Announcement

Collapse
No announcement yet.

Citroen C3 Testi in Razni članki

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Citroen C3 Testi in Razni članki

    C3 1.4 HDi
    Attached Files
    Last edited by GoX; 19th February 2006, 18:52.

  • #2
    Re: Testi in članki o C3

    zapis o xtr
    Attached Files

    Comment


    • #3
      Vse o Citroen C3

      prispeval vlado 34

      http://www.citroenbilten.com/forum/a...7&d=1143102196

      Comment


      • #4
        Re: TESTI, ZAPISI O CITROEN C3

        povsem odvisno, kateri model potenciraš! Stric se je odločil za yaris 10 ob prvem servisu so menjali še vodno črpalko in tesnilo glave, pa pravijo, da je toyota nepokvarljiva. Tudi cene C3 se mi zdijo visoke, saj obstajajo pousti ne?
        Attached Files

        Comment


        • #5
          Re: TESTI, ZAPISI O CITROEN C3

          C3 1.6 HDi
          Attached Files

          Comment


          • #6
            Re: TESTI, ZAPISI O CITROEN C3

            vir: mehanik in voznik
            Attached Files

            Comment


            • #7
              Re: TESTI, ZAPISI O CITROEN C3

              c3 excl...
              Attached Files

              Comment


              • #8
                Vse o Citroen C3

                Vir Siol:

                Citroen C3 1,6 HDi SX pack
                Kliknite za povečavo

                Citroenov C3 še vedno šarmira s svojo bubasto obliko. Morda je kdo res potreboval par let, da se je navadil in jo sprejel za svojo. Torej sploh ni slabo, da se C3 vozi skozi svoje šesto leto. Od leta 2005 naprej je polepšan, na testu pa smo ga preizkusili z 1,6-litrskim turbodizlom.

                Več fotografij ...Test: Citroen C3 XTR 1,4 HDi (2004)Test: Citroen C3 pluriel 1,6 sensodrive (2003)Test: Citroen C3 1,6 SX (2003)
                Kliknite za povečavo

                Zunanjost, notranjost

                Znana silhueta citroena C3 je v glavnem sestavljena iz dveh krivulj, ena gre čez "haubo", druga preko vetrobrana čez ostrešje. Le-ta je tudi od znotraj prav odločno poudarjena in na obeh bočnih straneh spredaj deluje kot del varnostnega loka. Ampak to poznamo že od prejšnjih testnih "C3-jev", ki se jih je doslej nabralo pet. Šesti je doplačilno razsvetljen z uglednim dvodelnim panoramskim strešnim oknom. Prednja polovica je pomična in dovolj razsežna, da se lahko tudi bolj krepki sovozniki med vožnjo stoje nastavljajo prepihu. Dvobarvna notranjost s prevladujočo svetlo modrino deluje prijazno in živahno obenem. Je prostorna, tudi če sta med potniki dva dolgina, vendar morata sedeti zadaj. Za štiri zelo velike pa C3 res ni.
                Kliknite za povečavo

                Vozne lastnosti

                Kot smo pri citroenih C3 navajeni, je avto dobro vodljiv in zanesljiv na cesti. Je srednje trdo oziroma ne premehko vzmeten, vsekakor pa bližje udobju kot športnosti. Tej trditvi ustreza volan s sorazmerno širokim obročem, ki je sicer neposreden, ampak iz plastike. Tudi prednja sedeža nista oblikovana športno, vendar sta potovalno povsem na nivoju, ki ga pričakujemo od citroenov. Vozniku v pomoč je pregledna armaturna plošča, ki digitalno poudarja hitrost, je pa malce preoblikovana in ne prikazuje več podatka za temperaturo hladilne tekočine. Zanimivo, čeprav ne izvirno rešitev predstavlja namestitev okenskih stikal na vmesni konzoli. So vozniku dosegljiva, čeprav jih ponavadi iščemo na levih vratih.
                Kliknite za povečavo

                Zmogljivosti, poraba

                1,6-litrski HDi je bolj znan po stodesetih konjih, v citroenu C3 pa jih spravi skupaj dvaindevetdeset. To je natančno toliko kot v 1,4-litrskem HDi-ju, vendar je v zmogljivosti nekaj razlik. Navor (240 Nm) je za 40 Nm večji, do sto pospešuje za dve sekundi hitreje, zato nam je na testu porabil povprečno pol litra več. To pomeni še vedno ugodnih 6,4 l/100 km. Končna hitrost je pri obeh "kubaturah" enaka, se pravi 180 km/h. Ne prve in ne druge nismo preverjali, prav gotovo pa povsem zadoščata oziroma ustrezata namenu vozila.
                Kliknite za povečavo

                Cena, tekmeci

                Tekmecev je že šesto leto za en večji trop pa še novi oziroma prenovljeni prihajajo. Kljub tej starosti se C3 ne odreže prav nič slabše kot na primer novinca clio in punto, povsem primerljiv je tudi z micro, s katero ga druži določeno oblikovno izstopanje. Množica konkurentov se zemljepisno sicer pregledno deli na francosko, nemško in italijansko, nakar preskoči na vzhod. Dizelska ponudba je po moči zelo raznolika, še več dela povzroča izbiranje glede na ceno in stopnjo opremljenosti. S slabimi štirimi milijoni tolarjev je testna različica zanimiva, vendar po našem mnenju na izbiro najbolj vpliva všečnost oblike.
                Kliknite za povečavo


                Citroen C3 1,6 HDi SX packcena: 3.470.000 SIT; spodnji razred; kombilimuzina; 5 vrat, 5 sedeževMotornameščen spredaj prečno, dizelski, tekočinsko hlajeni, 4-valjni, vrstni, 4 ventili na valj; neposredno vbrizgavanje preko skupnega voda; 2 zgoraj ležeči odmični gredi; turbo polnilnik; hladilnik polnilnega zraka; delovna prostornina: 1560 cm3; premer x gib batov: 75 x 88,3 mm; kompresijsko razmerje: 17,6 : 1; največja moč: 66 kW (92 KM) pri 4000 vrt/min; največji navor: 240 Nm pri 1750 vrt/min; najvišje število vrtljajev: 4500 (rdeče polje); količina olja v motorju: 4,5 l; količina hladilne tekočine: 8,5 l; akumulator: 400 A; alternator: 157 APrenos močiZasnova: pogon na prednji kolesi; enokolutna sklopka; 5-stopenjski ročni menjalnikPrestavna razmerja: hitrost pri 1000 vrt/min v posameznih prestavah: I. 8,38 km/h; II. 15,48 km/h; III. 25,21 km/h; IV. 35,2 km/h; V. 43,88 km/h; število vrtljajev pri 50 km/h: 3230 (II. prestava) / 1983 (III. prestava); število vrtljajev pri 90 km/h: 3570 (III. prestava) / 2557 (IV. prestava) / 2051 (V. prestava); število vrtljajev pri 130 km/h: 3693 (IV. prestava) / 2963 (V. prestava)Kolesa: platišča iz lahke litine; pnevmatike: michelin alpin 185/60 R15Podvozjesamonosna karoserija; prednja prema: posamične obese, MacPherson, stabilizator, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika; zadnja prema: prečna deformna vzmet, vzdolžna vodila, vijačni vzmeti, stabilizator, teleskopska blažilnikaKrmilni sistemvolan z zobato letvijo; električni servo ojačevalnik s prilagodljivim delovanjem; število zavrtljajev: 2,8; premer kroga obračanja: 11,3 m med robnikiZavorni sistemspredaj zračena zavorna koluta premera 266 mm, zadaj bobna premera 247 mm; ročna zavora z mehanskim prenosom na zadnji par kolesMere, maseMere: dolžina: 3860 mm, širina: 1667 mm, višina: 1510 mm; medosna razdalja: 2460 mm; previs spredaj: 760 mm, previs zadaj: 640 mm; kolotek spredaj: 1439 mm, kolotek zadaj: 1440 mmMase: masa praznega vozila: 1104 kg, največja dovoljena masa: 1579 kg; največja vertikalna obremenitev kljuke: 47 kg; dovoljena obremenitev strehe: 60 kgZmogljivosti in porabaZmogljivosti: največja hitrost: 180 km/h (pri 4102 vrt/min v V. prestavi); čas pospeševanja od 0 do 100 km/h: 10,8 s; čas pospeševanja od 0 do 400 m: 17,7 s; čas pospeševanja od 0 do 1000 m: 32,7 sPoraba: mestna vožnja: 5,7 l/100 km, odprte ceste: 3,7 l/100 km, kombinirano: 4,4 l/100 km; povprečna avtonomija: 1068 km; povprečna poraba na testu: 6,4 l/100 km; prostornina posode za gorivo: 47 l, možnost uporabe biodizla, dolivanje goriva na levi strani, odpiranje pokrova s ključem; emisije: 118 g CO2 / km; emisijski razred: EURO IVVarnostVarnostni pasovi: tritočkovni pasovi z zategovalniki na vseh sedežih, prednja dva pasova nastavljiva po višini; isofix priključka za otroški sedež na stranskih zadnjih sedežihVzglavniki: vzglavnika na prednjih sedežih nastavljiva po višini in naklonu; vzglavniki na zadnjih sedežih nastavljivi po višiniZračne blazine: čelni zračni blazini za voznika in sovoznika; možnost izklopa sovoznikove čelne blazine (s ključem - ključavnica na desni strani armaturne plošče); stranski zračni blazini za voznika in sovoznikaV primeru trka: ocena NCAP: 4 zvezdiceAktivna varnost: protiblokirni zavorni sistem (ABS), elektronska porazdelitev zavorne sileVoznikov prostorVolanski obroč, vzvodi 3-kraki volanski obroč premera 376 mm, dodatno odebeljen v položaju "deset do dveh"; nastavljiv po višini in globini; obvolanska ročica na desni zgoraj za brisalce in potovalni računalnik, obvolanska ročica na desni spodaj za nadzor avdio sistema, obvolanska ročica na levi za luči in smerokaze; prestavna ročica z usnjeno manšeto med sedežema; vzvod ročne zavore med sedežema; opora za levo nogoVoznikov sedež: z naslonom za roko, nastavljiv po dolžini, višini in naklonuOgledala: električno nastavljivi ogrevani zunanji ogledaliInstrumentna plošča: digitalni prikazovalnik za hitrost, analogni prikaz vrtljajev in zaloge goriva; zaslon na sredinski konzoli zgoraj za prikaz ure, datuma, zunanje temperature, potovalnega računalnika in za opozorila; zaslon na sredinski konzoli spodaj za klimatsko napravo; indikator zaloge olja, indikator servisnih intervalov; indikator okvare motorja; stopenjsko nastavljanje osvetlitve merilnikovOpozorilniki: za nepripet voznikov varnostni pas (svetlobni, zvočni), za odprta vrata (svetlobni, pisni), za pozabljene prižgane luči (svetlobni, zvočni), za pozabljen ključ v kontaktni ključavnici (zvočni), za nizek nivo goriva (svetlobni), za vključeno ročno zavoro (svetlobni), za zmrzal (pisni)Luči: žarometa z dvojno optiko in 3-stopenjskim električnim nastavljanjem po višini, dnevne luči; prednji meglenki, zadnji meglenki; 2 luči za vzratno vožnjo; tretja zavorna lučPotniki, prtljagaPotniški prostor: sovoznikov sedež z naslonom za roko, nastavljiv po dolžini in naklonu; dvotretjinsko deljiva trosedežna klop zadaj; stropni ročaji za sovoznika in zadnja stranska potnika; neosvetljeni ogledalci v senčnikihPrtljažnik: odpiranje od zunaj; prekrit s trdo polico; osvetljen; osnovna prostornina: 305 l, povečana prostornina: 1310 l (do stropa in pri zloženi zadnji klopi); rezervno kolo standardne velikosti na jeklenem platišču z orodjem v dvojnem dnuOdložišča: zaprt, nezaklenljiv, neosvetljen, nehlajen predal pred sovoznikom (velikost mape A4 formata); prenosni koš za smeti (pepelnik) na konzoli med prednjima sedežema; odprti predali z manjšimi utori v vratih; žepa za naslonjali prednjih sedežev; predal pod sovozniškim sedežem; vžigalnik in utora za pijačo na konzoli med prednjima sedežema; kaveljčka pod stropom zadajOsvetlitev: osvetlitev potniškega prostora spredaj z zakasnitvijo ugašanja; bralni lučki spredaj; osvetljen vžigalnikOpremaKlima: tonirana stekla; električno pomična stekla v vratih (spredaj impulzna z zaščito proti priprtju); samodejna enopodročna klimatska naprava (doplačilo) s funkcijo odroševanja; merilnik zunanje temperature; ogrevanje zadnjega stekla; notranje kroženje zraka; protiprašni filter; prednja senčnikaStreha: sončna streha (doplačilo), prednji del električno pomičen, ročno pomični senčiliOdklepanje / zaklepanje: daljinsko centralno; lokalizacija s pritiskom stikala za zaklepanje (prižiganje smerokazov); samodejno zaklepanje med vožnjo; blokada odpiranja stekel in notranjega odpiranja vrat; blokada zagona motorjaPripomočki za vožnjo: potovalni računalnik z merilnikom povprečne in trenutne porabe, avtonomije in povprečne hitrosti; skupni in dnevni števec kilometrov; samodejni brisalci; zvočni omejevalnik hitrosti; pomoč pri parkiranju zadaj (zvočni opozorilnik, doplačilo)Ostala oprema: datum; uraMultimedija: radio z RDS-om in CD predvajalnikom (doplačilo)Dodatna oprema testnega vozila: panoramsko strešno okno (180.000 SIT); klimatski paket + audio paket mono CD (140.000 SIT); parkirni senzorji zadaj (53.000 SIT); kovinska barva: (75.000 SIT); cena testnega vozila: 3.918.000 SITGarancija2-letno splošno jamstvo; 12-letno jamstvo zoper prerjavenje; 3-letno jamstvo za lak; 2-letno jamstvo pomoči na cesti; redni servis na vsakih 30.000 km


                Besedilo in fotoreport: Aleš Črnivec

                http://avtomoto.siol.net/default.asp...10602021527490


                Citroen C3 XTR 1,4 HDi
                Kliknite za povečavo

                Citroen še dodatno bogati svojo ponudbo majhnih vozil, kjer je prisoten z dvo, tri in petvratnimi modeli (pluriel, C2, C3). Z različico XTR piha na dušo voznikom, ki iz "prepričanja" gledajo za manjšimi (Citroenovimi) vozili, bolj primernimi za mesta kot za potovanja, ki pa so uporabna tudi za zabavo v prostem času.

                Več fotografij ...Zanimivost: prtljažnik, ki vedno ostaja na strehiTest: citroen C3 1,6 sensodrive SXTest: citroen C3 1,6 SXTest: citroen C3 1,4 HDi SX

                Zunanjost, notranjost
                C3 XTR je naokoli v celoti obdan z zaščitno črno plastiko. Torej na obeh odbijačih, blatnikih in pragovih. Izgleda terensko, s črnimi kljukami, ogledali in s črno masko pa že kar malce bojevito. Dvobarvna notranjost je kljub sivo črni kombinaciji dovolj pestra, še posebej, ker je del armaturne plošče bolj svetlo obarvan, zasveti pa se tudi kakšna površina aluminijasto kovinske barve. Spredaj sedeča si lahko med vožnjo odpočijeta utrujena komolca, dva potnika zadaj lahko na letalskih mizicah drobita prepečenec, jogurtov pa ne bosta polivala. V mizicah sta namreč ustrezna utora. XTR pomeni tudi avtomatsko klimatsko napravo (deluje učinkovito).
                Kliknite za povečavo

                Vozne lastnosti
                XTR se razkazuje v robustni, terenski zunanjosti, vendar moramo to njegovo pojavo vzeti z rezervo. Za makadame je povsem primeren, vendar ni za v teren. Omejena zapora diferenciala mu sicer zagotavlja boljši oprijem s podlago, vendar s cestno podlago. Sicer pa ponavljamo ugotovitve z naših testov, v katerih smo opisovali druge različice modela C3. Z malce tršim podvozjem ima tudi XTR odlične vozne lastnosti, podkrepljene z elementi aktivne varnosti. Prednja vzglavnika sta za postave v uredništvu pomaknjena preveč nazaj, sedeža pa tudi nista povsem usklajena z dobro lego na cesti. Sedi se sicer odlično, črno obrobljena izpostavljena mesta pa bi lahko nudila malce več opore. Torej ob stegnih in na zunanjih delih naslonjal, posebej ker smo v kakšnem citroenu že sedeli bolj športno. Naprimer v modelu C2 VTR. Še vedno pa nam ostaja simpatičen "ta zbit" merilnik, ki s pogledom skozi volanski obroč zgoščeno razkriva osnovne podatake, ki jih voznik potrebuje med vožnjo.
                Kliknite za povečavo

                Zmogljivosti, poraba
                1,4-litrski turbodizel z 92 KM je HDi-jev odgovor na vse bolj zmogljive naftaše. S končno hitrostjo in pospeševanjem se uvršča med 1,4 in 1,6-litrska bencinarja, ki tudi ženeta različice C3. O zmogljivostih motorčka z 92 KM vse najboljše. Šibkejši 1,4-litrski turbodizel imamo še v spominu, ko smo preizkušali C2. Razlika v moči je opazna, res pa smo s C3 porabili na vsakih 100 kilometrov par deci plinskega olja več. Pa vendar je naša povprečna poraba 5,9 l/100 km kar solidna, saj smo mu med testom naprtili tudi kanu na streho. Ni prav prijetno, če pri dizelskem motorju zmanjka goriva in verjetno je zato tudi opozorilnik ustrezno paničen. Ko je trdil, da je goriva še za 80 km, smo ga natočili do roba pa je šlo noter le 37 litrov. Torej jih je bilo v tanku še 9 litrov, torej bi lahko prevozili še vsaj 150 km!
                Kliknite za povečavo

                Cena, tekmeci
                Število konj ob čimmanjšem dizelčku postaja vedno bolj pomembna postavka v konkurenčnem boju. Renaultovi avti, pa ne samo manjši, bodo pri 1500 kubikih vsak hip segali čez 100 konjev. 1000 kilometrov z enim polnjenjem je marketinški podatek, ki še posebo kaj velja za vozila, razvrščena v spodnji razred. Ampak vse to velja za takoimenovane običajne konkurente. C3 pa želi biti nekaj posebnega. Z različico C3 XTR je različen, predvsem namiguje na prosti čas. Ponuja plastično obdani terenski videz, dodaja diferencial s 25-odstotno zaporo, ohranja domiselni in prilagodljivi "moduboard" v prtljažniku. Kar ne gre v "kufer" gre pa na streho, ki še posebej izstopa s prtljažnikom z zložljivimi prečnimi drogovi. Torej mu lahko v množični "spodnji eliti" štejemo za tekmeca le Volkswagnovega pola fun, ki se tudi postavlja s terenskim videzom na malce dvignjenem podvozju. Cena? Povsem primerljiva je z danimi lastnostmi in s širokim spiskom opreme vozila.

                Besedilo: Aleš Črnivec
                Fotografije: Aleš Črnivec in Miha Merljak
                Kliknite za povečavo


                Citroen C3 XTR 1,4 HDicena: 3.374.000 SIT, spodnji razred, kombilimuzina, pet vrat, pet sedežev Motordizelski, vrstni, štirivaljni, vodno hlajeni, štirje ventili na valj, direktno vbrizgavanje preko skupnega voda; turbopolnilnik; premer x hod bata: 73,3 x 82 mm; delovna prostornina: 1398 cm3; kompresijsko razmerje: 17,9:1; največja moč: 66 kW (92 KM) pri 4000 vrt/min; največji navor: 200 Nm pri 1750 vrt/minPrenos močipetstopenjski ročni menjalnik, pogon na prednji kolesi, diferenciaal z omejeno zaporo; hitrosti v posameznih prestavah pri 1000 vrt/min: I. 8,38; II. 15,48; III. 25,21; IV. 35,2; V. 43,88; R. 8,68Podvozjespredaj: MacPhersonova prema s trikotnimi vodili, zadaj: prema s prečno deformno vzmetjo; spredaj in zadaj vijačne vzmeti, stabilizatorja, teleskopski blažilnikiKrmilni sistemprogresivni električni servo volan, prenos preko zobate letve; število zavrtljajev volana: 2,8; krog obračanja med robniki: 11,29; med stenami: 11,55 mZavorni sistem, kolesaspredaj hlajena zavorna koluta, zadaj zavorna bobna, ABS sistem proti blokiranju koles, elektronska porazdelitev zavorne sile, pomoč pri zaviranju v sili s sočasnim vklopom varnostnih utripalk; pnevmatike 185/60 R15, jeklena platišča z okrasnimi pokrovi Mere, mase, prostorninedolžina: 3850 mm, širina: 1667 mm, višina: 1519 mm, medosna razdalja: 2460 mm; prostornina prtljažnika: 305 - 1310 l; prostornina posode za gorivo: 46 l, masa praznega vozila: 1072 kg, največja dovoljena masa: 1539 kg; koeficient zračnega upora Cx: 0,32, dovoljena obremenitev strešnega prtljažnika: 60 kgZmogljivosti in porabanajvečja hitrost: 180 km/h; pospešek 0-100 km/h: 12,9 s; poraba goriva pri mestni vožnji: 5,3 l/100 km; izven naselja: 3,7 l/100 km; kombinirano: 4,3 l/100 km, poraba na testu: 5,9 l/100 km; akcijski radij pri kombinirani porabi: 1069 km; emisija CO2: 112 g/kmVarnostčelni zračni blazini za voznika in sovoznika, možnost izklopa sovoznikove blazine, stranski blazini na prednjih sedežih, tritočkovni varnostni pasovi na vseh sedežih, prednja dva pasova nastavljiva po višini, vzglavniki na vseh sedežih nastavljivi po višini, isofix pritrdišča za otroške sedeže; ocena NCAP: 4 zvezdiceNotranjostNotranjost - voznik: trikarki volanski obroč s stikali za upravljanje radia, nastavljiv po višini in po osi, sedež nastavljiv po višini poleg osnovnih dveh pomikov, prestavna ročica bližje armaturi, ročna zavora med sedežema, opora za levo nogo, dnevne luči, luči z dvojno optiko nastavljive po višini, luči za meglo, omejevalec hitrosti, električno nastavljivi in ogrevani zunanji ogledali, senzorski brisalci, digitalni prikaz hitrosti, merilniki z regulacijo osvetlitve za vrtljaje, gorivo in temperaturo hladilne tekočine, prikaz prevoženih kilometrov, zaslon za radio s CD predvajalnikom, za potovalni računalnik, zunanjo temperaturo, uro in datum, za izpis opozoril za odprta vrata in pokrov prtljažnika, za servisni interval in nivo olja, ločen zaslon za klimatsko napravo, svetlobno opozorilo za ročno zavoro in za nepripet pas, zvočno opozorilo za prekoračeno hitrost, za nepripet pas, za pozabljene prižgane luči, za ključ v kontaktni ključavniciNotranjost - potniki: pet sedežev, naslona za prednja sedeža, zadnja klop tretjinsko deljiva, radio s CD predvajalnikom, trije ročaji pod stropom, luč za osvetlitev kabine, dve ogledalci v senčnikihKlima: avtomatska klimatska naprava, protiprašni filter, atermično vetrobransko steklo, filter za cvetni prah in trdne delce, zatemnjena stekla, električno impulzno in varnostno pomikanje prednjih stekelOdložišča: osvetljen hlajen predal pred sovoznikom, zaprta predala pod prednjima sedežema, odprti predali v prednjih vratih (po dva) in v zadnjih vratih, odprta predalčka pod radiem in levo pod volanom, letalski mizici z žepoma za prednjima sedežema, trije utori za pijačo na konzoli med prednjima sedežema, trije obešalni kaveljčki pod stropomPrtljažnik: osvetljen, prekrit s trdno polico, povečanje s tretjinskim preklopom naslonjal, "moduboard" zložljiva pregrada za različne razporeditve tovora, odprt predal na desni bočni strani, rezervno kolo standardne velikosti na jeklenem platišču in dvigalo na dnu prtljažnikaOstala opremadaljinsko centralno zaklepanje, blokada zagona motorja, zaklepanje med vožnjo, notranje zaklepanje zadnjih bočnih vrat, dodatno notranje ogledalce za nadzor zadnje klopi, 12-voltni prikjljuček poleg prestavne ročice, strešni prtljažnik s prečnima letvamaGarancija, servisdve leti splošnega jamstva ne glede na kilometre, dve leti mobilne garancije, tri leta garancije na barvo, dvanajst let na prerjavenje, redni servisni pregled na 30.000 km oziroma na dve leti


                http://avtomoto.siol.net/default.asp...04112414423764



                Citroen C3 1,6 sensodrive SX

                Kliknite za povečavo


                Varianta z menjalnikom sensodrive podraži C3 z enakim motorjem in opremo za dobrih sto tisočakov. Voznik dobi s tem zanimivo igračo, saj se lahko zabava z menjavanjem prestav izza volanskega obroča. Po drugi strani pa je avtomatiziran C3 namenjen tudi tistim, ki jim je prestavljanje odveč in imajo rajši, da to počne avto kar sam. Ne glede na stil vožnje pa je treba za ta denar vseeno nekaj žrtvovati - sensodrive za malenkost zmanjša končno hitrost in pobere nekaj živahnosti.

                Zunanjost, notranjost
                Bubasto zaokrožena zunanjost na prvi pogled ne kaže na kakšno posebno prostornost. Pa vendar je C3 na voljo samo kot 5-vratna kombi limuzina, ki je za svoj razred kar razsežna. Ne le počutje spredaj in na zadnji klopi, tudi prtljažnik je presenetljivo velik, seveda v primerjavi z ostalimi vozili spodnjega razreda. Pogled naprej iz notranjosti uokvirjata naprej izbočena stebrička, lahko bi rekli tudi stebra, še bolj masivno pa delujeta tista dva ob zadnjem steklu. Vse skupaj daje vizuelno občutek varnosti, vendar brez utesnjenosti ali zaprtosti. Sicer pa, zunanjost in notranjost citroena C3 smo že dodobra ocenili v predhodnih dveh testih.

                Kliknite za povečavo


                Vozne lastnosti
                C3 deluje med vožnjo stabilno, kar mu omogoča predvsem trše vzmetenje. Da niso potniki preveč pretreseni, so sedeži mehkejši, prav trmasto pa se ne oprijemljejo telesa. Voznik ima spodaj dobro oporo za levo stopalo, tako da se lahko trdno potisne proti naslonjalu, vzglavnik pa bi lahko bil nameščen bližje zatilju. Volanski prenos ni tako zelo direkten, kot bi sklepali po podatku o številu zavrtljajev volana (le 2,8), saj je krog obračanja kar velik za tako majhno vozilo. Obroč volana je debel, enako kot pri plurielu in C2, za še lažje lenarjenje med avtomatskim menjavanjem prestav pa sta bila prednja sedeža testnega avta doplačilno opremljena z naslonoma za roke.

                Kliknite za povečavo


                Zmogljivosti, poraba
                Kot že rečeno, je sensodrive lahko tudi igrača. Če se prepustimo avtomatiki oziroma elektro hidravliki, moramo računati, da sklopka potrebuje svoj čas za premislek. Tako da ne smemo prav nič hiteti, kadar na mestu manevriramo naprej in nazaj. Med vožnjo pa delujejo prestave same od sebe najlepše, če ravnamo s plinom bolj po trepalnicah. Takrat bo zadeva v vsaki prestavi pospeševala skoraj do 2500 vrtljajev, nakar bo dovolj mirno preklopila za eno naprej. Če boste pospeševali do konca, se bo motor vrtel do 6200, avtomatika pa si bo zapomnila spremenjeni stil vožnje. Tako še nekaj časa ne bo hotela prestavljati "samodejno", tudi če si voznik premisli in želi vnaprej spet peljati umirjeno. Takrat je najbolje, da voznik poseže po "plus" ročici za volanskim obročem in kar sam prestavi naprej, nato pa pritisne gumb za preklop na avtomatiko in sensodrive bo spet prestavljal "kot je treba". Enako kot pri plurielu smo se tudi pri modelu C3 vozili s povprečno porabo pod osmimi litri in to ocenjujemo kot zelo solidno, saj gre pri obeh vozilih za robotiziran menjalnik, predvsem pa gre za 1600 kubikov.

                Kliknite za povečavo


                Cena, tekmeci
                Če si kdo zaželi stodesetih konj v majhnem 5-vratnem avtomobilu, pa mu pri tem klasični menjalnik ni dovolj, bo moral kar v trgovino s citroeni. 1600 kubikov namreč ne ponuja nihče drug, zato je seveda C3 z zmogljivostmi motorja daleč spredaj (če seveda odpišemo športno nastrojene male vrage). Konkurenca majhnih avtomatikov glede zgoraj naštetih pogojev tudi ob šibkejših motorjih ni prav pestra. Sicer pa se ponudba malčkov z robotiziranimi menjalniki hitro veča. Take menjalnike že dobite pri Fordu (fiesta in fusion ASM), Mazdi (2 ASM), Opel (corsa easytronic), morda tudi Renaultu (clio quickshift), večina drugih znamk pa ponuja malčke s klasičnimi samodejnimi menjalniki, ki pa so dražje ocenjeni. Posebnost je Honda z jazzom CVT.

                Besedilo: Aleš Črnivec
                Fotografije: Mateja Pivk

                Kliknite za povečavo




                Citroen C3 1.6i 16V sensodrive SXcena: 2.783.000 SIT, spodnji razred, kombi limuzina, 5 vrat, 5 sedeževMotorbencinski, vrstni, štirivaljni, štiri ventile na valj, prostornina: 1587 ccm, kompresijsko razmerje: 9,6:1; največja moč: 81 kW (110 KM) pri 5800 vrt./min, največji navor: 147 Nm pri 4000 vrt./min, premer x gib batov: 78.5 x 82 mm, količina olja v motorju: 3,0 l, količina hladilne tekočine: 6,2 lPrenos močipogon na prednji kolesi, petstopenjski robotizirani menjalnik, prestavna razmerja: I. 3,42; II. 1,95; III. 1,36; IV. 1,05; V. 0,85; R. 3,58; končni prenos 3,77Podvozjespredaj MacPhersonovi vzmetni nogi s trikotnima vodiloma, zadaj poltoga prema z vzdolžnimi vodili, spredaj in zadaj vijačne vzmeti, stabilizatorja in teleskopski blažilnikiKrmilni sistemprogresivni električni servo volan; krog obračanja: 11,3 m; število zavrtljajev volana: 2,8Zavorni sistem, kolesaspredaj in zadaj zavorni koluti, sprednja zračena, ABS z elektronsko porazdelitvijo zavorne sile, pomoč pri zaviranju v sili s samodejnim vklopom utripalk, pnevmatike: michelin energy 185/60 R15Mere, mase, prostorninedolžina: 3850 mm, širina: 1677 mm, višina: 1519mm, medosna razdalja: 2460 mm, prostornina prtljažnika: 305 l, prostornina posode za gorivo: 46 l, masa praznega vozila: 1022 kg, največja dovoljena masa: 1501 kgZmogljivosti in porabanajvečja hitrost: 192 km/h, pospešek 0-100 km/h: 11,9 s, poraba goriva: 8,0 (mesto) / 5,1 (odprte ceste) / 6,2 (kombinirana vožnja), povprečna poraba na testu: 7,8 l/100 km, avtonomija glede na normno kombinirano porabo: 741 km, emisija CO2: 148 g/kmVarnosttritočkovni varnostni pasovi na vseh sedežih, prednja dva nastavljiva po višini, vzglavniki na vseh naslonjalih, prednja dva nastavljiva po višini in po naklonu, spredaj dve čelni in dve stranski zračni blazini, ISOFIX sistem pritrditve otroških sedežev zadajNotranjostNotranjost - voznik: trikraki volan nastavljiv po višini in po osi, robotizirano prestavljanje z vklopljenim stikalom "avto", ročno prestavljanje z vzvodoma za volanskim obročem ali z ročico na vmesni konzoli, nastavitev sedeža po višini, opora za levo nogo, luči za meglo, senzorski brisalci (doplačilo), potovalni računalnik, električna nastavitev višine luči, električna nastavitev ogledal (doplačilo), upravljalec radia ob volanskem obroču (doplačilo), prikazovalnik nivoja olja in servisnega intervala, zvočni opozorilnik za nepripet varnostni pas, za prekoračeno predhodno nastavljeno hitrost, za prižgane luči, za pozabljen ključ v kontaktni ključavnici, svetlobni opozorilnik za odprta vrata, za ročno zavoro, za nepripet voznikov varnostni pas, opozorilna puščica za prestavljanje v višjo prestavoNotranjost - potniki: žametno oblazinjenje z naslonoma za roke spredaj (doplačilo), naslonjalo zadnje klopi deljivo na eno in dve tretjini, 4x ročaji pod stropom, osvetlitev kabine, bralni lučkiPrtljažnik: osvetljen, 4x pritrdilne rinke, odprt predal na bočni tapeti, rezervno kolo z orodjem pod tapetoOdložišča: dva predala s pokrovom pred sovoznikom, spodnji predal hlajen (doplačilo), žepa za prednjima sedežema, po dva odprta predala v sprednjih vratih, predala v zadnjih vratih, trije utori za kozarce ali pločevinke na vzdolžni konzoli, predal pod sovozniškim sedežemKlima: avtomatska klimatska naprava (doplačilo), električno pomični stekli z zaščito proti priprtju v sprednjih vratih, filter za cvetni prah in trde delce, prikazovalnik zunanje temperature, tonirana stekla, atermično vetrobransko steklo (doplačilo)Ostala oprema: luči z dvojno optiko, meglenke spredaj in zadaj, dnevne luči, elektronska blokada zagona motorja, daljinsko centralno zaklepanje, zaklepanje vozila iz notranjosti, sistem samodejnega zaklepanja prtljažnika med vožnjo, radio/CD (doplačilo), 12-voltna električna vtičnicaDodatna oprema preizkusnega vozila: kovinska barva (52.400 SIT), klimatski paket (samodejna klimatska naprava, atermično vetrobramsko steklo, senzorski brisalci, električni zunaji ogledali - 236.200 SIT), radio CD z upravljalcem ob volanu (82.900 SIT), žametno sedežno blago z naslonoma za roke (34.600 SIT)Garancija2-letno splošno jamstvo, 12-letno jamstvo zoper prerjavenje, 2-letno jamstvo pomoči na cesti, redni servis vsakih 20.000 km



                http://avtomoto.siol.net/default.asp...03101314272464

                Citroen C3 1,4 HDi SX

                Francoska avtomobilska tovarna Citroën že dolgo časa ni imela dostojnega predstavnika v prodajno najmnožičnem nižjem razredu. Po dolgih letih pa je suše konec. Novi model C3 naj bi z izvirno obliko dobro prostornostjo, visokim odstotkom aktivne in pasivne varnosti in sodobnimi agregati dodobra premešal tržne deleže tako po svetu kot tudi pri nas. Ponudbo štirih bencinskih motorjev trenutno zapolnjuje le en dizelski 1,4-litrski motor HDi, ki se cenovno lahko primerja z najmočnejšim 1,6 litrskim bencinskim motorjem. Jeseni naj bi dizelsko ponudbo dopolnil zmogljivejši motor enake prostornine s po štirimi ventili na valj.
                Kliknite za povečavo

                Prostornost
                Velika višina potniške kabine, kot nova modna muha v avtomobilizmu, tudi v C3 daje občutek izredne prostornosti. Te vsekakor ne manjka predvsem v predelu glave. Prav prostornost je med boljšimi v tem razredu in zato eden od C3-jevih glavnih adutov. Skoraj štiri metre dolžine (3,85 m), 1,7 metra širine in 1,52 metra višine zagotavlja dovolj prostora tudi potnikom na zadnji klopi, katerim vstop in izstop dodatno olajša višina sedežev in velik kot odpiranja zadnjega para vrat.
                Kliknite za povečavo

                Praktičnost
                Poleg dveh odlagalnih predalov na zgornjem in spodnjem delu armaturne plošče (pred sovoznikom), je malenkosti moč shraniti tudi v predalu pod sovoznikovim sedežem, uporabnost notranjosti pa poveča velik prtljažni prostor (305 litrov osnovne prostornine) s sistemom moduboard. Gre za trdo preklopno pokrivalo, zloženo na hrbtni strani naslonjal zadnjih sedežev, ki ga je moč prilagoditi količini prtljage v prtljažnem prostoru. Osnovno prostornino prtljažnega prostora je s podrtjem naslonjal zadjih sedežev moč povečati na 1310 litrov uporabne prostornine.
                Kliknite za povečavo

                Vozne lastnosti, udobje
                Za dobro lego avtomobila na cesti skrbita vzmetni nog tipa McPherson spredaj in poltoga prema z stabilizatorjem zadaj. Kljub višini (visoko težišče) podvozje svoje delo opravlja dovolj prepričljivo, tudi pri pretiravanju. Nekaj očitkov gre le na nekoliko prelahkoten oziroma preveč servoojačan volanski mehanizem (električno). Slednje je sicer pozitivno predvsem pri vožnji v mestu in parkiranju torej udobju, medtem ko pri hitrejši vožnji negativno vpliva na vodljivost pri vožnji po zavitem cestišču.
                Kliknite za povečavo

                Zmogljivosti, poraba
                Zaenkrat edini agregat v dizelski ponudbi je skupni izdelek koncerna PSA (Peugeot-Citroën). Štirivaljnik z dvema ventiloma na valj in delovno prostornino 1,4 litra ter neposrednim vbrizgom dizelskega goriva preko skupnega voda (common rail) podprt s turbinskim polnilnikom ponuja največjo moč 50 kW (70 KM) pri 4000 vrt/min in najvišji navor 150 Nm pri 1750 vrt/min. To zadošča za pospešek iz 0 do 100 km/h v 14,8 sekunde in največjo hitrost 165 km/h. Motor poleg dobrega navora odlikuje tudi nizka poraba goriva, ki se giblje okoli 4,3 litra na 100 prevoženih kilometrov, kar ob 46-litrski posodi za gorivo omogoča, da prevozimo preko 1000 kilometrov.
                Kliknite za povečavo

                Opremljenost, varnost
                Oznaka SX pomeni pri C3 najbogatejšo različico opreme. Tako v avtu že serijsko ponujajo servoojačan volanski mehanizem, električni pomik prednjih stekel, daljinsko osrednje zaklepanje ter čelni in stranski zračni varnostni blazini za voznika in sovoznika, medtem ko je za zavorni dodatek ABS in varnostni zavesi potrebno doplačilo.

                Cena, tekmeci
                Glede na številno ponudbo v nižjem razredu bo C3-ju vse prej kot lahko. Med glavne tekmece gre zagotovo šteti Renaultovega clia, fiata punta, volkswagna pola in peugeota 206. V nakup pa naj bi C3 prepričal predvsem z privlačno zunanjostjo, svežo zasnovo in prostornostjo ki jo prinaša v ta razred.

                Besedilo in fotografije: Tim Malavašič

                Citroën C3 1,4 HDi SXcena: 2.427.000 SIT, spodnji razred, kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedeževMotor in prenos močidizelski, vrstni, štirivaljni, dva ventila na valj, prostornina: 1398 ccm, največja moč: 50 kW (70 KM) pri 4000 vrt/min, največji navor: 150 Nm pri 2000 vrt/min, pogon na prednji kolesi, petstopenjski ročni menjalnikMere in masadolžina: 3850 mm, širina: 1667 mm, višina: 1519 mm, medosna razdalja: 2460 mm, prostornina prtljažnika: od 305 do 1310 l, masa praznega vozila: 1022 kg, prostornina posode za gorivo: 46 lZmogljivostinajvečja hitrost: 165 km/h, pospešek 0-100 km/h: 14,8 s, poraba goriva (EU): 5,1 / 3,8 / 4,2 l/100 km, povprečna poraba goriva na testu: 4,6 l/100 kmOpremačelni zračni vreči (voznik, sovoznik), stranski zračni vreči spredaj, isofix pritrditvena mesta za otroške sedeže, servo volan, daljinsko centralno zaklepanje, po višini in globini nastavljiv volanski obroč, tudi po višini nastavljiv voznikov sedež, sistem pregrajevanja prtljažnika moduboard, električnopomična prednja stekla ...Garancija in servisni intervali1 leto splošnega jamstva, 12 let jamstva zopre prerjavenje, 3 leta jamstva za lak, 1 leto mobilne pomoči, servisni intervali: 20.000 km ali 2 leti (prvi servis brezplačen)

                http://avtomoto.siol.net/default.asp...02071816455064


                Citroen C3 1,6 SX

                Kliknite za povečavo


                Za C3 s tako zmogljivim motorjem lahko rečemo, da gre za majhen avtomobil z vsem, kar imajo veliki. Namenjenem je ljudem, ki ne potrebujejo velikega avtomobila, pravzaprav si majhnega celo želijo. Tako močnega malčka si ne privoščijo družine za osnovni avtomobil, bolj premožne ženske pa prav gotovo. Ženske namenoma poudarjamo, kajti s simpatično obliko se prav gotovo najbolj dobrika njim. Moja mama bi mu dala ime, naprimer Fifi.


                Več fotografij ...Test: citroen C3 XTR 1,4 HDiTest: citroen C3 1,6 sensodrive SXTest: citroen C3 1,4 HDi SX


                V notranjosti
                C3 je majhen avtomobil, spada v spodnji avtomobilski razred. A velja za enega večjih avtomobilov, s svojimi merami je v zgornjem delu tega razreda. To zato, da je lahko saxo ostal v programu do nadomestitve z manjšim C2. Kakorkoli že, v C3 se je prijetno vozit, kajti kupolasta streha omogoči precejšnjo oddaljenost potnikov od stropa, zaradi česar se dá "dihat". Prevlada občutek prostornosti, kvečjemu širina izdaja, da gre za malčka. Zadnja klop je seveda namenjena otrokom, toda zaradi visokega naslonjala, in če spreda ni kakega dolgina, se lahko zadaj pelje tudi kak odrasel. Prtljažnik je ugodno velik - da se dokupit tudi sistem plastičnih pregrad (moduboard).

                Kliknite za povečavo


                Vozne lastnosti
                C3 ponuja dobre vozne lastnosti. Precejšnje višine, ki omogoča prostornost se ne čuti, nagibanja je manj kot bi pričakovali. V ovinkih je dolgo nevtralen, zdrsne povsem predvidljivo, popravljanje pa je lahkotno ... Vodljivost je dobra, električno ojačan servo volan se pri hitri vožnji vendarle izkaže za nekoliko prelahkotnega. Pravzaprav je edini moteč faktor volanski obroč, ki je za naš okus nekoliko pretanek, poleg tega pa pri zavijanju ovira "preveč odebeljen daljši krak T-volana". Še ena slabost: velik obračalni krog.

                Kliknite za povečavo


                Zmogljivosti, poraba
                1,6-litrski motor je vrh bencinske poudbe pri citroënu C3. S stodesetimi konjskimi močmi omogoča tako majhnemu avtomobilu doseganje zelo visokih hitrosti, pospeševanje pa je silovito. V vsakem območju povleče, moči zlepa ne zmanjka. Glede na zmogljivosti ni pretirana niti poraba - v povprečju okoli osem litrov.

                Kliknite za povečavo


                Cena, tekmeci
                C3 1,6 dosega ceno dva in približno tri četrt milijona tolarjev, kar je seveda precej za tako majhen avtomobil. Po drugi strani pa glede na zmogljivostmi, prostornost pa spet ne tako zelo. Namreč, že v osnovi ima tak C3 bogato serijsko opremo, če pa ga še malce dopolnite z naprimer usnjenimi sedeži, samodejno klimo, tempomatom ... potem dobite avtomobil, ki mu razen "centimetrov" ne manjka prav nič.

                Besedilo in fotografije: Miha Merljak

                Kliknite za povečavo




                Citroën C3 1,6 SXcena: 2.627.000 SIT, spodnji razred, kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedeževMotorbencinski, štirivaljni, vrstni, štiriventilska tehnika, prostornina: 1587 cm3, premer x gib batov: 78,5 x 82,0 mm, kompresijsko razmerje: 9,6:1, največja moč: 80 kW (110 KM) pri 5750 vrt/min, največji navor: 147 Nm pri 4000 vrt/minPrenos močipetstopenjski ročni menjalnik, prestavna razmerja: I. 3,42; II. 1,95; III. 1,36; IV. 1,05; V. 0,85; R 3,58; pogon na prednji kolesiPodvozjespredaj prema Mac Pherson, zadaj poltoga prema s stabilizatorjemKrmilni sistemvariabilni elektro hidravlični servo ojačevalnik, število zavrtljajev volana: 3,25, obračalni krog: 10,50 mZavorni sistem, kolesaSpredaj zračeni zavorni koluti premera 266 mm, zadaj polni koluti 247 mm, podtlačni servoojačevalnik, antiblokirni sistem ABS z elektronsko porazdelitvijo zavorne moči EBD, pomoč pri zaviranju v sili, pnevmatike: 185/65 R 15Mere, mase, prostorninedolžina: 3850 mm, širina: 1667 mm, višina: 1519 mm, medosna razdalja: 2460 mm; prostornina prtljažnika: od 305 do 1310 litrov, prostornina posode za gorivo: 46 l; masa praznega vozila: 1022 kg, nosilnost: 503 kg, dovoljena masa vozila: 1525 kgZmogljivosti in porabanajvečja hitrost: 192 km/h, pospešek 0-100 km/h: 10,7 s, poraba goriva: 8,6 (mesto) / 5,2 (odprte ceste) / 6,5 (kombinirana vožnja) l/100 km, povprečna poraba goriva na testu: 7,9 l/100 km, avtonomija glede na porabo pri kombinirani vožnji: 708 kmVarnostocena Euro NCAP: 4 zvezdice, čelni zračni vreči spredaj, stranski zračni vreči za zaščito turpov spredaj, zategovalniki in omejevalniki zatezne sile varnostnih pasov na prednjih sedežih, vzglavniki nastavljivi po višini, prednja dva tudi po naklonu, ISOFIX priključki na sovoznikovem in na stranskih zadnjih sedežih, opomnilnik pripenjanja varnostnega pasu za voznika, tritočkovni pasovi na vseh sedežihNotranjostvoznikov sedež nastavljiv po dolžini, višini in naklonu naslonjala, nastavljiva ledvena opora; trikraki usnjen volanski obroč nastavljiv po višini in globini; zunanja ogledala električno nastavljiva (tudi ogrevana); ročna klimatska naprava, električno pomična stekla v prednjih stranskih vratih; potovalni računalnik (prikaz razdalje, trenutne in povprečne porabe, povprečne hitrosti); daljinsko centralno zaklepanje, hlajen predal pred sovoznikomGarancija2 leti splošnega jamstva, 3 leta jamstva za lak, 12 let jamstva zoper prerjavenje, 2 leti jamstva pomoči na cestiTekmecidaewoo kalos, fiat punto, ford fiesta, hyundai getz, mini, nissan micra, opel corsa, peugeot 206, renault clio, seat ibiza, škoda fabia, toyota yaris, volkswagen polo ...


                http://avtomoto.siol.net/default.asp...03040418190864
                Citroen Bilten Forum
                https://www.citroenbilten.com/
                Gostovanje Domene Internet
                https://www.bilten.net/
                Mobing v Sloveniji
                https://www.mobbing.si/
                Družinski portal
                https://www.drobnic.com/
                https://www.drobnic.info/

                Comment


                • #9
                  Re: Vse o Citroen C3

                  27. marec 2003, Anže Jamnik

                  Citroen C3 SX 1,6i 16V
                  Mali šarmantni Francoz
                  </SPAN>

                  Citroen C3 sodi v razred majhnih avtomobilov, med katerimi se na slovenskem trgu bije hud boj za čim večji kos tržne pogače. Po tehnični plati Citroen C3 SX 1,6i 16V ne izstopa iz konkurence, zato pa je oblikovno privlačen in eden od tistih avtomobilov z dušo oziroma tisto piko na i, ki je pri konkurenci razen izjem bolj ali manj medla. Svoje je dodala tudi barvna kombinacija testnega avtomobila, črna zunanjost ter svetla in razkošna notranjost.

                  Razpoznavna, okrogla oblika

                  Dekletom oziroma damam je Citroen C3 luštkan, seksi, cortkan in še kakšen kompliment bi se našel, pa tudi moški del prebivalstva ne more skriti svojih simpatij do njegove zunanje oblike. S svojimi oblinami in oblinami na praktično vsakem delu karoserije C3 morda res spominja na legendarnega spačka in marsikateremu se utrne spomin na študentska leta in na takrat, pa tudi še sedaj kultnega spačka. Sama stranska silhueta je praktično sestavljena iz dveh polkrožnih oblik, ena se ujema z linijo strehe, druga pa tvori pokrov motorja. Polkrogi obkrožajo tudi blatnike ter tako avtomobilu dajejo bolj poudarjen videz. Tudi linija dvojih bočnih vrat na vsaki strani je speljana v samih okroglih oblikah in tako celotna zunanja oblika Citroena C3 deluje mehko, prijazno in zaobljeno, kot kapljica jutranje rose. Spredaj na režah za zajem hladilnega zraka kraljuje velik Citroenov znak, celostno podobo sprednjega dela pa zaokrožujejo velike luči. Zadek je prav tako zaobljen kot ves avtomobil, zadnje luči pa se lepo vklapljajo v zadnji del avtomobila in oblikovno ne izstopajo iz padajoče okrogle linije. Poleg že omenjenih poudarjenih blatnikov pa odrasel izgled avtomobila poudarjajo tudi veliki odbijači.

                  Razkošna notranjost, kvalitetna izdelava

                  Kupolasta streha obljublja v notranjosti veliko prostora v višino in res je tako. Sprednji sedeži se poleg tega ponašajo tudi zadostnim vzdolžnim pomikom, tako da je dovolj prostora rudi za noge. Le-tega utegne zadaj zmanjkati, tudi ob ne popolnoma nazaj potisnjenih sprednjih sedežih, pa tudi ob medosni razdalji 246 cm ne gre pričakovati prostorskih čudežev. Notranjost testnega C3 je bila odeta v kombinacijo usnja in blaga v bež barvi, sprednji sedeži pa se lahko pohvalijo z udobnostjo ter dobrim bočnim oprijemom. Če že usnje ne meji na razkošje, pa so to gotovo nasloni za roke. Vendar se le-ti v mestni vožnji (beri: pogosto menjavanje prestav), kjer se Citroen C3 tudi najbolje počuti, ne izkažejo za uporabne, saj vozniku močno otežujejo dostop do prestavne ročice in ročne zavore. Dvobarvna armaturna plošča je sicer is trde a kvalitetne plastike v enaki barvi kot usnjeno oblazinjenje ter v črni barvni kombinaciji. Oblikovno še najbolj izstopajo okrogle reže za zračenje v barvi aluminija. Kljub nenavadni zasnovi so se na testu izkazale za uporabne in začeli so jih posnemati tudi nekateri drugi proizvajalci. Barvno jih dopolnjujejo notranje kljuke na vratih. Volan je tipično Citroenovski, velik in tanek, a zadovoljivo natančen. Na sredinski konzoli je v testnem avtomobilu kraljeval radijski sprejemnik z CD izmenjevalcem za šest zgoščenk, upravljati pa ga je moč tudi z obvolansko ročico. Drugače pa celoten audio sistem s šestimi zvočniki razočara malce zahtevnejše poslušalce, vsaj s kakovostjo predvajanja nizkih tonov. Prtljažnik je s prostornino 305 litrov solidno velik, mogoče pa ga je povečati na 1.310 litrov s prevračanjem deljivega naslonjala zadnje klopi.

                  Bogata oprema testnega avtomobila

                  Črki SX označujeta bogato serijsko opremo. Na varnostnem področju obsega štiri zračne blazine in protiblokirni zavorni sistem ABS. V pomoč je tudi ojačevalnik zavorne sile, tako da je zaviranje res učinkovito. Stranska tonirana stekla in vzvratna ogledala pomika elektrika, testni Citroen C3 pa se je ponašal tudi z že prej omenjenim usnjenim oblazinjenjem notranjosti in radijskim sprejemnikom ter klimatsko napravo. Za pomoč pri vzvratni vožnji je mogoče dokupiti tudi tipala za določanje oddaljenosti avtomobila od ovire, a se da tudi brez njih kljub zaobljenemu zadnjemu steklu določiti do kod sega zadnji konec avtomobila. V notranjosti je veliko odlagalnih mest za najrazličnejše drobnarije. Tudi voznik in sopotnik imata vsak pod svojim sedežem vgrajen priročen predal.

                  Zmogljiv motor, premehko podvozje zanj

                  V testnem Citroenu C3 SX 1,6i 16V se je vrtel 1,6 litrski bencinski motor s po štirimi ventili na valj. Motor predstavlja vrh ponudbe, razvije pa največjo moč 110 KM ter 147 Nm največjega navora. To zadostuje za največjo hitrost 198 kilometrov na uro, pospešek z mesta do številke 100 pa traja 10,6 sekunde. Ob tem je poraba goriva solidna, saj se giblje med 5,2 in 8,6 litri goriva na 100 kilometrov oziroma v povprečju testa 6,9 litra. Motor se rad zavrti tudi v višje vrtljaje, a žal tu ne postreže s kakšnim konkretnejšim zvokom temveč vseskozi ostaja uglajeno tih. Pogonski agregat obljublja dobre zmogljivosti, a za kakšno športnejšo vožnjo je podvozje premehko. Po francoski tradiciji je naravnano bolj na udobje in tod se izkaže kot učinkovito. Ob pretiravanju v ovinku je obnašanje avtomobila predvidljivo, saj najprej zdrsne prednji konec, a ga je z dodajanjem volana in odvzemanjem plina brez težav moč usmeriti v želeno smer. Menjalnik si ne zasluži posebne pohvale, saj se za kaj več kot dinamično vožnjo preveč zatika. Tudi sama ročica menjalnika oblikovno nekako ne paše v celostno arhitekturo notranjosti. Testni C3 je bil obut v petnajst palčna lita platišča, ki dodobra zapolnijo blatnike, nanje pa so bile nataknjene nizkopresečne pnevmatike s solidnim oprijemom.

                  Cenovno ugoden, a ne poceni

                  V celoti se je Citroen C3 SX 1,6i 16V tako na testu izkazal kot dober avtomobil, ki ga zaznamujejo nekatere Citroenove posebnosti. Pohvaliti velja predvsem domiselno obliko, sicer pa je to stvar osebnega okusa in konec koncev imajo vsake oči svojega malarja. Ob tej izbiri motorja bi si morda zaželeli čvrstejše podvozje, zato pa je opremljenost in kvaliteta izdelave dokaj visoko. Citroen C3 SX 1,6i 16V razveseljuje tudi s pošteno ceno. Sicer po vzoru legendarnega spačka to ni več avtomobil za študente s plitvimi žepi, a je cena 2.555.000 slovenskih tolarjev vseeno ugodna. S toliko dodatne opreme, kot je bila vgrajena v testnem avtomobilu (usnje, klima...), pa nekaj več kot 3,1 milijona tolarjev.

                  Foto: Miloš Milač




                  KOMENTAR: Tudi C3 je tipičen francoz
                  Mitja Koželj, novinar


                  Za potnike v Citroenovem malčku je poskrbljeno zelo različno. Voznik in sovoznik imata tako za glavo, kot za noge dovolj prostora, k temu psihološko pripomore tudi nekoliko odmaknjena dvobarvna armaturna plošča. Precej slabše se potnikom godi na zadnji klopi, kjer hitro zmanjka prostora za kolena. Notranjost na splošno daje dokaj plastičen videz (posebej obloge vrat), dobra stran pa so številni odlagalni prostori. Hvalo si zasluži uravnovešeno podvozje, ki kljub utrjenosti še vedno ponuja nekaj tradicionalno citroenovskega udobja.
                  Citroen Bilten Forum
                  https://www.citroenbilten.com/
                  Gostovanje Domene Internet
                  https://www.bilten.net/
                  Mobing v Sloveniji
                  https://www.mobbing.si/
                  Družinski portal
                  https://www.drobnic.com/
                  https://www.drobnic.info/

                  Comment


                  • #13
                    Testi Citroen C3

                    Citroën C3 1.4i SX (2002)



                    C3 je prijazen. Pogleduje z nasmeškom, koketira. Se smeji. Dvori. Vabi, da ga pogledate v kokpit. Vabi v vožnjo. Zapeljuje. Je resen, a hkrati igriv. Je zelo svež.

                    Nima lahkega dela. Evropa je polna avtomobilov nižjega razreda (ali segmenta B), prihajajo pa z vseh vetrov, namazani z najrazličnejšimi mažami. Med njimi je težko biti izviren.

                    Pa mu je, Citroënu namreč, uspelo. Kdor se spomni stare Mazde 121, kdor ve, kaj je Beetle in kaj TT, ta ve, da je bočna silhueta C3 nastala na podoben način, a ravno toliko drugače, da mu smemo mirno priznati izvirnost. Večina (če med drugim sodim tudi po obrnjenih glavah mimoidočih vseh starosti in spolov) mu pripisuje tudi prikupnost in v času testa nismo srečali ali spoznali nikogar, ki mu C3 ne bi bil všeč.



                    Če ga pogledate z boka, ne morete spregledati številnih krožnic. Obris avtomobilčka tvorita dve, ki se srečata in sekata na spodnjem delu prednje šipe. Tudi spodnja linija bočnih šip je krožna in poudarjeno kolobarjasta sta kolesna blatnika. Krogi so opazni tudi znotraj: od nenavadnih zračnih rež do vratnih kljuk.

                    Jasne, a ne premočno izstopajoče krožne linije in vse, kar te prinesejo zraven (na primer zaokroženost stebrička A), je tisto, zaradi česar je C3 nevsiljivo prikupen in zaradi česar utegne ugajati različnim značajem. Tudi zadek je po zaslugi nenavadnih, trikotnih, krvavo rdečih velikih zadnjih luči nekako nenavaden. Ampak oči - k sreči - vidijo le lepše in njim prijetnejše stvari.

                    C3 je prav zaradi pravkar napisanega posebnež: marsikoga bo prepričal že kar s fotografije ali z obcestnega plakata. Toda vseeno (in morda ravno zato) velja sesti vanj in se pustiti prepričati. C3 je sicer nekoliko manj, a kljub temu zelo prijazen tudi znotraj. Hitro se prikupi očesu: ker je oblika sveža, barve skladne z zunanjostjo, povrh pa se zdi, da je prostora v C3 dovolj. In vse tudi drži.

                    Še vedno nerešeni ostajajo stari Citroënovi problemi: materiali in ergonomija. Plastika je na otip neprijetna, trda, je pa res, da so z obdelavo njene površine spretno prikrili njeno slabo kakovost in cenenost. Marsikoga utegne trik prevarati. Še slabše je z upravljanjem drugotnih naprav. Pri Citroënu denimo še vedno trmasto vztrajajo pri stikalih za pomik prednjih šip, postavljenih pred prestavno ročico. C3 je prinesel še tanek, plastičen in predvsem preveč izbočen (varnostna blazina) volanski obroč, pa težko dostopne in trde ročice za nastavitev naslona
                    sedežev, kar nekako premalo mest za odlaganje drobnarij, neosvetljen predal pred sovoznikom in - kar je verjetno tudi najbolj neprijetno - neugodno (preveč) usločen zgornji del sedežnih naslonjal.

                    Volanski obroč bo v spodnji legi pošteno zakril merilnike (še posebej zaradi njihove nenavadne zasnove), obvolanske komande avdiosistema še vedno zaostajajo za bližnjo konkurenco in upravljanje klimatsko-grelno-prezračevalnega sistema terja (zaradi nizke postavitve) preveč voznikove pozornosti. In za podatek o zunanji temperaturi se je vsakokrat, ko si ga zaželite, treba stegniti do tipke na zgornjem zaslonu na armaturni plošči.

                    Merilniki v C3 malce spominjajo na stari GS in jim (tudi zato) kaže odpustiti kak manjši greh, na primer to, da se kljub velikosti zaslona na njem lahko pokaže le eden od obeh podatkov prevožene poti. Boste pa v C3 najverjetneje našli dober položaj za vožnjo, saj je volanski obroč dobro nastavljiv v obe smeri, sedež v višino, na sredini pa imata oba sedeža dodatni komolčni opori po vzoru limuzinskih kombijev - torej vsak svojo.

                    Testni C3 je tudi (z izjemo manjkajočega usnja na volanskem obroču in prestavni ročici) dokazal, da ga je mogoče precej bogato opremiti: od samodejne klimatske naprave in izmenjevalnika zgoščenk do ultrazvočnega pripomočka za vzvratno parkiranje, opozorilnik o prekoračeni nastavljeni hitrosti, prijazne zvočne signale (za utripalke in za »nasvidenje«), dober avdiosistem ... in tradicionalno citroënovsko lahkotno vožnjo.

                    Nekaj zasluge za to ima že sam položaj za volanom, večino pa prinese mehanika. Ta sicer ni vzeta iz prihodnosti, je pa dovolj spretno uglašena, da je vozniku pretežno v pomoč in ne v breme. Volanski servo je močan, da je volan prijetno (še posebej pri parkiranju) lahek, menjalnik je dovolj natančen ter motor je v mestu prijetno živahen in odziven.

                    Zahtevnejši pa bodo morali poseči po zmogljivejšem stroju, saj se takšen z 1,4 litra prostornine, kot je bil v testnem C3, pri večjih zahtevah ne odreže najbolje. Zaradi že rahlo zastarele zasnove (predvsem le dva ventila na valj) se nad 5000 vrtljaji v minuti ne vrti več rad, tam pa mu tudi zmanjka moči. Zato je hitro in tesno prehitevanje zelo težko, v kombinaciji s precej na dolgo izračunanim menjalnikom (zaradi katerega se že v četrti prestavi ne zmore zavrteti do prekinjevalnika pri 6400 vrtljajih v minuti) pa C3 z več osebami in njihovo prtljago na avtocestnih vzponih komajda doseže (če sploh) največjo dovoljeno hitrost.

                    Precej bolje se odreže podvozje, ki stopa vštric z najboljšo konkurenco tako po udobju kot po zanesljivosti na fizikalnih mejah. Čeprav je volan dokaj posreden, je dovolj natančen, lega na cesti pa je odlična, zanesljiva in nadzirljiva. V skrajnosti se pokaže značilnost spredaj motorizirane in spredaj gnane zasnove, torej zahteve po dodajanju volana.

                    Prej kot s cestnimi zmogljivostmi želi C3 kupce prepričati s svojo uporabnostjo. Čeprav gre za majhen avtomobil, ki bije bitko s Cliom, 206, Puntom, Polom, Fabio in morda Yarisom, je v njem zaradi oblikovne zasnove zunanjosti veliko prostora. Še posebej izstopa višina (tudi na zadnji klopi), pa tudi prtljažnik je uporabne velikosti in oblike. V osnovi je zelo globok in z možnostjo tretjinske deljivosti njegove višine z dodatnimi zložljivimi pokrovi. Ti imajo tudi slabost - na njih se zaradi samega materiala (trda plastika) prtljaga vozi sem ter tja. Možno je tudi povečevanje prtljažnika po tretjini, a le s podiranjem naslonjala in ne tudi sedežnega dela. Zato je povečan prtljažnik razmeroma visok, a kljub temu po normah doseže prek 1300 litrov praznine, kar tudi v razredu ni malo.

                    In ker C3 stavi predvsem na lahkotnost vožnje, uporabnost notranjosti in prikupnost oblike, je njegova resnost povsem resna. Čeprav se na videz izraža v obliki igrivosti. Ravno zato je nekaj posebnega in zato je še posebej privlačen.

                    Vinko Kernc



                    Citroën C3 1.4i SX

                    Citroën Slovenija
                    Osnovni model: 8.938,41 EUR
                    Testno vozilo: 12.270,91 EUR

                    Moč: 55 kW (75 KM)
                    Pospešek: 13,6 s
                    Največja hitrost: 168,0 km/h
                    Povpr. poraba: 6,2 l/100 km

                    Cene avtomobilov pred letom 2007 smo preračunali v evre po centralnem tečaju 239,64 tolarja za evro.

                    Garancija:
                    1 leto brez omejitve kilometrov splošne garancije, 3 leta garancije za lak, 12 let garancije za prerjavenje

                    STROŠKI VOZILA DO PREVOŽENIH 100km (v EUR)
                    obvezno zavarovanje (2): 264,56
                    kasko zavarovanje (2): 368,05



                    TEHNIČNI PODATKI
                    Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 75,0 × 77,0 mm - gibna prostornina 1360 cm3 - kompresija 10,2 : 1 - največja moč 55 kW (75 KM) pri 5500/min - srednja hitrost bata pri največji moči 14,1 m/s - specifična moč 40,4 kW/l (55,0 KM/l) - največji navor 120 Nm pri 3400/min - ročična gred v 5 ležajih - 1 odmična gred v glavi (zobati jermen) - po 2 ventila na valj - blok in glava iz lahke kovine - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - tekočinsko hlajenje 6,0 l - motorno olje 3,2 l - akumulator 12V, 45 Ah - alternator 70 A - uravnavani katalizator Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - enokolutna suha sklopka - 5-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,418; II. 1,810; III. 1,276; IV. 0,975; V. 0,767; vzvratna 3,584 - prestava v diferencialu 4,062 - platišča 5J × 14 - gume 165/70 R 14 T, kotalni obseg 1,77 m - hitrost v V. prestavi pri 1000/min 34,1 km/h Voz in obese: kombilimuzina - 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - Cx = ni podatka - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj poltoga prema, vzdolžna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj bobnaste, servo, ABS, EBD, pomoč pri zaviranju, mehanska ročna zavora na zadnja (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 3,3 zasuka med skrajnima točkama Mase: prazno vozilo 1005 kg - dovoljena skupna masa 1470 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1175 kg, brez zavore 540 kg - dovoljena obremenitev strehe 60 kg Zmogljivosti (tovarna): največja hitrost 168 km/h - pospešek 0-100 km/h 13,6 s - poraba goriva (ECE) 8,2/5,0/6,2 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95)

                    MERE
                    Zunanje mere: dolžina 3850 mm - širina 1667 mm - višina 1519 mm - medosna razdalja 2460 mm - kolotek spredaj 1435 mm - zadaj 1439 mm - najmanjša razdalja od tal 120 mm - rajdni krog 10,5 m Notranje mere: dolžina (od armaturne plošče do zadnjega naslonjala) 1530 mm - širina (komolci) spredaj 1410 mm, zadaj 1400 mm - višina nad sedežem spredaj 950-1020 mm, zadaj 920 mm - vzdolžnica prednji sedež 920-1120 mm, zadnja klop 810-580 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 500 mm, zadnja klop 410 mm - premer volanskega obroča 375 mm - posoda za gorivo 46 l

                    PRTLJAŽNIK
                    (normno) 305-1310 l



                    NAŠE MERITVE
                    T = 18 °C, p = 1010 mbar, rel. vl. = 69 %, Stanje števca: 1866 km, Gume: Michelin Energy

                    Vozne lastnosti
                    Pospeški (s)
                    0-100 km/h: 14,0
                    1000m z mesta: 36,3
                    (141 km/h)

                    Prožnost (s)
                    50-90 km/h (IV./V.): 14,3 (IV.)
                    80-120 km/h (V./VI.): 24,1 (V.)

                    Največja hitrost: 163 km/h (V. prestava)

                    Poraba goriva (l/100 km)
                    najmanjše povprečje: 6,9
                    največje povprečje: 8,6
                    skupno testno povprečje: 7,9

                    Trušč v notranjosti (dB)
                    PrestavaIIIIVVVI50 km/h616059-90 km/h646463-130 km/h-6867-Prosti tek--37-
                    Zavorna pot m
                    od 130 km/h: 74,1
                    od 100 km/h: 43,1

                    Napake med testom
                    kratkotrajno prekinjanje vžiga med vožnjo pri veliki obremenitvi motorja

                    OCENA
                    Zunanjost (14/15)
                    C3 je svež veter v svojem razredu in prav zato utegne pridobiti marsikaterega kupca.

                    Notranjost (95/140)
                    Močno podpovprečni materiali in na trenutke slaba ergonomija kvarijo sicer dober vtis, ki ga pustita videz in prostornost. Rešitev prtljažnika prinaša dobre in slabe strani.

                    Motor, menjalnik (23/40)
                    Zastarela zasnova motorja je kriva, da so zmogljivosti podpovprečne. Menjalnik je sicer dolgo izračunan, a deluje brezhibno.

                    Vozne lastnosti (77/95)
                    Kljub veliki višini je C3 na cesti odličen - udoben in varen.

                    Zmogljivost (15/35)
                    Motor ni kos podvozju.

                    Varnost (30/45)
                    C3 lahko dobro založite z varnostno opremo. ESP v kombinaciji z motorjem 1.4i ni možen.

                    Gospodarnost (40/50)
                    Kljub zastarelosti zmore biti motor še vedno zelo varčen. Tudi cenovno je C3 zelo konkurenčen.

                    SKUPAJ (294)
                    C3 je med zanimivejšimi v razredu - predvsem zaradi svojega prijetnega videza. Uporabnost in lahkotnost v vožnji sta še dve lastnosti, ki bosta prepričali marsikaterega kupca, da (namerno ali nehote) spregleda nekatere očitne slabosti tega avtomobila. Vsekakor je v tem trenutku med tistimi avtomobili, ki se z videzom najbolj prikupijo.

                    UŽITEK V VOŽNJI:

                    Ocena AM: 3
                    Kriterij ocenjevanja (Št. točk=ocena) 0-180=1; 181-240=2; 241-300=3; 301-360=4; 361-420=5
                    Attached Files
                    Citroen Bilten Forum
                    https://www.citroenbilten.com/
                    Gostovanje Domene Internet
                    https://www.bilten.net/
                    Mobing v Sloveniji
                    https://www.mobbing.si/
                    Družinski portal
                    https://www.drobnic.com/
                    https://www.drobnic.info/

                    Comment


                    • #14
                      Re: Testi Citroen C3

                      Citroën C3 1.6 16V SX SensoDrive (2003)



                      Ležeči policaji, radarji, reklamna opozorila po televiziji, kazenske točke … Vsi imajo isti namen - zmanjšati hitrost prehitrih. Vendar verjemite, ni ga bolj učinkovitega sistema umirjanja prometa, kot je »pravi« avtomobil za dinamične voznike.

                      Ne bom se hvalil z dejstvom, da v okviru hitrostnih omejitev ponavadi rad pritisnem na plin. Ko sedim v dobrem avtomobilu in zagori zelena luč na semaforju, za razliko od večine sanjačev poskušam čim učinkoviteje spraviti moč motorja na asfalt in nato že zavirati pri naslednjem semaforju. Kar tako, za užitek in veselje zaradi sožitja s sodobno tehniko.

                      Citröen C3 je eden tistih avtomobilov, zaradi katerih sem bil pri puncah (še bolj) zaželen. »A me pelješ en krog,« je bilo najpogostejše vprašanje, ki mu je sledila nepogrešljiva ugotovitev, kako je luštkan in da razmišlja o nakupu. Ženski avtomobil, nedvomno, saj le redki moški sanjamo o njem. SensoDrive pa je bil tisti tehnična novost, ki me je še posebej zanimala. Veste, kot dinamičen voznik rad občudujem tudi avtomobilske športe, še posebej rally in formulo 1. In da imaš pred blokom ali hišo vsaj delček tehnologije, s katero upravljajo najboljši vozniki sveta, mi godi. Vam ne?



                      Isto križišče kot vedno, tokrat v C3-ju SensoDrive. Ko čakam na zeleno, opazim, da kljub prvi prestavi avtomobil stoji na mestu, čeprav nisem tiščal zavore. Pohvalno! Po približno dveh minutah pa menjalnik samodejno prestavi v prosti tek, kar ni moteče, saj na križiščih ponavadi čakate manj časa. Ko hočem speljati v prvi prestavi, le pohodim plin in se s pomočjo dveh obvolanskih ročic (desna za prestavljanje v višje, leva v nižje prestave) sprehodim skozi petstopenjski menjalnik. Najprej sem poskušal s polnim plinom tudi med prestavljanjem (kar naj bi robotiziran menjalnik omogočal), a je avtomobil tako poskakoval, da mi je postalo počasi slabo in nato še sram, ko so naključni opazovalci najbrž ugotavljali, češ glej ga, ne zna prestavljati …

                      Žal bom napisal trditev, za katero stojim kot pribit: dokler povprečen voznik prestavlja boljše kot elektronika, raje kupite ročni menjalnik ali pa dobrega samodejnega, saj tale SensoDrive prestavlja kot bi jaz po treh prežuranih nočeh. Slabo, skratka. A po nekaj urah sem ga »pogruntal«: ko prestavljate, morate z občutkom popustiti stopalko za plin, nato pa zopet polni plin. A če moram že to delati, potem me ne moti tudi uporaba sklopke in klasičnega menjalnika! Z gumbom ob prestavni ročici (ročica omogoča tako imenovani sekvenčni način prestavljanja, naprej za višje in nazaj za nižje prestave) pa zagotovite povsem samodejno prestavljanje. Verjemite, pogrešal sem boljši menjalnik!

                      In ko sem se že prej omenjenim dekletom opravičeval, češ ne morem vplivati na sklopko, smo družno ugotovili: super 1,6-litrski motorček z 80 kW, izvrstno sedenje, razvajanje z opremo, malo manjšo porabo približno osem litrov in slab menjalnik. In čisto počasi in umirjeno, da nas ni premetavalo, nadaljevali obljubljeno vožnjo.

                      Aljoša Mrak
                      Foto: Saša Kapetanovič


                      Citroën C3 1.6 16V SX SensoDrive

                      Citroën Slovenija
                      Osnovni model: 11.613,25 EUR
                      Testno vozilo: 12.182,02 EUR

                      Moč: 80 kW (109 KM)
                      Pospešek: 12,9 s
                      Največja hitrost: 192,0 km/h
                      Povpr. poraba: 6,5 l/100 km

                      Cene avtomobilov pred letom 2007 smo preračunali v evre po centralnem tečaju 239,64 tolarja za evro.



                      TEHNIČNI PODATKI
                      Motor: 4-valjni – vrstni – bencinski – 1587 cm3 – 80 kW (109 KM) – 147 Nm
                      Attached Files
                      Citroen Bilten Forum
                      https://www.citroenbilten.com/
                      Gostovanje Domene Internet
                      https://www.bilten.net/
                      Mobing v Sloveniji
                      https://www.mobbing.si/
                      Družinski portal
                      https://www.drobnic.com/
                      https://www.drobnic.info/

                      Comment


                      • #15
                        Re: Testi Citroen C3

                        Citroën C3 1.4 VTR (2006)



                        Citroënov C3 je že dobro znan avtomobil, ki se najbolje znajde v mestnih jedrih. Zakaj tokrat pišemo o razvajanju? Zato ker je to razvajanje temeljito ... ves čas!

                        Med brskanjem po arhivu smo ugotovili, da o Citroënovem C3 nismo že lep čas ničesar napisali. Še več, če pomislimo, da je bil javnosti prvič predstavljen leta 2001, se vse skupaj zdi že zelo oddaljeno. Ali čas res tako hitro teče?

                        Torej je prišel trenutek za manjšo prenovo, lepotni kirurgi bi temu rekli majhen ’lifting’.



                        Avto je medtem postal stalnica na naših cestah, lahko celo rečemo eden najbolj priljubljenih v razredu majhnih avtomobilov. Bogata ponudba opreme, motorjev in kup dodatne vgrajene varnosti (izboljšane zavore, sodobni ESP, stikalo za vklop in izklop sovoznikove varnostne blazine ...) pa so razlogi za to veliko priljubljenost.

                        Od tedaj se je spremenilo tudi to, da v segmentu majhnih avtomobilov vedno več kupcev posega po majhnih, a sodobnih dizelskih motorjih z majhno porabo goriva. Zadnji test z dizelskim motorjem tega avtomobila sega v začetek leta 2003. Takrat je pod pokrovom motorja brnel 1,4-litrski turbodizel s 70 KM. No, danes imajo v ponudbi tudi močnejšega, z enako prostornino, a z 92 KM.

                        Na prvi pogled od zelo daleč se v teh treh letih ni veliko spremenilo. Linije karoserije so enake, torej mehko zaobljene. Na nosu najdemo skrajšano okrasno masko mehkejših linij, kjer se bohoti velik Citroënov znak, vse skupaj pa obdaja večji in močnejši odbijač v barvi karoserije. Novost so tudi prozorne (brezbarvne) zadnje luči, ki skrbijo, da gre zunanjost v korak s časom.

                        Testni C3 je bil nekaj posebnega, pogled na zadnji del praga (tik pred zadnjimi kolesi) razkrije napis VTR. To pri Citroënu pomeni športnost, ki se kaže v kupu dodatne opreme, po kateri se razlikuje od razkošne opreme SX. Lična 16-palčna aluminijasta platišča s sedmimi kraki so oblikovalski zadetek v črno. Avtomobilu resnično pristajajo in kar kličejo po tem, da nanje namestite športne nizkopresečne gume. Zima in z njo zakon sta pri tem testu povzročila, da je bil testni C3 obut v Goodyearove zimske gume Ultra Grip 7, kar je sicer pomenilo več varnosti na spolzkem in hladnem cestišču, a toliko manj veselja na ovinkih z dobrim oprijemom. Športnost na zunaj C3 nakazuje še s parom agresivno nameščenih okroglih meglenk.

                        Morda boste rekli, da z opisovanjem športnosti že malce pretiravamo, a če bi vam prikimali, bi bili do malčka krivični. Ne nazadnje prihaja iz koncerna, ki ima bogato športno tradicijo. Še več, Sebastien Loeb je prav s Citroënom že drugič zapored osvojil naslov svetovnega prvaka v reliju. Če tega ne bi francozek vsaj kje pokazal, bi bilo že malce čudno.

                        Športnega pečata pa mu niso vtisnili samo zunaj, tudi znotraj je avto prežet s športno-luksuznimi detajli.
                        Armaturna plošča s polokroglimi merilniki, okroglimi zračniki in zaobljenimi linijami je lepa in učinkovita. Pohvalno je to, da vse na njej dobro služi svojemu namenu in nad ničemer se pravzaprav ne moremo pritožiti. Merilniki so relijsko dirkaški, torej digitalni, kjer motorni vrtljaji naraščajo v polkrožni črtkani krivulji, hitrost pa kažejo velike in lepo vidne digitalne številke. Boljšo preglednost smo si zaželeli le pri osrednjem zaslonu na vrhu sredinske konzole. Številke in črke potnega računalnika se namreč v sončnem vremenu ne vidijo najbolje.

                        Želeli smo si tudi uporabnejši avtoradio s CD-predvajalnikom, ki sicer lepo sede v sredino armature, toda njegovi gumbi so zelo majhni in zato nepraktični. Čast rešuje obvolanska ročica z logično in dobro razporejenimi gumbi in ko se voznik privadi na njihovo namestitev, je vse skupaj precej lažje.

                        Naslednji na seznamu želja je bil volanski obroč. Sicer je velik, lep, s tremi kraki, a beseda veliko v tem primeru ne pomeni tudi dobro. Manjši volan bi temu avtomobilu, ki hoče biti tudi športnik, vsekakor bolje pristajal.

                        Sam volanski mehanizem je dober, volan dovolj natančen z dobro delujočim prilagodljivim servoojačevalnikom. V mestu se volanski obroč tako zavrti resnično z lahkoto, kar bodo najbolj cenile ženske, pri veliki hitrosti pa postane trši in poskrbi za mirno vožnjo v želeni smeri. Pri zagotavljanju smerne stabilnosti so se Citroënovci precej potrudili, saj podvozje dobro sledi ukazom volana in tudi na ovinkasti cesti ni premehko. Kljub temu da je C3 zanesljivo na vseh štirih kolesih, tudi ko gre malce hitreje, pa ne moremo zapisati, da je podvozje športno. Do športnosti mu manjkajo trši blažilniki in še več natančnosti.

                        Prestavna ročica menjalnika je seveda športno okrogla z lepim kovinskim sijajem (dobro sede v dlan), po Citroënovi navadi pa malce šepa v natančnosti.

                        Sicer pa je splošno počutje, kljub naštetim (majhnim) pomanjkljivostim, zelo prijetno. Tudi zaradi udobnih sedežev z dobrim oprijemom in veliko prostora tako na sprednjih sedežih kot na zadnji klopi. Dovolj prostora za noge, glavo in ramena je našel tudi največji v naši redakciji.

                        Pohvalno je, da je notranjost dobesedno posejana s kopico uporabnih predalčkov in odlagalnih poličk. Poskrbljeno je tudi za malčke, ki bodo na majhni zložljivi mizici na hrbtnem delu voznikovega in sovoznikovega sedeža odložili knjižico ali osvežilno pijačo.

                        No, kljub vsemu je jasno, da C3 ostaja majhen avto, ki v dolžino ne meri več kot 385 cm. Ti centimetri so hvalevredni v mestu, ko je treba avto 'stlačiti' na tesen parkirni prostor. Med parkiranjem pomaga tudi dobra preglednost iz avtomobila naprej in nazaj.

                        Za konec ostane še poglavje o tem, kaj dejansko avto zmore na cesti. Njegov največji adut je vsekakor motor. Ta poskrbi za C3-jevo poskočnost, saj od 0 do 100 km/h pospeši v zavidljivih 10,3 sekunde. Temu že lahko rečemo športen značaj, ljubitelji bencinskih motorjev pa naj nam pri tem ne zamerijo, saj je dizelski motor zares odlična izbira za ta avto.

                        Kako je dober, pove tudi dejstvo, da smo mu namerili porabo pri 6,1 litra na 100 kilometrov. S končno hitrostjo 180 km/h in z zmogljivostmi, ki jo omogočijo, C3 upraviči športno oznako.

                        In na koncu vprašanje: ali je vse to vredno 4 milijone tolarjev? Hm, težko prikimamo, avto je res nekaj posebnega, lep izdelek, ki razveseljuje in razvaja, a če iščete največ za najmanj denarja, boste morali izbrati drug paket opreme. Vsekakor pa toplo priporočamo testni motor - vreden je vsakega tolarja.

                        Peter Kavčič
                        Foto: Saša Kapetanovič


                        Citroën C3 1.4 VTR

                        Citroën Slovenija
                        Osnovni model: 15.398,10 EUR
                        Testno vozilo: 17.038,06 EUR

                        Moč: 66 kW (90 KM)
                        Pospešek: 12,9 s
                        Največja hitrost: 180,0 km/h
                        Povpr. poraba: 4,3 l/100 km

                        Cene avtomobilov pred letom 2007 smo preračunali v evre po centralnem tečaju 239,64 tolarja za evro.



                        TEHNIČNI PODATKI
                        Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - turbodizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1398 cm3 - največja moč 66 kW (90 KM) pri 4000/min - največji navor 200 Nm pri 1750/min. Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 195/50 R 16 H (Goodyear Eagle Ultra Grip7 M+S). Mase: prazno vozilo 1090 kg - dovoljena skupna masa 1540 kg. Zmogljivosti (tovarna): največja hitrost 180 km/h - pospešek 0-100 km/h 12,9 s - poraba goriva (ECE) 5,3/3,7/4,3 l/100 km.

                        MERE
                        Zunanje mere: dolžina 3850 mm - širina 1685 mm - višina 1640 mm. Notranje mere: posoda za gorivo 45 l.

                        PRTLJAŽNIK
                        305-1310 l



                        NAŠE MERITVE
                        T=1 °C / p= 1023 mbar / rel. vl.: 61 % /Stanje km števca: 16228 km

                        Vozne lastnosti
                        Pospeški (s)
                        0-100 km/h: 10,3
                        402m z mesta: 17,6 (126 km/h)
                        1000m z mesta: 32,7
                        (158 km/h)

                        Prožnost (s)
                        50-90 km/h (IV./V.): 9,6
                        80-120 km/h (V./VI.): 12,7

                        Največja hitrost: 180 km/h (V. prestava)

                        Poraba goriva (l/100 km)
                        skupno testno povprečje: 6,1

                        Zavorna pot m
                        od 100 km/h: 43,8
                        (AM meja 42,0)



                        OCENA
                        SKUPAJ (-)
                        Pravi mestni avto, ki je lahko odlična izbira za vse, ki se radi odpeljejo tudi kam dlje. Dizelski motor je čudovit, predvsem pa navduši bogata oprema.
                        Attached Files
                        Citroen Bilten Forum
                        https://www.citroenbilten.com/
                        Gostovanje Domene Internet
                        https://www.bilten.net/
                        Mobing v Sloveniji
                        https://www.mobbing.si/
                        Družinski portal
                        https://www.drobnic.com/
                        https://www.drobnic.info/

                        Comment

                        Working...
                        X