Prikazujem Rezultate 1 do 31 od 31

Prispevek: Citroen Xsara Testi in Razni članki

  1. #1
    GoXGost
    Gost

    Citroen Xsara Testi in Razni članki

    Xsara 2.0 HDi
    Attached Images Attached Images
    Attached Files Attached Files
    Zadnji popravek od GoX : 15-02-2006 at 23:00

  2. #2
    GoXGost
    Gost

    Re: Xsara - Testi in članki

    Xsara Break 1.6i 16V Exclusive
    Attached Images Attached Images
    Attached Files Attached Files
    Zadnji popravek od GoX : 15-02-2006 at 23:03

  3. #3
    GoXGost
    Gost

    Re: Xsara - Testi in članki

    Xsara Break 1.9 TD SX
    Attached Images Attached Images
    Attached Files Attached Files
    Zadnji popravek od GoX : 15-02-2006 at 23:04

  4. #4
    Novinec
    Pridružen
    Mar 2006
    Lokacija
    Skrasa
    Starost
    31
    Prispevki
    22

    Re: Xsara - Testi in članki

    Jst bi prosu za test od 1.6 klasičen motor 90km k me zanima kolko se giblje poraba. Ali pa če ma kdo podobno mašinco.

  5. #5
    garacGost
    Gost

    Re: Xsara - Testi in članki

    tole te zanima ne?
    Attached Images Attached Images

  6. #6
    Novinec Martin's Avatar
    Pridružen
    Apr 2006
    Lokacija
    Velenje
    Prispevki
    11

    Re: Xsara - Testi in članki

    Citat Poslano od MateoCH
    Jst bi prosu za test od 1.6 klasičen motor 90km k me zanima kolko se giblje poraba. Ali pa če ma kdo podobno mašinco.
    Imam Xsaro 1.6 letnik 2000, prvi lastnik, redno servisirano. Prevoženih sedaj 100.000km. Doslej nobenih napak, evidentirana poraba doslej 6.95l/100km, največ 8.2 ko sem divjal po nemškem avtobanu.

  7. #7

  8. #8

    Re: Xsara - Testi in članki

    Kaj ima mogoče kdo doma tudi kakšen teste 1.8 16v izvedenke Xsare?

  9. #9
    garacGost
    Gost

    Re: Xsara - Testi in članki

    ima

  10. #10
    Novinec Commendatore's Avatar
    Pridružen
    Aug 2006
    Lokacija
    Ljubljana
    Starost
    33
    Prispevki
    41

    Re: Xsara - Testi in članki

    Pozdrav!
    Mene pa zanimajo tehnične lastnosti in hibe (če jih sploh ima) za motor 2.0 16V 100kw, ki so go zaćeli vgrajevati v XsaroII VTS od l. 2001 naprej.
    A so ta motor že vgrajevali prej, v druge modele? Pa še to-če so ga, a je bil med tem časom že kej izpopolnjen?
    Hvala vam že vnaprej
    Svet je lep, z Citroenom pa je se lepsi

  11. #11
    Zasvojenec z Citroeni tct's Avatar
    Pridružen
    Mar 2004
    Lokacija
    Ljubljana
    Prispevki
    1,075

    Re: Xsara - Testi in članki

    Mogoče veš kateri motor je to, oznaka?
    Attached Files Attached Files

  12. #12
    Novinec Commendatore's Avatar
    Pridružen
    Aug 2006
    Lokacija
    Ljubljana
    Starost
    33
    Prispevki
    41

    Re: Xsara - Testi in članki

    Hejj!
    A kateri tip motorja je? Ali kaj drugega (2.0 16V, 100 kW-136 kM), kaj tocno te zanima?
    Svet je lep, z Citroenom pa je se lepsi

  13. #13
    Dober Član cr00k's Avatar
    Pridružen
    May 2006
    Lokacija
    Maribor
    Prispevki
    277

    Re: Xsara - Testi in članki

    Eno vprašanje: kaj so v vse letnike devali enako različico motorjev, al so jo postopoma izboljševali ?
    Ker ko gledam od garac-a post (revija za 1.6i mk1) ima 135nm en pri 3000 drugi pa pri 2600. V cem je razlika ?

  14. #14
    garacGost
    Gost

    Re: Xsara - Testi in članki

    po moje novinarjem ni vse za verjet, lahko pa preverimo

  15. #15
    garacGost
    Gost

    Re: Xsara - Testi in članki

    HDi 110
    Attached Images Attached Images

  16. #16
    Dober Član cr00k's Avatar
    Pridružen
    May 2006
    Lokacija
    Maribor
    Prispevki
    277

    Re: Xsara - Testi in članki

    am, možno da je že kje to razloženo: kaka je razlika med VTR pa VTS ?

  17. #17
    BROJ JEDAN
    2cv's Avatar
    Pridružen
    Mar 2002
    Lokacija
    Brezovica pri Ljubljani
    Prispevki
    3,313
    Blog Entries
    12

    Re: Xsara - Testi in članki

    Še dva nemška testa ker slovenskih ne prispeva pač nihče...

    vir internet

  18. #18
    Novinec BuDyA's Avatar
    Pridružen
    Nov 2007
    Lokacija
    Puconci
    Starost
    24
    Prispevki
    18

    Re: Xsara - Testi in članki

    hvala za vse informacije za xsaro 1999 letnik
    .: Don't drink and Drive :.

  19. #19
    Samo Prijavljen
    Pridružen
    Apr 2008
    Lokacija
    Banjaluka, BiH
    Prispevki
    1

    Re: Xsara - Testi in članki

    Pozdrav

    Na zalost ne znam Slovenski jezik i interesuje me sta mogu da ocekujem od Xsare 2003 1.6 benzin 109KS

    Sta najcesce strada i na sta da obratim paznju ?

  20. #20
    niko i ništa Čojko's Avatar
    Pridružen
    Sep 2003
    Lokacija
    ponavadi v hlačah
    Starost
    40
    Prispevki
    2,693

    Re: Xsara - Testi in članki

    Nije ništa što strada. Vrlo pouzdan avto, jedino što ti je potrošnja goriva nekoliko viša od ostalih sličnih motora. Računaj među 7,5 i 9,5 litara/100 km.

  21. #21
    Samo Prijavljen
    Pridružen
    Sep 2008
    Lokacija
    N.Gorica
    Starost
    46
    Prispevki
    3

    Re: Xsara - Testi in članki

    Živijo vsi!
    Sem novi lastnik Xsare 2.0 HDI 110 km, vendar sem jo dobil brez navodil in servisne knjige. Ima kdo mogoče navodila v elektronski obliki?
    Vnaprej hvala!

  22. #22
    Samo Prijavljen
    Pridružen
    Sep 2008
    Lokacija
    N.Gorica
    Starost
    46
    Prispevki
    3

    Re: Xsara - Testi in članki

    Še eno vprašanje! Baje se dela servis na 20.000 km. Pri moji Xsari 2.0 Hdi 110 KM l.2002, pa računalnik kaže -300 km do servisa, na števcu pa ima prevoženih 153800,00 km. Ali je to mogoče, ali je kakšna prejšnja roka šarila po kilometrih.

  23. #23
    niko i ništa Čojko's Avatar
    Pridružen
    Sep 2003
    Lokacija
    ponavadi v hlačah
    Starost
    40
    Prispevki
    2,693

    Re: Xsara - Testi in članki

    Servise se dela na 20 Tkm ali na eno leto. Ob poostrenem načinu vožnje servisni kilometri hitreje padajo po 100 km kot dejanski naraščajo (recimo veliko kratkih relacij). In tako ko vsakič narediš servis pred 20 Tkm pride redni servis pri 153500 km. Lahko pa tudi sam resetiraš servisni interval in ti bo zopet kazalo 20.000 km do naslednjega servisa.

    Lp Čojko

  24. #24
    BROJ JEDAN
    2cv's Avatar
    Pridružen
    Mar 2002
    Lokacija
    Brezovica pri Ljubljani
    Prispevki
    3,313
    Blog Entries
    12

    Re: Xsara - Testi in članki

    Citroën Xsara 1.6i SX Break (2000)



    Prevozili smo novih dvajset tisoč kilometrov in supertestna Xsara 1.6i SX Break nas je pridno prevažala, čeprav se okrogla obletnica, torej 100.000 kilometrov, nezadržno bliža. Človek ne bi pomislil, da je tale Francozinja v naši družbi že skoraj dve leti, saj je medtem v uredništvu postala tako samoumevna, kot so stoli, mize in računalniki. Brez tega namreč ne gre.


    Da pa ne bi le povsem pozabili nanjo, nas vsake toliko časa le opozori, da jo je treba peljati na servis, ji zamenjati gume in postoriti še kakšno stvar. Vendar pa se je od zadnjega poročila, ko so se nekateri testni vozniki razburjali nad neprijetnostmi z motorjem, zelo poboljšala, saj motorček zdaj prede kot kakšna izkušena mačka, poleg tega pa se je poraba bencina ostala na skoraj enaki ravni kot pred 20.000 kilometri. Torej bi lahko dejal, da je mehanikom uspelo ukrotiti vseh 90 motornih konjev. Še več, več ko ima motor za seboj kilometrov, zanesljiveje deluje.

    Tega pa ne morem trditi za nekatere naše testne voznike. Xsare se znajo lotiti tako mačehovsko, kot si tega res ne zasluži. Razumem, da koga zmoti še vedno močno rošenje šip v deževnih dneh, pa slabo delujoče prezračevanje notranjosti, s klimatsko napravo vred (ali je vroče ali pa te zebe), toda to še ni razlog, da je treba Xsaro učiti pridnosti s trdo roko.

    Eden od testnikov je namreč v zimskih dneh zelo grobo zapeljal čez zaledenel kup snega in popolnoma odtrgal gumijasti spojlerček na spodnjem delu sprednjega odbijača, ob tem pa je počil še odbijač, izgubil pa se je tudi pokrovček odprtine, v katero se sicer namesti meglenka. In smo se morali iti Sherlocke Holmese in dr. Watsone, drug za drugim smo lezli pod avtomobil, da smo le dojeli, kje se skriva napaka.

    Xsaro smo se seveda pridno zapeljali na servis, popravilo pa sploh ni bilo poceni. Slabih 50 tisočakov nam daje vedeti, da ni najbolje stružiti dna avtomobila in razbijati odbijače.

    Potem se je v naši testni knjigi prvič pojavila opazka, da je razmajan voznikov sedež. Natančneje, da je razmajan mehanizem za dviganje in spuščanje sedeža po višini. In ker je bila takrat Xsara nenehno na poti, resnično ni bilo časa, da bi skočili na servis. Zato smo se z njo vozili tako dolgo, dokler se ni vse skupaj popolnoma razmajalo in je sedež, ko je voznik izstopil iz avtomobila, sam skočil v najvišji položaj.

    Nato smo opazili, da še vedno in kar naprej pregorevajo žarnice v sprednjih in tudi zadnjih lučeh. Kot kaže, z elektriko avtomobila nekaj ni povsem v redu, saj zdaj ne mine servis, da ne bi zamenjali vsaj ene žarnice.

    Toda na take male nevšečnosti smo se medtem že navadili in ji vsega tega ne štejemo v slabo. Kot se za damice pač spodobi - kar naprej morajo zbujati pozornost.

    Andraž Zupančič
    Foto: Mateja Jordovič - Potočnik

    Citroën Xsara 1.6i SX Break

    Citroën Slovenija
    Testno vozilo: 11.349,10 EUR

    Moč: 65 kW (88 KM)
    Pospešek: 13,5 s
    Največja hitrost: 182,0 km/h
    Povpr. poraba: 8,0 l/100 km

    Cene avtomobilov pred letom 2007 smo preračunali v evre po centralnem tečaju 239,64 tolarja za evro.

    TEHNIČNI PODATKI
    Motor: Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - vrtina in gib 78,5 × 82,0 mm - gibna prostornina 1587 cm3 - kompresija 10,2:1 - največja moč 65 kW (88 KM) pri 5600/min - največji navor 135 Nm pri 2600/min - ročična gred v 5 ležajih - 1 odmična gred v glavi (zobati jermen) - po 2 ventili na valj - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - tekočinsko hlajenje 6,5 l - uravnavani katalizator Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,420; II. 1,810; III. 1,280; IV. 0,980; V. 0,770; vzvratna 3,580 - diferencial 4,290 - gume 185 / 65 R14 (Michelin Energy MXT) Voz in obese: kombi - 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, teleskopski blažilniki, stabilizator, zadaj kinematična prema, vzdolžna vodila, torzijske vzmeti, teleskopski blažilniki - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj bobnaste, servo - volan z zobato letvijo, servo Mase: prazno vozilo 1118 kg - dovoljena skupna masa 1650 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 900 kg, brez zavore 575 kg - dovoljena obremenitev strehe 100 kg Zmogljivosti (tovarna): največja hitrost 182 km/h - pospešek 0-100 km/h 13,5 s - poraba goriva (ECE) 11,1 / 6,3 / 8,0 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95)

    MERE
    Zunanje mere: dolžina 4353 mm - širina 1698 mm - višina 1420 mm - medosna razdalja 2540 mm - kolotek 1423/1428 mm - rajdni krog 11,4 m Notranje mere: dolžina 1590 mm - širina 1430/1440 mm - višina 910-960/950 mm - vzdolžnica 870-1070/920-690 mm - posoda za gorivo 54 l


    NAŠE MERITVE
    T = 19 °C, p = 1023 mbar, rel. vl. = 70 %

    Vozne lastnosti
    Pospeški (s)
    0-100 km/h: 13,0
    1000m z mesta: 34,9
    (152 km/h)

    Največja hitrost: 184 km/h (V. prestava)

    Poraba goriva (l/100 km)
    najmanjše povprečje: 6,2
    skupno testno povprečje: 8,1

    Trušč v notranjosti (dB)
    PrestavaIIIIVVVI50 km/h595958-90 km/h----130 km/h----Prosti tek-38--
    Zavorna pot m
    od 100 km/h: 47,0



    OCENA
    SKUPAJ (-)
    Še vedno nas navdušuje udobje Xsarinega podvozja, vendar nas jezijo nerodne malenkosti. Sedež se je dvakrat sprostil v vodilih za višinsko nastavljanje, žarnice kar pregorevajo in tik pred oddajo teksta v tisk, smo slišali nezdrav zvok izpušne cevi. Motor zdaj deluje brez težav, pa tudi poraba goriva ni prevelika. Obnašanje na cesti je Xsarina dobra lastnost.
    Attached Images Attached Images
    Attached Files Attached Files

  25. #25
    BROJ JEDAN
    2cv's Avatar
    Pridružen
    Mar 2002
    Lokacija
    Brezovica pri Ljubljani
    Prispevki
    3,313
    Blog Entries
    12

    Re: Xsara - Testi in članki

    Citroën Xsara Picasso 1.8i 16V (2000)




    Slika ali fotografija, pa kakih tisoč majhnih, med seboj podobnih koščkov, pa se znajdi. Da ne omenjam različice 3D.
    Ni časa, ni živcev.


    Picasso je zasnovan in narejen tako, da si ga lastnik, voznik ali katerikoli uporabnik prilagodi potrebam in željam. Ni vsemogočna, jasno. Mere so kompromis med okretnostjo, ceno in parkirnim prostorom (recimo garažo) na eni in notranjim prostorom na drugi strani. Formula, ki ni Citroënova, je tako uspešna, da ji je sledil tudi Citroën. S Picassom, pa ne s Pablom.

    Malce šteje tudi moda. Nisem prepričan, da smo ljudje takšen avtomobil nujno potrebovali; najprej so ga naredili, potem pa - »navali narod«, zadeva je modna. Pa nočem reči, da ni uporabna.



    Na svoj način je Picasso zelo uporaben. Snemanje in postavljanje zadnjih sedežev ni najlažje opravilo, saj sedeži niso lahki, zato utegne marsikatera damica pogodrnjati. Ampak iz druge vrste lahko odstranite vsakega posebej ali poljubna dva ali vse tri. Prostora zdaj skoraj ne bi smelo preveč primanjkovati. Seveda govorim o prostoru za prtljago in pogojno, če reči niso ravno umazane, za tovor.

    Picasso bo nedvomno vsakomur ostal v spominu po značilnih merilnikih; zaradi njihove zasnove in zaradi njihove postavitve. Natanko na sredi armaturne plošče, nekje proti vrhu in pod integriranim senčnikom, imajo dobre in slabe strani. Človek je že davno ugotovil, da so najbolje berljivi analogni merilniki, se pravi, da vzamejo najmanj časa, da jih preberete, Picasso pa ima digitalne.

    Zaslona sta velika, a je informacij malo; ni merilnika vrtljajev, radijske in potovalnoračunalniške informacije se morajo izmenjevati na istem prostoru. Dobro? Ne glede na to, kako nastavite sedež in volanski obroč, boste na merilnike vedno dobro videli. Stvar navade? Seveda! Še nekaj dni po tistem, ko sem se prenehal družiti s Picassom, sem v drugem avtomobilu z očmi iskal merilnike na sredi armaturne plošče.
    Picasso je narejen tako, da bi bil čim vzornejši družinski avtomobil. Uporaben.

    Mehki sedeži so francoski zaščitni znak, visoko sedenje je posledica karoserijske zasnove, neudobni zglavniki so tudi v drugih Citroënih, prenizka zunanja ogledala motijo pri tesnem parkiranju in v šipi boste čez dan videli celo armaturno ploščo, ponoči pa le veliko rdečo luč na stikalu varnostnih utripalk. Zaščitni znak takšnih avtomobilov postaja tudi nenaravno sedenje, ki sili večji odmik sedeža, potem pa težko dosežete zgornji del položno nameščenega volanskega obroča. Uporabno? Cela vrsta ljudi se nad tem ne pritožuje ali pa se na vse preprosto navadi.

    S prostornostjo na sedežih je težav najmanj. Sedeži sicer nimajo razkošnih mer, so pa udobni, pa tudi prostor okoli njih je pohvalno velik. Zadaj, kjer najbolj vidim smrkavce, pa ne le njih, sta dve mizici na naslonu sedežev in dva precej velika predala v dnu. Naj bodo stvari pospravljene. Pospravljanju je namenjen tudi voziček v prtljažniku. Uporabnega ga naredi možnost, da se pusti pritrditi tudi nezložen in celo poln. Tam zadaj je tudi še ena 12-voltna vtičnica in le za dvostopenjsko odpiranje vrat na zadku nimam najbolj razumne razlage. Ampak Picasso to ima.

    Le motor, o katerem ne obvešča nobena oznaka na zunanjosti tega limuzinskega kombija, je tisti, ki bistveno ločuje tale testni avtomobil od prejšnjih Picassov. Mrzel 1,8-litrski štirivalnik je prve pol minute neodločen pri speljevanju in kombinacija z nadzorno elektroniko ni najbolj uspela; pri blagem dodajanju in odvzemanju plina včasih nesramno grdo cuka. Sicer je pa bistveno primernejši za to težo in aerodinamiko kot 1,6-litrski; navora je, razen pri samem speljevanju, dovolj za lagodno vožnjo (Picasso noče biti športen avtomobil), zato bo prijazen v mestu in pri prehitevanjih zunaj mesta.

    Moči je dovolj, da zmore vleči tudi nekaj več dodatne teže, se pravi potnikov ali/in prtljage, pa ob tem lahko vzdržuje čisto spodobno potovalno hitrost. Menjalnik je precej dolg, tako da je peta prestava namenjena bolj za stalno hitrost kot za pospeševanja, kljub temu pa največjo hitrost za las doseže prav v peti prestavi. Malce to, malce pa dobra aerodinamika in dobra zvočna izolacija so krivi, da je v tem Picassu med vožnjo čisto spodobno tiho, saj je piš vetra le neznaten.

    Bolj se sliši motor v višjih vrtljajih, a se jim v prid mirne vožnje lahko zlahka izognete. Visokim vrtljajem se je sploh dobro izogibati, saj jih motor ne ljubi, poraba kar vidno naraste, in če vam morda »uide«, v delovanje poseže zelo grob prekinjevalnik vžiga. Hm, ne vem, pri katerih vrtljajih, saj Picasso nima merilnika vrtljajev.

    Nekaj nezaupanja vzbuja menjalnik, katerega ročica tudi pri vklopljeni prestavi dovoljuje precej nenavadne gibe, je pa tam sredi armaturne plošče zelo priročen. Je pa res, da med testom ni kazal nobenih znakov neposlušnosti.

    Sestavljanka z imenom Xsara Picasso potem po kakem kilometrskem tisočaku preide v kri. Postane prijeten avtomobil, če ga uporabljate za to, za kar je namenjen. Ne žre živcev, prihrani čas. Čisto nekaj drugega kot puzzle iz uvoda.

    Vinko Kernc
    Foto: Uroš Potočnik


    Citroën Xsara Picasso 1.8i 16V

    Citroën Slovenija
    Testno vozilo: 15.259,14 EUR

    Moč: 85 kW (117 KM)
    Pospešek: 12,2 s
    Največja hitrost: 190,0 km/h
    Povpr. poraba: 7,7 l/100 km

    Cene avtomobilov pred letom 2007 smo preračunali v evre po centralnem tečaju 239,64 tolarja za evro.



    TEHNIČNI PODATKI
    Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 82,7 × 81,4 mm - gibna prostornina 1749 cm3 - kompresija 10,8 : 1 - največja moč 85 kW (117 KM) pri 5500/min - največji navor 160 Nm pri 4000/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - tekočinsko hlajenje 6,5 l - motorno olje 4,25 l - uravnavani katalizator Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,454; II. 1,869; III. 1,360; IV. 1,051; V. 0,795; vzvratna 3,333 - diferencial 4,052 - gume 185/65 R 15 H (Michelin Energy) Voz in obese: 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator, zadaj posamične obese, vzdolžna vodila, vzvojne vzmetne palice, vodoravno vgrajeni teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj bobnaste, servo, ABS - volan z zobato letvijo, servo Mase: prazno vozilo 1245 kg - dovoljena skupna masa 1795 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1300 kg, brez zavore 655 kg - dovoljena obremenitev strehe 80 kg Zmogljivosti (tovarna): največja hitrost 190 km/h - pospešek 0-100 km/h 12,2 s - poraba goriva (ECE) 10,8/5,9/7,7 l na 100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95)

    MERE
    Zunanje mere: dolžina 4276 mm - širina 1751 mm - višina 1637 mm - medosna razdalja 2760 mm - kolotek spredaj 1434 mm, zadaj 1452 mm - rajdni krog 12,0 m Notranje mere: dolžina 1700 mm -1540 mm - širina 1480/1510 mm - višina 970-920/910 mm - vzdolžnica 1060-880/980-670 mm - posoda za gorivo 55 l

    PRTLJAŽNIK
    (normno) 550-1969 l



    NAŠE MERITVE
    T = 22 °C, p = 1022 mbar, rel. vl. = 42 %

    Vozne lastnosti
    Pospeški (s)
    0-100 km/h: 12,3
    1000m z mesta: 35,4
    (144 km/h)

    Največja hitrost: 190 km/h (V. prestava)

    Poraba goriva (l/100 km)
    najmanjše povprečje: 10,3
    skupno testno povprečje: 12,8

    Trušč v notranjosti (dB)
    PrestavaIIIIVVVI50 km/h585858-90 km/h----130 km/h----Prosti tek--37-
    Zavorna pot m
    od 100 km/h: 41,8

    Napake med testom
    brez napak


    OCENA
    SKUPAJ (-)
    Med bencinskimi možnostmi je tale motor v Xsari Picasso brez dvoma več kot le korak boljša izbira. Veliki teža in čelna površina pač zahtevata nekaj večje zmogljivosti, ki jim je za družinske namene tale motor povsem kos, večjo zamero si zasluži le poraba goriva. Sicer pa je Picasso dovolj samosvoj, po obliki in po zasnovi, da si že zato zasluži razmislek o nakupu.
    Attached Images Attached Images
    Attached Files Attached Files

  26. #26
    BROJ JEDAN
    2cv's Avatar
    Pridružen
    Mar 2002
    Lokacija
    Brezovica pri Ljubljani
    Prispevki
    3,313
    Blog Entries
    12

    Re: Xsara - Testi in članki

    Citröen Xsara VTS (136) (2001)



    Egoizem je seveda raztegljiv pojem, njegova interpretacija pa je odvisna od posameznika. Xsara VTS, denimo, ki je Xsara Coupé z zmogljivim dvolitrskim strojem, z dvojimi vrati in s športno opremo, bi lahko bil egoističen avtomobil. Vsaj po definiciji.

    Najmočnejši razlog, da smo sedli v ta avtomobil, je povsem nov motor. Njegova zasnova je sicer povsem vsakdanja za tovrsten izdelek: ima dve odmični gredi v glavi, 16 ventilov, štiri valje in nič tehnično pretresljivega. Njegova največja moč je kar občutno manjša od prav tako dvolitrskega, a z drugimi merami vrtine in giba, s tem motorjem pa skušajo pri Citroënu približati razred GTI povprečno zahtevnemu vozniku.

    Upoštevajoč moč in navor tega stroja, je ta zelo prijazen; je dovolj zmogljiv, da takšna Xsara zasluženo sili v razred GTI, ima lepo razporejen navor, da pogosto poseganje po prestavni ročici ni potrebno, in je dovolj močan, da požene kupe skoraj do konca skale na merilniku hitrosti.



    Na naši preizkušnji mu nismo prizanašali, pri tem pa smo našli nekaj zamer: pri priganjanju postane požrešen, v srednjih in višjih vrtljajih je nežlahtno glasen (tudi v kokpitu) in v najvišjih vrtljajih ne kaže prave volje do vrtenja. Je pa res, da je takšnemu dirkaško športnemu načinu vožnje bolj namenjen oni drugi dvolitrski motor s skoraj 170 konjskimi močmi. Razlika med njima je pri Xsarah VTS okrog 200 tisočakov, za ta denar pa lahko - če niste res zahteven voznik - naberete kar nekaj druge, morda pomembnejše opreme, kot je večja motorna moč.

    Če odštejemo zavore, ki dajejo tudi pri zahtevni vožnji vselej dober občutek zaviranja, in vzmetenje, ki je kljub povečani togosti še vedno zelo udobno, je preostala mehanika le povprečna. Še vedno nad elastičnostjo zadnje preme visi vprašanje smiselnosti.

    Da osvežimo: poltoga zadnja prema je elastično vpeta tako, da se v ovinku pod vplivom sredobežne sile ukloni, tako da mora voznik nekaj manj zaviti z volanom, kakor bi bilo sicer treba. V praksi se izkaže, da so reakcije zadnje preme takšne, da pri bolj športnem vstopu v ovinek avtomobil rahlo zaniha okrog navpične osi, zato pa je treba nekajkrat rahlo popraviti volan. Neprijetno, nenavadno, morda celo malce čudno, vsekakor pa bi dal roko v ogenj, da pri dirkaških različicah Xsare to elastičnost preprosto - odpravijo.

    Nič športen ni niti menjalnik. Ne razumite narobe: je dovolj dober za normalno vožnjo, toda vsakdo, kdor si želi športno vožnjo popestriti s hitrim pretikanjem, bo malce razočaran.

    Je pa tole tudi prva Xsara Coupé na našem testu, ki ima spremenjeno karoserijo - predvsem boste opazili večja žarometa drugačnega videza. Toda takšna Xsara je še vedno lep kompromis med trivratno kombilimuzino in kombikupejem. Izstopa zadnja zelo položna šipa (in z njo omejena vidljivost nazaj), športen videz dajeta velika merilnika na beli podlagi, še bolj navdušuje poseben merilnik temperature motornega olja.

    Veliko bolj športna, kot obljublja videz, sta sedeža, a imata nerodno ročico za nastavljanje naklona. Na njih se glede na lego armaturne plošče in prednje šipe razmeroma visoko sedi, če pa si boste volanski obroč spustili povsem navzdol, bo ta skoraj v celoti prekril merilnike.

    Pa vendar je Xsara Coupé z vsemi svojimi lastnostmi, dobrimi in slabšimi, zelo uporaben »družinski« kombikupe. Egoizem je v njenem primeru gotovo pretiran pridevnik, čeprav bo verjetno marsikateri bolj razvajen kupec raje posegel po petvratni različici. Takšna Xsara VTS pa tako ostaja rezervirana za tiste, ki bi radi več uporabnosti z rahlo začimbo egoizma.

    Vinko Kernc
    FOTO: Vinko Kernc

    Citröen Xsara VTS (136)

    Citroën Slovenija
    Osnovni model: 14.927,72 EUR

    Moč: 100 kW (138 KM)
    Pospešek: 8,6 s
    Največja hitrost: 210,0 km/h
    Povpr. poraba: 7,7 l/100 km

    Cene avtomobilov pred letom 2007 smo preračunali v evre po centralnem tečaju 239,64 tolarja za evro.



    TEHNIČNI PODATKI
    Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 85,0 × 88,0 mm - gibna prostornina 1997 cm3 - kompresija 10,8 : 1 - največja moč 100 kW (138 KM) pri 6000/min - največji navor 190 Nm pri 4100/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - tekočinsko hlajenje 7,0 l - motorno olje 4,3 l - uravnavani katalizator Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,450; II. 1,870; III. 1,280; IV. 0,950; V. 0,800; vzvratna 3,330 - diferencial 3,790 - gume 195/55 R 15 (Michelin Pilot SX) Voz in obese: 3 vrata, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj posamične obese, vzdolžna vodila, vzmetne vzvojne palice, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS - volan z zobato letvijo, servo Mase: prazno vozilo 1173 kg - dovoljena skupna masa 1693 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1100 kg, brez zavore 615 kg - dovoljena obremenitev strehe 75 kg Zmogljivosti (tovarna): največja hitrost 210 km/h - pospešek 0-100 km/h 8,6 s - poraba goriva (ECE) 11,4/5,6/7,7 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95)

    MERE
    Zunanje mere: dolžina 4188 mm - širina 1705 mm - višina 1405 mm - medosna razdalja 2540 mm - kolotek spredaj 1433 mm - zadaj 1442 mm - rajdni krog 10,7 m Notranje mere: dolžina 1598 mm - širina 1440/1320 mm - višina 910-960/820 mm - vzdolžnica 870-1080/580-730 mm - posoda za gorivo 54 l

    PRTLJAŽNIK
    normno 408-1190 l



    NAŠE MERITVE
    T = 15 °C - p = 1010 mbar - rel. vl. = 39 %

    Vozne lastnosti
    Pospeški (s)
    0-100 km/h: 8,9
    1000m z mesta: 30,1
    (171 km/h)

    Največja hitrost: 210 km/h (V. prestava)

    Poraba goriva (l/100 km)
    najmanjše povprečje: 10,5
    skupno testno povprečje: 11,6

    Trušč v notranjosti (dB)
    PrestavaIIIIVVVI50 km/h565654-90 km/h----130 km/h----Prosti tek-38--
    Zavorna pot m
    od 100 km/h: 38,4

    Napake med testom
    odpovedala črpalka servovolana


    OCENA
    SKUPAJ (-)
    Citroën Xsara VTS je s šibkejšim od obeh motorjev zmerno športen avtomobil, namenjen širšemu, manj zahtevnemu in manj vozniško podkovanemu krogu kupcev. Zaradi karoserijske zasnove in drobnih pozornosti v notranjosti je pogojno tudi družinsko uporaben, sicer pa tudi zelo hiter avtomobil. Ni pa popoln.
    Attached Files Attached Files

  27. #27
    BROJ JEDAN
    2cv's Avatar
    Pridružen
    Mar 2002
    Lokacija
    Brezovica pri Ljubljani
    Prispevki
    3,313
    Blog Entries
    12

    Re: Xsara - Testi in članki

    Citroën Xsara Picasso 2.0 Hdi (2001)



    Paleta motorjev za Xsaro Picasso ni razkošna, vendar pa je zadovoljiva. In dizelski motor je ena od najbolj privlačnih izbir.

    To velja predvsem za vozne lastnosti, se ve. Pri nakupu je treba upoštevati še kaj več, na primer ceno, saj je različica z dizelskim motorjem najdražja (možni izbiri sta še 1,6- in 1,8-litrski bencinski štirivaljnik), kar takoj zmanjša navdušenje. Toda če ste veliko na poti - potem se dizel vsekakor splača.

    Xsara Picasso ne sodi ravno med najlažje avtomobile v razredu kompaktnih enoprostorcev, saj tehta 1300 kilogramov, vendar ji tega ne zamerimo, saj sodi z 4276 milimetri dolžine tudi med največje. To se pozna tudi v notranjosti, kjer ponuja veliko prostora, predvsem v drugi vrsti in v prtljažniku za njo.



    No, prostorske rešitve niso nič posebnega - sedeže je mogoče pomikati v dolžino, jih preklapljati in vsakega posebej odstraniti - zato pa se prtljažna vrata odpirajo v dveh višinah (da jih lahko dosežejo tudi krajše ženske roke) in v prtljažniku se serijsko vozi zložljiv nakupovalni voziček, ki je prijazen do vsakodnevnih nakupov. Prtljažnik z 550 litri povsem zadovolji potrebe, zavedati pa se je treba, da zaradi padajočega zadnjega stekla ne boste mogli prevažati velikih pralnih strojev in podobnih nerodnih tovorov, ne da bi odstranili zadnje sedeže.

    Voznikovo delovno mesto je uporabno opremljeno. Prestavna ročica je na armaturni plošči, tako da je prehod med prednjima sedežema prost, česar ne ponuja noben tekmec v razredu kompaktnih enoprostorcev. Gumbi za upravljanje gretja in prezračevanja ter radijski sprejemnik so pripravno nameščeni, le merilniki so na sredini armaturne plošče in zato malce slabše vidni. Izdelava je kakovostna, sedenje solidno in počutje dobro.

    Dizelski motor, ki je poganjal testni avtomobil, je navdušil z zelo dobro odzivnostjo in s prepričljivo prožnostjo - z obema seveda odločno poseka oba bencinska motorja. Še posebej manjši, 1,6-litrski ima s polno naloženim avtomobilom veliko dela, vseskozi se je treba ukvarjati tudi z menjalnikom. Pri dizlu teh težav ni, avtomobil poskoči tudi pri prehitevanju, če ni motor ravno v najnižjih vrtljajih. Tam nekje nad 1900 vrtljaji se počuti povsem domače.

    Dizelskega šklopotanja ne more skriti, vendar pa je to v sprejemljivih mejah. Na avtocestah postane preglasen nad 160 km/h, tako da na običajnih potovanjih ni moteč - pri 100 km/h smo namerili 65 decibelov. Je tudi dovolj varčen. Povprečno je porabil 9,8 litra plinskega olja, številka pa bi lahko bila tudi nižja, če bi imeli lažjo nogo. Opazili smo, da se pri največjih hitrostih precej poveča, kar je razumljivo: avtomobil ima veliko čelno površino.

    Na cesti se Picasso obnaša zgledno, v ovinkih, tako kot pri vseh avtomobil s prednjim pogonom, pri pretiravanju pobegne nos, vodljivost pa zaradi velikosti in mase ni prav športno ostra. Za običajne potrebe je povsem v redu, le nagibanja so prevelika za športno razpoložene voznike.

    Vožnja z modernim turbodizlom je na splošno sproščena in nezahtevna, voznik nikoli ne dobi vtisa, da ima motor naporno delo. Če na leto prevozite veliko kilometrov, je lahko najboljša izbira.

    Boštjan Jevšek
    Foto: Uroš Potočnik


    Citroën Xsara Picasso 2.0 Hdi

    Citroën Slovenija
    Testno vozilo: 16.598,65 EUR

    Moč: 66 kW (90 KM)
    Pospešek: 14,5 s
    Največja hitrost: 175,0 km/h
    Povpr. poraba: 5,5 l/100 km

    Cene avtomobilov pred letom 2007 smo preračunali v evre po centralnem tečaju 239,64 tolarja za evro.



    TEHNIČNI PODATKI
    Motor: 4-valjni - vrstni, dizelski, rečno - gibna prostornina 1997 cm3 - največja moč 66 kW (90 KM) pri 4000/min - največji navor 205 Nm pri 1900/min Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhroniziran menjalnik - gume 185/65R 15 Mase: prazno vozilo 1300 kg Zmogljivosti (tovarna): največja hitrost 175 km/h - pospešek 0-100 km/h 14,5 s - poraba goriva (ECE) 7,0/4,6/5,5 l/100 km (plinsko olje)

    MERE
    Zunanje mere: dolžina 4276 mm - širina 1751 mm - višina 1637 mm - medosna razdalja 2760 mm - rajdni krog 12,0 m Notranje mere: posoda za gorivo 55 l

    PRTLJAŽNIK
    (normno) 550-1969 l



    NAŠE MERITVE
    Vozne lastnosti
    Pospeški (s)
    0-100 km/h: 14,3
    1000m z mesta: 35,4
    (143 km/h)

    Največja hitrost: 171 km/h (V. prestava)

    Poraba goriva (l/100 km)
    najmanjše povprečje: 7,9
    skupno testno povprečje: 9,8

    Napake med testom
    brez napak


    OCENA
    SKUPAJ (-)
    Dvolitrski Hdi je uglajen, močan in prožen motor, zadovolji tudi z majhno porabo. Trušč je sprejemljivih mejah, vožnja pa je vseskozi nezahtevna in po potrebi tudi dinamična. Le ogromno kilometrov na leto morate narediti, da se vam splača!
    Attached Images Attached Images
    Attached Files Attached Files

  28. #28
    BROJ JEDAN
    2cv's Avatar
    Pridružen
    Mar 2002
    Lokacija
    Brezovica pri Ljubljani
    Prispevki
    3,313
    Blog Entries
    12

    Re: Xsara - Testi in članki

    Citroën Xsara 1.6i Break SX (2000)



    Dve leti in dobrih 100.000 kilometrov je od takrat, ko smo v naš vozni park sprejeli supertestno Xsaro Break z 1,6-litrskim motorjem. Nekateri so jo sprejeli z dvomi, drugi spet so bili povsem hladni, le navdušenega obraza ni bilo videti. A zdaj, ko je testa konec, nam nekaj v našem voznem parku manjka. Da, udobno prevozno sredstvo, s katerim smo si dve leti delili dobro in slabo.

    Na začetku sicer ni najbolje kazalo, da bi se naše druženje lahko razvilo v znosno sobivanje (in uporabo). Le nekaj sto kilometrov je bila pri nas pred »daljnima« dvema letoma, kakih rosnih 2300 kilometrov je štela, ko smo že popravljali udarjeni sprednji blatnik.

    Spolzka cesta v hrvaški Istri in objestni nasproti vozeči voznik sta bila kriva, da smo jo morali peljati na servis. Mogoče je po svoje krivo tudi to, da ni imela sistema ABS, ki bi danes moral biti pravzaprav že serijska oprema v avtomobilu tega razreda.


    Potem je bil nekaj časa mir, dokler ni udarila na plano tovarniško »prirojena« napaka, ki so jo pri Citroënu med tem seveda že zdavnaj odpravili. Kmalu po 20.000 prevoženih kilometrih je začel pošteno nagajati motor. Ugašal je pred rdečo lučjo na semaforju, včasih celo med počasno vožnjo skozi križišče, med testnimi vozniki pa se je je začel oprijemati sloves nezanesljivega partnerja.

    Na servisu so namestili lovilnik oljnih par in spet je bilo vse v redu. Do trenutka, ko smo na tretjem servisu mojstrom omenili, da izpod motornega pokrova prihajajo zares nenavadni zvoki, ki so bolj podobni žvižganju turbinskega polnilnika. Zamenjati so morali napenjalo jermena, a potem kljub temu ni povsem umolknil.

    Že od začetka našega druženja je bila glasna tudi črpalka servovolana. Najprej je večino voznikov begala, potem motila, na koncu pa smo se je kar navadili.

    Nekaj dela je imela moja malenkost tudi z odpiranjem in zapiranjem avtomobila. Sistem gumbov na ključu za daljinsko odklepanje mi je dal malce misliti, a dlje ko sem se prevažal z njo, bolje mi je šlo od rok.
    Priznati pa moramo, da sem ter tja Xsara ni bila deležna najbolj nežnih rok, o čemer priča precej spraskana karoserija (nekaj prask smo pridelali sami, nekaj smo jih dobili kot darilo raznih objestnežev), precej spraskana sprednja šipa pa je bila le pika na i.

    Nasprotno pa je notranjost dobro vzdržala uporabo, sedežne prevleke in stikala so stoično prenašali naše ukaze, le voznikov sedež se je proti koncu testa odločil, da bo sam določal, kako visoko bo nastavljen. Razrahljan mehanizem za dviganje in spuščanje sedeža je bil vzrok za to samovoljo, a ga je nekaj spretnih potez mehanika hitro prepričalo, kdo naj bi bil v Xsari glavni.

    Poleti je še najbolj motila nenatančna in ne dovolj zmogljiva klimatska naprava. Malone ga ni bilo zaznamka v naši potni knjigi, da se ne bi kdo obregnil ob to. Ali te je zeblo ali pa ti je bilo vroče, nenatančen gumb za uravnavanje in preslaboten ventilator sta silila potnika na sprednjih sedežih, da sta se med vožnjo stalno »igrala« s stikalom.

    Zato pa je kar nekaj testnih voznikov pohvalilo Xsarin prtljažnik in njegovo uporabnost, še bolj jim je bila všeč Xsarina lična podoba. In sam dodajam še to, da je bil motor, razen seveda že omenjenih kolcanj zaradi lovilnika oljnih par in sonde za vsesani zrak, vedno kos svoji nalogi. Vsem težavam navkljub nihče nikoli ni obstal ob cesti ali na parkirišču. In navsezadnje, povprečna poraba 8,1 litra na 100 prevoženih kilometrov ni velika, posebej če upoštevamo, da smo se ogromno prevozili po hitrih avtocestah in da je na stopalko za plin pritiskalo kar nekaj različno težkih desnih nog.

    Motilo pa je, da smo morali neprestano menjati žarnice na Xsarinih svetilih, kar govori o čričku v električni napeljavi.
    Poletne gume po vsej verjetnosti čez zadnjo zimo niso bile pravilno skladiščene, kot smo opažali med vožnjo, zato so postale ovalne in je bila vožnja temu primero neudobna. Zamenjati smo morali vse štiri gume, neprevidnost pri skladiščenju pa nas je stala približno 48.000 tolarjev.

    Istočasno je kar nekaj voznikov opazilo, da v potniško kabino med vožnjo vdirajo izpušni plini, zato so na servisu morali zamenjati počen kolektor in nastavek za izpušno cev.

    Xsara se je torej poslovila, in to s kar poštenim računom na servisu. Kot da bi nam hotela nekaj povedati! Mogoče je bila jezna na nas, mi na njo nismo bili, saj smo se z njo radi podajali na pot. Pa čeprav ni bila popolna.

    Andraž Zupančič
    Foto: Uroš Potočnik




    Citroën Xsara 1.6i Break SX

    Citroën Slovenija
    Osnovni model: 11.233,52 EUR
    Testno vozilo: 12.569,65 EUR

    Moč: 65 kW (88 KM)
    Pospešek: 13,5 s
    Največja hitrost: 182,0 km/h
    Povpr. poraba: 8,0 l/100 km

    Cene avtomobilov pred letom 2007 smo preračunali v evre po centralnem tečaju 239,64 tolarja za evro.

    Garancija:
    1 leto splošne, 5 let na prerjavenje

    STROŠKI VOZILA DO PREVOŽENIH 100km (v EUR)
    obvezno zavarovanje (2): 307,67
    kasko zavarovanje (2): 404,77



    TEHNIČNI PODATKI
    Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 78,5 × 82,0 mm - gibna prostornina 1587 cm3 - kompresija 10,2 : 1 - največja moč 65 kW (88 KM) pri 5600/min - srednja hitrost bata pri največji moči 15,3 m/s - specifična moč 40,9 kW/l (55,4 KM/l) - največji navor 135 Nm pri 2600/min - ročična gred v 5 ležajih - 1 odmična gred v glavi (zobati jermen) - po 2 ventila na valj - glava iz lahke kovine - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - tekočinsko hlajenje 6,5 l - motorno olje 3,5 l - akumulator 12V, 250 A - alternator 70 A - uravnavani katalizator Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - enokolutna suha sklopka - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,420; II. 1,810; III. 1,280; IV. 0,980; V. 0,770; vzvratna 3,580 - prestava v diferencialu 4,290 - platišča 5,5J × 14 - gume 185/65 R 14 T (Michelin Energy MXT), kotalni obseg 1,74 m - hitrost v V. prestavi pri 1000/min 31,6 km/h Voz in obese: kombi - 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj posamične obese, vzdolžna vodila, vzmetne vzvojne palice, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne, zadaj bobnaste, servo, mehanska ročna zavora na zadnja kolesa (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 3,3 zasuka med skrajnima točkama Mase: prazno vozilo 1118 kg - dovoljena skupna masa 1650 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 900 kg, brez zavore 575 kg - dovoljena obremenitev strehe 100 kg Zmogljivosti (tovarna): največja hitrost 182 km/h - pospešek 0-100 km/h 13,5 s - poraba goriva (ECE) 11,1/6,3/8,0 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95)

    MERE
    Zunanje mere: dolžina 4354 mm - širina 1698 mm - višina 1420 mm - medosna razdalja 2540 mm - kolotek spredaj 1423 mm - zadaj 1428 mm - najmanjša razdalja od tal 110 mm - rajdni krog 11,4 m Notranje mere: dolžina (od armaturne plošče do zadnjega naslonjala) 1590 mm - širina (komolci) spredaj 1430 mm, zadaj 1440 mm - višina nad sedežem spredaj 910-960 mm, zadaj 950 mm - vzdolžnica prednji sedež 870-1070 mm, zadnja klop 920-690 mm - premer volanskega obroča 375 mm - posoda za gorivo 54 l

    PRTLJAŽNIK
    normno 517-1512 l



    NAŠE MERITVE
    T= 24 °C - p= 1018 mbar - rel. vl.= 60 %

    Vozne lastnosti
    Pospeški (s)
    0-100 km/h: 13,1
    1000m z mesta: 35,4
    (148 km/h)

    Največja hitrost: 181 km/h (V. prestava)

    Poraba goriva (l/100 km)
    najmanjše povprečje: 6,2
    največje povprečje: 10,9
    skupno testno povprečje: 8,1

    Trušč v notranjosti (dB)
    PrestavaIIIIVVVI50 km/h595958-90 km/h----130 km/h----Prosti tek--38-
    Zavorna pot m
    od 100 km/h: 48,1



    OCENA
    SKUPAJ (-)
    Citroën Xsara Break 1,6 je v dveh letih neprizanesljive uporabe pokazala nekaj šibkih točk, a jih je bilo mogoče hitro in brez večjih zapletov odpraviti. Čeprav so Citroëni nekoč sloveli kot samosvoji avtomobili, je Xsara dokaz, da znajo v tej tovarni izdelati tudi avtomobil za »širše ljudske množice«. Nekaj napak na motorju so med tem že tovarniško odpravili, vsem pomanjkljivostim navkljub pa smo s Xsaro udobno in zanesljivo potovali na različne konce Evrope. In tudi cena ni pretirana, tako da lahko ob tem dejstvu zamižimo na eno oko.
    Attached Images Attached Images
    Attached Files Attached Files

  29. #29
    BROJ JEDAN
    2cv's Avatar
    Pridružen
    Mar 2002
    Lokacija
    Brezovica pri Ljubljani
    Prispevki
    3,313
    Blog Entries
    12

    Re: Xsara - Testi in članki

    Citroën Xsara 2.0 HDi SX (2001)


    Citroën je v Xsari ponudil še en dvolitrski agregat HDi. Tokrat z nekoliko okrepljeno konjenico.

    Citroënova poročila za javnost pravijo, da so od leta 1998 prodali že 451.000 vozil z motorjem HDi, od tega skoraj 150.000 samo v modelu Xsara. Očitno je napočil čas za okrepitev nastopa na trgu s poživitvijo ponudbe. Tako zdaj Xsara premore poleg 66-kilovatne (90 KM) izvedbe še okrepljeno 80-kilovatno (oziroma 109-konjsko) različico.

    Poleg okrepljene konjušnice k suverenemu nastopu motorja pripomore še 250 Njutnmetrov najvišjega navora pri le 1750 vrt/min. Vrednost teh samih po sebi precej suhoparnih številk (ki pa že na papirju zagotavljajo spodobno kosanje s kilometri) boste spoznali na cesti pri daljših vožnjah brez nadležnih, nezaželenih in prepogostih postankov na bencinskih črpalkah.



    Povprečna poraba goriva na testu je namreč znašala, ob upoštevanju zmogljivosti, ugodnih 7 litrov na 100 kilometrov prevožene poti. Dvolitrski agregat je ohranil tudi drugo uporabno lastnost HDi-jev: veselje do vrtenja. So namreč eni redkih dizelskih motorjev, ki lahko brez večjih obotavljanj izkoristijo delovno območje, ki se tokrat prične pri 4750 vrt/min. Zato pa ima ta motor v Xsari nezaželeni učinek.

    Kljub dobri prožnosti motorja vam odsvetujemo vožnjo v četrti ali peti prestavi pod 1300 vrt/min. Pa ne zaradi dobro znane »luknje« turbomotorjev, temveč zaradi neznosnega bobnenja, ki ga razširja motor v tem območju. Prestavna ročica in desna roka bosta tako postala boljši in večkrat obiskujoči prijateljici, kot bi bilo sicer želeno. Bobnenje ni nič kaj prijetno za ušesa, kaj šele za sam avtomobil.

    Zato pa je Xsara ohranila vse že znane vrline, a tudi pomanjkljivosti. Tako si grajo še naprej zasluži prostornost oziroma pomanjkanje le-te. Višjerasli bodo potovali z glavo zelo blizu strehe in tudi kakšen udarec v stransko strešno oblogo naj jih ne preseneti. Ravno tako nizek je zgornji rob prednje šipe, kar velja tudi za namestitev notranjega vzvratnega ogledala. Ta je višjeraslim pri vožnji skozi desne ovinke krepko v napoto.

    Sedeži so še naprej premehki in imajo preslabotno bočno oprijemljivostjo. Kljub nastavljivosti ledvene opore pa je slednja premalo učinkovita, kar je še najbolj opazno na daljših poteh.

    Da je Xsara namenjena manjšim, se še enkrat pokaže pri vzglavnikih. Višinska nastavljivost slednjih je premalo izdatna, da bi višjeraslim ponudili dovolj udobju namenjene, kaj šele varnostne opore v primeru naleta od zadaj.

    Podvozje je po eni strani zaradi mehkosti značilno francosko, a zaradi okrnjene udobnosti hkrati tudi nefrancosko. Še največ preglavic mu povzročajo kratke grbine, pri čemer pa se kljub mehkosti v ovinkih ne nagiba pretirano. A je v glavnem lega tega spredaj gnanega avtomobila povsem predvidljiva (podkrmarjenje). Zaupanja vredne so zavore, ki ob serijsko dograjenem sistemu ABS, dovolj natančnem uravnavanju sile, a ne ravno najkrajši zavorni poti nastopajo dovolj suvereno.

    Citroënu je uspelo nadgraditi ponudbo Xsare s prožnim, zmogljivim in predvsem ne pretirano žejnim motorjem. Skoraj povsem uspela združitev karoserije in motorja, bi upali reči, ki pa potrebuje še nekaj dodelav pri »utišanju« in »umirjanju tresočega« motorja.

    Peter Humar
    FOTO: Uroš Potočnik




    Citroën Xsara 2.0 HDi SX

    Citroën Slovenija
    Osnovni model: 13.833,25 EUR
    Testno vozilo: 15.932,06 EUR

    Moč: 80 kW (109 KM)
    Pospešek: 11,5 s
    Največja hitrost: 193,0 km/h
    Povpr. poraba: 5,2 l/100 km

    Cene avtomobilov pred letom 2007 smo preračunali v evre po centralnem tečaju 239,64 tolarja za evro.



    TEHNIČNI PODATKI
    Motor: 4-valjni - vrstni -dizelski z neposrednim vbrizgom goriva - gibna prostornina 1997 cm3- največja moč 80 kW (109 KM) pri 4000/min - največji navor 250 Nm pri 1750/min Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 195/55 R 15 H Mase: prazno vozilo 1246 kg Zmogljivosti (tovarna): največja hitrost 193 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,5 s - poraba goriva (ECE) 7,0/4,2/5,2 l/100 km (plinsko olje)

    MERE
    Zunanje mere: dolžina 4188 mm - širina 1705 mm - višina 1405 mm - medosna razdalja 2540 mm - rajdni krog 11,5 m Notranje mere: posoda za gorivo 54 l

    PRTLJAŽNIK
    normno 408-1190 l



    NAŠE MERITVE
    Vozne lastnosti
    Pospeški (s)
    0-100 km/h: 11,1
    1000m z mesta: 33,1
    (157 km/h)

    Največja hitrost: 195 km/h (V. prestava)

    Poraba goriva (l/100 km)
    najmanjše povprečje: 6,7
    skupno testno povprečje: 7,0

    Napake med testom
    brez napak


    OCENA
    SKUPAJ (-)
    Xsara HDi zagotavlja zmogljivo, a hkrati tudi varčno motorizacijo. Težava se pojavi, ko želite nekoliko lenariti s prestavno ročico. Takrat bo namreč motor pod 1300 vrt/min neznosno bobnel, kar bo vplivalo vsaj na vaše počutje, če ne že na »počutje« samega avtomobila.
    Attached Images Attached Images
    Attached Files Attached Files

  30. #30
    Novinec
    Pridružen
    Feb 2010
    Lokacija
    medvode
    Prispevki
    20

    Re: Xsara - Testi in članki

    Citat Poslano od melan Nov odgovor na sporočilo
    Živijo vsi!
    Sem novi lastnik Xsare 2.0 HDI 110 km, vendar sem jo dobil brez navodil in servisne knjige. Ima kdo mogoče navodila v elektronski obliki?
    Vnaprej hvala!
    tole je sicer od malo starejše izvedbe xsarice, vendar pa ti lahko pri nekaterih stvareh pomaga..



    upam, da kaj pomaga
    Zadnji popravek od 2cv : 04-03-2010 at 17:46
    Berač nikol ne more bankrotirat!

  31. #31
    BROJ JEDAN
    2cv's Avatar
    Pridružen
    Mar 2002
    Lokacija
    Brezovica pri Ljubljani
    Prispevki
    3,313
    Blog Entries
    12

    Re: Xsara - Testi in članki

    Cel kup tega je na našem ftp ju še predno so bli sitroenarji na svojem forum smo vse to že objavli
    vsa teh dokumentacij je na ftp strežniku dostopna vsem

    zalasono pa je da nihče od članov foruma nič ne prispeva samo vzami...

    vsi bi samo jemali prispevka pa še ni bilo
    kaj je z vami ljudje ...

Podobne Teme

  1. Citroen C6 Testi in Razni članki
    By Čojko in forum Citroën C6
    Odg.: 32
    Zadnje Sporočilo: 24-07-2010, 18:41
  2. Citroen C1 Testi in Razni članki
    By 2cv in forum Citroën C1
    Odg.: 20
    Zadnje Sporočilo: 11-03-2010, 10:57
  3. Citroen C8 Testi in Razni članki
    By GoX in forum Citroën C8
    Odg.: 22
    Zadnje Sporočilo: 22-01-2009, 12:22
  4. Citroen Xsara Picasso Testi in Razni članki
    By garac in forum Citroën Xsara Picasso
    Odg.: 8
    Zadnje Sporočilo: 22-01-2009, 12:03
  5. Citroen AX Testi in Razni članki
    By GoX in forum Citroën AX
    Odg.: 13
    Zadnje Sporočilo: 16-01-2009, 10:24

Dovoljenja

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •