili na valj; neposredno vbrizgavanje preko skupnega voda; 2 zgoraj ležeči odmični gredi; turbo polnilnik; hladilnik polnilnega zraka; delovna prostornina: 1560 cm3; premer x gib batov: 75 x 88,3 mm; kompresijsko razmerje: 17,6 : 1; največja moč: 66 kW (92 KM) pri 4000 vrt/min; največji navor: 240 Nm pri 1750 vrt/min; najvišje število vrtljajev: 4500 (rdeče polje); količina olja v motorju: 4,5 l; količina hladilne tekočine: 8,5 l; akumulator: 400 A; alternator: 157 APrenos močiZasnova: pogon na prednji kolesi; enokolutna sklopka; 5-stopenjski ročni menjalnikPrestavna razmerja: hitrost pri 1000 vrt/min v posameznih prestavah: I. 8,38 km/h; II. 15,48 km/h; III. 25,21 km/h; IV. 35,2 km/h; V. 43,88 km/h; število vrtljajev pri 50 km/h: 3230 (II. prestava) / 1983 (III. prestava); število vrtljajev pri 90 km/h: 3570 (III. prestava) / 2557 (IV. prestava) / 2051 (V. prestava); število vrtljajev pri 130 km/h: 3693 (IV. prestava) / 2963 (V. prestava)Kolesa: platišča iz lahke litine; pnevmatike: michelin alpin 185/60 R15Podvozjesamonosna karoserija; prednja prema: posamične obese, MacPherson, stabilizator, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika; zadnja prema: prečna deformna vzmet, vzdolžna vodila, vijačni vzmeti, stabilizator, teleskopska blažilnikaKrmilni sistemvolan z zobato letvijo; električni servo ojačevalnik s prilagodljivim delovanjem; število zavrtljajev: 2,8; premer kroga obračanja: 11,3 m med robnikiZavorni sistemspredaj zračena zavorna koluta premera 266 mm, zadaj bobna premera 247 mm; ročna zavora z mehanskim prenosom na zadnji par kolesMere, maseMere: dolžina: 3860 mm, širina: 1667 mm, višina: 1510 mm; medosna razdalja: 2460 mm; previs spredaj: 760 mm, previs zadaj: 640 mm; kolotek spredaj: 1439 mm, kolotek zadaj: 1440 mmMase: masa praznega vozila: 1104 kg, največja dovoljena masa: 1579 kg; največja vertikalna obremenitev kljuke: 47 kg; dovoljena obremenitev strehe: 60 kgZmogljivosti in porabaZmogljivosti: največja hitrost: 180 km/h (pri 4102 vrt/min v V. prestavi); čas pospeševanja od 0 do 100 km/h: 10,8 s; čas pospeševanja od 0 do 400 m: 17,7 s; čas pospeševanja od 0 do 1000 m: 32,7 sPoraba: mestna vožnja: 5,7 l/100 km, odprte ceste: 3,7 l/100 km, kombinirano: 4,4 l/100 km; povprečna avtonomija: 1068 km; povprečna poraba na testu: 6,4 l/100 km; prostornina posode za gorivo: 47 l, možnost uporabe biodizla, dolivanje goriva na levi strani, odpiranje pokrova s ključem; emisije: 118 g CO2 / km; emisijski razred: EURO IVVarnostVarnostni pasovi: tritočkovni pasovi z zategovalniki na vseh sedežih, prednja dva pasova nastavljiva po višini; isofix priključka za otroški sedež na stranskih zadnjih sedežihVzglavniki: vzglavnika na prednjih sedežih nastavljiva po višini in naklonu; vzglavniki na zadnjih sedežih nastavljivi po višiniZračne blazine: čelni zračni blazini za voznika in sovoznika; možnost izklopa sovoznikove čelne blazine (s ključem - ključavnica na desni strani armaturne plošče); stranski zračni blazini za voznika in sovoznikaV primeru trka: ocena NCAP: 4 zvezdiceAktivna varnost: protiblokirni zavorni sistem (ABS), elektronska porazdelitev zavorne sileVoznikov prostorVolanski obroč, vzvodi 3-kraki volanski obroč premera 376 mm, dodatno odebeljen v položaju "deset do dveh"; nastavljiv po višini in globini; obvolanska ročica na desni zgoraj za brisalce in potovalni računalnik, obvolanska ročica na desni spodaj za nadzor avdio sistema, obvolanska ročica na levi za luči in smerokaze; prestavna ročica z usnjeno manšeto med sedežema; vzvod ročne zavore med sedežema; opora za levo nogoVoznikov sedež: z naslonom za roko, nastavljiv po dolžini, višini in naklonuOgledala: električno nastavljivi ogrevani zunanji ogledaliInstrumentna plošča: digitalni prikazovalnik za hitrost, analogni prikaz vrtljajev in zaloge goriva; zaslon na sredinski konzoli zgoraj za prikaz ure, datuma, zunanje temperature, potovalnega računalnika in za opozorila; zaslon na sredinski konzoli spodaj za klimatsko napravo; indikator zaloge olja, indikator servisnih intervalov; indikator okvare motorja; stopenjsko nastavljanje osvetlitve merilnikovOpozorilniki: za nepripet voznikov varnostni pas (svetlobni, zvočni), za odprta vrata (svetlobni, pisni), za pozabljene prižgane luči (svetlobni, zvočni), za pozabljen ključ v kontaktni ključavnici (zvočni), za nizek nivo goriva (svetlobni), za vključeno ročno zavoro (svetlobni), za zmrzal (pisni)Luči: žarometa z dvojno optiko in 3-stopenjskim električnim nastavljanjem po višini, dnevne luči; prednji meglenki, zadnji meglenki; 2 luči za vzratno vožnjo; tretja zavorna lučPotniki, prtljagaPotniški prostor: sovoznikov sedež z naslonom za roko, nastavljiv po dolžini in naklonu; dvotretjinsko deljiva trosedežna klop zadaj; stropni ročaji za sovoznika in zadnja stranska potnika; neosvetljeni ogledalci v senčnikihPrtljažnik: odpiranje od zunaj; prekrit s trdo polico; osvetljen; osnovna prostornina: 305 l, povečana prostornina: 1310 l (do stropa in pri zloženi zadnji klopi); rezervno kolo standardne velikosti na jeklenem platišču z orodjem v dvojnem dnuOdložišča: zaprt, nezaklenljiv, neosvetljen, nehlajen predal pred sovoznikom (velikost mape A4 formata); prenosni koš za smeti (pepelnik) na konzoli med prednjima sedežema; odprti predali z manjšimi utori v vratih; žepa za naslonjali prednjih sedežev; predal pod sovozniškim sedežem; vžigalnik in utora za pijačo na konzoli med prednjima sedežema; kaveljčka pod stropom zadajOsvetlitev: osvetlitev potniškega prostora spredaj z zakasnitvijo ugašanja; bralni lučki spredaj; osvetljen vžigalnikOpremaKlima: tonirana stekla; električno pomična stekla v vratih (spredaj impulzna z zaščito proti priprtju); samodejna enopodročna klimatska naprava (doplačilo) s funkcijo odroševanja; merilnik zunanje temperature; ogrevanje zadnjega stekla; notranje kroženje zraka; protiprašni filter; prednja senčnikaStreha: sončna streha (doplačilo), prednji del električno pomičen, ročno pomični senčiliOdklepanje / zaklepanje: daljinsko centralno; lokalizacija s pritiskom stikala za zaklepanje (prižiganje smerokazov); samodejno zaklepanje med vožnjo; blokada odpiranja stekel in notranjega odpiranja vrat; blokada zagona motorjaPripomočki za vožnjo: potovalni računalnik z merilnikom povprečne in trenutne porabe, avtonomije in povprečne hitrosti; skupni in dnevni števec kilometrov; samodejni brisalci; zvočni omejevalnik hitrosti; pomoč pri parkiranju zadaj (zvočni opozorilnik, doplačilo)Ostala oprema: datum; uraMultimedija: radio z RDS-om in CD predvajalnikom (doplačilo)Dodatna oprema testnega vozila: panoramsko strešno okno (180.000 SIT); klimatski paket + audio paket mono CD (140.000 SIT); parkirni senzorji zadaj (53.000 SIT); kovinska barva: (75.000 SIT); cena testnega vozila: 3.918.000 SITGarancija2-letno splošno jamstvo; 12-letno jamstvo zoper prerjavenje; 3-letno jamstvo za lak; 2-letno jamstvo pomoči na cesti; redni servis na vsakih 30.000 km

        Aleš Črnivec
        Foto: Aleš Črnivec





        Citroen C3 XTR 1,4 HDi

        Citroen še dodatno bogati svojo ponudbo majhnih vozil, kjer je prisoten z dvo, tri in petvratnimi modeli (pluriel, C2, C3).





        Z različico XTR piha na dušo voznikom, ki iz "prepričanja" gledajo za manjšimi (Citroenovimi) vozili, bolj primernimi za mesta kot za potovanja, ki pa so uporabna tudi za zabavo v prostem času.




        Zunanjost, notranjost


        C3 XTR je naokoli v celoti obdan z zaščitno črno plastiko. Torej na obeh odbijačih, blatnikih in pragovih. Izgleda terensko, s črnimi kljukami, ogledali in s črno masko pa že kar malce bojevito. Dvobarvna notranjost je kljub sivo črni kombinaciji dovolj pestra, še posebej, ker je del armaturne plošče bolj svetlo obarvan, zasveti pa se tudi kakšna površina aluminijasto kovinske barve. Spredaj sedeča si lahko med vožnjo odpočijeta utrujena komolca, dva potnika zadaj lahko na letalskih mizicah drobita prepečenec, jogurtov pa ne bosta polivala. V mizicah sta namreč ustrezna utora. XTR pomeni tudi avtomatsko klimatsko napravo (deluje učinkovito).




        Vozne lastnosti


        XTR se razkazuje v robustni, terenski zunanjosti, vendar moramo to njegovo pojavo vzeti z rezervo. Za makadame je povsem primeren, vendar ni za v teren. Omejena zapora diferenciala mu sicer zagotavlja boljši oprijem s podlago, vendar s cestno podlago. Sicer pa ponavljamo ugotovitve z naših testov, v katerih smo opisovali druge različice modela C3. Z malce tršim podvozjem ima tudi XTR odlične vozne lastnosti, podkrepljene z elementi aktivne varnosti. Prednja vzglavnika sta za postave v uredništvu pomaknjena preveč nazaj, sedeža pa tudi nista povsem usklajena z dobro lego na cesti. Sedi se sicer odlično, črno obrobljena izpostavljena mesta pa bi lahko nudila malce več opore. Torej ob stegnih in na zunanjih delih naslonjal, posebej ker smo v kakšnem citroenu že sedeli bolj športno. Naprimer v modelu C2 VTR. Še vedno pa nam ostaja simpatičen "ta zbit" merilnik, ki s pogledom skozi volanski obroč zgoščeno razkriva osnovne podatake, ki jih voznik potrebuje med vožnjo.




        Zmogljivosti, poraba


        1,4-litrski turbodizel z 92 KM je HDi-jev odgovor na vse bolj zmogljive naftaše. S končno hitrostjo in pospeševanjem se uvršča med 1,4 in 1,6-litrska bencinarja, ki tudi ženeta različice C3. O zmogljivostih motorčka z 92 KM vse najboljše. Šibkejši 1,4-litrski turbodizel imamo še v spominu, ko smo preizkušali C2. Razlika v moči je opazna, res pa smo s C3 porabili na vsakih 100 kilometrov par deci plinskega olja več. Pa vendar je naša povprečna poraba 5,9 l/100 km kar solidna, saj smo mu med testom naprtili tudi kanu na streho. Ni prav prijetno, če pri dizelskem motorju zmanjka goriva in verjetno je zato tudi opozorilnik ustrezno paničen. Ko je trdil, da je goriva še za 80 km, smo ga natočili do roba pa je šlo noter le 37 litrov. Torej jih je bilo v tanku še 9 litrov, torej bi lahko prevozili še vsaj 150 km!




        Cena, tekmeci


        Število konj ob čimmanjšem dizelčku postaja vedno bolj pomembna postavka v konkurenčnem boju. Renaultovi avti, pa ne samo manjši, bodo pri 1500 kubikih vsak hip segali čez 100 konjev. 1000 kilometrov z enim polnjenjem je marketinški podatek, ki še posebo kaj velja za vozila, razvrščena v spodnji razred. Ampak vse to velja za takoimenovane običajne konkurente. C3 pa želi biti nekaj posebnega. Z različico C3 XTR je različen, predvsem namiguje na prosti čas. Ponuja plastično obdani terenski videz, dodaja diferencial s 25-odstotno zaporo, ohranja domiselni in prilagodljivi "moduboard" v prtljažniku. Kar ne gre v "kufer" gre pa na streho, ki še posebej izstopa s prtljažnikom z zložljivimi prečnimi drogovi. Torej mu lahko v množični "spodnji eliti" štejemo za tekmeca le Volkswagnovega pola fun, ki se tudi postavlja s terenskim videzom na malce dvignjenem podvozju. Cena? Povsem primerljiva je z danimi lastnostmi in s širokim spiskom opreme vozila.




        Citroen C3 XTR 1,4 HDicena: 3.374.000 SIT, spodnji razred, kombilimuzina, pet vrat, pet sedežev Motordizelski, vrstni, štirivaljni, vodno hlajeni, štirje ventili na valj, direktno vbrizgavanje preko skupnega voda; turbopolnilnik; premer x hod bata: 73,3 x 82 mm; delovna prostornina: 1398 cm3; kompresijsko razmerje: 17,9:1; največja moč: 66 kW (92 KM) pri 4000 vrt/min; največji navor: 200 Nm pri 1750 vrt/minPrenos močipetstopenjski ročni menjalnik, pogon na prednji kolesi, diferenciaal z omejeno zaporo; hitrosti v posameznih prestavah pri 1000 vrt/min: I. 8,38; II. 15,48; III. 25,21; IV. 35,2; V. 43,88; R. 8,68Podvozjespredaj: MacPhersonova prema s trikotnimi vodili, zadaj: prema s prečno deformno vzmetjo; spredaj in zadaj vijačne vzmeti, stabilizatorja, teleskopski blažilnikiKrmilni sistemprogresivni električni servo volan, prenos preko zobate letve; število zavrtljajev volana: 2,8; krog obračanja med robniki: 11,29; med stenami: 11,55 mZavorni sistem, kolesaspredaj hlajena zavorna koluta, zadaj zavorna bobna, ABS sistem proti blokiranju koles, elektronska porazdelitev zavorne sile, pomoč pri zaviranju v sili s sočasnim vklopom varnostnih utripalk; pnevmatike 185/60 R15, jeklena platišča z okrasnimi pokrovi Mere, mase, prostorninedolžina: 3850 mm, širina: 1667 mm, višina: 1519 mm, medosna razdalja: 2460 mm; prostornina prtljažnika: 305 - 1310 l; prostornina posode za gorivo: 46 l, masa praznega vozila: 1072 kg, največja dovoljena masa: 1539 kg; koeficient zračnega upora Cx: 0,32, dovoljena obremenitev strešnega prtljažnika: 60 kgZmogljivosti in porabanajvečja hitrost: 180 km/h; pospešek 0-100 km/h: 12,9 s; poraba goriva pri mestni vožnji: 5,3 l/100 km; izven naselja: 3,7 l/100 km; kombinirano: 4,3 l/100 km, poraba na testu: 5,9 l/100 km; akcijski radij pri kombinirani porabi: 1069 km; emisija CO2: 112 g/kmVarnostčelni zračni blazini za voznika in sovoznika, možnost izklopa sovoznikove blazine, stranski blazini na prednjih sedežih, tritočkovni varnostni pasovi na vseh sedežih, prednja dva pasova nastavljiva po višini, vzglavniki na vseh sedežih nastavljivi po višini, isofix pritrdišča za otroške sedeže; ocena NCAP: 4 zvezdiceNotranjostNotranjost - voznik: trikarki volanski obroč s stikali za upravljanje radia, nastavljiv po višini in po osi, sedež nastavljiv po višini poleg osnovnih dveh pomikov, prestavna ročica bližje armaturi, ročna zavora med sedežema, opora za levo nogo, dnevne luči, luči z dvojno optiko nastavljive po višini, luči za meglo, omejevalec hitrosti, električno nastavljivi in ogrevani zunanji ogledali, senzorski brisalci, digitalni prikaz hitrosti, merilniki z regulacijo osvetlitve za vrtljaje, gorivo in temperaturo hladilne tekočine, prikaz prevoženih kilometrov, zaslon za radio s CD predvajalnikom, za potovalni računalnik, zunanjo temperaturo, uro in datum, za izpis opozoril za odprta vrata in pokrov prtljažnika, za servisni interval in nivo olja, ločen zaslon za klimatsko napravo, svetlobno opozorilo za ročno zavoro in za nepripet pas, zvočno opozorilo za prekoračeno hitrost, za nepripet pas, za pozabljene prižgane luči, za ključ v kontaktni ključavniciNotranjost - potniki: pet sedežev, naslona za prednja sedeža, zadnja klop tretjinsko deljiva, radio s CD predvajalnikom, trije ročaji pod stropom, luč za osvetlitev kabine, dve ogledalci v senčnikihKlima: avtomatska klimatska naprava, protiprašni filter, atermično vetrobransko steklo, filter za cvetni prah in trdne delce, zatemnjena stekla, električno impulzno in varnostno pomikanje prednjih stekelOdložišča: osvetljen hlajen predal pred sovoznikom, zaprta predala pod prednjima sedežema, odprti predali v prednjih vratih (po dva) in v zadnjih vratih, odprta predalčka pod radiem in levo pod volanom, letalski mizici z žepoma za prednjima sedežema, trije utori za pijačo na konzoli med prednjima sedežema, trije obešalni kaveljčki pod stropomPrtljažnik: osvetljen, prekrit s trdno polico, povečanje s tretjinskim preklopom naslonjal, "moduboard" zložljiva pregrada za različne razporeditve tovora, odprt predal na desni bočni strani, rezervno kolo standardne velikosti na jeklenem platišču in dvigalo na dnu prtljažnikaOstala opremadaljinsko centralno zaklepanje, blokada zagona motorja, zaklepanje med vožnjo, notranje zaklepanje zadnjih bočnih vrat, dodatno notranje ogledalce za nadzor zadnje klopi, 12-voltni prikjljuček poleg prestavne ročice, strešni prtljažnik s prečnima letvamaGarancija, servisdve leti splošnega jamstva ne glede na kilometre, dve leti mobilne garancije, tri leta garancije na barvo, dvanajst let na prerjavenje, redni servisni pregled na 30.000 km oziroma na dve leti

        Aleš Črnivec
        Foto: Aleš Črnivec in Miha Merljak
        Citroen Bilten Forum
        https://www.citroenbilten.com/
        Gostovanje Domene Internet
        https://www.bilten.net/
        Mobing v Sloveniji
        https://www.mobbing.si/
        Družinski portal
        https://www.drobnic.com/
        https://www.drobnic.info/

        Comment


        • #19
          Re: Testi Citroen C3

          Citroen C3 1,6

          Za C3 s tako zmogljivim motorjem lahko rečemo, da gre za majhen avtomobil z vsem, kar imajo veliki. Namenjenem je ljudem, ki ne potrebujejo velikega avtomobila, pravzaprav si majhnega celo želijo.




          Tako močnega malčka si ne privoščijo družine za osnovni avtomobil, bolj premožne ženske pa prav gotovo. Ženske namenoma poudarjamo, kajti s simpatično obliko se prav gotovo najbolj dobrika njim. Moja mama bi mu dala ime, naprimer Fifi.



          V notranjosti


          C3 je majhen avtomobil, spada v spodnji avtomobilski razred. A velja za enega večjih avtomobilov, s svojimi merami je v zgornjem delu tega razreda. To zato, da je lahko saxo ostal v programu do nadomestitve z manjšim C2. Kakorkoli že, v C3 se je prijetno vozit, kajti kupolasta streha omogoči precejšnjo oddaljenost potnikov od stropa, zaradi česar se dá "dihat". Prevlada občutek prostornosti, kvečjemu širina izdaja, da gre za malčka. Zadnja klop je seveda namenjena otrokom, toda zaradi visokega naslonjala, in če spreda ni kakega dolgina, se lahko zadaj pelje tudi kak odrasel. Prtljažnik je ugodno velik - da se dokupit tudi sistem plastičnih pregrad (moduboard).



          Vozne lastnosti


          C3 ponuja dobre vozne lastnosti. Precejšnje višine, ki omogoča prostornost se ne čuti, nagibanja je manj kot bi pričakovali. V ovinkih je dolgo nevtralen, zdrsne povsem predvidljivo, popravljanje pa je lahkotno ... Vodljivost je dobra, električno ojačan servo volan se pri hitri vožnji vendarle izkaže za nekoliko prelahkotnega. Pravzaprav je edini moteč faktor volanski obroč, ki je za naš okus nekoliko pretanek, poleg tega pa pri zavijanju ovira "preveč odebeljen daljši krak T-volana". Še ena slabost: velik obračalni krog.



          Zmogljivosti, poraba


          1,6-litrski motor je vrh bencinske poudbe pri citroënu C3. S stodesetimi konjskimi močmi omogoča tako majhnemu avtomobilu doseganje zelo visokih hitrosti, pospeševanje pa je silovito. V vsakem območju povleče, moči zlepa ne zmanjka. Glede na zmogljivosti ni pretirana niti poraba - v povprečju okoli osem litrov.



          Cena, tekmeci


          C3 1,6 dosega ceno dva in približno tri četrt milijona tolarjev, kar je seveda precej za tako majhen avtomobil. Po drugi strani pa glede na zmogljivostmi, prostornost pa spet ne tako zelo. Namreč, že v osnovi ima tak C3 bogato serijsko opremo, če pa ga še malce dopolnite z naprimer usnjenimi sedeži, samodejno klimo, tempomatom ... potem dobite avtomobil, ki mu razen "centimetrov" ne manjka prav nič.



          Citroën C3 1,6 SXcena: 2.627.000 SIT, spodnji razred, kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedeževMotorbencinski, štirivaljni, vrstni, štiriventilska tehnika, prostornina: 1587 cm3, premer x gib batov: 78,5 x 82,0 mm, kompresijsko razmerje: 9,6:1, največja moč: 80 kW (110 KM) pri 5750 vrt/min, največji navor: 147 Nm pri 4000 vrt/minPrenos močipetstopenjski ročni menjalnik, prestavna razmerja: I. 3,42; II. 1,95; III. 1,36; IV. 1,05; V. 0,85; R 3,58; pogon na prednji kolesiPodvozjespredaj prema Mac Pherson, zadaj poltoga prema s stabilizatorjemKrmilni sistemvariabilni elektro hidravlični servo ojačevalnik, število zavrtljajev volana: 3,25, obračalni krog: 10,50 mZavorni sistem, kolesaSpredaj zračeni zavorni koluti premera 266 mm, zadaj polni koluti 247 mm, podtlačni servoojačevalnik, antiblokirni sistem ABS z elektronsko porazdelitvijo zavorne moči EBD, pomoč pri zaviranju v sili, pnevmatike: 185/65 R 15Mere, mase, prostorninedolžina: 3850 mm, širina: 1667 mm, višina: 1519 mm, medosna razdalja: 2460 mm; prostornina prtljažnika: od 305 do 1310 litrov, prostornina posode za gorivo: 46 l; masa praznega vozila: 1022 kg, nosilnost: 503 kg, dovoljena masa vozila: 1525 kgZmogljivosti in porabanajvečja hitrost: 192 km/h, pospešek 0-100 km/h: 10,7 s, poraba goriva: 8,6 (mesto) / 5,2 (odprte ceste) / 6,5 (kombinirana vožnja) l/100 km, povprečna poraba goriva na testu: 7,9 l/100 km, avtonomija glede na porabo pri kombinirani vožnji: 708 kmVarnostocena Euro NCAP: 4 zvezdice, čelni zračni vreči spredaj, stranski zračni vreči za zaščito turpov spredaj, zategovalniki in omejevalniki zatezne sile varnostnih pasov na prednjih sedežih, vzglavniki nastavljivi po višini, prednja dva tudi po naklonu, ISOFIX priključki na sovoznikovem in na stranskih zadnjih sedežih, opomnilnik pripenjanja varnostnega pasu za voznika, tritočkovni pasovi na vseh sedežihNotranjostvoznikov sedež nastavljiv po dolžini, višini in naklonu naslonjala, nastavljiva ledvena opora; trikraki usnjen volanski obroč nastavljiv po višini in globini; zunanja ogledala električno nastavljiva (tudi ogrevana); ročna klimatska naprava, električno pomična stekla v prednjih stranskih vratih; potovalni računalnik (prikaz razdalje, trenutne in povprečne porabe, povprečne hitrosti); daljinsko centralno zaklepanje, hlajen predal pred sovoznikomGarancija2 leti splošnega jamstva, 3 leta jamstva za lak, 12 let jamstva zoper prerjavenje, 2 leti jamstva pomoči na cestiTekmecidaewoo kalos, fiat punto, ford fiesta, hyundai getz, mini, nissan micra, opel corsa, peugeot 206, renault clio, seat ibiza, škoda fabia, toyota yaris, volkswagen polo ...

          Miha Merljak
          Foto: Miha Merljak




          Citroen Bilten Forum
          https://www.citroenbilten.com/
          Gostovanje Domene Internet
          https://www.bilten.net/
          Mobing v Sloveniji
          https://www.mobbing.si/
          Družinski portal
          https://www.drobnic.com/
          https://www.drobnic.info/

          Comment


          • #20
            Re: Testi Citroen C3

            Citroen C3 1,4 stop&start

            Pričakujemo naslednika novodobnega spačka, zato tokrat manj o samem avtu, ampak bolj o tehnični novotariji. Pedvsem o sistemu stop&start in sensodrive menjalniku.




            Zunanjost, notranjost


            C3 je z le malenkostnimi popravki (predvsem lepotnimi) na trgu prisoten že od leta 2002. V tem času smo imeli na testu že štiri različne "C-trojke", v katerih smo o obliki in notranjosti povedali zares že vse. Hiter povzetek pravi, da je 5-vratna kombilimuzina glede na razred zelo prostorna, tudi prtljažnik je "velik", avto pa med vožnjo daje občutek varnosti. Omenjali smo tudi dejstvo, da je avto namenjen družinam (za drugo vozilo) ali ženskam, katerim se s svojo (še vedno) simpatično obliko najbolj dobrika.



            Vozne lastnosti


            Sistem stop&start je bil novost že pred leti. V teh mesecih tako opremljene C-trojke prihajajo tudi k nam, to pa je vsaj za kakšno leto prepozno, da bi lahko sistem stop&start označili za zelo pomembno tehnično novost. C-trojka ima že poznani robotizirani menjalnik sensodrive. Ta se je v nekaj letih prodajanja izboljšal, manjkrat se odloča po svoje, torej nasprotno od voznikovih želja. S tem sicer nočemo reči, da je sensodrive "obvezen nakup", a pri tokratnem testu so prednosti (ročno prestavljanje z obvolanskima vzvodoma pri dinamični vožnji in lagodno samodejno prestavljanje med umirjeno mestno vožnjo) končno prišle do izraza. Še vedno menimo, da bi moral biti hill holder obvezen v kombinaciji s sensodrivom. Za povrh pa priporočamo, da s C-trojko parkirate le v večje parkirne prostore.



            Zmogljivosti, poraba


            Sensodrive je tiste vrste samodejni menjalnik, pri katerem avtomobil ne leze sam od sebe naprej - voznik lahko nasprotno kot pri vseh drugih avtomatikih na ravni podlagi pred rdečimi semaforji spusti nogo z zavore. To se nam zdi prikladno, a je hkrati ta prednost tudi največja pomanjkljivost sistema stop&start. Namreč, da bi C3 pred rdečim semaforjem motor ugasnil, mora voznik ves čas pritiskati zavorno stopalko. Ne pomaga niti, če voznik prestavi v prosti tek. Za povrh naj bi sistem nekoliko znižal porabo, kar pa se s porabo 7,8 l/100 kilometrov na našem testnem krogu ni ravno poznalo.



            Cena, tekmeci


            Glede na to, da prav kmalu pričakujemo novo generacijo "C-trojk", je zdajšnja prav gotovo najbolj izpopolnjena in tudi najbolje opremljena. Sensodrive menjalnik deluje dobro, sistem stop&start pa bi lahko malce še dodelali. Konkurence še vedno ni veliko, najdemo lahko kar nekaj malčkov s podobnimi menjalniki, od tistih, ki pa imajo še podobno ekološko naravnane sisteme pa omenimo le smarta MHD, ki pa je občutno manjši in pravzaprav C3-ju ni direktna konkurenca.

            Fotogalerija




            Citroen C3 stop and start 1,4i 16V BVMPcena: 14.590 EUR; spodnji razred; kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedeževMotorbencinski, 4-valjni, 4 ventili na valj; delovna prostornina: 1360 cm3; največja moč: 65 kW (90 KM) pri 5250 vrt/min; največji navor: 133 Nm pri 3250 vrt/min; najvišje število vrtljajev: 6000Prenos močipogon na prednji kolesi; 5-stopenjski samodejni menjalnik; pnevmatike: 185/60 R15 (Michelin alpin)Mere, masedolžina: 3860 mm, širina: 1667 mm, višina: 1510 mm; medosna razdalja: 2460 mm; premer kroga obračanja: 11,3 m; prostornina prtljažnika: 305 litrov; masa praznega vozila: 1051 kgZmogljivosti in porabanajvečja hitrost: 177 km/h; čas pospeševanja od 0 do 100 km/h: 13 s; mestna vožnja: 6,9 l/100 km, odprte ceste: 4,9 l/100 km, kombinirano: 5,7 l/100 km; povprečna avtonomija: 824 km; povprečna poraba na testu: 7,8 l/100 km; prostornina posode za gorivo: 47 l; emisije: 135 g CO2 / kmVarnostisofix priključka; čelni zračni blazini spredaj; protiblokirni zavorni sistem (ABS); ocena NCAP: 4 zvezdiceOpremažarometa z dvojno optiko in 3-stopenjskim električnim nastavljanjem po višini; prednji meglenki; samodejna klimatska naprava; volan nastavljiv po višini in globini; potovalni računalnik; radio, CD, mp3Dodatna oprema testnega vozila:kovinska barva: 340 EUR; cena testnega vozila: 14.930 EUR

            Miha Merljak
            Foto: Ciril Komotar
            Video: Andraž Kopitar
            Citroen Bilten Forum
            https://www.citroenbilten.com/
            Gostovanje Domene Internet
            https://www.bilten.net/
            Mobing v Sloveniji
            https://www.mobbing.si/
            Družinski portal
            https://www.drobnic.com/
            https://www.drobnic.info/

            Comment

            Working...
            X